/spanien/barcelona/forum/10941.aspx/spanien/barcelona/forum/10941.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield - Sanchez is the next star
2011-08-28 14:19
Tyvärr så tror jag att la liga kommer att bli än mer tråkigare och mer förutsägbar. Sevillas trupp ser rätt så mediokert ut med en Negredo som är ojämn och en Navas som går sönder snabbt, dessutom har de en mittenlagstränare. Atletico tar också in en mittenlagstränare som misslyckades i Sevilla, dessutom har de alldeles för många "nya" och unga spelare. Nej, det här året handlar återigen om Barcelona och Real Madrid och resten tar brödsmulorna som är kvar.

Villarreal har tappat Cazorla och förlitar sig alltför mycket på Rossi, en skada på Rossi och då är det väldigt illa. De enda topplagen som har blivit bättre enligt mig är Athletic och Valencia. Men i vanlig ordning lär Valencia hamna 3:a men Athletic kan komma att överraska de flesta om Biesla får igång laget, deras bredd är inte det bästa.
Barcelona Barcadinho.
2011-08-28 14:19
addeh.

En 0-0 match som för ovanlighetens skull spelas så tidigt.
Kan hända att klockslaget påverkade spelarna lite. De är inte vana med solljus och fotboll...
Det krävs lite omställning med sådana tidiga match program.
Barcelona Barcadinho.
2011-08-28 14:14
Rambla.

Jag gissar på Tevez till Inter istället för Eto'o - en magkänsla.
Men jag är inte så säker på att Tevez har tillräckligt med motivation att spela i Milano laget.
Barcelona Barca4eva
FM har vaknat till liv!
Atlético addeh
Cirkus Atlético är igång igen. Nu har visserligen inte Arda & Falcao kommit igång än, även om den sistnämnde fick ett inhopp, men det såg inte särskilt bra ut. Å andra sidan har ju klubben inte värvat klart än och någon kreatör på mittfältet måste in annars kommer Madrid-klubben inte ha en chans att vara med i striden om Champions League-platserna.

Tottenham-City nu. Spännande match, första testet för City.
Barcelona Barcadinho.
2011-08-28 14:12
Inte många gillar köplag som bygger ett lag efter ett par år.
Men man kan inte låta bli och tycka att shejkerna bjuder oss fotboll intresserade på kombinationer som ingen vågat drömma om förut.
Nasri, Silva och Kun tillsammans på plan på en och samma sida.
Vem skulle tro det för ett sedan.
Barcelona Rambla~
2011-08-28 14:05
Seriöst, funderar verkligen City på att behålla Tevez, DZeko och Balotelli trots köpet av Kun? Vad fan tror de? Att man kan ha sådana spelare på bänken och att alla kommer på så mycket speltid så att ingen gnäller? Lycka till med det. Jag tror fortfarande inte att Tevez blir kvar.

Nasris uttalande om att arsenalfansen inte är lika passionerade som cityfansen är väl knappast det första man gör när man precis lämnat en klubb? Smidigt :P
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-28 13:56
Japp.
Barcelona Barca4eva
2011-08-28 13:55
Är det Viasat som sänder PL nuförtiden?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2011-08-28 13:54

Atlético mittenlag?

Den där Lahma i Osasuna, jävlar vad han verkar spännande. Hur grym som helst sen han blev inbytt. Jag tror att han gjorde bort varenda försvarare i Atlético under olika delar av halvleken. Enormt driv med boll och en häspark till vänsterdoja verkar han också ha. Det ska bli spännande att följa honom i Osasuna. Där kan de ha hittat ett riktigt fynd.
2011-08-28 13:54
Ja, jag har fan märkt detta. Liverpool och Chelsea gav mig dock pengar igår =)

Hade en fyrling på Valencia, Barca, PSV och Atletico, givet att alla andra lagen vinner nu.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-28 13:53
Tottenhams elva, kan ju bli en bra match. Båda tränarna satsar superoffensivt

Friedel; Corluka, Dawson, Kaboul, Assou-Ekotto; Lennon, Kranjcar, Modric, Bale; Van der Vaart, Crouch
2011-08-28 13:52
Silva kommer fortsätta dominera som vanligt, äntligen får folk upp ögonen för honom runt om i världen, även fast la-liga älskare redan hade det, men man måste ju klara av PL annars är man inte tillräckligt bra (ironi)
2011-08-28 13:52
Fernando

Bara lite tips framöver, tippa aldrig på Palermo, Liverpool, Atletico eller Sevilla. De lagen brukar alltid förstöra för mig.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-28 13:51
Fernando Gago - King of Barcelona

Mm verkar så.
Ska bli roligt att se Nasri, Silva & Aguero :P
2011-08-28 13:50
Japp
2011-08-28 13:50
Tevez på bänken?
2011-08-28 13:49
OT: Citys elva mot Tottenham..

Hart
Zabaleta Kompany Lescott Clicy
Barry
Yaya Nasri
Silva Dzeko Aguero

Jag hoppas verkligen Mancini tar bort medelmåttan Barry när d.jong är frisk och fortsätter med samma elva.
2011-08-28 13:47
Suck. Tack för förlorade pengar äckelpatetico.
2011-08-28 13:29
Jag måste säga att jag gillar Villas Boas. Han verkar vara en gentleman som dessutom är skicklig på det han gör, det är ingen person som bara fick lust att bli tränare och så blev han det pga. att han var en bra spelare. Han har faktiskt gått igenom träning och varit lärling osv.

Det är synd att han är i ett så äckligt lag just nu, det skulle vara kul att se honom som Peps ersättare om Pep drar iväg.
2011-08-28 13:10
Kom igen då Atletico. Gör ett mål.
AndreD
2011-08-28 12:48
II Barça II

Varje söndag.
Barcelona II Barça II
2011-08-28 12:43
Vad tidigt A. Madrid spelare. Har det något med strejken att göra? Eller kommer vi varje söndag, få se en match som börjar klockan 12.00?
Barcelona el Maestro!
2011-08-28 11:59
Ja, nu ska jag heja på Atletico de Madrid. Jag hoppas att denna säsong blir den säsong de tar poäng mot Real Madrid. Det var mer än 10 år sen Atletico slog stadsrivalen(?). Det hade varit stort att slå Mourinho i år. Äntligen!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-28 11:48
Puyol tillbaka i full träning med resten av truppen! Underbara nyheter!!!
Barcelona 1.70-ligan - Köp en back, tack!
2011-08-28 11:36
Nej, han har inte får alta medica än. Ska inte säga helt säkert, men jag har fattat det som att han inte kommer finnas med i truppen.
Barcelona el Maestro!
2011-08-28 11:33
"Btw, Maxwell spelar inte"

Har han inte fått klarttecken ännu?

Edit: Jag har inte läst något om att han skulle vara fortsatt skadad.
2011-08-28 11:32
el Maestro

Självklart är det så, men tappar du poäng redan i första omgången får du mindre marginaler resten av året. Jag vill verkligen ha 3p imorgon
Barcelona el Maestro!
2011-08-28 11:28
1.70-ligan - Köp en back, tack!//
Helst ska man givetvis inte tappa poäng alls men du ska komma ihåg att det ska spelas i 38 matcher och att alla lag kommer att tappa poäng under den långa säsongen. Det lag som kan vinna ligan är dock det lag som tappar minst antal poäng. Det är det som är viktigast: att tappa minst poäng.
Jag brukar räkna med både förluster och poängtapp under en säsong. Skador, dålig form och annat kan ställa till. Det är en del av spelet.
2011-08-28 11:23
Det gör ingenting om vi tappar poäng? Klart att det gör. Det är inte katastrof, men alla poäng är viktiga och det vore jäkligt surt att tappa poäng redan i första matchen. Det är tråkigt att skador ska förstöra så pass mycket. Hoppas det löser sig ändå, men Villarreal är ett bra lag.

Btw, Maxwell spelar inte
Annons: