/spanien/barcelona/forum/10946.aspx/spanien/barcelona/forum/10946.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-08-29 20:21
Såg först nu att Alexis är uppskriven som högerback. Föga troligt, kanske blir det en trebackslinje eller liknande.

Sjuk uppställning. No words.
Barcelona Éluc
Vafan är det där för startelva?
Barcelona J.Guardiola- King
3-4-3 liknande säkert...
Barcelona NoGo™
Om inte Fontas får spela när vi nu saknar flera backar, när ska han då få spela?? Mycket märklig att man flyttade upp han om man inte ska spela med han när man saknar flera st. Konstigt.....
Barcelona Andreas V.V -
Det räcker med Valdes, Keita och Messi.

Culé - Messi
2011-08-29 20:20
Andreas V.V -

Nädå. :P
Barcelona Piqué
2011-08-29 20:19
skojar ni om startelvan va???
Atlético addeh
2011-08-29 20:19
Oj, vilken oväntat startuppställning. Både Cesc & Thiago från start, ingen Xavi. Keita spelar, naturligtvis. Fontás på bänken, bra signaler Pep...

Men men, jag är aldrig missnöjd när Thiago får spela. Han brukar alltid vara bra i större matcher, så kom igen nu.

elbraco

En ersättare behöver ju inte köpas in efter att någon blivit såld.
Barcelona J.Guardiola- King
2011-08-29 20:18
Vahhh, vad är det här för elva ? fejk eller
Barcelona Andreas V.V -
2011-08-29 20:18
,Sami

Aldrig när jag kollat i alla fall men har å andra sidan inte sett alla matcher :P
,Sami
2011-08-29 20:17
Sanchez kanske har spelat som högerback i Udinese?
Barcelona Andreas V.V -
2011-08-29 20:16
Cule - Messi

Geez, aja.. otroligt intressant detta.

Du trollar inte va? :P
,Sami
2011-08-29 20:16
Culé - Messi
Vaaaa?? Sanchez som högerback? Nä det kan inte stämma!
Culé - Messi
2011-08-29 20:15
Barcelona line-up (official): Valdes - Alexis Busquets Mascherano Abidal - Cesc Keita Thiago - Pedro Messi Iniesta

Alexis som högerback? Hehe, intressant. Glad att Thiago får spela :)
,Sami
2011-08-29 20:15
Ohhh 45 minuter kvar! Snart är det match!
Valencia Piiick
2011-08-29 20:12
addeh

Håller med dig! Han har verkligen inte koll på allt men ändå ska han svara på allt. Han har stora kunskaper när det kommer till historia mm, men inte om hur lag spelar etc.
En annan sak jag tänkte på var hur han beskrev city mittfält. Jag gillar inte City direkt och ska inte påstå att jag följer de, men jag brukar kolla på uppställningar och Manchi har ALLTID kört med starka och tuffa spelare där, Yaya spelade ju offensiv mittfältare. Nu när man under en match inte gör det så drar han slutsatsen att han har gjort en stor ändring.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-29 20:10
addeh

Tror han syftade på att man inte tar in någon EFTER att Mata har blivit såld. Piatti köptes ju innan.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-29 20:02
Barca Barca & elbraco & cigge

Jag tror som sagt inte att Sanchez floppar a la Overmars, men å andra sidan så tror jag inte att Sanchez blir den spelaren han kan bli i en friare roll.

Hur bra är Afellay egentligen? Han var stjärnan i PSV och får nöta bänk i Barcelona. Afellay hade säkert platsat in i de flesta topplagen , men i Barcelona så är hans spelstil alldeles för flashig för att Guardiola ska lita på honom. Jag har lärt mig att flashiga spelare inte funkar i dagens Barcelona (undantag Messi)

Hur bra är Pedro egentligen? Han är en väldigt allround spelare men som inte utmärker sig mer, men i Barcelona så är han perfekt för att han sliter och kämpar, men jag skulle inte räkna honom som topp 10 i världen. Han är och har aldrig varit en dribbler heller.

Återigen, jag har svårt att se Sanchez floppa, men jag tror inte heller att han blir den där superstjärnan som man förväntar sig utifrån potentialen eller prislappen. Jag tror helt enkelt att han främsta egenskaper förhindras i Barcelona, jag tror inte att "kämpa och passa sidled" är något som är Sanchez styrka för den delen. Återigen för att dra en parallell till t.ex: Silva så där har man en smart spelare som är nästintill komplett och perfekt för Barcelona.
Culé - Messi
2011-08-29 19:54
Cigge

Co-sign. Kunde inte sagt det bättre själv. :)
Atlético addeh
2011-08-29 19:53
Detta Euro Talk... Det går inte ett program utan att man blir upprörd. Sladjan har verkligen inte koll på någon ting.

"Valencia säljer Mata, och förmodligen ersätter man inte honom med någonting".

Han har förmodligen helt missat att Valencia tagit in allra främst Piatti, som visserligen kan tyckas mer som en ersättare till Joaquín, men även Canales och i viss mål Dani Parejo som också kan spela på en offensivare position.

Är det helt omöjligt att plocka in någon i panelen som är kompetent och kunnig inom spansk fotboll?

Helt otroligt hur man för övrigt ägnar fem minuter åt att diskutera Real Madrids musik på spelarbussen.
Cigge
2011-08-29 19:52
Hetfield - Sanchez is the next star

Det behöver inte enbart vara en svaghet att Sanchez är lite mer utav en dribbler, som kan göra saker på egen hand. Anpassningen till er spelidé tror jag inte heller blir några problem för Sanchez. Sanchez är en naturligt rivig spelare som är van att pressa motståndet. Däremot kanske han kan slipa mer på sin passningsprocent, sett till hur ni spelar, men totalt sett så tror jag att han kommer växa och ta en startplats på antingen Villas eller Pedros bekostnad, även om det troliga är att det blir en del rotation.
Real Madrid Nolito
2011-08-29 19:50
Den backlinjen ser inte stabil ut.
,Sami
2011-08-29 19:44
Vad tycker ni?
Possible line-up (vs Villarreal): Valdes - Bartra Mascherano Fontas Abidal - Xavi Busquets Iniesta - Pedro Messi Villa #fcblive [sport]
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-29 19:40
Valdes kan idag bli den målvakt som tillsammans med Zubi har gjort flest matcher för Barcelona, 410 matcher.
Barcelona DM1982
2011-08-29 19:37
Barca o Mort!

Kul video? Snarare djupt tragiskt att se Real spela som de gör, någon dag kommer de bryta benet av en Barcelonaspelare.

Som tur är så verkar det som om även Villarreal saknar viktiga spelare idag, tror att det är tredjemålvakten som spelare. Ikväll är det bara att köra på så det ryker, sedan är det landslagsuppehåll. Då är det ett perfekt tillfälle för många spelare att fixa sina skador.
Barcelona KimH
2011-08-29 19:36
Nu styr vi upp Olearys i Jönköping!
Jag är där, Anton Lindqvist är där. Fler är där. Kom och snacka lite skit med oss gamla redaktionssnubbar. Har ni inget annat för er ikväll, så joina bara.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-29 19:34
Just det, det var det som fick mig att tänka på deras värvningar. Glömde skriva med slovaken bara för det.

Hetfield, tack för svar. Anledningen till varför Pedro är så bra för Barcelona är som du vet tack vare hans snabbhet, presspel och avslut. han behöver inte mycket boll utan gör fantastiskt mycket jobb utan bollen. Med det sagt så tror jag att Sanchez inte kommer vara fel för Barcelona bara för att han behöver mycket boll. Även han är snabb, uthållig, krigar mycket och har också ett bra avslut. Han är inte exakt samma som Pedro men lite av en blandning mellan kanarien och Messi. Jag tror det är till lagets fördel att det inte är en likadan spelartyp som Pedro. Han kan erbjuda mer kreativitet.

Tänk en uppställning bestående av Xavi Busquets och Cesc på mittfältet och Iniesta Messi och Sanchez där fram. Kreativitet i överflöd är en underdrift.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-29 19:22
elbraco - Bojan y Thiago

Dom lånar även in Weiss från Man C. Vet inte om han är speciellt bra men en värvning iallafall.
Barcelona Barca Barca
2011-08-29 19:13
Hetfield - Sanchez is the next star

Tänker man på det du skrev så måste jag hålla med dig, om spelaren heter Quaresma, Nani eller Ronaldo. Pedro var i början också den typen som hade jävligt svårt o kunna slå bollen i sidled och bakåt, men med tiden så börja han lära sig trots att han gör dom misstagen än idag, kolla Reals 1-1 mål på Camp nou i semifinalen mot oss. Även Messi var den typen av spelare, han lärde sig också spelet att kunna vissa gånger utmana andra gånger måste han vägga. Sanchez är ny i klubben, ny spelsystem, fördelen med Sanchez är att han gör ett otroligt bra hemjobb och hans press spel när laget förlorar bollen är också extremt bra. Sanchez kommer vara lite små fladdrig i början, men efter några matcher i benen kommer han att smälta in o vara guld värd.
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-29 19:04
elbraco

Sent svar, men jag ska förklara varför jag har dåliga magkänslor om Sanchez. Jag tror att han är alldeles för flashig för att få ut max i Barcelona.

I Barcelona så måste en ytter oftast spela bakåt eller sidled, det är inte Sanchez styrka. Sanchez är som bäst när han får vara fri och utmana, det kommer han inte att få göra i Barcelona. Han kommer att vara fast på ena kanten och han kan inte heller utmana alltför mycket då det skulle rubba Barcelonas spel med för mycket sånt. En spelare som David Silva eller Kun hade varit mycket bättre då båda är "smartare" spelare enligt mig.
Annons: