/spanien/barcelona/forum/10910.aspx/spanien/barcelona/forum/10910.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona drush
2012-01-26 13:17
Jag tycker, som flera andra, att domaren var dålig åt båda hållen men samtidigt så var det här en av de få El Classicos som på senare tid inte spårat ur helt. Visst att det till slut blev ett andra gult för Ramos men det var i 89e min och han förstog själv varför, ingen protest.

Om man nu glömmer domaren så var det en väldigt underhållande och, över 90 min sett, en ganska jämn match. Erkänner dock att Real va snäppet högre och skapade fler farliga lägen. Det blev 4 vackra mål och all spänning som ett fan orkar stå ut med utan skador på hjärtat, en match som vi borde se tillbaks på som något positivt, Real och Barcafans alike.

Sen när det kommer till Barca så förstår jag inte varför vi måste spela så otroligt slarvigt första 10-15 min i VARJE match? E det nåt jävla undermedvetet underskattning och arrogans som gör att man erbjuder motståndarlaget chanser till båda 1 och 2-0 innan man börjar spela ordentlig fotboll? Denna gången blev det även panikartat mot slutet men det har jag lättare att förstå. Real pressade trots allt och hade det flytet man saknat tidigare.

All heder åt Real Madrids spel och inställning denna match och all heder åt Barca som var effektiva och lyckades hålla undan!

Peace out
Real Madrid (. )( .) Ösut Mezil (. )( .)
2012-01-26 13:14
¡Barca! - Crèma Catalana

Sa precis innan att 100 sådana situationer(som Lass första gula) förekom under matchen och inte resulterade till kort.. missförstå mig inte, hade domaren gett lass rött kort hade jag inte klagat.. tycker bara det hade förstört matchen och vi fick se en underhållande match ist..

silly bollocks

vf skriver du ett sådant inlägg, bara löjligt..
Barcelona Blaugrana91
2012-01-26 13:14
Hombre - Bojkotta Marca/AS

Nej Cupen är fortfarande mindre viktig i jämförelse med ligan och CL, men med tanke på att vi återigen slog ut just Real så klart att det känns bra.

Men som sagt cupen är överlag ingen viktig titel, men det är ju ganska härligt att Barca har en chans på en trippel.

För övrigt roligt namn du har, lite ledsen för att Marca och AS kan se hela Relas situation i ett opartiskt prespektiv?
Som sagt Marca och AS skriver bara vad alla Realfans i Spanien tänker.
Barcelona Barca-nist
2012-01-26 13:12
så fort Real gör en bättre match så kryllar det av Real fans här, när Real spelarna beter sig som svin så gömmer ni er som hycklare bakom lögner!

Barcelona Good Guy Greg
2012-01-26 13:12
HAHAHA, Herregud vad klockrent! #Tårögd
2012-01-26 13:10
Grace/Wastelands

Som jag sa innan tycker jag inte att det sak vara straff (på Abidal eller Busquets), men eftersom du tycker att Sanchez borde fått straff lägger jag dom situatinerna i samma nivå som Sanchez straff-situation.. Tycker dock ingen ska få straff, enkelt (hoppas du förstår detta nu)
silly bollocks
Gårdagens match visar varför vi leder La Liga med 5 poäng. Äntligen ställer Mourinho upp med det lag som kör över allt i ligan. Och oj som det syntes att vi spelade b-laget på Bernabeu. Vi fullkomligt kör över er när vi spelar bästa laget!

Får ändå säga grattis till avancemanget och nu i efterhand man kan faktiskt erkänna att Alves mål är riktigt snyggt. Även om jag föredrar Benzemas mål och lekstugan med Puyol ;)
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
Ja, och vems fel hade det varit om inte Lass? Som går in så hårt när han har ett gult? Fattar fortfarande inte vad du menar..
Postat via SvenskaFans-appen
Grace/Wastelands
2012-01-26 13:06
(. )( .) Ösut Mezil (. )( .)

Hahaha där kom det återigen ja. Visst, domaren var dålig åt båda hållen, men om Barcelona ska få en straff ska Real minsann få tre. Logiken är briljant.

Vet inte ens vilka situationer du syftar på, antar att det är hands på Busquets som är intill kroppen och den med Abidal där bollen snuddar fingerspetsarna och bevisligen inte ändrar bollbanan som man själv kan se.
¡Barca! - Crèma Catalana

För att, då hade förmodligen ALLA realfans, säkerligen jag själv sagt, att ni gick vidare för att vi hade en man mindre, förstår du? :) tycker fortfarande första kortet på lass var väldigt billig då det fanns 100 sådana situationer under matchen vilket inte resulterade till kort..
Carles Puyol <3
Detta är som en vinst för Real trots att det bara blev lika. Hehe larvigt.. Dessutom tyckte jag att Barca gjorde det hela onödigt spännande när man slutade spela fotboll efter 2-0.. Men jag förstår dem. Så pass överlägsna som Barca är mot ...Real så får man räkna med att spelare med alla dessa titlar ibland blir lite slappa. Men men, kul att få lite motstånd. Tråkigt dock att Real känns som motstånd först när Barca slutar spela.
Real Madrid Gotha
2012-01-26 13:04
Ja, domslut är meningslöst att diskutera. Om vi så får 1000000 domslut med oss under 10 år och ni får inga, så vänder det och jämnar ut sig i slutändan.

Och vem kan bedöma vilket eventuellt felaktigt domslut i en match, under en säsong etc som avgör allt? Det går ju inte.

Felaktiga domslut hit och dit är en del av fotbollen, en del av den mänskliga faktorn.

2012-01-26 13:04
Grace/Wastelands

Sa precis att domaren dömde åt real samt åt barca eller hur?
ah, ska inte en kommentera den situationen, att du tycker det är straff visst! alla får tycka som man vill, då ska fan real ha 3 straffar i form av 2 hands och Puyols tackling på Benzema.

Grattis till avancemanget, ha en fortsatt trevlig dag!
Barcelona DM1982
2012-01-26 13:03
Hombre - Bojkotta Marca/AS

Jag skulle vilja fråga dig samma sak, är spanska cupen lika stor för er som förra säsongen när ni vann den?

Personligen tycker jag att den är precis den samma som alltid, den minsta av de tre stora cuperna. Det är en rolig cup med många roliga matcher men skakar på axlarna när man åker ut. Det gäller för min del självklart inte då vi möter er, finalförlusten förra säsongen var jobbig inget snack om det. Att vi slog ut er igår var kul men inte den viktigaste matchen vi har mött er i. Åker vi ut mot Valencia/Levante så är det inget mer med det. Det skulle i och för sig vara kul att möta Bilbao (som lär gå till final) på Bernabeu. Baskien mot Katalonien i Madrid, det är skoj och det skulle vara en rolig match.

Vi kan snacka om domaren i flera dagar men i slutändan handlar det om att han inte klarade av uppgiften. Han gav ingen fördelar, snarare nackdelar hela tiden.

Hur som helst, trist med alla skador. Alexis kommer nog tillbaka snabbt men Iniesta kommer nog i vanlig ordning vara borta längre. Komedi på hög nivå med den grabben, han kan vara magisk i matchen för att sedan skada sig för knappt något alls. Värmer han inte upp? Vad har han för muskler egentligen? Kanske dags för ett individuellt program för honom nu, han blir ju inte yngre och skadorna kommer bara vara jobbigare för honom nu.

Underliga tider när Real-fansen firar ett kryss som en vinst mot oss och vi blir besvikna när vi kryssar mot Real. Underliga tider minsann.

Sedan är det fullständigt uppenbart att Pinto är helt fel man som målis i Barcelona. Vi försvagas något enormt med honom på planen, det syns direkt.

Pique har inte kommit i närheten av den fina form han hade förut. Dags att få in en mittback som kan konkurrera lite. Botia känns som en klockren värvning till sommaren.

Det kommer bli en rolig match mot Villarreal till helgen, tre pinnar är allt som räknas. De har fått upp sin form, de vann rätt så övertygande mot Sporting nu senast.
2012-01-26 13:03
Lol ett rött hade förstört matchen? Vilket idiotiskt argument, hur tänker du där?
Barcelona R.E.M. god bless them
2012-01-26 13:01
Halo vi hsde pinto imål,,, ja kalle anaka cup...
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-01-26 13:01
Gotha

Stort av dig. Epic Co-sign.
Grace/Wastelands
2012-01-26 12:58
(. )( .) Ösut Mezil (. )( .)

Andra situationen mellan Sanchez och Pepe, där Pepe missar bollen med sin fot, kapar Sanchez och får sedan ut bollen med sitt stödjeben.

Hur var Lass första gula kort billigt? Han fick väl in med dobbarna före?
"ett rött kort där hade förstört matchen"... Ehm, är detta ett argument för att Lass ska få stanna på banan? Är du seriös? Det får väl för fan Lass vara medveten om? Eller kan man spela jävligt fult under vissa perioder av matchen just för att det hade kunnat förstöra matchen med ett andra rött?

Och i den situationen du nämner lyfter ju Pepe upp händerna så dem är skrämmande nära Sanchez nacke. Men nog om den, den situationen var väl rätt fair. Den första var det inte. Såvida man inte är maräng och i det försvarande laget då förstås. Då gäller ju helt andra regler.

Förövrigt medger jag att Ramos mål var felaktigen bortdömt, Alves skulle antagligen haft åtminstone ett gult och Busquets likaså, Men ni nekar ju blint till att domaren kan ha gjort misstag åt båda hållen. Nej, det var ju bara ni som drabbades av det.

Sen för att inte tala om alla de gånger Sanchez blev felaktigt avvinkad för offside. Solklara bedömningar av linjedomaren förmodar jag?

Acceptera bara att domaren sög åt båda hållen, och det var ert egna fel att ni inte vann då ni var bättre över 90 minuter men lyckades inte förvalta era lägen. Istället gnäller på en domare som var minst lika usel åt andra hållet. Får inte ni en ganska dålig smak i munnen när ni gör detta efter varje förlust, oavsett om förlusten var rättvis eller en aning slumpartad? Kan ni inte glädja er åt att ni spelade betydligt bättre än samtliga andra matcher mot oss och hade ni haft lite flyt i avsluten varit vidare? Domaren var knappast dålig endast gentemot er om ni tror det.

Barcelona Riiio!!
2012-01-26 12:56
Gotha

Världsklass!
Real Madrid Gotha
2012-01-26 12:55
Tja, grattis till avancemanget i cupen och tack för en till stora delar underhållande match igår!

Skulle det inte vara enklare, trevligare och bara skönare att skippa allt snacka om domare, orättvisor hit och dit? Varför lägga vikt vi det?

jag säger det till alla supportrar, Real som Barca.

Titta på vad det egna laget gjort bra/dåligt och vad som kan förbättras etc och inte titta på yttre omständigheter?

Bara en idé och tanke, blir mycket pajkastning och hyckleri från båda håll annars.

Väl mött! Återigen, Grattis!
2012-01-26 12:53
Grace/Wastelands

Lass första gula kort var VÄLDIGT billig, enligt mig, vilket jämnar ut sig till en grad. Samtidigt ett rött kort där hade förstört matchen. Ja real fick med sig domslut, som barca, orkar inte gå in på detaljer, du vet själv.. Men att du tycker Sanchez ska ha straff? för vad? han (pepe) lyfter tom upp handen och tacklar med höften.
Barcelona Deulofeu
2012-01-26 12:52
Visst börjar vi borta mot Valencia på onsdag? Om de inte krossas ikväll såklart.

Vi har tydligen 14 a-lags spelare tillgängliga då.Tur att vi har ett bra b-lag.
Grace/Wastelands
2012-01-26 12:49
Det är dessvärre så marängerna verkar glo på matcherna. Verkar som att dem instinktivt slutar titta när Barcelona har bollen, vilket brukar röra sig om 70 % av tiden. Det är ett väldigt effektivt sätt för att undvika alla tveksamma domslut tar emot Barcelona. När Madrid sedan får bollen så börjar dem kolla igen och ser ju då hur dålig domaren är och hur det drabbar dem. Det måste ju vara något sådant eller bara kollektiv och selektiv minnesförlust efter varje el clasico.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-01-26 12:46
Grace/Wastelands

Hyckleri på högsta nivå, blir så trött på att folk inte ser åt båda hållen att jag knappt orkar bry mig längre. Har slutat läsa mer och mer på alla artikelkommentarer, på diverse forum etc. Läser enbart de spanska tidningarna nuförtiden, spanjorerna visar god objektivitet, något som de svenska skolorna tydligen inte lär ut tillräckligt.
Grace/Wastelands
2012-01-26 12:44
Tror inte ni riktigt förstår.

Alla de felaktiga domslut som Barcelona fick emot sig räknas inte. Dem var klockrena bedömningar av domaren. Lass skulle inte ha ett andra gult, Ramos skulle inte få rött, Sanchez skulle inte ha straff. Sanchez var även offside varje gång.

Däremot var allt fel åt andra hållet. Madrid skulle ha haft många straffar och minst 3 Barcelonaspelare skulle blivit utvisade.

Amidoinitrite Hombre?
Barcelona love the haters
2012-01-26 12:43
Hombre Vissa domslut gick för Barca och vissa för Madrid. Det är alltid så. I förra matchen var det flest domslut mot Barca t.ex. I denna match blev Barca felaktigt avblåsta för offside 3 gånger. Sedan fanns det Lass-situationen m.m. Det fanns också situationer som gick mot Madrid. Det är fotboll helt enkelt.
Barcelona Riiio!!
2012-01-26 12:42
Som sagt, fortfarande en bajscup. Men häftig o vinna om man även vinner ligan och CL. Dvs en trippel.

Sen att det just är Real man slår ut är hur skönt som helst. Även om vi får torsk mot Valencia nästa omgång. Samma sak för Real.. måste ha varit skönt att just förra året vinna mot Barca o inte något annat lag i finalen.

När Barca o Real möts så skiter jag i om det så är Cupen, Supercupen eller en jävla träningsmatch haha =)
Barcelona El Culé
2012-01-26 12:40
Pepe dödar, Busquets filmar, Ramos mål skulle vart mål, Lass skulle blivit utvisad..........Kan inte alla bara fatta att 1+1 = 2, den ena är inte bättre än den andra.

Hombre, i ärlighetensnamn vad förväntar du dig? Att samtliga supportrar inne på forumet ska skylta med "underbart, vi har gått vidare i den helt och hållet värdelösa jävla cupen". Det är väl fullt naturligt att cupen helt plötsligt är av betydelse for Barcelona-supporters?

Den ständiga frågan om filmningar, spela fult osv kommer aldrig få ett slut så länge spanska fotbollsförbundet tillsammans med domarna gör något åt det. Om det lönar sig att sparka ner någon eller lägga sig ner, varför inte göra det även om vi som sitter hemma vid tv-apparaterna spyr åt det. Det måste ske något i spanien, domarna och förbundet måste sätta ner foten och förbättra sanktionerna. Om nu Busquets lägger sig ner, varna honom och gör klart att gör du det en gång till så åker du av, upp till dig.

Kvaliteten på domarna i spanien är manana, det kunde vi ju inte minst se i handbolls EM, dom är helt enkelt inte bättre.
Grace/Wastelands
2012-01-26 12:33
Hombre

Bara kul att vinna över er. Vilket är rätt enkelt. Men det är roligt att se er bli ledsna och gnälla på domaren och helt plötsligt omvärdera förlusten till något positivt i klassisk madrid-anda för att gripa efter halmstrån. Helt plötsligt verkar det vara bra att ni åkte ur cupen så ni kan fokusera på ligan och CL. Det måste vara skönt att vara Madrididsta. Oavsett vad som sker, oavsett om ni förlorar eller inte så är det ALLTID det bästa som kan hända för er, för den turneringen ni precis åkte ur är inte värdig en sån vacker klubb som Madrid.

Förövrigt anser jag väl att ett lag som Barcelona ska kunna slåss på tre fronter och därmed ser jag det inte som någon direkt nackdel att även spela cupen fortsättningsvis. Real Madrid har ju problem med att ens tävla på en front så det är ju förståeligt att ni är glada nu.

Och ett kryss mot Barcelona motsvarar ju samma glädje som ett vunnet VM tydligen. Ni måste verkligen hatat spanska cupen så glada som ni är.
2012-01-26 12:27
Hombre, copa del rei är fortfarande en Kalle anka cup.. Det var bara kul att få slå ut er ännu en gång
Annons: