/spanien/barcelona/forum/10966.aspx/spanien/barcelona/forum/10966.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-25 23:31
addeh

Nja, det är mer att deras gemensamma ogillande "enar" de, annars så har de inte så mycket att gilla varandra för. The enemy of my enemy is my friend.

Barcelona mot Athletic var rena kriget för ett par år sen. Maradona? :P
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-25 23:29
Gillar förövrigt Aftonbladets huvudrubrik kring CL, Barcelona och Milan.

"Barcelona fruktar Milan". Ehm, jadu. Jag tror Barcelona tar 6p av Milan och det ganska enkelt. Jag fruktar garanterat inte Zlatan. Han kommer nog bli mållös i dubbel bemärkelse mot oss. Aftonbladet alltså, när ska dom lägga ner den tidningen?

Att katalaner och basker gilalr varandra handlar lite om typ, dom har samma politiska agenda och ogillar samma saker. Dom vill båda bli autonoma eller helt fria stater från Madrid. Därmed stödjer dom varandras "cause".
Atlético addeh
2011-08-25 23:28
Hetfield

Fast relationen mellan Katalonien och Baskien en bra. Om vi tar det fotbollsmässiga så brukar det vara så att de flesta Athletic- och Sociedad-supportrar håller mer på Barça än Real Madrid.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-25 23:28
addeh

Tack o lov stack Osvaldo.

Perikos, cabron, saluda al Segunda division!
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-25 23:27
Hahaha stackars Mascherano. Sir Alex får frågan vem han skulle signa från Barca om han fick välja vem som helst och svarar ironiskt "Mascherano" - varpå pressen brister ut i skratt.

2011-08-25 23:26
addeh

Varken Katalonien eller Baskien är särskilt "nära" huvudstaden, så tror knappast att Spanien hejar på Baskien.

I Katalonien så visade de inte ens Spaniens matcher i VM förrän de gick långt, så mycket ogillar de varandra. Baskerna och katalanerna har dessutom egna språk och kultur, de distanserar sig så långt det går från huvudstaden. Nej, det är nog bara baskerna som hejar :P
Atlético addeh
2011-08-25 23:26
BB-Barceloneta

Espanyol hade kanske, om allting hade klickat perfekt, lyckats nå en Europa-plats den här säsongen. Fast då hade Osvaldo varit tvungen att stanna kvar, nu ser det genast väldigt mörkt ut. Man bör väl dock klara av att hålla sig i mitten av tabellen.
2011-08-25 23:25
Så länge Roma alltid spelar med Gago så är jag nöjd. Är han ersättaren till De Rossi eller? Hahaha, City kunde köpt Gago direkt istället. Gago > De Rossi

Jag hejar definitivt på Bilbao. Men tror stora delar av Spanien förknippar Bilbao och basker med ETA och därmed ser dom som något av ett irritationsmoment. Att basker själva inte vill kalla sig spanjacker är nog också lite provocerande för spanjorerna. Men jag är inte så sjukt insatt och kan med stor sannolikhet ha helt fel. Bara en tanke.

Atlético addeh
2011-08-25 23:25
Fernando Gago

Det är väl just centrala Spanien, alltså Madrid, som inte riktigt kommit överens med Baskien. Athletic är en klubb som behandlas och ska behandlas med allra största respekt. Okej, jag överdrev med alla, men jag tror många spanjorer hoppas det går bra för Athletic i Europa League. Tror laget får med "utomstående" som hejar på dem än vad Atlético får.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-08-25 23:22
Vi får se hur mycket speltid Bojan får i Roma nu när Osvaldo kommer, och hur pass försvagade blir Espanyol?
Postat via SvenskaFans-appen
2011-08-25 23:21
Hela Spanien? Tvivlar jag på. Dom gillar ju inte Spanien, jag tror inte spanjacker bryr sig nämnvärt om baskerna heller.

Tack Sevilla och Roma för era värdelösa jävla insatser. Förlorade pengar på er.
2011-08-25 23:20
Jag förstår inte poängen med att ta in en mittenlagstränare (Racing, med all respekt) till Sevilla. Det laget har inte varit på topp efter Juande Ramos.

De behöver ha en tränare med pondus och kunskap, inte ännu en mes. Benitez?
Atlético addeh
2011-08-25 23:18
Barcelonistas

Hela Spanien håller på Athletic i Europa League. Hoppas det går riktigt bra för dem!
Barcelonistas
2011-08-25 23:15
Andreas

Spelmässigt var för mig Sevilla bättre inget snack om saken. Jag var borta under straffsituationen.

Men vem bryr sig, jag håller endå på Bilbao i El.
Barcelona Barca4eva
2011-08-25 23:15
Andreas V.V -

Visste att det handlade om nåt sånt! Haha
Barcelona Andreas V.V -
2011-08-25 23:14
barcetia

Mallorca och Bilbao hemma är givet :P
Säkra spel, tyvärr är oddsen därefter nu men innan spelbolagen fattade så var det najs.

Aja, inget spelsnack nu, forbidden!
Barcelona Basuuka
2011-08-25 23:14
el capitan <3
2011-08-25 23:12
Andreas

En annan note för framtiden ifall du nu bettar:

Mallorca hemma. Bilbao hemma. Never trust Atletico. Ligger plus på 20 000. :-)
Barcelona Andreas V.V -
2011-08-25 23:11
Fan, det här sved..
Jävla Sevilla kostade mig 18k =(

Note to myself: Never trust Sevilla.

Godnatt....@
Valencia Tino Costa
2011-08-25 23:10
elbraco - Bojan y Thiago

Det var då inte många gånger Bojan tog sig förbi Bratislavas försvar och hur hög klass håller dom? och han kan inte skjuta.
Barcelona Barca4eva
2011-08-25 23:10
Barcelonistas

"För mig så underpresterar Sevilla"

Låter som att du säger emot dig själv nu :p
AndreD - WWW = World Wide Winning
2011-08-25 23:08
Även om jag håller på spanska ligan är det så jävla skönt att Sevilla är ute. Jävla skitlag hoppas Betis vinner båda derbyna med 5-0.
Barcelona Andreas V.V -
2011-08-25 23:07
Barcelonistas

Haha, hur kan du uttala dig om dom förtjänar att gå vidare då? Om du inte sett matchen eller var du just borta den minuten situationen hände?

Sevilla är inte bättre än så här, ett skämt men 6 poäng gratis för oss.
Barcelonistas
2011-08-25 23:05
Andreas

Har inte sett den straff situationen men kan stämma att dom borde haft en straff. För mig så underpresterar Sevilla, dom ska lätt kunna slå ut ett lag som hannover (stavning).

Aja jag kommer hålla på Bilbao nu i El!
2011-08-25 23:04
Zlatan: "Oh, Pep... hey"
Pep: "...."
Zlatan: "So.."
Pep: "..."
Zlatan: "´sup?"
Pep: "..."
Zlatan: "Still? Really?"

Hahahahahahahahahahaha
Barcelona II Barça II
2011-08-25 23:00
Nja, Bojan var bra, men hade ett läge som han borde ha satt. Ensam med målvakten..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andreas V.V -
Barcelonistas

Knappast..
Tyskarna skulle haft en solklar straff och hade dom gjort mål där hade Sevilla behövt göra 3 mål.
Atlético addeh
Inget Europa-spel för Sevilla den här säsongen. Sätter hoppet till Athletic & Atlético när det gäller Europa League.
Barcelonistas
2011-08-25 22:58
Inte rättvist, tycker Sevilla var värda segern.
Barcelona Andreas V.V -
2011-08-25 22:58
Skönt och veta att vi har 6 poäng gratis i ligan i alla fall :)
Annons: