/spanien/barcelona/forum/10920.aspx/spanien/barcelona/forum/10920.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-08-31 13:39
Jag fattar inte denna hysteri engelska klubbar sysslar med sista dagen när det gäller transferfönstret. Det verkar vara någon slags tradition. Ungefär som julskyltningen i Sverige. Förra året har jag för mig att en del värvningar inte blev just för att tiden inte räckte till, bla Tottenham. :P
Barcelona Abbe.
2011-08-31 13:34
Äh, ingen vill egentligen ha Hleb. Jag tror nog att klubben försökte bli av med han permanent redan nu, men hans höga lön är väl ett problem. Ingen klubb vill chansa, därför kommer Wolfsburg enbart betala hela hans lön om han spelar ett visst antal matcher.

Jag är bara glad över att han försvinner. Nästa säsong går kontraktet ut, då bjuder jag på tårta.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-31 13:31
Hleb måste vara en av de största fail-transfer som vi har gjort, eller? :o :P

Nja tror inte Sneijder lämnar Inter, vi får vänta och se :P
United får en riktigt bra spelare isåfall och är nog favoriter till att komma till CL final tillsammans med oss och Real.
Barcelona Rambla~
2011-08-31 13:29
Precis, just det jag menar. Dessutom så lämnar han ju ändå gratis nästa sommar. Varför ens förlänga pinan?

Sneijder kan lämna Inter idag för Man Utd. Pratas mycket om det i brittisk press. Interfansen sitter väl som på nålar just nu? :P
2011-08-31 13:24
Helt sjukt..
Varför bryter/river man inte bara kontraktet och betalar ut hans lön på en gång?

Så onödigt att ha kvar han om han endå kommer få tag i lönen..
Barcelona Rambla~
2011-08-31 13:21
Wolfsburg will pay 1.5M for Alexander Hleb, who underwent medical tests yesterday. Barcelona will keep on paying part of salary. [bild waz]

Jag visste väl att det var för bra för att vara sant när det gäller Hleb. Det kan väl ändå inte stämma att vi säljer honom och samtidigt betalar delar av hans lön? Betala lön för en spelare man inte längre äger, sinnesjukt i så fall. Det måste handla om ett lån ännu en gång. Låna ut en spelare vars kontrakt går ut nästa sommar. Ja, det är ju klyftigt.

Edit: Aha, så det var ett lån trots allt. Varför inte bara ge bort honom? Då slipper man ju lönen.
AndreD
2011-08-31 13:21
Official: Barcelona announce the loan of Belarusian attacker Alexander Hleb (30) to German club Wolfsburg

Bartomeu: "Hleb will join Wolfsburg in October, when he's recovered. If he plays a certain number of games, they will pay his full salary."

Skönt!
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-31 13:18
Mertesacker är väl en bra värvning. Dom andra vet jag inte. Park tror jag inte direkt är speciellt bra.
Barcelona Rambla~
2011-08-31 13:18
Hela Pedro Leon-historien är ju bara pinsam. Varför skulle de ens värva honom förra sommaren? De var på inga sätt behov av honom. Det fanns flera andra klubbar som ville ha honom men så fort Madrid kom in i bilden var de som bortblåsta. Han får så klart skylla sig själv, han borde vetat bättre.

Trist med Dalmau. Jag har alltid tyckt och trott att han var mer talangfull än Montoya.
2011-08-31 13:13
Pedro Leon till Getafe är ingen skräll..
95% utav alla Real spelare som lånas ut går till Getafe :P

Siempre Barca
Arsenal har inte gjort en enda bra värvning..
Utan de har istället tappat ordentligt :P
2011-08-31 13:01
Den policyn eller regeln finns även i England tydligen. Men i England är den tydligen inte "optional" utan innefattar alla lånade spelare.
Barcelona Abbe.
2011-08-31 12:58
Pedro Leon lånas ut till Getafe med en köpoption inskriven i avtalet.

Antagligen får han inte spela mot Real Madrid. Klubben brukar ju ha en sådan larvig policy när man lånar ut spelare till ligakonkurrenter.
Barcelona Siempre Barça
2011-08-31 12:56
jag tycker att de flesta llagen har gjort sjukt bra vävningar, ex på barca, vale, malag, atlatico, getafe, juve, roma, napoli, milan om ms x kommer, man city, liverpool och arsenal om om de får alla de spelar som är på gång.

vad tycker cluesssssssssssssssss
Barcelona Abbe.
2011-08-31 12:17
Albert Dalmau bekräftar nu via sin twitter att han kommer lämna Barça. Trist, jag trodde länge att han skulle slå sig upp till A-laget en vacker dag. Visst, det kanske blir så en dag, bara det att han väljer att ta en annan väg.

Roma och Lucho ligger inte på latsidan. Simon Kjaer verkar vara klar för klubben, och nu meddelar Lyon att man nått en överenskommelse med Roma angående Miralem Pjanic. Nu hänger det på spelarens personliga avtal med klubben. Intressanta förstärkningar från den italienska huvudstadsklubben. Underlättar troligtvis Luchos jobb en aning också.
2011-08-31 12:01
Samtidigt måste de mindre klubbarna ha en plan för saker och ting och skapa långsiktiga projekt. Villarreal har ju haft det och lyckats etablera sig som topp 4. Atletico vet jag inte vad dom sysslar med, värvar man en ny startelva varje säsong får man i grund och botten skylla sig själv om man inte lyckas.

Långsiktighet verkar inte vara ett ord de spanska klubbarna (med få undantag) ens kan stava till. Sevilla hade en sådan period men sen försvann Juande Ramos, Bilbao har en del att bevisa men kan de ta en topp 5 placering är dom på god väg att lyckas.

Malaga är ju ett aning snabbare projekt som vi får se bär frukt. Men det känns inte som att Barcelona och Real Madrid ensamma kan bära skulden för att de andra klubbarna misslyckas så kapitalt. Visst, dom får mycket mycket mer pengar än alla andra lag. Men någonstans där i har ju Barcelona och Real Madrid lyckats etablera denna dominans. Knappast så att man bara drog lott om 2 lag som skulle få alla tv-pengarna. Så kritiken från de andra klubbarnas presidenter är till vis del befogad men samtidigt känns det en aning smutsigt att bara skylla ifrån sig och istället för att säga att den egna klubbens nuvarande projekt misslyckats så skyller man på de två stora elefanterna som faktiskt lyckats. Det är inte direkt så att det är någon girig shejk som tagit över i Barcelona eller Real Madrid, det är långsiktiga projekt dom med.

De andra 18 klubbarna får väl gå samman och göra aktioner för att förändra situationen och kräva ett upprivande av tv-avtalen, att de försöker hålla i sin bästa spelare och inte sälja dom. Vägra sälja spelare till de större klubbarna för låga priser och vara en större flis i röven på Barcelona och Real.

Jag vet inte direkt vad en eventuell lösning skulle kunna vara då jag tvivlar på att Barcelona och Real Madrid är beredda att ge upp sina förmånliga avtal. Men det är nog vad som krävs för att det ska kunna ske någon förändring. jag hade välkomnat den med öppna armar. Men det blir nog svårt.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara & Alexis Sánchez<3
2011-08-31 11:54
sant , hetfield ! :D
Barcelona Hetfield
2011-08-31 11:40
Folk som argumenterar att det är rätt att Barcelona och Real Madrid ska ta SÅ mycket av kakan pga. att de drar in pengarna till ligan beror väl främst på att de andra lagen inte kan konkurrera på samma villkor. Om man istället fördelade pengarna hyfsat jämnt så kunde lagen under slå igenom.

Man skulle slippa se tvåmansracet år efter år om de andra klubbarna fick mer.
Barcelona Deulofeu
2011-08-31 11:22
Måste säga att Valencia är nog det lag jag tror mest på som tar tredjeplatsen alltså.Det har en del spetskompetens en bred trupp och har värvat mycket fint.

Piatti är ett riktigt bra nyförvärv som jag säkert gör lika många mål som Mata om inte fler.Han går från klarhet till klarhet.

De har värvat för cirka 300 miljoner och köpt målvakten som hade bäst betyg i la liga förra året,Rami en av franska ligans bästa backar,Parejo,Canales två talanger i uppbyggnadsfasen samt nu två nya backtalanger som är helt ok redan nu.

Ser riktigt lovande ut måste jag säga.
Barcelona Deulofeu
2011-08-31 11:13
Läste nyss detta på tribal Rooney säger "I’ve spent more time looking in the mirror," he said. "I’m sure some of you are going bald, so you know it’s a bit stressful. I made a decision to get it done. I thought, 'Why not?'"

It almost sounded like he’s more in touch with his feminine side.

"I’m not Ronaldo," he quickly replied.

Världsklass ; ) Lite ot men alltid kul.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara & Alexis Sanchez<3
2011-08-31 11:09
ja räknade hur många passningar barca gjorde innan sanchez mål o fick ihop de till 28 passningar :D

Tiki Taka <3
Barcelona Blaugrana83
2011-08-31 10:58
Cuule * Thiago Alcantara & Alexis Sanchez<3

ingen fara, ställer alltid upp för en cule
2011-08-31 09:49
Blaugrana83

Tack !

Barcelona Blaugrana83
2011-08-31 08:42
Cuule * Thiago Alcantara & Alexis Sanchez<3

du kan ladda ner den här bara scrolla ner lite
2011-08-31 08:38
Såg inte matchen mot villareal o undrar om nån vet var man se om den matchen ?? ! :D

Barcelona Barca o Mort!
2011-08-31 08:10
cbva

Ja för Valencia hade inte kunnat göra samma stjärnvärvningar om de hade fått samma summa varje år då?
Håller med om att Barca och Madrid ska få mest, men inte så där mycket mera. kanske 30m mer än 3an.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-31 01:26
If everything goes as planned, both Puyol and Pique could be available for the CL game against Milan on 13 September #fcblive [md]

Hoppas verkligen det!
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-08-31 01:01
II Barça II

Jobbig sits, känns lite som Milito över honom.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2011-08-31 00:59
Continuing on the Messi theme, Sabella explained that he was keen to play the 24-year-old as the lynchpin of the team, the playmaker behind three forwards. He also asserted that Lio's selection as captain reflected the desires of his team and the people he has talked to.

"I had not thought about it to begin with, it came from a journalist's question which made me think. I discussed it, I analysed the idea with my collaborators and with him and Mascherano," he revealed.

"That question they asked me made me reflect that the captaincy could be changed, and from there emerged the discussions and the decision."

Ska bli spännande att se om Leo växer med uppgiften.
Barcelona XAVI6
2011-08-31 00:59
Barca och real borde dela med sig pengarna absolut. De utgör inte hela laliga. För det andra även med delade tv pengar, kommer barca och real fortfarande känna mycket mer för att de är ett större varumärke! Ligan håller på att dö och de andra lagen är inte ens lika taggade längre. De lägger sig som dumma får och väntar på slaktarens hugg.
Postat via SvenskaFans-appen
Real Madrid cbvá
2011-08-31 00:42
comprende

Håller med dig helt. Real och Barca får bara vad de genererar. Vore inte för dessa två klubbar och deras stjärnvärvningar hade de andra lagen fått ännu mindre pengar för tv-avtalen. Det är ju Real och Barca som höljer intresset för La Liga. Det vore orättvist om de tvingades dela pengarna med andra klubbar. Real och Barca har jobbat över 100 år för att vara där de är idag.
Annons: