/spanien/barcelona/forum/10918.aspx/spanien/barcelona/forum/10918.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-08-29 23:48
Smogen

Kan ju vara värt att notera att det inte är Qatar Foundatiom som betalar ut pengarna till oss, utan det är Qatar Investment Authority.
Barcelona Rambla~
2011-08-29 23:47
Guardiola: "Fontas will have his minutes, he's a great player, a good guy. The subs are also crucial in our team. He should be ready."

Jag tror inte vi behöver vara oroliga för Fontas. Han vet själv om att Pep skyndar långsamt med honom så här i början. Lagom med press. I andra matcher och annat motstånd lär det krävas fler försvarare på planen, tex i flera bortamatcher. Då lär Pep knappast ställa upp som i kväll.
ponta p
2011-08-29 23:46
"Och så klagar ni på att PL är en rutten liga.. La Liga har bara Barcelona och Real Madrid som kan vinna ligan.. PL har: Man Utd, Man City, Arsenal, Liverpool, Tottenham och Chelsea.. Klaga inte.. Och första omgången.. "

United, City och Chelsea är väl alla tre riktigt bra kandidater till att vinna, Liverpool ser starka ut och Arsenal har bara ett mellanår. Skillnaden är att i England kan nästan alla topp10 lag störa de allra största lagen, det händer i i Spanien, därför många (inklusive jag) tycker att PL är en bättre och jämnare liga. Du kommer aldrig se United och City sluta 15-20 poäng före Chelsea/Liverpool.

Villarreal ses ju som ett av de lag som ska kunna utmana i toppen, aaa vi hörs.

PL är liksom den bästa och jämnaste ligan just nu, så enkelt är det bara. Sen att Real och Barcelona förmodligen tillsammans med United är de bästa lagen i världen just nu gör inte att La Liga blir starkare än PL för det.

Tack.
Barcelonistas
2011-08-29 23:46
Sportuga

Ok visst det finns ingen spänning kvar när det gäller slaget om guldet. Där är det bara mellan Barcelona och Real Madrid. Allt handlar inte bara om Barca och Madrid finns många andra bra och intressanta lag som går att följa. Atletic Bilbao, Atl Madrid, Valencia,Malaga etc.

Sen innan ni kommer in hit och kritiserar La Liga så kanske ni borde ta reda på lite fakta innan ni skriver något. La liga som ni tycker är så dålig är världens mest framgångsrika liga i Europa under 2000 talet, med 5 cl titlar och 4 Uefa cup titlar, så har man nästan vunnit en titel ute i Europa varje år under detta decenniet.
Barcelona NoGo™
2011-08-29 23:45
Haha ja det är bra att han inte myglar om det iaf :P
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-29 23:44
Guardiola: "Don't touch Mascherano and Keita, they're my little boys. They're two sunshines." #fcblive

hahahaha
Barcelona Rambla~
2011-08-29 23:43
Jag tänker följa Ligue Un. Mitt favoritlag där är nu ASSE. :P
Barcelona el Maestro!
2011-08-29 23:42
Messi: "We said before it would take Cesc little time to adapt, he knows the system since he was a little boy."

Håller med Messi.

¡Barca! - Crèma Catalana//

Jag är medveten om att jag överdrev lite där angående Thiago vs Cesc...
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-08-29 23:42
Hetfield

Guardiola: "Don't touch Mascherano and Keita, they're my little boys. They're two sunshines."

Hehehe
Barcelona Smogen
2011-08-29 23:41
Sportuga

Vad ska du kolla på istället? Turkiska ligan?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
Guardiola: "Don't touch Mascherano and Keita, they're my little boys. They're two sunshines."
Hahaha den var skön!
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
Ladies and gentlemen, I hearby welcome you to the new Barca, a new era:

The era of the playing midfielder.

Förvänta er fler 3-4-3 med bara spelande mittfältare :-)
Barcelona Smogen
2011-08-29 23:40
Fast det Quatar foundation egentligen är, och det vi egentligen gör reklam för är för att Quatar ska kännas rumsrena att ha VM 2012 trots att det styrs av en ofantligt rik oljediktator där folket bara kan drömma om saker som demokrati. Det är ju nämligen inte så att en välgörenhets organisation tar sina pengar dom samlat ihop för att sätta sitt namn på Barcas tröjor för den nätta summan av Ca 400 miljoner per år. (eller vad det nu är).
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-29 23:39
el Maestro!

Nja, före Cesc är lite att ta i.. Han har mycket kvar att bevisa, även om han gjorde en riktigt bra match idag.
Atlético Sportuga
2011-08-29 23:38
Stängde av efter 3-0....villareal och så är ni SÅ överlägsna, finns ingen spänning i denna ligan längre, tyvärr
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-08-29 23:37
Basuuka

Han deltog i flest matcher, men flest minuter fick Alvés
Barcelona Basuuka
2011-08-29 23:36
Den engelska kommentator sade att den Barcelona spelare som spelade flest matcher förra årey var Keita, föga förvånande :D
Barcelona Rambla~
2011-08-29 23:35
Roma 4you

Nej, inga rykten som jag sett åtminstone. De enda spelare som ryktats till Roma är ju Thiago och högerbakcen Montoya, men det är spelare som Pep verkar hålla hårt i. De blir nog väldigt svåra att få loss. Sergi Roberto är annars efter Thiago en av de mest lovande spelarna från ungdomsleden. Han förlängde just sitt kontrakt.
Barcelona el Maestro!
2011-08-29 23:35
Med kvällens prestation är Thiago given i landslaget. Han kanske går före Cesc till och med i valet på mittfältare. Det händer saker....
Barcelonistas
2011-08-29 23:31
PL har: Man Utd, Man City, Arsenal, Liverpool, Tottenham och Chelsea.. Klaga inte.. Och första omgången.. "

Man United-Man City ( Chelsea) är dom enda lagen som kan vinna pl. Tottenham, Liverpool och Arsenal kommer verkligen inte ha någon chans på titeln. I alla fall inte i dagsläget.
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2011-08-29 23:31
messi har gjort 101 mål på camp nou. Det är rekord om jag har inte fel.
Barcelona Andreas V.V - Seydou Keita!!!!!!
2011-08-29 23:29
Är ni beredda??...

Okej, här kommer det...

"Och så klagar ni på att PL är en rutten liga.. La Liga har bara Barcelona och Real Madrid som kan vinna ligan.. PL har: Man Utd, Man City, Arsenal, Liverpool, Tottenham och Chelsea.. Klaga inte.. Och första omgången.. "

Snälla, ge mig samma röka som PL nissarna puffar på varje dag, det måste vara riktigt bra grejer.
Fernando Gago - King Of Barcelona
Winning! Jag citeras i kvällens awards. Då kan jag sova lyckligt. Vann dessutom pengar på HJK och Barcelona. En bra dag.

Och min favorit Thiago var bäst på plan.
Real Madrid Roma 4you
Ja det låter intressant med dom spelarna ni nämner , dom kan bli något i vår klubb. Utvecklas osv,
Men det har inte varit några rykten ellerhur?
Hade varit kul och höra lite rykten om dessa spelarna men tyvärr verkar inte Luis Enrique vilja ha fler spelare från Barcelona förutom Bojan då, som har sett väldigt bra ut.
Barcelona II Barça II
2011-08-29 23:23
Diar Iniesta Shekha

Ja det är sant, de borde ha fått hörna om det inte var offisde, så han kanske blåste för offside då.

Blaugrana91

Jaha, men det låter ju som en bra grej, ska googla och läsa lite om de. Det behövs bättre levnandssituation för de flesta arab länderna..

Tack för svaret.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-29 23:22
II Barça II

Qatar Foundation är en icke-vinstdrivande organisation som jobbar för att göra levandssituationen bättre i Qatar.
Barcelona Rambla~
2011-08-29 23:22
Diar Iniesta Shekha

Det bör vara offside för annars ska domaren inte blåsa. Det ska heller inte spela någon roll om passningen först tar på en barcaspelare om adressen på passningen ändå var Rossi. Då är det offside ändå, tanken var ju trots allt att passa honom.
Barcelona Frodo
2011-08-29 23:21
Essienesque

Co-sign. Det är populärt att klanka ner på la liga utan att egentligen föra en riktigt diskussion om förbättringsmöjligheterna.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-08-29 23:20
II Barça II
Jo, annars hade de ju fått hörna. För Valdes var ju sist på bollen. Fan va efterblivna de är:P
Barcelona Rambla~
2011-08-29 23:20
Essienesque

Jag håller med. Det har endast spelats 1 omgång. Vi vet att spelet kommer att jämna ut sig framöver. Vem minns inte de svårhämtade poängen på tex Mestalla och El Madrigal förra säsongen? Barca vann med ett nödrop i båda matcherna.
Annons: