/spanien/barcelona/forum/10958.aspx/spanien/barcelona/forum/10958.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-28 11:48
Puyol tillbaka i full träning med resten av truppen! Underbara nyheter!!!
Barcelona 1.70-ligan - Köp en back, tack!
2011-08-28 11:36
Nej, han har inte får alta medica än. Ska inte säga helt säkert, men jag har fattat det som att han inte kommer finnas med i truppen.
Barcelona el Maestro!
2011-08-28 11:33
"Btw, Maxwell spelar inte"

Har han inte fått klarttecken ännu?

Edit: Jag har inte läst något om att han skulle vara fortsatt skadad.
2011-08-28 11:32
el Maestro

Självklart är det så, men tappar du poäng redan i första omgången får du mindre marginaler resten av året. Jag vill verkligen ha 3p imorgon
Barcelona el Maestro!
2011-08-28 11:28
1.70-ligan - Köp en back, tack!//
Helst ska man givetvis inte tappa poäng alls men du ska komma ihåg att det ska spelas i 38 matcher och att alla lag kommer att tappa poäng under den långa säsongen. Det lag som kan vinna ligan är dock det lag som tappar minst antal poäng. Det är det som är viktigast: att tappa minst poäng.
Jag brukar räkna med både förluster och poängtapp under en säsong. Skador, dålig form och annat kan ställa till. Det är en del av spelet.
2011-08-28 11:23
Det gör ingenting om vi tappar poäng? Klart att det gör. Det är inte katastrof, men alla poäng är viktiga och det vore jäkligt surt att tappa poäng redan i första matchen. Det är tråkigt att skador ska förstöra så pass mycket. Hoppas det löser sig ändå, men Villarreal är ett bra lag.

Btw, Maxwell spelar inte
Barcelona el Maestro!
2011-08-28 11:18
Angående skadeläget i försvaret. Vi har ju Maxwell som kan spela på vänsterbackpositionen. Ja även om han inte har spelat så mycket på grund av sin senaste skada. Han har ju tränat med laget ett antal gångar nu.

Mascherano och Abidal som mittbackspar duger också. Frågan är bara vem som ska spela på högerbackspositionen. Jag tippar på att Dos Santos eller att någon av ynglingarna från B-laget tar den platsen. Jag har ingen aning om Andreu Fontàs kan spela i den positionen. Någon som vet om det är möjligt?

Det kommer att lösa sig ska ni se. Det är på hemmaplan och jag räknar med minst ett kryss. Om Barça tappar 2 poäng så gör det inget. Det är bara början av säsongen.

Sen blir det landslagsspel vilket innebär att Barça får tillbaka Piqué i nästnästa match om två veckor och även förhoppningsvis kaptenen Puyol.

Visca...
Barcelona DM1982
2011-08-28 11:12
En uppställning med tre backar skulle kunna vara en bra lösning men just mot de snabba spelarna i Villarreal känns det lite oroligt. Nu var Villarreal inte särskilt bra mot Odense i CL-kvalet men det brukar alltid bli tuffa matcher mot dem.

Det som känns viktigast är att Busquets kör pivoterollen, han är bäst på att balansera upp det defensiva och offensiva spelet.

Ska bli intressant att se vad Pep kommer hitta på. Kommer han ställa över Keita?
2011-08-28 10:59
Sano97

Ganska lik den elva som diskuterats här nedan :P Men Alves är avstängd så han kan inte spela. Det är ju lite därför jag tycker det passar sig bra med en 3-manna-backlinje. Men då behövs en balanspelare på mitten, helst Busquets (Fontas spelar CB istället).
Sen trivs nog alla bättre om Messi bildar en länk mellan mittfält och anfall än som spetsforward.
Barcelona Sano97
2011-08-28 10:52
Skulle vara spännande om Pep testade 3-4-3 eftersom Pique och Paho är skadade.

Valdes
Mash Busi Abidal
Alves Cesc Xavi Iniesta
Villa Sanchez
Messi

MÄKTIG ELVA!!!!!!!!!!!
Barcelona BB-Barceloneta
2011-08-28 10:35
1.70 ligan Det är helt klart ett alternativ som jag tror skulle vara bra men jag tror in Pep vågar ändra spelsystem och använda någon/några orutinerade spelare, blir kanske lite för mycket ovana. Däremot vore det extremt spännande och jag tror det skulle funka
Postat via SvenskaFans-appen
2011-08-28 10:27
Ladinho

Förmodligen , men jag hoppas inte på det. Tycker Fontas lika gärna kan spela back då Busquets inte heller övertygat där. Frågan är bara om Pep överhuvudtaget tänker spela så här? Jag hoppa det i alla fall! Elvan ser riktigt stark ut
Barcelona Ladinho
2011-08-28 10:19
1.70-ligan

Startelvan ser bra ut men jag tror att Busi kommer att flyttas ner istället för Fontas och Keite tar Busis plats.
2011-08-28 10:13
Tänkte på en sak...

Vore kanske inte det bästa att testa en 3-backslinje imorgon? Eftersom vi har KRIS i försvaret och överflöd på mitten känns det helt klart som ett alternativ för mig..

Valdes
Masch-Fontas-Abidal
Fabregas-Xavi-Busquets-Iniesta
Messi
Sanchez-villa

Fördelen är att vi får utrymme för ytterligare en klasspelare istället för att ställa upp med en alltför orutinerad backlinje. Man skulle kunna byta ut Cesc mot Keita för att balansera det hela lite bättre, och slänga in Fabbe i slutet istället, men jag tror inte det behövs.. vad tror ni?

Det enda tråkiga är att Thiago inte får plats. Hade vi inte haft så många skador hade jag gärna velat se honom och Cesc som mittfältspar och vilat Iniesta/Xavi. Nu har vi nog inte råd med det. Men ett inhopp ska han nog kunna få.
JB AcMilan
2011-08-28 04:39
Angående Guardiola och hans klon-krönikan.

Jag vill säga tack till skribenten som säkerligen hänger omkring här på forumet, det var en av de mest välskrivna krönikor jag läst och det är inte ofta man snubblar på något som är så innehållsrikt på svenska om en stjärnspelares unga dagar. Grande el Flaco.

Ser med viss ängslan fram emot Barcelona - Milan. Respekten för motståndarna kunde knappast vara större.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-28 01:47
Lugano, Coates, Caceres :-(

Ska aldrig mer gilla en spelare.. alla flyr från mitt barca!
2011-08-28 01:47
Lugano, Coates, Caceres :-(

Ska aldrig mer gilla en spelare.. alla flyr från mitt barca!
daacun
2011-08-28 01:44
justin.tv är den grattis?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Senor Grande Pep
2011-08-28 01:42
om man går in på veetle.com via Iphone då kan man också streama matcher

Jag behöver lite hjälp, vart på sidan As.com kan man se player ratings förö dagens la liga matcher?

Jag kan inte spanska så bra så jaghar svårt att hitta rätt

Tack
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-28 01:35
Ladda ner justin.TV appen, där kan du steama matcher på iphonen.
Barcelona Barca08
2011-08-28 01:29
tjena längesen man skrev här, har fixat iphone o undrar om de finns bra program som man kan ladda ner o titta på stream, barca matcher asså. Har jailbreak
2011-08-28 01:22
Njaaaaa

Piqué Busquets Abidal
Xavi Cesc Keita Thiago
Sanchez Messi Iniesta

är väl snäppet passningssäkrare :-)
Barcelona Ladinho
2011-08-28 01:20
Här har ni passnings säkraste elva:
------------Valdes
Alves--Pique--Puyol--Abidal
-------------Busi
--------Xavi----Thiago
Messi-----Cesc-----Iniesta

Sen är ju hela nio av dessa elva från La Massia och vi har Pedro, Fontas och några andra spelare på bänken vilka också är från La Masia.
Barcelona Rivaldo - The Greatest
2011-08-28 01:16
Eftersom Keita fick spela supercupen som pivote är det för mig ett rätt säkert tecken(det plus att han är peps favvo) på att han kommer lira där mot villareal också, tror verkligen vi kör såhär:

JDS,mascherano busquets abidal
Keita
Xavi Iniesta
2011-08-28 01:10
Frodo

Absolut ska Montoya knycka platsen om båda är skadefria men i.om han spelade 90 minuter idag känns det lite osannolikt att han får startplatsen på måndag i.om vi möter det näst rörligaste laget i ligan, Villarreal. Han hade blivit slutkörd efter 60 minuter.

Därav drog jag slutsatsen av att Montoya skulle bli bänkad/utanför truppen. Visstfan är Maxi skadad, vad kommer vi göra då? Får väl bli
JDS-Masch-Fontas-Abidal.......
Barcelona Frodo
2011-08-28 01:04
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

Varför JDS när man har Montoya? Det bästa hade ju varit om Montoya vilat idag och startat mot Villarreal. Är inte Maxwell fortfarande skadad?
Barcelona The Ball Tu mi
2011-08-28 00:59
Varför kör vi inte med Montoya?
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-28 00:51
Sjukt att Valencia vann med 4-3.
Soldado var grym idag :P
2011-08-28 00:51
Frodo

Man har ju vetat att Alves är avstängd hela tiden, därför man optat med JDS som högerback hela försäsongen antar jag.

Valdés
JDS Mascherano Abidal Maxi
Busquets
Xavi Iniesta
Pedro Messi Villa
Barcelona Barcelona10Messi
2011-08-28 00:41
Asså jag vet inte med er men fan va jag stör mig på att få läsa om hur Real har "närmat" sig Barcelona spelmässigt?! Liksom okej har ni inget annat att skriva om.. Visst dem gjorde två riktigt bra matcher mot Barca men i slutändan så förlora ni ändå! Shiit.
Annons: