/spanien/barcelona/forum/10914.aspx/spanien/barcelona/forum/10914.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-08-30 14:35
Oj vilken dag för Roma. Kjaer är klar och Pjanic och Gago (JAAAAAAA) verkar vara nästan klara för de.
Barcelona Canaletes
2011-08-30 14:18
hahaha roligaste killen.
Från Zaragoza-Madrid. Det står: Glasögon anti-mou :P
Barcelona Deulofeu
2011-08-30 14:17
Barca! - Crèma Catalana Maxwell är en helt ok truppspelare som gjorde massor av matcher förra året.Han verkar även vara god vän med de andra brassarna i Barca.

Jag tycker dock inte han tillför speciellt mycket då Adriano är mycket bättre men dessvärre skadebenägen.Får vi en slant för honom tycker jag det bara är att sälja får då kan Montoya vara ren backup till Alves och Adriano till Abidal och det ser jag inte som någon försvagning.

Läste även att Wolfsburg var intresserade av Hleb för 15 miljoner jag säger bara sälj! Han är sannerligen ingen dålig spelare men i barca passar han inte in och på de positionerna ska ingen ta speltid från våra talanger i form Av Cuenca,Deulofeu,Tello samt Kiko.
Barcelona Deulofeu
2011-08-30 14:13
Vill bara säga stort tack till Klint och Adam för att de kommer och skriver lite om Barca Athletic. UNgdomslaget är min stora passion och det uppskattas mycket att ni skriver även om de framtida spelarna vi har ett alldeles fantastiskt lag nu hoppas på bättre uttagningar i framtiden.Att inte starta med Deulofeu är i det närmaste tjänstefel samma sak med Rafa de två största talangerna nu.

Grimaldos kontrakt måste förlängas han är helt fantastisk.Vi har inte haft någon skön egen vänsterback sedan mr Sergi.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-08-30 14:13
Canaletes Tycker inte det är nån big deal egentligen, killen blir ju sjukt glad och jag tror att tar det där gula. Men jag tror det var första och sista gången han gjorde det i en vanlig ligamatch :P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Frodo
2011-08-30 14:06
Man ska inte haka upp sig på poäng. Vårt mittfält har varit vår starkaste lagdel de senaste åren men det är anfallarna som har stått för poängen. Den dominans som Xavi och Iniesta givit Barcelona genom åren lär troligtvis aldrig uppnås igen. Thiago och Cesc är mer vertikala spelare som går för killerbollen oftare. Detta medför ju också lägre bollinnehav och dominans samt upphov till farliga kontringar då det är livsfarligt att tappa boll som mittfältare med tanke på våra ytterbackars höga positioner.

Dessutom låter det på vissa som om Iniesta börjar bli gammal. Killen är nyss fyllda 27 och har många år kvar.:P Han lär starta flest matcher i år tillsammans med Messi precis som han har gjort de senaste säsongerna.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-08-30 14:05
Haha ännu en gång vill Maxwell följa efter Zlatan.. AC Milan are interested in signing Barcelona left back defender Maxwell (30) on a free loan. [corriere dello sport]
Postat via SvenskaFans-appen
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-08-30 13:57
Fabregas är framförallt en poängmaskin som varken Iniesta eller Xavi är och han kommer garanterat ha mer poäng i slutet än dom båda. Speciellt mål. Även Thiago gör mycket mål och assist. Spelmässigt är väl Xavi och Iniesta fortfarande mer jämnbra, medan Thiago och Fabregas speciellt den förstnämnda än så länge blixtrar till och är magisk. Men jag har stora förhoppningar på Thiago/Cesc som det nya paret.
Barcelona Frodo
2011-08-30 13:57
Pep verkar inte se Cesc som Xavis ersättare vilket var väntat av mig. Cesc har hittills spelat som falsk nia precis som Messi. Det är rätt intressant då yttrarna vanligtvis brukade gå in centralt när Messi droppade ner förra säsongen. Nu bibehåller yttrarna sina positioner och på så vis drar de inte med sig ytterbackarna in i banan och gör det trångt centralt. Tanken verkar vara att Messi och Cesc ska alternera med att vara referenspunkten längst fram och hittills har det fungerat utmärkt då båda är intelligenta spelare som kan slå killerpassningen.

Många ansåg att vi borde ha skaffat en riktig nia som alternativ förra säsongen då det blev tomt i straffområdet när Messi gick ner vilket medförde att motståndarnas backlinje gick högre upp och stängde ytorna men med en djupledslöpande Cesc eller Messi så kommer det alltid att finnas ett hot i straffområdet. Den klassiska nian existerar inte i Peps lagbygge.
Barcelona Canaletes
2011-08-30 13:55
Vad tycker ni om Alexis målgest? När han tar av sig matchtröjan.

Tycker det var dålig gjort imo men jag kan förstå honom då det är hans första mål för Barca och han gör det på Camp Nou med 75.000. Stor skillnad från Stadio Friuli.

Tror för övrigt att Cesc o Thiago kommer bli bättre än Xavi o Iniesta med åren.
Barcelona Hetfield
2011-08-30 13:50
Hazard, Gourcuff, Rossi och Mertesacker hade gjort Arsenal till ett topplag igen. Park och Santos? Nja.
2011-08-30 13:45
Mertesacker känns som ett bra köp. Dom andra, speciellt Park är jag fruktansvärt tveksam till. Dom måste ju förövrigt köpa en teknisk mittfältare, Gourcuff?
Barcelona Hetfield
2011-08-30 13:44
Jag vet inte, det känns återigen som att Arsenal köper "meh" spelare och hoppas att de ska bli stora spelare under Wengers vingar.

Det är väl bättre att hosta upp lite pengar och köpa vinnare än att köpa spelare som lär använda Arsenal som en planka till att gå till ett större lag.
2011-08-30 13:43
Framförallt läser jag inte Birros texter för han skriver extremt svamligt och torftigt. Det känns bara preteniöst och metaforiskt för att vara annorlunda och sticka ut.

Atlético addeh
2011-08-30 13:40
Rambla

Jag håller med dig i det du säger. Att vara avundsjuk är en sak, men att börja hata och ta ut sin ilska på något så vackert är bara absurt.

En av anledningarna till att jag inte läser Birros texter vanligtvis.
Barcelona Rambla~
2011-08-30 13:38

De spelarna klarar det. Det beror på hur våghalsiga de är i sina postioner. Allt handlar om hur resten av laget ställer upp sig. Hög utgångsposition på ytterbackarna och en hög backlinje så tvingas motståndarna bakåt. Problemen som jag kan se uppstå är om de lite sämre lagen har tappat lite av respeketen och vågar pressa hårdare. Det återstår att se.
Barcelona tarrak
2011-08-30 13:38
Fernando Gago

Tycker själv att man ska försöka hålla sig från personliga påhopp, men om det är någon som förtjänar det är det faktiskt Birro. Jag minns när han bloggade på SF och ständigt klagade över allt han fick utstå samtidigt som han fullständigt öste skit över allt och alla som hotade hans älskade calcio. En missad offside från en linjeman räckte för att kvalificeras som "patetisk människospillra". Lägger man sig själv på den nivån, så kan man inte klaga när det drabbar en själv.

Angående krönikan, så ser jag inga större problem. Han är öppen med att han hotar Barcelona, men erkänner ändå deras storhet. Värre är det med en sån som Borell som hellre skulle dö, än att erkänna att någon blåröd spelare gjort något bra någon gång.
2011-08-30 13:34
Tror inte Arsenal kommer spela possession på samma sätt i år. Utan Fabregas och Nasri och Wilshere skadad nu. Vilka ska hålla i bollen? Frimpong, Song och Ramsey?
Barcelona Rambla~
2011-08-30 13:33

Nu åkte Monaco iofs ur förstaligan till den här säsongen.

När det gäller Santos så kommer han säkert att duga då Arsenal så ofta är överlägsna sina motståndare i bollinnehavet. Ju mer boll de har, desto mindre lär Santos få försvara. Mot lag som sätter mer press på Arsenal då lär inte han starta utan snarare Gibbs.
2011-08-30 13:30
Het värvning då.
Barcelona Rambla~
2011-08-30 13:30
den närkingska älgen

Tyvärr är det väl så. Jag är bara så less att hatet har stigit till sådana höjder.

Förresten, din fråga angående Montoya i natt. Han spelade 90 min för B-laget under lördagen. Där har du troligtvis anledningen till varför Pep inte inkluderade honom igår kväll. Bartra, JDS, Cuenca och Oier var ju med grabbarna i Monaco i fredags.
Barcelona Nesto
2011-08-30 13:29
Fernando Gago.

Park kommer från div. 2 i Frankrike. Alltså Ligue 2
2011-08-30 13:26
Eller Maxwell från Barcelona. Hade gynnat oss också. Park också klar, vet inte vem han är. Någon som följer ligue 1 som har koll?
Barcelona den närkingska älgen
2011-08-30 13:22
Angående Arsenal kan man ju även säga att Mertasacker är garanterat en jävligt bra värvning, Tyska ligan påminner ju mer om England än Spanien och Italien och han kan nog bilda ett bra mittlås med Vermaalen och Kocienly som tredjealternativ. Allt som håller Djorou borta från planen är bra för dem. Santos känns som en jävla chansning, tycker inte att han var något vidare i Copa America och är inte van vid Engelsk fotboll, då hade det varit bättre att casha upp och snuva Liverpool på José Enrique eller satsa på typ Leighton Baines.
Barcelona den närkingska älgen
2011-08-30 13:16
Rambla;

Man hatar alltid de som är bäst. Till exempel är Manchester United Englands mest avskydda bolag.
Barcelona Rambla~
2011-08-30 13:10
addeh

Det jag har svårt för är alla dessa människor som finner avsky i något så vackert när det spelas fotboll som det gjordes igår kväll, när det mesta stämde för Barcelona. Istället ska det kastas glåpord och bara letas fel. Domaren dömmer bara till Barcelonas fördel, barcaspelarna filmar hela tiden fast det inte är sant även det händer i vissa situationer och etc etc.

Jag blir bara så less på det här hatet.
,Sami
2011-08-30 13:09
Villarreal offered to do the guard of honour, but Guardiola didn't want any European Super Cup celebrations before the game. [via as]
Atlético addeh
2011-08-30 13:04
Rambla

Hans avsky mot Barcelona som klubb lyser igenom, men jag kan knappast påstå att jag blev upprörd av texten, snarare tvärtom. Det är ingen hemlighet att Birro tycker Barcelona är narcissistiska, men faktum är att han erkänner hur bra detta lag faktiskt är och mer uttrycker uppgivenhet.

"Jag blir egentligen bara glad av att se unge Thiago, killen som gör 1-0. Han är ung och framtiden i det här Barcelona. Han är bron mellan nu och lite längre fram. Han är dessvärre också en garant för att Barcelonas dominans kommer vara ett bra tag till."

Jag kan inte annat än gilla det stycket.
Hetfield

Även han Park är klar för Arsenal. Inte direkt stjärnvärvningar men dom behöver nog få in nytt blod oavsett.

Nog smart att värva lite spelare i 26-30 års åldern. Det behöver nog alla ungtupparna i det laget.

Men Andre Santos, jag förstår inte riktigt. Tydligen är Fehnerbache fansen glada att bli av med honom.

Sani97

Ehm, nej det är han inte. Han var alkoholist för typ 8 år sedan men varken dricker eller tar något annat nuförtiden. Han har haft ett fruktansvärt hårt liv, blivit av med två barn vid födseln. Så att ge sig på honom personligen tycker jag känns fel.
Barcelona Sano97
Ni vet att han(Birro) är nån sorts missbrukare.
Annons: