/spanien/barcelona/forum/10922.aspx/spanien/barcelona/forum/10922.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-30 22:08
Visst, dela på pengarna men sluta peka hela fingret på Barcelona och Real.

" De voldtar oss på banen"
edit: citat taget från senaste zaragozakrönikan.

Vissa verkar dra slutsatsen att Barcelona är bra på planen för att dom har mycket pengar. Jag skulle vilja se transferprisen för Valdes, Pique, Puyol, Xavi, Iniesta, Messi, Busquets och Pedro. Oh right, det är snarare så att det är kontinuitet och bra scoutingverksamhet som lönar sig i längden.
Bilbao är ju ett annat exempel på detta. Bara basker i laget och en stämning i klubben som gör att talangernas största dröm är att få spela för Lejonen hellre än att lämna för andra storlag.

Börjar bli irriterad på allt raljerande om att Barcelona är så egoistiska och elaka för att dom snor alla pengar när det finns anledningar till varför klubben har blivit så stor - och det är inte en rik oljeshejk som har pumpat in pengar...
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-30 22:00
Jag vill nog dela det, det känns väl mest gynnsamt för ligan. Det är fruktansvärt tråkigt nu. Det roliga är just nu att talangerna producerar och tävlan med förra årets Barcelona och el clasico och CL. Men ligan i sig är rätt död.
Barcelona C.Andrés
2011-08-30 21:57
Jag ser helst att pengarna delas likt det system som finnas i Premier League,en liga med enbart 2 som slåss om titeln är jäkligt tråkig dessvärre. Delar hellre med mig så att alla lag får lite mer i kassan än att roffa åt sig allt mellan två lag.
Barcelona A.Gaudi
2011-08-30 21:55
Värt att ta upp debatten i spanien nu när två av de mest respekterade presidenterna slår ner på ligan, även om det inte är första gången dem gör det. Både Del Nido och Roig inom loppet av några dagar har klagat rejält på skillnaden.

Hur ser ni cules på hela? Är det rätt att Barca och Real drar in så mkt mer tv-pengar eller är ni beredda på att klubben förlorar en halv miljard som istället sprids mellan resterande lag?

Det är en svår fråga, spec eftersom vi är i våran bästa period någonsin. Å ena sidan vill man ju ha en jämn liga men det känns surt att behöva sikta neråt när man är på väg mot toppen. Vi är dessutom i en svår ekonomisk situation då vi behöver dra in så mycket som möjligt för att döda vår skuld. Jag lutar nog mer, faktiskt, åt att låta pengar glida mellan fingrarna på oss för ligans bästa. Speciellt om Platinis fair play regler går igenom då vi fortfarande kommer att kunna hävda oss mot premier league då deras shejker inte tillåts pumpa in pengar utan vidare.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-30 21:55
Nejdå, Roma får snart Kjaer och Osvaldo om dom inte redan är klara. det kommer gå bra för i Giallorossi i år tror jag, trots den hyfsat svaga inledningen. Believe in Bojan!
Barcelona Greenwood
2011-08-30 21:52
Håller med om att Hleb's karriär har blivit tragisk. Min favoritspelare i Arsenal ett tag, speciellt 07/08 och sen till detta.
Barcelona Smogen
2011-08-30 21:51
Dissar Enrique Gago? NEj! Hur tänker han då? :)
Allvarligt talat tror jag Gago varit ett lyft för Roma, han har ju lite problem därborta den gode Enrique, hoppas verkligen dom ger honom lite tid...
Barcelona Rambla~
2011-08-30 21:45
Det verkar som om Luis Enrique har nobbat att få in Gago rill Roma. Han har väl som alla andra culés sett tillräckligt av Gago när han har irrat omkring som en yr höna på planen i mötena mot Barcelona. :P
Barcelona Rambla~
2011-08-30 21:35
Hleb ska ju så klart bara bort. Vid det här laget skiter nog alla i att är en förlustaffär, det har man liksom accepterat för länge sedan. Nu slipper man ju hans relativt höga lön dessutom.
Barcelona Rambla~
2011-08-30 21:32
Säsongens första Revista De La Liga. Intervju med David Silva. Bakom kulisserna när Fabregas anländer till Barcelona mm.
Barcelona Hyder
2011-08-30 21:30
Vi kommer tydligen få in runt 1.5 milj euro för Hleb. Det är jag mer än nöjd med. Mer likvida medel i klubben och ett efterlängtat slut på den tragiska Hleb-sagan. Orkar verkligen inte med fler utlåningar. Sandro och Zubi verkar i mångt och mycket resonera på samma sätt.
Barcelona Good Guy Greg
2011-08-30 21:27
Messi har tydligen blivit kapten i det Argentinska landslaget.
Barcelona Essienesque
2011-08-30 21:24
Ja, jag hoppas Hleb affären är en försäljning även om det skulle vara för 20 euro.
Barcelona Riiio!!
2011-08-30 21:13
Någon mer som läst att Hleb skall vara klar för Wolfsburg som någon slags ersättare till Diego??

Tyckte mig läsa det på någon juggekanal lite snabbt när jag kollade förbi nyss

Hoppas det är en försäljning och INTE ett jävla lån i så fall
Barcelona Piquénbauer
2011-08-30 21:10
Rambla! Eid mubarak till dig också! GAIS WTF hehe tillhör inte vanligheterna här på forumet ;) Vilket spel vi hade igår helt otroligt. Bara massa spelande mittfältare helt underbart jag tror faktiskt att Pep Planera något liknande nu framöver. Han fortsätter att utveckla Barca och det är underbart att se/uppleva. Jag tror mycket på den här upplagan! Alexis hahahhaha efter hans första mål :)
Postat via SvenskaFans-appen
Redaktionen
2011-08-30 21:05
Då lägger vi ner snacket om Allsvenskan. Gult kort till er som känner er träffade.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-30 21:01
Messi utsedd till capitá i landslaget... Argentinska tränarna fortsätter att göra dåliga beslut.
Barcelona Smogen
2011-08-30 20:56
Denna säsongen har ju GAIS gått riktigt bra, dessutom spelar man ju faktiskt väldigt bra ibland. Lite barca inspirerat anfallsspel även om man naturligtvis inte är någonstans i näreheten av Barcelona. Tyvärr har man ju som tidigare tappat Santo, Wanderson lär ju tyvärr försvinna efter säsongen och Celik kommer också försvinna.
Men man vet aldrig, med lite tur kanske Wanderson stannar eller så kanske man får riktigt bra betalt för honom.

sorry för off topic men när Barcelona o GAIS diskuteras samtidigt blir jag lite till mig. :)
2011-08-30 20:55
De väntar ut så att priserna blir lägre. Köper spelare som de andra lagen blir av med. Har dock aldrig förstått mig på sådana värvningar. Det är bara total dynga man köper på det sättet. Om inte lagen insett att deras trupper inte duger och vill ha ytterligare. Men då brukar det kosta.
Barcelona Rambla~
2011-08-30 20:53
Varför får många PL-klubbar eld i röven den sista dagen transferfönstret är öppet? Alla ska typ värva hur många spelare som helst till varje pris. Vad fan har de sysslat med under sommaren? Det är samma visa varje år. De är så värvningskåta att det är skrattretande. Visst, vissa klubbar som blivit av med en massa spelare kan man ju förstå att de måste ersätta spelare.
Barcelona Rambla~
2011-08-30 20:51
De lär också bli av med Mervan Celik. Dessutom så har de redan tappat DM Mårtensson som gick till Holland. Byt målvakt också, sopan de har nu håller inte. :P
2011-08-30 20:49
Tvivlar jag på. Långsiktigt är det dock ändå ingen idé. Gais blir av med Wanderson efter säsongen och Alvaro Santos försvann. Det är bara slöseri att dessa smålag ska spela i EL/CL istället för lag i Sverige som har potential att bli relativt stora.

Barcelona --Xavi--
2011-08-30 20:48
Hej, någon som vet varför det inte finns någon barcelona overall för herrar utan bara för damer ???
tack på förhand
Barcelona Rambla~
2011-08-30 20:47
Nja, tveksamt va? De har för dålig bredd även om det ser bättre ut den här säsongen.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-30 20:47
Fernando Gago - King of Barcelona

GAIS hade utan tvekan haft chans på Europa League ifall lottningen inte blir överdrivet svår. Hade GAIS spelat EL kval istället för Helsingborg så hade de nog klarat av kvalet..
2011-08-30 20:43
Inga smålag please. AIK, Blåvitt, Malmö och Helsingborg är väl dom lagen som ska ut om några. De andra lagen är för små ändå. Önskar att ligan blev mer uppdelad med en tydlig topp, mitt och en botten. Enda sättet att få ligan att bli mer konkurrenskraftig utomlands. Som det är nu räcker det att typ Häcken hittar en anfallare som snittar 0.5 mål per match typ så kan man ta sig till Europaspel.
Barcelona Rambla~
2011-08-30 20:41
GAIS ska ut i Europa. Wanderson kommer att göra succé. :P
Barcelona Barca4eva
2011-08-30 20:40
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Har väntat på den dagen!
2011-08-30 20:39
Det är väl tur att ett lag som Häcken inte får lira i Europa. Att vi ska ha ett lag som har 1000 på sina matcher i Europa är inte direkt bra. Bättre att dom platserna går till klubbar med publik på matcherna och som är riktiga klubbar.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-08-30 20:30
På torsdag kommer alla biljetter till ligan och CL på Camp Nou att släppas.

Vet att många har undrat... Bara att börja boka in matchdatum och flyg!
Annons: