/spanien/barcelona/forum/10936.aspx/spanien/barcelona/forum/10936.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
12/23/2011 20:37
Puyol beskrevs just som spelfördelande HAHahaha. Av alla i laget säger dom att HAN är spelfördelande...
Postat via SvenskaFans-appen
elbraco - Bojan y Thiago
12/23/2011 20:32
Barcelona är med i Så ska det låta. Puyol är med som karikatyr haha...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Xaviesta
12/23/2011 20:21
Määh, jag trodde han hade hittat på nåt nytt..
Barcelona Diar Iniesta Shekha
12/23/2011 20:17
Hahhahahahahhaha Herregud Alves
Culé - Messi y Alexis
12/23/2011 20:08
Kaka (Real Madrid): "They're not unbeatable, but I think this Barça is the best team I have ever played against." [bandsports via uol]

Enda spelaren som faktiskt vågar erkänna det, i Real.
Barcelona Xaviesta
12/23/2011 20:06
Definitivt. Än en gång MÅSTE Real framåt - vilket är Mourinhos svaghet. Kontringar är hans religion. Att etablera ett anfallsspel som Pep ritar upp match efter match, behärskar han inte. brAun kommer förmodligen att köra en trivote och eventuella spridda burop till och från är att vänta!
Barcelonistas
12/23/2011 19:56
Om både vi och Real Madrid går vidare så kommer vi ställas mot varandra i en kvartsfinal. Och där får vi börja första mötet på borta plan för att sen i andra avsluta det hela på Camp Nou.

Helt klart en fördel för oss att börja på borta plan.
Barcelona Barca4eva
12/23/2011 19:43
Xaviesta

"Jahapp. Då väntar Valencia i semin."

Haha :p
Barcelona Xaviesta
12/23/2011 19:22
Jahapp. Då väntar Valencia i semin. Blir ingen lätt väg till finalen och jag tror att B-lagsspelarna är extra taggade nu. Om de inte visade det redan igår så lär de visa det mot Osasuna. Hoppas Pep väljer att spela flera av de i Pamplona så de får känna på hur det är att vara i hetluften ordentligt. Bra förberedelse ifall en och annan av de behövs att slänga in i en eventuell kvartsfinal nere i Bernabeu.
Barcelona Alvés - Por Que?
12/23/2011 19:17
En till sak som visar att JDS kan bli uppflyttad nästa säsong eller i framtiden är att han är en spelartyp som Pep gärna vill ha till sin befogenhet, han kan spela på flera positioner, Pivote, offensiv mittfältare, högerback. Pep gillar ju att ha spelare som kan spela på alla möjliga positioner.
Barcelona Barca4eva
12/23/2011 19:09
Man ber ju för att undvika El Clasico i Copa del Rey..

Man är ju tillräckligt äcklad redan nu.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
12/23/2011 18:40
1-70-ligan/

Jag är inte säker på att dos Santos och Sergi Roberto konkurrerar om samma position. Enligt mig så verkar Pep se Jonathan som pivote och Sergi Roberto som en box-to-box-spelare som ska ligga lite högre upp i planen.

Som jag skrev igår så tror jag att dos Santos ligger nära till hands att flyttas upp. Han får åka med a-truppen på olika resor (lite som Thiago förra säsongen) och skrev på nytt kontrakt så sent som för någon månad sedan. Tror knappast att dos Santos skulle skrivit på om inte det givits honom signaler att en uppflyttning är nära.
Barcelona 1.70-ligan
12/23/2011 18:12
Frodo

Håller med dig! Frågan är dock om det finns plats för både honom och JDS redan nästa år... och vem utav dem Pep isåfall väljer, om det bara blir en som flyttas upp?
Känslan är att JDS ligger närmast tillhands just nu men att Sergi Roberto är den Pep tror mest på, ändå.
Barcelona Rioja
12/23/2011 18:02
Xaviesta

Det stämmar att vi släppte in färre mål de två föregående säsongerna men man ska se det till vilka lag vi släppte in mot, i praktiken är alla insläppta mål i år koncentrerade till ett fåtal matcher vilket ger en skev bild av hur det faktiskt har sett ut. 20 matcher med nollan intakt skvallrar om att försvaret i år är stabilare än någonsin tidigare.

Sen 2-2 matchen borta mot Valencia i september har vi spelat 21 matcher och hållit nollan i 17 av dessa.
Barcelona Frodo
12/23/2011 17:55
Sergi Roberto kunde ha gjort 2 mål igår. Han kunde ha gjort 3 mål mot Bate. Killen är ruskigt talangfull och målfarlig. Han känns helt färdig och måste ju nästan flyttas upp nästa säsong så att han inte stagnerar.
Barcelona Xaviesta
12/23/2011 17:54
Rioja

Hur kan våra insläppta mål-notering vara rekord i år, när vi hade en bättre notering 2009 och 2010? Du får gå igenom dina stats, kamrat.
Barcelona Gonzalez_Barca
12/23/2011 17:53
Rioja

Intressant att vi hade vår sämsta höst målmässigt då Zlatan spelade på topp..
Barcelona Rioja
12/23/2011 17:50
2011

29 matcher
22 vinster
6 oavgjorda
1 förlust

95 mål
16 insläppta (8 mot Real och AC Milan)
+79 mål

20 matcher utan att släppa in ett mål (69% av alla matcher)

insläppta mål per match 0,55
Barcelona Rioja
12/23/2011 17:49
2010

27 matcher
21 vinster
4 oavgjorda
2 förluster

77 mål
13 insläppta
+64 mål

14 matcher utan att släppa in ett mål (52% av alla matcher)

insläppta mål per match 0,48
Barcelona Rioja
12/23/2011 17:49
2009

28 matcher
22 vinster
5 oavgjorda
1 förlust

61 mål
15 insläppta
+46 mål

16 matcher utan att släppa in ett mål (57% av alla matcher)

insläppta mål per match 0,54
Barcelona Rioja
12/23/2011 17:48
Fór att följa upp min tidigare post så kommer här Pep Guardiola-the complete stats whoring, alla hans säsonger fram till juluppehållet

2008

26 matcher
20 vinster
3 oavgjorda
3 förluster

73 mål
19 insläppta
+54 mål

11 matcher utan att släppa in ett mål (42% av alla matcher)

insläppta mål per match 0,73
Barcelona Xaviesta
12/23/2011 17:44
Men skämt åsido, ta Chelsea-matchen för några år sen som ett utmärkt exempel. Øvrebø var en nukelär KATASTROF i den matchen. Chelsea skulle haft MINST 2 straffar. Nu gick Barca vidare till slut, men vad fan ska våra spelare göra åt det? Det är ju inte deras fel. Vad ska vi Barcafans göra åt saken att den norske domaren var fiskfilé i huvudet den kvällen?

Vad jag menar är att det finns så jävla mycket missriktat hat mot Barca utan att folk själva fattar varför. Istället för att vara tacksamma att de får uppleva detta historiska lag. Folk är tyvärr nötter, och jag har sagt det förut och jag säger det igen: jag HATAR folk, men jag älskar människor. Det finns bra Unitedfans! Det finns bra Real-fans. Man kan prata med DOM istället för att lägga sin energi på den genrella samling evolutionära bromsklossar som finns bland dessa lags fans.

Kaljic inräknad, självklart.

:)
Barcelona Xaviesta
12/23/2011 17:35
Coach Pep.

Det vete fan, hemskt väder ju! ;)
Coach pep.
12/23/2011 17:32
Xaviesta

Haha, fair enough.. Det är givetvis alltid bäst att använda "seny", men det är inte så lätt alla gånger. Speciellt inte i Sverige. Hur står cules i England ut med tillvaron?..
Barcelona Xaviesta
12/23/2011 17:15
Coach Pep.

Låt de spy galla, min vän. Vem bryr sig? Jag förstår inte varför man måste försvara detta fenomenala lag hela tiden mot allt och alla. Detta är priset Barca betalar för att vara BÄST på det de gör. Om du är ett United-fan,gillar du då laget som spelat ut ditt lag i två CL-finaler. Om du är ett Real-fan, gillar du då laget som vunnit i stort sett samtliga clasicon de senaste säsongerna mot ditt lag? Om du är Osasuna-fan applåderar du när Barcelona slår in sitt åttonde mål för kvällen mot ditt lag?

Självklart inte. Det är priset VI betalar för att vara en culé!

VISCA BARCA!

P.S. Finns INGET som retar dom mer än ödmjukhet. Och gärna med ett smile!

-----> :) <------

Bästa sättet att avgöra en "vilket lag är bäst" eller en "Messi vs Ronaldo" diskussion.
Coach pep.
12/23/2011 16:55
Xaviesta

Jag skrev att de har låg intelligens jämfört med Xavi, Iniesta, Busi och Messi, inte att de är dumma i huvudet.

Men förlåt pappa, har bara personligen ganska svårt att vara ödmjuk mot denna upplaga av Madrid. Visst hade man blivit utslängd av Pep men det är skillnad på Barcas omklädningsrum och svenskafans där 90 % av läsarna ogillar och spyr galla på Barca.
AndreD - Ànims Afellay y Villa
12/23/2011 16:49
Thiago en mi corazón

Patrik Sjögren
Barcelona Rioja
12/23/2011 16:27
Nu blir det en post med stats horeri till Guardiolas ära. Många är de som vill ha det till att Barcelona i år är sämre än tidigare år. Det heter att man inte är lika hungriga eller lika skarpa framför mål. Backlinjen är sämre och laget "övertygar" inte.

Till dessa så kallade belackare säger jag bara, Futbol Club Barcelona har i år bättre statistik än något tidigare år under Guardiola eller någon annan tränare i klubbens 112 åriga historia.

Spelade matcher 29
Vunna matcher 22 (75,86%) (Bästa säsongsöppning någonsin i klubbens historia)
Förlorade matcher 1 (3,4%) (Bästa säsongsöppning någonsin i klubbens historia)
Gjorda mål 95 (3,27 mål per match) (Bästa säsongsöppning någonsin i klubbens historia)
Insläppta mål 16 (0,55 mål per match) (Bästa säsongsöppning någonsin i klubbens historia)

Och denna statistik med 29 olika startelvor på lika många matcher!

Atlético addeh
12/23/2011 15:54
Missade tyvärr matchen igår, men oj vad många glädjeämnen! Hade så klart inte förväntat mig annat än att vi skulle segra, men 9-0 är ändå riktigt bra och det var kul att så många spelare tog chansen.

En av mina favoriter sedan lång tid tillbaka, Tello, tog vad jag sett och läst verkligen vara på chansen när han byttes in. Cuenca fortsätter imponera. Thiago gör två mål, riktigt kul för honom. Även Cesc fortsätter producera poäng, tre assist för hans de. Som sagt, mycket att glädjas åt.

Är för övrigt väldigt glad att vi kan möta Madrid redan i kvart - om vi nu spöar Osasuna och dem Málaga. Känns som de vita har en tuffare uppgift där, speciellt med tanke på att Málaga även lär förstärka med ett par namn i transferfönstret. Dessvärre tveksamt om de lyckas bli spelklara.

Hur som helst kul att det inte blir el Clásico i finalen igen. Jag tycker faktiskt det.
Barcelona Xaviesta
12/23/2011 15:47
Coach Pep

Ödmjukhet var det ja.
Real Madrid är ett fantastiskt lag. Organisationen och hur klubben styrs kan diskuteras, men elvan på plan är ett fantastiskt lag som aldrig får underskattas. Att du tycker att de har låg intelligens (skämt eller icke) får mig att sucka en aning.

Hade du varit med i omklädningsrummet i halvtid och sagt det här till våra grabbar hade Pep slängt ut dig med huvudet före. No offense :)
Annons: