/spanien/barcelona/forum/10964.aspx/spanien/barcelona/forum/10964.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-08-28 22:11
Vad som har hänt med La Liga är att Barcelona går igenom sin bästa period någonsin. Real Madrid värvar till sig den nivån och har värvat för över 3 miljarder. Vilka lag kan konkurrera med det?

I stället för att följa bara Barcelona och Real Madrid (som är på deras egna nivå. De hade vunnit alla ligor i Europa) så finns det flera andra högintressanta lag att titta på.

Vad som har hänt i spanska ligan kommer att hända i alla andra ligor. Kolla på Arsenal som blivit av med deras spelare 8-2 mot Manchester United. Tottenham som förra året gjorde en bra säsong förlorade med 1-5 hemma mot Man City.
Real Madrid Bengan
2011-08-28 22:10
Förstår inte hur ni ens kan vara förvånade. Har ju sett ut så här i spanska ligan säsong efter säsong nu och både Real och Barcelona har förstärkt ytterligare medans de mindre lagen tappat spelare så att det skulle vara någon skillnad kan ju knappast överraska någon överhuvudtaget.
Barcelona 1.70-ligan - Köp en back, tack!
Men skojar ni med mig, 6-0?! Trodde det skulle sluta typ 2-0.. ska real fortsätta som de slutade förra säsongen blir det jävligt svårt för oss. Jag hatar verkligen deras allt mer vanligt förekommande storvinster. Sjukt tråkigt att se dem vinna och övertyga, dessutom dubbelt tråkigt att se hur klena de andra lagen är. Åh
Barcelona DM1982
Sevilla-Malaga, spanska kommentatorer.
Barcelona el Maestro!
2011-08-28 22:08
Som många av er säger, så börjar man tappa intresset för La Liga. Det är nästan så att jag funderar på att titta på bara stora matcher.
Gapet har växt ännu mer. Det syns.
Jag tyckte dock att det var lika tråkigt att titta på Man United vs Arsenal idag. Man ska inte kunna göra så många mål utan motstånd.

Madridmatchen såg jag bara på första 25 minuterna. Det var sorgligt att se på den nya Zaragoza.
Barcelona Denyo ©
2011-08-28 22:07
någon som ska ner till campen 1 Champions Leauge matchen?

Barcelona BB-Barceloneta
2011-08-28 22:07
Man1 3...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Man1
2011-08-28 22:06
Hur många mål gjorde cristina Ronaldo?
Barcelona II Barça II
2011-08-28 22:05
Sevilla har ju ingen reklam alls på sina tröjor, konstigt..
Barcelona BB-Barceloneta
1-0 Sevilla! Negredooo!
Atlético addeh
Oj då, det gick snabbt. Han knappt få på TV:n innan Negredo gav Sevilla ledningen.

Vad är detta för fotbollsdag?
Barcelona Vampíro - Gràcies equip 2010/2011!
Rambla:

Håller med, även mitt intresse för La Liga sjunker för varje säsong, ingen spänning whatsoever längre. Minns tiderna när Diego Milito brukade piska oss på La Romareda, man var alltid nervös inför sånna bortamatcher, numera är allt annat än storseger nästan fiasko, suck.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-28 22:04
Någon som har fin stream till sevilla, helst veetle
Barcelona Barcadinho.
2011-08-28 22:03
Vi har haft rätt härliga matcher den här veckan i supercuperna.
Trevliga och intressanta matcher i kvalet till CL. Bra vecka.
Men dock känns det att alla de tre i förhand mest intressanta ligor är så förutsägbara att man tappar intresset. Det känns som att det kommer att bli många lediga kvällar och helgar för annat. Kan vara också positivt.

Platini är säkert nöjd, men faktumet är att tom Cl gruppspel har blivit en körsträcka för de stora klubbarna, fram till kvarten. Många ointressanta matcher och grupper som avgörs redan efter två/tre omgångar.

Ja, det återstår att se om det kommer några skrällar någonstans som ger lite krydda i allt detta. Jag menar att kunna se på andra matcher än favorit laget Barca. hoppas hoppas.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
Negredo!

Målfesten fortsätter hela kvällen...!
Barcelona Capitan Puyi
Rambla~

Tror vi bör vänta med att basha ner vår liga tills Man U - Arsenal matchen svalnat lite :P

Skämt åsido så håller jag med. Stängde av matchen efter 0-2 och det var inte för att 2 mål ska vara omöjligt att ta igen. Kvalitén mellan lagen och spelarna är löjlig.

Fast i ärlighetens namn så är Zaragoza konkursbelagt och har tvingants sälja spelare så vi kan inte begära så mycket. Ekonomin är ju det som har förstört ligan och det får vi leva med för det ser inte direkt ljusare ut. Om Barcelona tvingas skära ner på sina utgifter så kan man inte direkt begära mycket av lag som tjänar så lite i jämförelse.

Små lag har ingen chans att vinna ligan men det tragiska är att äran och hedern är bortblåst. Vad hände med små lag som förlora med ära och gav en fight in i det sista för sina fans och för klubbmärket?
2011-08-28 22:02
Länktips.. Puyol går in 100 som vanligt haha warrior face
Atlético addeh
2011-08-28 22:02
Dags för omgångens mest intressanta match i Spanien: Sevilla-Málaga. Frågan är vart Pellegrinis lag står nånstans?
Barcelona Golden Barca
2011-08-28 22:01
Det som har hänt är myckket enkelt. De dåliga lagen har i stort blivit sämre. Medans de två bra lagen i stället blivit ännu bättre. Svårare än så är det inte.

Villarreal har en föga rutinerat reservmålvakt från start i morgon. Inte för att vi behöver handikap mott Villarreal men det underlättar.
Andreas-
2011-08-28 21:59
Ronaldo är Ronaldo. Han skulle inte ens platsa i vår startelva så bry er inte om hans mål. Gör subben 50 mål så säger det ingenting ändå.
2011-08-28 21:58
God is a five letter word - Messi

Har kört på Lille med, hoppas dom håller detta
Barcelona Rambla~
2011-08-28 21:56
Seriöst, den här ligan börjar bli alldeles för tråkig. Det skiljer för mycket mellan toppen och botten. Inget lag, inte ens topplagen ska kunna vinna borta med 6-0. Tidigare var ju bortamatcher på La Romareda värsta mardrömmen att åka iväg på. Vad fan har hänt?
Barcelona Golden Barca
2011-08-28 21:56
Barca4ever har ett biljett tips till Barca mot Milan. Sportsinternational punkt se kungsbacka säljer biljetter inklusive hotell från 2.495: Har åkt med dem tidigare och det har fungerat mycket bra.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-28 21:55
Lär bli repris på denna i Maj nästa år, inte mig emot så länge vi tar hem ligan ;)
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-28 21:55
DM1982

hehe, "nu ska vi inte vara för hårda mot Zaragoza"

...sen dissar du dem totalt... :-p

Men jag förstår vart du vill komma..!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-08-28 21:53
Alvés - Por Que?

Tippat 1X på Lille, hittils går det bra, Madrid -2 i handikapp gick in, några mindre lag har också gått in..

Så Lille matchen ska sluta som det står nu, och Barca ska vinna imorn så blir det vinst två dagar i rad! =)
Barcelona DM1982
Nu ska vi inte vara för hårda mot Zaragoza. Det är ett ganska uselt lag som nästan har åkt ur två säsongen i rad, förra säsongen klarade de sig i sista omgången. De är inte bättre än så här men visst hade det varit bra om de i alla fall hade kämpat lite. Om inte annat så för sin klubb.
Barcelona Senor Grande Pep
Jösses..
2011-08-28 21:51
Éluc

Jag vet, som sagt låt honom ta skytteligan, assistligan allt som har med poäng att göra förutom titlarna. För dom som vinner titlarna blir ihågkommna.
Barcelona Rambla~
2011-08-28 21:51
Hur fan kan de låta Madrid göra mål i 87:e när det redan står 5-0? Lägger de av att spela helt och hållet? Jag har inte sett de två senaste målen för det var för tråkig fotboll. Ja, Zaragoza var för svaga helt enkelt.
Annons: