/spanien/barcelona/forum/10934.aspx/spanien/barcelona/forum/10934.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-08-30 00:12
ponta p

Faktiskt, det händer oftare än du tror. Real Madrid tog stryck hemma mot det lag de krossade igår. Mourinhos hemmasvit rök i den matchen. De mindre lagen stör faktiskt toppklubbarna oftare än du tror. Det är bara de senaste två åren sen Pep kom till Barca som Barca fått ett otroligt lyft och jämnhet även i bortaspelet.
ponta p
2011-08-30 00:12
Alltså hur svårt kan det vara att förstå?! Jag VET att Barcelona är det bästa laget i världen just nu, kanske genom tiderna, det är helt sinnessjukt och även väldigt underhållande att kolla på när Barcelona spelar, jag vet det för att jag har följt laget under många års tid. Jag säger inte att inte Barcelona är världens bästa lag, utan jag säger att La Liga inte är den bästa ligan.
ponta p
2011-08-30 00:10
"Skillnaden är att i England kan nästan alla topp10 lag störa de allra största lagen, det händer i i Spanien,"

Händer inte fattar man.

Rambla~

Det var bara sinnessjukt. En på tusen att det händer.
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-30 00:10
ponta p

Att inte Barcelona tappar poäng handlar snarare om att dom är bättre än de bästa lagen i PL. jag tror seriöst att Barcelona knappt hade tappat poäng i PL heller. Vilka lag ska slå dom? Dom spelar ut United varje gång dom möts. Tror Barcelona hade tagit i runda slängor 100p i PL också.

Dina argument bygger endast på subjektiva åsikter och föreställningar du har fått för dig.
Barcelona Andreas V.V - Seydou Keita!!!!!!
2011-08-30 00:09
ponta p

Kan hända saker i Spanien också.

Vad sägs om Barcelona - Hercules 0-2?
Fast just tusan, det var ju nutid?

Fast hur vet du att Tottenham och de kan störa i år? [LEV I NUET FÖR FAN!] ... ; )

Lite bakom flötet va? ..

Puss och godnatt.
ponta p
2011-08-30 00:08
Smogen

Är du blind eller? Jag skiter fullständigt i hur det har sett ut under 2000-talet, jag snackar nutid. Kan du ärligt säga att du tycker La Liga är lika jämn som PL? Nej jag tror inte det va.
Sen ja må så vara att City/United/Chelsea är de som slåss om ligatiteln, men lag som Spurs, Arsenal, Pool, Aston VIlla, Sunderland, Everton osv kommer alla vara svåra möten framförallt borta och ja jag lovar att en del poäng kommer tappas där. Har svårt att se Real/Barca ens tappa mer än 5 poäng mot andra lag än sig själva iår.

Barcelonistas: Sen NÄÄÄÄÄÄR har ligaspel NÅGONTING att göra med spel i Europa? Förklara det för mig. Jag vet att Spanien dominerar världsfotbollen nu i både CL/EL och även VM/EM men det har n a d a att göra med inhemska ligan.
Barcelona 1.70-ligan - Köp en back, tack!
2011-08-30 00:08
Hahaha underbart sagt Pep!
Atlético addeh
2011-08-30 00:07
Guardiola: "Don't touch Mascherano and Keita, they're my little boys. They're two sunshines."

Lol!
Barcelona Rambla~
2011-08-30 00:06
ponta p

Barca tog stryk på Camp Nou förra säsongen mot ett lag som åkte ur ligan. De var dessutom nykomlingar. Matcha det om du kan. :P
Barcelona Rambla~
2011-08-30 00:05
Frodo och jag är på samma bana. :P

Serie är även för mig den mest intressanta. Det var där mitt fotbollsintresse en gång startade. Det spelar ingen roll vilken klass eller nivå den ligger på idag.
2011-08-30 00:05
"Skillnaden är att i England kan nästan alla topp10 lag störa de allra största lagen, det händer i i Spanien,"

Fast det hände ju i Spanien? ...

Ska vi leva i nuet så är sanningen att inget lag hotar Man U och Man C i år.
Haha, du är ändå lite gullig :)
2011-08-30 00:03
Chelsea kommer knappast vinna PL i år, visst det är tidigt att säga ännu men av vad jag sett av dom i år, knappast!

Man U och Man C ser alldeles för starka ut.
Barcelona Frodo
2011-08-30 00:02
ponta p

Så PL är bättre för att du tycker det? Du kan ju fortsätta med att kolla på PL och höja den till skyarna men är det helt fel att andra människor kanske föredrar att kolla på andra ligor? Det börjar bli tröttsamt med anglofiler som ständigt ska hacka ner på andra ligor. Jag tycker att Serie A är världens fjärde bästa liga men jag följer den näst mest efter la liga. Kan man inte få kolla på en fotbollsmatch utan att folk ska grina om ligasnack? Man följer ändå ett lag och inte en liga.
Barcelonistas
2011-08-29 23:58
Ponta P

Ja men det beror på att topp lagen i England är inte lika överlägsna som Barcelona och Real Madrid. Om du kollar föra säsongen så går vi nästan helt obesegrade i borta spelet i ligan. Sen är det inte bara i Spanien som Barcelona och Madrid är överlägsna, utan dom är det även ute i cl, framför allt då Barca. 2 cl på 3 säsonger säger en hel del om hur bra laget är. Man hade säkerligen sopat mattan av Serie A och Pl ochså.
Barcelona Smogen
2011-08-29 23:57
ponta p

Men du gosse, det finns tre lag i PL som kan vinna ligan i år, Man C, Man U o Chelsea, till skillnad från de tidigare 7 åren då det funnits två. Det är inte jättestor skillnad. Kollar du lite statistik kommer du jävligt snabbt se att La liga under 2000-talet varit en betydligt jämnare liga än PL. Bara senaste året det ändrats, och det beror på att både Barcelona och Real Madrid kanske har de bästa lagen dom någonsin haft.
Barcelona el Maestro!
2011-08-29 23:56
Hehe, Cesc är rolig men också ärlig:

Cesc: "Since I left Barça and Messi have played 2000 games, I saw 1998 of those"
Barcelona Abbe.
2011-08-29 23:55
Arsenal verkar för övrigt ha gjort klart med Fenerbahces vänsterback Andre Santos.
ponta p
2011-08-29 23:55
Andreas V.V - Seydou Keita!!!!!!

Men snälla, jag vet det var 07/08, jag följde varje match, men det var ett riktigt mellanår med en trött Rijkaard på bänken och en tjock Ronaldinho på planen. Lev i nuet man!
Real Madrid Mesut Özil- King of Madrid!
2011-08-29 23:53
:P
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-29 23:51
Tw Pinto: "The Observer represents Wahin Makinaciones!! WM the Empire! http://yfrog.com/h3jxntwj" [@wmakinaciones]

Hahaha alltså Pinto..
2011-08-29 23:50
ponta p

Ta och googla hur många år sen det var Barcelona kom 3a i ligan.
Tips: 2000 talet.
Barcelona Piquénbauer
Guardiola: "Don't touch Mascherano and Keita, they're my little boys. They're two sunshines." #fcblive

Var tvungen att dela med mig =)
Barcelona Barca Barca
Efter kvällens match kan jag inte säga mer än en mening. Den lyder, Jag tycker synd om Guardiola, han har lyxproblem. Frågan är inte längre hur ska vi spela mot våra motståndare, utan vilka ska vi ställa upp med. Känns som om alla är över naturliga i barca just nu.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-29 23:48
Smogen

Kan ju vara värt att notera att det inte är Qatar Foundatiom som betalar ut pengarna till oss, utan det är Qatar Investment Authority.
Barcelona Rambla~
2011-08-29 23:47
Guardiola: "Fontas will have his minutes, he's a great player, a good guy. The subs are also crucial in our team. He should be ready."

Jag tror inte vi behöver vara oroliga för Fontas. Han vet själv om att Pep skyndar långsamt med honom så här i början. Lagom med press. I andra matcher och annat motstånd lär det krävas fler försvarare på planen, tex i flera bortamatcher. Då lär Pep knappast ställa upp som i kväll.
ponta p
2011-08-29 23:46
"Och så klagar ni på att PL är en rutten liga.. La Liga har bara Barcelona och Real Madrid som kan vinna ligan.. PL har: Man Utd, Man City, Arsenal, Liverpool, Tottenham och Chelsea.. Klaga inte.. Och första omgången.. "

United, City och Chelsea är väl alla tre riktigt bra kandidater till att vinna, Liverpool ser starka ut och Arsenal har bara ett mellanår. Skillnaden är att i England kan nästan alla topp10 lag störa de allra största lagen, det händer i i Spanien, därför många (inklusive jag) tycker att PL är en bättre och jämnare liga. Du kommer aldrig se United och City sluta 15-20 poäng före Chelsea/Liverpool.

Villarreal ses ju som ett av de lag som ska kunna utmana i toppen, aaa vi hörs.

PL är liksom den bästa och jämnaste ligan just nu, så enkelt är det bara. Sen att Real och Barcelona förmodligen tillsammans med United är de bästa lagen i världen just nu gör inte att La Liga blir starkare än PL för det.

Tack.
Barcelonistas
2011-08-29 23:46
Sportuga

Ok visst det finns ingen spänning kvar när det gäller slaget om guldet. Där är det bara mellan Barcelona och Real Madrid. Allt handlar inte bara om Barca och Madrid finns många andra bra och intressanta lag som går att följa. Atletic Bilbao, Atl Madrid, Valencia,Malaga etc.

Sen innan ni kommer in hit och kritiserar La Liga så kanske ni borde ta reda på lite fakta innan ni skriver något. La liga som ni tycker är så dålig är världens mest framgångsrika liga i Europa under 2000 talet, med 5 cl titlar och 4 Uefa cup titlar, så har man nästan vunnit en titel ute i Europa varje år under detta decenniet.
Barcelona NoGo™
2011-08-29 23:45
Haha ja det är bra att han inte myglar om det iaf :P
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-29 23:44
Guardiola: "Don't touch Mascherano and Keita, they're my little boys. They're two sunshines." #fcblive

hahahaha
Barcelona Rambla~
2011-08-29 23:43
Jag tänker följa Ligue Un. Mitt favoritlag där är nu ASSE. :P
Annons: