/spanien/barcelona/forum/10956.aspx/spanien/barcelona/forum/10956.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-28 01:35
Ladda ner justin.TV appen, där kan du steama matcher på iphonen.
Barcelona Barca08
2011-08-28 01:29
tjena längesen man skrev här, har fixat iphone o undrar om de finns bra program som man kan ladda ner o titta på stream, barca matcher asså. Har jailbreak
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-08-28 01:22
Njaaaaa

Piqué Busquets Abidal
Xavi Cesc Keita Thiago
Sanchez Messi Iniesta

är väl snäppet passningssäkrare :-)
Barcelona Ladinho
2011-08-28 01:20
Här har ni passnings säkraste elva:
------------Valdes
Alves--Pique--Puyol--Abidal
-------------Busi
--------Xavi----Thiago
Messi-----Cesc-----Iniesta

Sen är ju hela nio av dessa elva från La Massia och vi har Pedro, Fontas och några andra spelare på bänken vilka också är från La Masia.
Barcelona Rivaldo - The Greatest
2011-08-28 01:16
Eftersom Keita fick spela supercupen som pivote är det för mig ett rätt säkert tecken(det plus att han är peps favvo) på att han kommer lira där mot villareal också, tror verkligen vi kör såhär:

JDS,mascherano busquets abidal
Keita
Xavi Iniesta
2011-08-28 01:10
Frodo

Absolut ska Montoya knycka platsen om båda är skadefria men i.om han spelade 90 minuter idag känns det lite osannolikt att han får startplatsen på måndag i.om vi möter det näst rörligaste laget i ligan, Villarreal. Han hade blivit slutkörd efter 60 minuter.

Därav drog jag slutsatsen av att Montoya skulle bli bänkad/utanför truppen. Visstfan är Maxi skadad, vad kommer vi göra då? Får väl bli
JDS-Masch-Fontas-Abidal.......
Barcelona Frodo
2011-08-28 01:04
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

Varför JDS när man har Montoya? Det bästa hade ju varit om Montoya vilat idag och startat mot Villarreal. Är inte Maxwell fortfarande skadad?
Barcelona The Ball Tu mi
2011-08-28 00:59
Varför kör vi inte med Montoya?
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-28 00:51
Sjukt att Valencia vann med 4-3.
Soldado var grym idag :P
2011-08-28 00:51
Frodo

Man har ju vetat att Alves är avstängd hela tiden, därför man optat med JDS som högerback hela försäsongen antar jag.

Valdés
JDS Mascherano Abidal Maxi
Busquets
Xavi Iniesta
Pedro Messi Villa
Barcelona Barcelona10Messi
2011-08-28 00:41
Asså jag vet inte med er men fan va jag stör mig på att få läsa om hur Real har "närmat" sig Barcelona spelmässigt?! Liksom okej har ni inget annat att skriva om.. Visst dem gjorde två riktigt bra matcher mot Barca men i slutändan så förlora ni ändå! Shiit.
Barcelona II Barça II
2011-08-28 00:27
1.70-ligan:

Hahahaha, den uppställningen hade vunnit ligan ganska lätt :).
Barcelona 1.70-ligan - Köp en back, tack!
2011-08-28 00:23
Ne nu ska jag sova. Hoppas man slipper läsa att Adrianos skada är långvarig när man vaknar upp imorgon. Klarar vi oss bara igenom matchen på måndag är det bara bra att han slipper landslagssamlingen, om han är spelklar efteråt igen. Synd bara att det underbara känslan man hade inför matchen har övergått till en skräckblandad förtjusning. (det är ju alltid roligt att vänta på en barcamatch, innerst inne)

Bona nit!
Barcelona Abbe.
2011-08-28 00:20
Brassarna sitter och pimplar vin ihop :-).
2011-08-28 00:14
II Barca II

Haha, mycket tyder på det.

-----------Keita-----------
JDS-Busi-Mascherano-
-----------Xavi------------
--Thiago--------Iniesta--
----------Cesc------------
-Villa----Messi----Alexis-

Detta är en passningssäker elva må jag säga! Något i den stilen lär det bli på måndag. Det bästa med den är att den ger utrymme för så många mittfältare. Skulle gärna slänga in någon i anfallet också, men det måste ju finnas någon mittfältarna kan slå bollarna på också.
Barcelona Frodo
2011-08-28 00:09
Man måste dock ifrågasätta planeringen inför matchen mot Villarreal. Om man vet att Alves är avstängd och Adriano skadad så borde man inte ha låtit Montoya delta med Barca B idag. Nu kommer han knappast orka spela på måndag. Vem ska spela då? Mittbacken Bartra eller mittfältaren JDS? Jag kunde ha varit någorlunda lugn om jag vetat att Montoya spelat.

Busquets måste spela pivote. Jag vill inte se honom som mittback bara för att Keita ska få speltid. Nu lär det bli Busquets och Mascherano om jag känner Pep rätt.
Barcelona II Barça II
2011-08-28 00:04
1.70-ligan:

Haha, såg du hur arg Pep blir när Valdes missar en passning? Jag misstänker att vi får se en mittfältare i målet nästa match :P.

Abbe.

Det är fan inte klokt, det borde ju nollställas tycker man..
Barcelona Abbe.
2011-08-28 00:01
Glömde länka i mitt föregående inlägg. Det står längst ner på hemsidan i länktips.
2011-08-28 00:00
Skön video med Pep och hans reaktioner på vad som hände under matchen mot Porto. Jag älskar dig ändå Pep, även fast du inte fattar att det behövs en back :P

Pep = Passion.
Vet att vissa här inne har spekulerat i att Alexis inte kommer tillåtas utmana och hålla på som han gjorde i Udinese i Barca. Av Peps kroppsspråk att döma verkar det snarare tvärtom. Konstigt vore det väl annars, då det är en av hans starkaste sidor. Man hade nog inte velat ha honom så mycket om han inte skulle få utrymme för alla han är bra på.
Barcelona II Barça II
2011-08-27 23:59
Més que un Esport

Jaha, det låter jävligt konstigt. Ligan har ju inte ens börjat för vår del. Hoppas att det inte stämmer.
Barcelona Abbe.
2011-08-27 23:59
Essienesque

Vi hade haft en hyfsad match i form av Sevilla-derby om inte premiäromgången ställts in. Som du säger, härligt att Betis är tillbaka så vi kan få njuta av dessa derby-matcher återigen.

Més que un Esport

Det är officiellt. Han är avstängd på grund av det gula kortet han tog mot Málaga i den sista omgången förra säsongen. Avstängningen följer med till kommande säsong.
Barcelona Més que un Esport
2011-08-27 23:58
II Barça II

Jag vet inte, jag läste här på forumet att det kunde vara så. Inget officiellt än vad jag vet
Barcelona II Barça II
2011-08-27 23:56
Més que un Esport

Vaa?? Alves avstängd? Trodde att det bara var Adriano som var skadad. Vaddå, varför är Alves avstäng, när blev han det?
2011-08-27 23:54
Men det kanske inte fanns någon försvarare som höll måttet...
Barcelona Essienesque
2011-08-27 23:52
Fan vad härligt med Betis i ligan igen och på det vinnande spåret direkt! Denna seger på bortaplan kan bli extremt viktig för Betis när ligan väl ska summeras.
2011-08-27 23:51
Nej det är nog ingen här som vill ha en 40-mannatrupp. Men köper vi en back till har vi 22 spelare i truppen. Och angående Fontas så håller jag inte med. Pep måste våga slänga in honom i de svåra matcherna, om hans val att låta bli att köpa en försvarare i sommar någorlunda ska kunna motiveras.

2011-08-27 23:51

Barcelona BB-Barceloneta
2011-08-27 23:47
Och såklart är Jonathan periera inblandad, riktigt kvick
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Abbe.
2011-08-27 23:46
Betis gör 1-0 mot Granada i nykomlingsmötet.
2011-08-27 23:44
Easy now, easy.

Mittbackskris eller inte, Fontas är inte tänkt att slängas in i de svåra matcherna. Jag är helt säker på att Peps tankar handlar om att han ska få 100% tid att acklimatisera sig med laget, känna på hur det fungerar.
Att slänga in honom i en match han kanske inte kan hantera ännu vore det dummaste man kunde göra!

Om det nu är så att Alves är avstängd så har vi otur. Alla dessa skador är inget man kan planera inför. Fråga er själva hur det hade sett ut om Alves inte var avstängd? Om Pique var skadefri, Adriano? Smärre klagomål på att vi behöver en back till, sure, men inga brandtal.

Det är uppenbart att Pep inte sett något vettigt alternativ (stålar vs kompetens) så varför ska vi då tvivla på honom? Klart vi kunde ha tagit in en mittback till, Botia nämns, sure. Då hade vi haft ytterligare en spelare som Pep inte har förtroende för. Uppenbarligen är han mycket specifik med vad han vill ha, på gott och ont.

Så hur löser vi det här?
Jag vet inte. Men jag är helt säker på att den strategi som Pep håller på är den bästa. Jag vill inte ha en 40-manna trupp.
Annons: