/spanien/barcelona/forum/10950.aspx/spanien/barcelona/forum/10950.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-29 14:58
Jaha, okej. Fattar nu. Fortfarande lite småkonstig regel men fattar att de menar atty han måste få sitt straff.
Barcelona Frodo
2011-08-29 14:58
Abbe.

Akta dig så att inte någon maräng kommer inspringande och hävdar att Sanchez måste ha sagt något om Abidals hudfärg eller religion.;)
Barcelona tarrak
2011-08-29 14:56
Golden Barca

Det är César Sánchez som är skadad. Diego Lopéz som är ordinarie målvakt kommer att spela.

Abbe

Det är så Abidal ser ut när han skrattar.
Barcelona Golden Barca
2011-08-29 14:53
De gula korten följer inte med alla startar på noll inför den här säsongen. Dock hade Alves inte ""suttit"" av sitt straf och får ta det i kväll.
Barcelona Abbe.
2011-08-29 14:52
Ser ut som Alexis dragit av ett skämt som Abidal inte uppskattade. :P

L.A.M Nr 10

Nej, utan det är avstängningen som följer med, inte de gula korten. Förstår du? Alves drog ju på sig sitt femte gula mot Málaga och har än så länge inte avtjänat sin avstängning.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-29 14:49
Men kan man bli avstängd från tidigare säsonger? Betyder det att tex om Messi har 4 gula när säsongen tar slut, och får ett i en annan match nästa säsong, är han svtängd då? Sjukt skum regel i vilket fall.
Barcelona Golden Barca
2011-08-29 14:46
Deufoleu, Det står på deras egen officiella sida samt även i går på SPORT.es
Barcelona Jeffren
2011-08-29 14:45
Hoppas på Fabregas från start
Barcelona Deulofeu
2011-08-29 14:39
Golden barca vart har du läst att de saknar sin målvakt? Jag kan inte finna den infon.

Hoppas primärt på tre pinnar ikväll sekundärt på 4 mål av Messi och tertiärt att vi hållen nollan och att Bartra samt Fontas spelar och gör det bra.

Mot 100 poäng annars blir det nog ingen titel...
Barcelona Golden Barca
2011-08-29 14:32
Villarreal har ställt till mycket problem. Vilket 3-3 och 1-1 vittnar om. var det inte 1-1 matchen som var en fruktansvärt ful match.? 3-3 var en flopp vi ledde med 3-1 och hade säkrat titel och då gasade Villarreal och 3-3 var ett faktum......Villarreal är inte lika starka 10/11 och har dessutom sin reservmålvakt från start. Rossi käns fortsatt överreklamerad.
Barcelona el Maestro!
2011-08-29 14:25
Golden Barca:
Nämen, det var en väldig svår match där Villarreal lika gärna kunde vinna. Spelmässig spelade Villarreal lika bra som Barca. Säsongen innan var det väl också ett kryss(3-3) och någon säsong för inte så länge sen tog Villarreal alla tre poängen hem.
Villarreal är ett lag som kan slå både Barca och Real Madrid, tycker jag,om de har en bra dag.
Barcelona Golden Barca
2011-08-29 14:21
Alves drog på sig ett gult mot Malaga i sista omgången förra säsongen. Han fyllde då sin kvot och är avstängd i säsongens första La Liga match.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-29 14:19
Förresten, varför är Alves avstängd?

Viktigt att ha ett säkert mittfält och anfall, speciellt mittfält. Busquets blir nyckelspelaren som håller ihop denna nya backlinjen från sin position på mitten, han får alla att känna sig lugna. Hoppas verkligen Pep tänker så också, men eftersom att han litar på Keita och knappast lika mycket på Fontàs tror jag Busi starta som mittback idag, tyvärr.
Barcelona Golden Barca
2011-08-29 14:17
David Villa har ett rött kort hängande över sig. Detta gäller dock bara om han spelar Supercopa Espana en gång till. Detta kort gäller ej i någon turnering i övrigt.
Barcelona Barca4eva
2011-08-29 14:16
Gonzalez_Barca

Det verkar vara så att det röda kortet bara gäller i Supercupen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-29 14:14
Finns väldigt många alternativ till backlinjen idag och alla är väldigt intressanta men har också flera nackdelar. Spelar vi med Busquets förlorar vi mycket på pivoteplatsen med Keita där, då han har långt upp till Busquets tekniska egenskaper och spelsinne. Tycker inte heller Busquets är en jättebra mittback, för långsam. Mascherano däremot tycker jag nästan alltid imponerar på den positionen och bör vara given. Samma sak med Abidal, frågan är om det blir vänsterback eller i mitten han får spela.

På högerbackspositionen är det helt öppet mellan JDS, Montoya och Bartra. Sen finns det även ett annat alternativ som jag inte tror kommer hända, men man skulle kunna sätta Masken som högerback. Han är ju snabb och har hyfsade crossbollar, vilket betyder att han i alla fall borde kunna slå inlägg. Han har spelat där vid några tillfällen i Liverpool, och jag kommer ihåg att tyckte han gjorde ett okej jobb.

I allafall, elvan jag TROR på:

Valdés
JDS, Busquets, Mascherano, Abidal
Xavi, Keite, Iniesta
Pedro, Messi, Villa

Elvan jag HOPPAS på:

JDS, Mascherano, Abidal, Fontàs
Xavi, Busquets, Iniesta
Pedro, Messi, Villa

Tycker det känns säkrare med ett säkert mittlås, och Fontàs hr ännu inte fått mig att känna mig helt trygg. Tycker det är bättre att han spelar vänsterback idag, då det är ett tufft jobb att starta som mittback mot Villarreal med hela backlinjen borta.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-29 14:14
Är inte Villa avstängd pga sitt röda kort från el clasico?

Om han är det så tror jag Sanchez startar ikväll.
Barcelona Golden Barca
2011-08-29 14:13
eI Maestro. FC Barcelona vann inte med udda mål mot Villarreal förra säsongen på Camp Nou det blev 3-1. 2 mål från Messi och 1 från Pedro.

Tror Mera på att både Alexis och Fabregas startar på bänken. De byts in i andra halvlek och är två spelare som båda kan förändra matchbilden totalt vid behov.
Barcelona Jeffren
2011-08-29 13:40
Idag blir det tufft:-) men som jag längtat efter denna premiär:-)
Barcelona el Maestro!
2011-08-29 13:11
Bägge ny förvärven startar idag. Jag tippar på att Vila och Pedro får sitta på bänken i första halvleken.
Iniesta och Messi startar i varje match så länge de är inte skadade eller är i behov av vila. Det skulle betyda att Iniesta får spela idag som vänsteranfallare. Han droppar in också på mittfältet och förstärkar där vid behov precis som det var fallet i sista kvarten mot Porto.

Barça vinner denna match med uddamål precis som i matchen i förra säsongen. Villarreal är ett spelande topplag. De bjuder alltid på motstånd mot Barça.

Tack och lov att det finns lag som Villarreal i ligan som verkligen bjuder på motstånd. Det blir trevligare att titta på då.
Barcelona Capitan Puyi
2011-08-29 12:59
Pep, The Creator

Tror det går hyfsat bra för honom. Han har tvålat dit några baljor så vitt jag vet.
Barcelona Larsson1333
2011-08-29 12:24
Hoppas verkligen på Fontas i mittlåset och Busquets som pivote!

Vi förlorar mer om vi spelar Keita som pivote än vad vi vinner med Busquets som mittback, eller hur man nu ska säga. Klarar Fontas att spela emot Bayern borde han klara av Villareal, tanken är väl ändå att vi ska äga mycket boll som vanligt och slippa utsätta våra mittbackar för svåra situationer hela tiden
,Sami
2011-08-29 11:45
Den italienske anfallaren Fabrizio Miccoli är enligt Football Italia Inters ny på Inters önskelista. Den före detta landslagsmannen Miccoli är 23 år gammal och har spelat för Palermo i fyra år.

Miccoli är väl 33 år? Haha vilken miss av fotbollskanalen.
Barcelona Pep, The Creator
2011-08-29 11:32
Någon som vet hur det gått för vår gamla spelare Nolito? I Benfica spelar han väl nu?
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-08-29 11:27
Stackars Jeffren. Gör sitt första mål för Sporting, men skadar sig i samma ögonblick.

Någon där uppe tycker verkligen inte om honom.

2:38 in i klippet.

Från Barcastuff.
Barcelona Andreas V.V -
2011-08-29 10:55
1.70-ligan - Köp en back, tack!

Så det är på SF du sitter och slösurfar nu när du är "skadad"? ; )
Äsch, det blir säkert bra vad nu Pep ställer upp med men det svider nog lite för Fontas att en defensiv mittfältare går före, det är ju bara logiskt.

Vi väntar dock med att halshugga Pep tills efter matchen :P

Barcelona Rambla~
2011-08-29 10:54
DivineNerd(Man utd fan)

Det är ungefär som våra ytterbackar, bättre offensivt än defensivt. Ja förutom Abidal, som är vår bäste defensiva ytterback.

När det gäller Evra, var det mer ett svar till någon längre ner som skrev att Barca borde värva Evra. Det var inte för att föringa Evra som spelare, för han har varit riktigt bra under många säsonger, utan mer att Barca inte ska värva en spelare som nu nått den ålder som Evra har. Precis som du själv är inne på så har han redan nått toppen av sin karriär och nu är han snarare på väg nedför.
Barcelona 1.70-ligan - Köp en back, tack!
2011-08-29 10:49
verkar som att alla är mer eller mindre överrens om att Fontas bör få spela. Desto mer delade åsikter om högerbacksplatsen. Personligen föredrar jag bartra där. Jonathan gjorde det förvisso bra under försäsongen men bartra är ett mer prövat kort sedan tidigare. Enligt mig är han det bästa tillgängliga alternativet, ,men magkänslan säger att Jonathan spelar.

Har även en äcklig känsla av att Busquets kommer spela mittbackm hur Pep nu ska kunna motivera det för Fontas..
Barcelona Andreas V.V -
2011-08-29 10:45
Där står det ju att han redan spelar i Lazio :P
Barcelona Andreas V.V -
2011-08-29 10:43
Abbe.

Det finns helt enkelt inte plats för 2 stycken Keita, den nuvarande Keita kommer ha en given plats i startelvan tills han är 44 år gammal.
Annons: