/spanien/barcelona/forum/10963.aspx/spanien/barcelona/forum/10963.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-08-27 22:16
Montoay spelade 90 min idag och lär knappast bli aktuell för spel på måndag. Åtminstone inte som startspelare.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-27 22:15
Nu får Pep faktiskt förklara sig. Tala om klart och tydligt vad anledningen är till att man inte köper en back. Truppen i övrigt är den starkaste man skådad men på backsidan kan t.ex. en central mittfältare från Barca B vara bästa alternativet som högerback. LOL!

Rambla

Instämmer! Om han inte får spela imorgon, trots alla skador, vad har Pep för tilltro till honom då? Då hoppas jag man säljer han direkt efter slutsignalen
Barcelona Rambla~
2011-08-27 22:15
Får inte Fontas starta som mittback på måndag kan jag ju undra varför han skulle flyttas upp överhuvudtaget. Litar inte Pep på honom nu utan envisas med att spela Busquets som mittback kan han likväl låta Fontas gå tillbaka till Barcelona B eller tom lämna.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-27 22:14
Vet inte, men han har tröja nummer 27. Tror jag. Han är på vänsterkanten på mittfältet.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-08-27 22:14
Fernando Gago Vad heter han?
Postat via SvenskaFans-appen
2011-08-27 22:13
En 16-åring ordinare i Betis. Intressant.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-27 22:11
Rambla~

Ja iof...
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-27 22:10
Jag hoppas Pep och ledningen vaknar nu och köper in en back. Visst låter det gulligt med allt snack om att våra B-spelare ska täcka upp när det behövs, men det fungerar inte i praktiken när våra ordinarie spelare är så sjuuuuuukt skadedrabbade.
Säsongen har inte ens börjat och det är redan kris. Vakna nu, Pep! Alla andra ser att det behövs en back
Barcelona Rambla~
2011-08-27 22:08
Hur ofta? Ja tillräckligt ofta i den här klubben Blaugrana91 verkar det som. Jag tycker att det sker lite titt som tätt. Hela jävla våren var ju en enda stor backkris kändes det som.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-08-27 22:07
Allas eventuella backlinjer innehåller masken som mittback, varför inte en backlinje såhär: Mascherano fontas Busquets Abidal Jag tror det skulle funka bäst, masken har spelathöger back förut.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2011-08-27 22:07
1.70-ligan

Håller med men samtidigt som jag skrev nyss, visst vi har inte den bredaste försvarstruppen, men OM alla fick vara skadefria så hade vi haft ganska många bra alternativ, hur ofta är det som 5 försvarare är borta samtidigt liksom?? :P

Men jo jag håller med om att man borde köpt Botia...

Fan lägg ett sista minuten bud på honom nu på €9 Miljoner...Pengarna finns. :P
Barcelona Rambla~
2011-08-27 22:06
På tal om Botia, han bör ju ha höjt sitt värde till minst €7-8M i och med uttagningen i landslaget? Vi har chansen att värva honom under maj månad. Gör man inte det för att åtminstone sälja honom vidare är man korkade. Cruyff hade rätt i att La Masia även ska inbringa pengar när spelare går till andra klubbar. De ska inte lämna utan ersättning.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-27 22:05
Hur fan ska vi spela? Vi har inga backar. Pep?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-27 22:04
Gomez och Soldados dag idag? Soldado gör tre mål och ett självmål, Gomez gör tre mål och bränner en straff.

Han har verkligen kommit igång. För två år sedan satt han väl och ruttnade på Bayern Munchens bänk?
Barcelona Abbe.
2011-08-27 22:03
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Korrekt, Muniesa är skadad. Bör kunna träna snart, då han skadade sig under USA-turnén och rapporterades missa drygt tre veckor, om jag minns rätt.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-27 22:02
Alltså Peps idé om att ha mångsidiga spelare som kan spela i defensiven fungerar inte praktiken när det är jävla glaslirare hela bunten. Detta är pinsamt för fan. Köp en back för helvete. Kunde man köpa Cesc och Alexis för jättepengar borde man haft råd med en liten billig Botia också. Idioti
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-27 22:01
Fernando Gago

Rent individuellt är den rätt dålig men en av Barcas styrkor är ju att man försvarar sig med offensiven och med hela laget :)

Annars är ju inte:

JDS - Mascherano - Busquets - Abidal
Xavi - Keita - Iniesta

jättedåligt heller. Då får vi en helt okej pivote samtidigt som vi förstärker namnmässigt i backlinjen.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-27 22:01
Hur är det med Muniesa förresten, han var inte med i B-laget idag, och inte heller i truppen mot Porto. Är han skadad?

Barcelona Rambla~
2011-08-27 22:00
Helvete, Adriano byttes ut igår för att han hade känningar i baklåret. idag ska det så klart bekräftas att han har en skada. Säsongen har knappt börjat och redan börjar våra backproblem. Härlig säsong att se fram emot när det gäller försvarslinjen. :P
Barcelona Abbe.
2011-08-27 21:59
Rambla~

Stämmer, han missar Villarreal-matchen. Och nej, han håller inte mer än så. Glaslirare :P
2011-08-27 21:58
Det där är en ganska förskräcklig backlinje. Köp Burdissos lillebror Guillermo eller vad han heter. :)
Barcelona Rambla~
2011-08-27 21:58
Vadå, är Adriano skadad han också nu? Håller han i mer än två matcher i rad?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-27 21:57
Blaugrana

Jag hoppas man offrar ytterbackarna så att vi täpper till ordentligt i mitten. Känns som det är där Rossi och Nilmar kommer hota.

JDS - Mascherano - Abidal - Fontas

Tror inte Bartra kommer få spela. JDS har ju lirat högerback ganska mycket under försäsongen så jag tror det blir ovanstående backlinje - om inte Abirey och Fontas byter plats.

Rambla

jasså? Han spås ju bli rätt bra, lirar i U21 osv.
Var det i U21 i våras när han nitade en dansk i ansiktet för att han firade framför honom? Jävligt fult gjort av dansken, kommer ihåg att jag log lite när Ruiz daskade till honom. Rött kort direkt.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-27 21:56
Adriano skadad? För helvete!! Ja, ni som trodde jag skulle säga de magiska orden fick rätt : KÖP EN BACK!
Barcelona Rambla~
Valencia sägs ha värvat Ruiz från Napoli. Den förre mittbacken från Espanyol om ni minns? Har för mig att det ryktats om honom till Barca lite vagt på twitter tidigare.
Barcelona Abbe.
Släng in Grimaldo på vänsterbacksplatsen. Han är redo nu! ;-).
Barcelona Blaugrana91
2011-08-27 21:55
Seriöst det här är helt sjukt, visst vi har inte den bredaste försvarstruppen, men vi har ändå många olika alternativ OM alla kunde få vara skadefria....

Puyol är inte 100 ännu, Pique är skadad, nu är plöstlsigt även Adriano också skadad, Maxwell är även han skadad och sen är Alves plöstligt avstängd...

Som sagt visst vi har inte överflöd på försvarare och man kan tycka att det kanske vore bäst om en till köptes in, men då kan man ju fundera på hur ofta är det som 5 (!!) av lagets försvarare inte finns tillgängliga till en match samtidigt???

Maximal jälva otur skulle jag säga...
Usch ser inte alls fram emot ligastarten nu, hade gärna föredragit strejken...

Jaja om man ska fundera på hur vi ska ställa upp backlinjen då:

Bartra-Mascherano-Fontas-Abidal

Bartra-Mascherano-Busquets-Abidal

Bartra-Mascherano-Abidal-Fontas

Vilken tycker ni?

Då gäller det att våra offensiva spelare försöker göra något/några mål så snabbt som möjligt, sen kan vi försöka passa runt resten av matchen...
Barcelona Barcadinho.
2011-08-27 21:55
Måste vara kul för Canales att spela en hel match, istället för att sitta och äta solrosfrön på läktaren.
Barcelona 1.70-ligan
2011-08-27 21:54
Haha, vilken match! Oerhört underhållande att se på som neutral supporter . Lider med Racing som stod upp jäkligt bra men samtidigt var det kul att Valencia fick utdelning. Det är såna här matcher man måste vinna om man inte vill att avståndet ska bli för stort till toppduon.
Barcelona Rambla~
2011-08-27 21:54
Seriöst, jag blir bara så frustrerad att man ska behöva tala om backkris innan man ens spelat första matchen den här säsongen. Vi hade backkris hela våren. Tog man ingen lärdom av det? :P
Annons: