/spanien/barcelona/forum/10915.aspx/spanien/barcelona/forum/10915.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-08-30 08:17
Nån som har länk till Valdes räddning?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-30 07:27
Guardiola: "Don't touch Mascherano and Keita, they're my little boys. They're two sunshines." #fcblive

What the fuck?
Two sunshines???
Barcelona ElChilenito
2011-08-30 06:59
Alexis vilken spelare asså! :D Jävla bra match han gjorde igår.
DivineNerd(Man utd fan)
2011-08-30 06:42
Enligt mig så är inte problemet att det endast finns två seriösa titelkandidater. Problemet med La liga är att inte varje match är spännande vid avspark. Detta kanske är för att jag inte hejar på något lag. Men jag hävdar att det är mer charm i PL när topplagen möter te.x. Wolverhampton, Stoke och Blackpool(även om dom inte är kvar). Ni kanske upplever att det är spännande att möta Espanyol och Sevilla. Men i mina ögon känns det alltid uppgjort på förhand.
Barcelona Andreas V.V - Seydou Keita!!!!!!
2011-08-30 02:47
Nemo.

Haha, nej :P
Barcelona nemo
2011-08-30 02:05
Tänkte precis på en sak.. Kan det inte vara så att Pep spelar Keita rätt mycket, så att hans marknadsvärde stiger, och sedan säljer honom? Omvänd psykologi eller nåt.
2011-08-30 01:30
ponta p

Det är fortfarande lika ojämnt i PL när säsongen slutsummeras, något du inte verkar förstå.

Att det var lika många år sen annan stod som segrare än Man U och Chelsea eller Barcelona och Real styrker mitt påstående.
Lika ojämna ligor.

Ligatjafs = "Min pappa är starkare än din pappa" ...
Barcelona Senor Grande Pep
2011-08-30 01:29
ouuuf tänk om Barca och City möts nån gång under CL!!! fyfan vilken match!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-30 01:19
Aja, slutdiskuterat för mig. Sängen kallar, men jag ser verkligen frammemot, efter att ha sett denna match, till efter uppehållet där det finns fler ligamatcher, bland annat mot Atlético och Valencia, och sedan Milan i CL. Allt detta efter ett tråkigt landslagsuppehåll, som kanske ändå är lite nödvändigt för vår skadedrabbade trupp men ändå tråkigt då vi defintivt har nått toppformen, med manitas mot Villarreal och Napoli samt segern mot Porto.

Godnatt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-30 01:13
ponta p

La iga är inte jämn i toppen, det har ingen påstått hoppas jag. I mitten och i botten är den jämn däremot, men ingen verkar räkna det. I England är det snäppet jämnare i toppen, men det är fortfarande max tre lag som kan vinna. Det vi säger är att det finns mer kvalité i Spanien, vilket jag står för. Sen att man kan föredra PL för att den är snäppet jämnare, så visst, men det finns massa fler saker man kan tycka om med La Liga. Det spelas under hållande fotboll mellan i stort sett alla lag. Lagen efter toppen håller hög klass och det är jämnt kring CL, E och nedflyttningsstriden.
ponta p
2011-08-30 01:02
"La Liga är inte ojämn bara för att Madrid och Barcelona upplever det bästa "någonsin?" .. "

Sista jag skriver sen ska jag slagga. Hur kan du påstå att i en liga på 20 lag är det 2 lag som har chans att vinna, är det jämnt eller?

Samt att Barca och Real får sjukt mycket mer TVpengar osv än resten av lagen så de får aldrig en ärlig chans att komma ikapp så länge inte någon rik shunne köper laget och bränner miljarder (Malaga).
Barcelona den närkingska älgen
2011-08-30 00:57
Någon som kan förklara varför Montoya inte ens var med i truppen? Efter hans insatser i U21-Em är han ju värd chansen när Alves är avstängd?
Barcelona el Maestro!
2011-08-30 00:49
ponta p//

Det United och Barca har gemensamt är inte bara att bägge är väldigt bra lag utan även att det är klubbar som tar hand om sina ungdomar vilket så småningom slår igenom i A-truppen. Det tycker jag är värt mycket till skillnaden från flera andra stora klubbar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-30 00:46
ponta p

Okej, inte överlägset, men jag tror att båda lagen är bättre. I en match eller ett dubbemöte hade United kunnat få en jämn match med Real då deras försvarsspel nog skulle skapa problem för marängerna, men i en liga tycker jag de röda djävlarna tappar ganska mycket poäng mot mindre lag, vilket dock nästan aldrig händer för Real Madrid.
Barcelona el Maestro!
2011-08-30 00:45
Jag säger inte att Premier League är bättre men det är mer intresasant att titta på. Jag tror att det kan vara en smaksak i och för sig dock.
ponta p
2011-08-30 00:43
Öööh att säga att Real Madrid är överlägset Manchester United är bara sjukt dumt. Jag håller United före Real, det gör nog väääääldigt många andra också.
Barcelona ligger före alla lag i världen, men knappast överlägset United heller. Bättre ja, men inte överlägset.
ponta p
2011-08-30 00:41
el Maestro!

Tack. Som neutral åskådare ser de flesta det 7 dagar i veckan än att se Real spela ut Zaragoza så det ropar om det.

Men låt mig klargöra, jag har absolut ingenting emot Barcelona, jag njuter varje gång de spelar och blir allt som oftast sjukt undehålld under matcherna. Det är lite som att kolla på Bolt när han springer, det är kul men man vet alltid vem som vinner. Tjuvstarta kan man inte göra i fotboll så det släpper vi.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-30 00:39
Vem fan bryr sig om den är jämnare och därför jämnare(vilket jag definitivt inte håller med om, spansk fotboll är tusen gånger bättre än något annat)? Barcelona och Real Madrid är överlägsna hela världen, och såklart då även spanska ligan. Toppen i Spanien är mycket bättre än i England, mittenlagen och bottenlagen i Spanien är lite bättre än i England enligt mig. Vilket betyder att det finns mycket mer kvalité i Spanien, vilket bland annat Europa vittnar om(och ja, Europa spelar roll).

Vill man ha en jämn liga kan man kolla på allsvenskan, där har inget lag vunnit två gånger i rad sen Djugården tror jag, 04 och 05. AIK höll på att ramla ur säsongen efter man tog SM-Guld. Fantastisk jämn liga, vilket kan vara kul. Men är den världens bästa? Absolut inte, snarare världens sämsta.

Förrsten är det kul att anglofilerna för ett par år sedan tjatade ihjäl sig om att det var tre engelska lag i semin, som att det avgjorde hela saken om vilken liga som var bäst. Nu däremot ignorerar man att det 09-10 inte var något engelskt lag i semin medan Barca var där medan det i år var två spanska lag och ett engelskt, som tyvärr blev helt utspelade av ett av de spanska i finalen.
Barcelona Pep.G
2011-08-30 00:39
Det är exakt det här som gör att jag hade hellre valt en Guardiola än tio Mourinhos. Till skillnad från flyttfågeln Mou så stannar Pep på sin plats och lyckas göra ett lag bättre o bättre för varje säsong. Det var inte länge sen man trodde att Barca skulle vara mätta efter trippel-säsongen eller säsongen efter eller nu efter vår senaste CL-vinst men ändå lyckas denna mister gång på jävla gån motivera sina spelare till ännu en titel. Våra spelare har vunnit för mycket på sistone för att ens ha lust att spela fotboll men det visar verkligen hur mycket de här lirarna älskar själva spelet mer än själva "glory" känslan.

Vi upplever världshistoria grabbar och det känns gött att stoltsera sig som ett Barca-fan.

P.S Haha har ni mobbat Messidinho_10 så mycket att han har slutat skriva helt på forumet?
Barcelona el Maestro!
2011-08-30 00:37
ponta p//

Jag tror att det du menar är att tempot i matcherna är mycket högre i Premier League än i övriga ligor. Det tycker jag i alla fall själv. Det är snabbare tempo i alla matcher i Premier League oavsett lag. Ofta så somnar ju om man tittar på matcher i Serie A och la liga, bortsett ifrån toppmatcherna.
Alla lag i Premier League pressar sin motståndare. Du ser inte ett lag som spelar som Zaragoza gjorde igår mot Real Madrid i Premier League. Även när Arsenal förlorade med 8-2 mot United så var tempot väldigt hög i matchen. Det gör att det är mer inresant att titta på enligt mig.

Det snabba tempot gör matcherna i Premier League mer intressant enligt mitt tycke, om man nu bortser ifrån toppmatcherna i La Liga och Serie A.
Barcelona Frodo
2011-08-30 00:32
På tal om annat än den tråkiga ligadebatten så verkar Arsenal ha värvat Andre Santos. Killen är rätt kass och han ryktades till oss under sommaren men som tur var så blev det inte av. Det är enligt mig knappast en värvning i rätt riktning för Arsenal. Varför var de inte på Jose Enrique? De hade kunnat locka med CL-fotboll vilket Liverpool för närvarande inte kan.
2011-08-30 00:29
,Sami

Haha, den snor jag.. lite kul ju :)
Barcelona MESSI.CORLEONE
2011-08-30 00:28
PL kan vara jämnare, jag bryr mig inte ett skit om det. Utan jag vill se vacker fotboll, o det får jag gott om varje gång jag ser Barca..
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-08-30 00:26
Helt fantatstisk match idag. Första halvlek var inte klockren men ändå bra och i andra var det utspelning. Alla gjorde mer än sitt jobb. Pep chansade med en intressant men tveksam elva men det gick jättebra, som det alltid brukar sluta när Pep prövar nytt. Backarna var grymma och ruskigt stabila, Villarreal skapade två bra chanser och på dem gjorde Valdés två mycket bra räddningar varav en var det bästa jag sett på länge.

Mittfältet sköter sig bra, Fabrgeas, Iniesta och Thiago styrde mästerligt. Keita´gör ännu en kanonmatch men imorgon kommer alla såklart klaga på honom igen. Messi är fantastisk i spelet och gör två mål och en assist, och ändå känns det som han kan bättre, helt sjuk kille. Pedro jobbar och sliter och gör en bra match och Alexis var lite osynlig i första, men kom igen i andra och gör ett mål och avslutar matchen bra.

Kort sagt vill jag ge cred till hela laget. Fem backar borta, Xavi vilas, likaså Villa, samt att man testar en ny formation med endast en renodlad back. Ändå går man ut och kör över Villarreal, vilket är ett tecken på dels bred trupp men också att laget är så samspelt och kan dominera mot vilket lag som helst, även om många är borta. Det är ingen mindre än Peps förtjänst, vilken otrolig tränare han är. Barcelona fortsätter vinna och han testar nytt hela tiden, och det lyckas alltid. Han förändrar gång opå gång laget och vi utvecklas varje år.

Grande Pep Guardiola!
2011-08-30 00:26
Rambla~

Nåväl, alla tycker vi olika.
Jag följer PL och Championship varje helg (flera matcher) och den Engelska hypen beror på exploateringen, marknadsföringen osv.
Det är ju bara att gå tillbaka i Sverige och kolla hur länge vi haft tipsextra (stryktipset) osv.

PL är 100 gånger mer marknadsfört än övriga ligor här i Sverige, därför känns det som att hela Sverige hejar på Arsenal och Manchester United.
Nu på senare år har Real Madrid och Barcelona fått bra mycket "fans" även här i Sverige men gå tillbaka en 6-7 år.
Varannan person hejade ju på Manchester United och Arsenal, vissa på Liverpool.
ponta p
2011-08-30 00:25
Fernando Gago - King Of Barcelona

Kul för dig.

Aaa mitt argument är att topplagen är sämre, snälla. Helt ärligt, hur kul tycker du det är att Barca och Real vinner varje match med tennissiffror? Blir du ens nervös inför en ligamatch? Ser du bara på fotboll för att se ett lag köra över ett annat? Då antar jag att du enbart följer Barcas matcher.

Nu börjar du prata Europa igen, det är helt otroligt.
,Sami
Arsenal players didn't have breakfast this morning.They apparently 8-2 much last night :P
Barcelona II Barça II
Det är väll mer en smak sak vilken liga man gillar och se på. Onödigt och bråka om vilken liga som är bäst. Alla tycker olika, jag föredrar Spanska och Italienska, tackvare legenden, Del Piero.

Engelska ligan är tråkig, det var bara Arsenal som spelade trevlig fotboll. Nu gör Manchester City det, mycket tackvare spelare från spanska ligan.

Samtidigt respekterar jag lag som Man U och Liverpool.
Barcelona Rambla~
2011-08-30 00:24
Dags att sova.

God natt!
Barcelona Rambla~
2011-08-30 00:22
Andreas V.V - Seydou Keita!!!!!!

Nej, jag påstår inte att den är bättre. Kanske mer attraktiv för neutrala just för att ligan är jämnare. För det är den för tillfället, men det beror som sagt inte på att ligan har bättre kvalité utan snarare för att de bästa lagen blir mer slitna pga av det tuffa tempot och spelschemat sett till en hel säsong. Även topplagen går på knäna under vissa delar av säsongen. Du lär märka det under Afrikanska mästerskapen i vinter.
Annons: