/spanien/barcelona/forum/1091.aspx/spanien/barcelona/forum/1091.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Liunil Masse
2016-04-12 17:17
[QUOTE=Vlom]Man kan säga samma sak om Bakambu samt att kongolesen besitter ett väldigt fint spel när det gäller utan boll, något som är väldigt viktigt egenskap för oss. Något som man tyvärr inte riktigt kan sägas desamma om Gamerio, även om fransmannen såklart är en duktig fotbollsspelare. Bakambu befinner sig dessutom inte i karriärens zenit likt Gamerio så det kan mycket väl bli som så att kongolesen blir ännu bättre än vad han är idag inom några år. [/QUOTE] På vilket sätt är Gameiro dålig utan boll? Han är ju bra utan boll, förstår inte vad du fått det från Bakambu däremot har en dålig förstatouch och gör väldigt många felbeslut. Gameiro ser jag inga större svagheter oss, möjligen huvudspelet men vi är Barca inte Stoke City.
Postat via SvenskaFans-appen
Vlom
2016-04-12 17:14
@enkos:

Tveksamt, Neymar har dock diverse klausuler som gör att han ändå tjänar snuskigt mycket mer trots sin grundlön på 5 000 000 miljoner euro per säsong.
Vlom
2016-04-12 17:10
@Liunil Masse:

Wolfsburg har dock ett spelsätt som onekligen kommer att gynna dom extra, Naldo är tillbaka i försvaret samt att de besitter ett offensivt när man väl ställer om. Något som kommer att såra Madrid rejält faktiskt.
Vlom
@Liunil Masse:

Man kan säga samma sak om Bakambu samt att kongolesen besitter ett väldigt fint spel när det gäller utan boll, något som är väldigt viktigt egenskap för oss. Något som man tyvärr inte riktigt kan sägas desamma om Gamerio, även om fransmannen såklart är en duktig fotbollsspelare.

Bakambu befinner sig dessutom inte i karriärens zenit likt Gamerio så det kan mycket väl bli som så att kongolesen blir ännu bättre än vad han är idag inom några år.
Vlom
@Liunil Masse:

Tveksamt om Aduriz verkligen är beredd att lämna en tillvaro i en storklubb som Athletic Bilbao där han är startspelare och gör det riktigt bra för att komma och värma sin röv på avbytarbänken...

Vad gällande Tevéz, så hade argentinaren lätt kunnat få mer betalt om han stannade kvar i Europa eller möjligtvis fått en löneförhöjning efter sin fantastiska säsong i Juve. Men Tevéz passion för Boca Junior är helt enkelt prio 1 för hans egen del och ekonomiskt så är väl det minsta bekymret för honom.
Vlom
@Barcelonistas:

Jag är medveten om den nyheten som publicerades för snart 3 veckor sedan. Stoichkov gick t.o.m .ut och gjorde ett officiellt uttalande efter den växande kritikstormen.

Jag, Hristo Stoichkov samt min familj, min fru Mariana och mina två döttrar, Christina och Michaela, är en liten men engagerad grupp som kämpar för miljön, djurliv, hotade arter och såväl som många välgörenhetskampanjer relaterade till hälsa, skydd och förebyggande av sjukdomar för människorna i Afrika.

Personligen har jag åtminstone deltagit ett dussintal humanitära insatser på den kontinenten, även om detta verkar ha förbisetts av dem som dyker upp för att anklaga mig och min familj nu.

Även om jag inte är skyldig någon till en förklaring till min hobby, så tror jag att det behövs ett förtydligande.

Att jaga i reservat i Afrika är vital som ekonomiskt bidrar till välfärden för människor i denna vackra del av världen.

Både lokalbefolkningen och myndigheterna har hittat ett mycket effektivt sätt att rensa gamla och sjuka djur. De arbetar tillsammans med människor likt mig och samarbetet försörjer tusentals familjer. Köttet från djuren som avlivats kommer att vara mat till lokalbefolkningen, jakten delas emellan, och att avgifterna som betalas för att jaga i reservat, delas mellan var och en av dem.

Av denna anledning, kan endast vissa djur från ett flock jagas efter ett godkännande av den medföljande guide som finns i varje reservat.

Till er som är oinformerade, bör jag även nämna att skjuta ner yngre djur samt syssla med tjuvjakt innebär fängelsestraff med omedelbar verkan utan rättegång.

Till alla de som har varit rasande över att jag hade skjutit ett vildsvin, visar du samma raseri för någon som köper en korv längs vägen? Dem frågan ska besvaras också."
Vlom
2016-04-12 17:09
@messiooooxavii:

Enkos är givetvis varmt välkommen att skriva på forumet så länge han håller sig inom ramarna, även om jag personlingen inte håller med hans syns på Lucho. Om du är allergisk för oliktänkare, så rekommenderar jag att du lämnar Les Rambles.
Vlom
2016-04-12 17:09
@the cameroonians:

Att Bartra finns tillgänglig stämmer, iallafall säsongen ut åtminstone. Men det innebär förstås inte att man inte vill ha honom när man har bättre alternativ att tillgå och för att inte nämna den stundande transferfönstret nu i sommar där vi förhoppningsvis får minst två kvalitativa försvarare värd namnet. Att Bartra sedan brinner för klubben väger förstås inte upp att katalanen tyvärr är för dålig för oss, annars kan vem som helst på Les Rambles åka till Barcelonas huvudkontor och vilja få ett kontrakt eftersom att vi alla härinne brinner trots allt för klubben. Och vilka är dessa legoknektar som du syftar på förresten?

Jag ser nämligen tyvärr inget hos Bartra som skulle kunna göra honom till en mittback av rang i en annan toppklubb när denne väl lämnar oss förhoppningsvis. Att Getafe eller en liknande klubb skulle vara en passande klubbadress för honom är den nivån som katalanen ligger, att du sedan anser att det var det västa som du hört får det väl stå för dig antar jag...

Bartra har ej inte bara tagit en startplats hos Lucho utan även sina tidigare tränare också. Att Tito t.o.m. fick för sig att spela Busquets och Song som mittback före Bartra säger en hel del om saken...

Barcelona Andresito
2016-04-12 16:51
Tévez hade faktiskt varit ett riktigt bra alternativ rent spelmässigt, han hade förstärkt vår trupp enormt mycket med sin energi och spelskicklighet. Det hade blivit hans sista utmaning innan nedtrappningen som han tyvärr verkar ha börjat på nu i och med flytten till Boca. Kom tillbaka till toppen Carlos! Gameiro hade funkat men han känns både för dyr och för ovillig att sitta på bänken. Cedric Bakambu kan vi stryka redan nu. Rutten bollbehandling och sämre avslut än en Suárez ur form. Hans enda styrka är rörligheten. Satsar hellre på Munir. Tévez är högst upp på min lista.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-12 16:00
[QUOTE=neymar JR]Liunil Hur gammal är han ? Suarez är inte i tonåren, det glömmer vi snabbt. Varför värva någon i liknande ålder, hellre en riktig veteran billig eller ett yngre alternativ för dom pengarna. 20 miljoner€ är bra mycket pengar, men i dessa tider glöms det bort. [/QUOTE] Fast värvar vi en yngre typ som back-up så kommer den spelare vilja lämna lika fort som den kom hit. En veteranspelare ser jag gärna men vilken gammal anfallare finns det som är tillräckligt bra för att spela för Barca? Aduriz är en men han ser jag inte lämna Athletic. Tevez från Boca Juniors? :P Hört att han sitter på en skitlön där o ångrar sin flytt lite.
Barcelona Vampíro
2016-04-12 15:56
Gameiro är 87:a dvs. lika gammal som Messi och Suàrez. Vill minnas att han lämnade PSG för att han inte ville sitta på bänken och har nu äntligen inför denna säsongen blivit första striker i Sevilla efter att Bacca lämnat. Frågan är hur sugen han ens är på att komma till Barça. Grym spelare dock som passar in i profilen vi söker.
Barcelona neymar JR
2016-04-12 15:44
Liunil Hur gammal är han ? Suarez är inte i tonåren, det glömmer vi snabbt. Varför värva någon i liknande ålder, hellre en riktig veteran billig eller ett yngre alternativ för dom pengarna. 20 miljoner€ är bra mycket pengar, men i dessa tider glöms det bort.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-12 15:34
[QUOTE=neymar JR]Varför inte satsa på villareals forward vars namn är för svårt för att stava. Villareal är samtidigt en betydligt bättre klubb för halilovic. [/QUOTE] Cedric Bakambu? Tycker Gameiro är bättre än honom. Gamiero har väl egentligen allt en Barcastriker ska ha, bra förstatouch, hög arbetskapacitet, bra avslut, väldigt snabb o bra rörelsemönster.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-12 15:27
[QUOTE=Vampíro]According to local media in Seville, Barcelona would offer '18-20M plus the loan of Halilovic' for Sevilla forward Kevin Gameiro (28). [md] Gameiro är helt rätt spelartyp men 20M för en spelare i den åldern samt att låna ut Halilovic till deras bänk/läktare är helt fel väg. Vad är detta för ledning egentligen? Halilovic är inte ens helt ordinarie i Sporting, han har inget i Sevilla att göra nästa säsong. Lärde de sig aldrig något från Denis och Deulofeus sejour? [/QUOTE] Denna ledning tänker kortsiktigt, även tränaren. Vi får leva med det helt enkelt i många år till.
Barcelona neymar JR
2016-04-12 15:12
Varför inte satsa på villareals forward vars namn är för svårt för att stava. Villareal är samtidigt en betydligt bättre klubb för halilovic.
Barcelona Vampíro
2016-04-12 15:06
According to local media in Seville, Barcelona would offer '18-20M plus the loan of Halilovic' for Sevilla forward Kevin Gameiro (28). [md] Gameiro är helt rätt spelartyp men 20M för en spelare i den åldern samt att låna ut Halilovic till deras bänk/läktare är helt fel väg. Vad är detta för ledning egentligen? Halilovic är inte ens helt ordinarie i Sporting, han har inget i Sevilla att göra nästa säsong. Lärde de sig aldrig något från Denis och Deulofeus sejour?
Barcelona Barcelonistas
2016-04-12 15:05
Kingeen88 - så sant dum fråga! Tänkte som en neutral person glömde av att det är Real ja pratar om. Laget ja hatar mest av allt. Jag ska se båda matcherna på en pub ikväll. Kmr säkert va fullt med madridistas ikväll hoppas dom får skåda när Wolfsburg skickar ut dom.
Barcelona jonis
2016-04-12 14:46
@Liunil Masse:

Det är Real han möter ikväll, inte Barca :)
Barcelona Liunil Masse
2016-04-12 14:40
Nyckeln för Wolfsburg är att hålla ut första 30 för gör Real mål tidigt, då vinner de. Wolfsburg kommer skaka något enormt. Får hoppas Benaglio storspelar ikväll!!
Barcelona Kingeen88
2016-04-12 14:40
@Barcelonistas:

De som om du frågar gillar ni Porr eller inte på första frågan, lika uppenbart är det att man hejar på Wolfsburg ikväll!
Barcelona Kingeen88
2016-04-12 14:38
@Reymar:

Men herregud Bartra får heta Bartessi också fortfarande är han en valp jämfört med Marquinhos! Råder dig att kolla in PSG när Marq spelar så förstår både du och Gio Style vad jag menar. Vad har Bartra gjort som gör att ni gillar honom så mycket? Ärligt han är Barca spelare vill inte klanka ner honom allt för mycket. Men faktum är den att han är ingen yngling längre och vad har han åstadkommit?
Barcelona Barcelonistas
2016-04-12 14:09
Vilka håller ni på mellan Wolfsburg och Real Madrid , samt City och PSG? Ska bli roliga matcher själv ska jag nog fokusera mer på Man City - PSG.
Barcelona socccerfan1
2016-04-12 14:05
Idag åker wolfsburg. Gör inte Madrid mål relativt snabbt då kommer domaren göra sitt.. Straff. Eller successivt visa gula kort på defensiva mittfältare / backar för minsta lilla.. Därmed begränsa spelarna. Jag ser in i framtiden! Men bara 12h;)
Barcelona enkos
2016-04-12 13:27
Spanska As hävdar att Neymar kommer att skriva nytt kontrakt med Barca och tjäna mer än både Messi och Ronaldo tillsammans, alltså astronomiska 45 miljoner euro per år. ps. detta kommer att möjligöras med hjälp av en tills vidare okänd sponsor som Bartomeu komme att offentliggöra i juli.
Barcelona messiooooxavii
2016-04-12 12:56
Enkos Om du på allvar tror att örfila spelare och bänka dem vinner titlar så är du ute och cyklar. Det svåraste uppgiften en tränare har är att motivera dessa superstjärnor för som du säger jag och du kan placera ut dem och låta dem spela men om dom är omtiverade att göra jobbet så spelar deras talang ingen roll. Att örfila spelare som Mihajlovic hade gjort hade inte motiverat en spelare utan dom hade vänt sig emot honom så som Real spelarna gjorde mot Benitez eller som Chelsea spelarna gjorde mot Mou. Den taktiken funkar aldrig En bra coach har spelarna med sig inte emot sig din pajas. Kolla bara Leicester och Barca där spelarna är med sina tränare och följer honom. Detta skulle inte hända om en tränare örfilar sina spelare
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-04-12 12:39
Det är bara dumt att jämföra Marquinhos med Bartra tyvärr. Marquinhos är typ minst 2 gånger bättre om inte mer. Bartras utveckling har stannat pga speltid medan Marquinhos utveckling har pekat uppåt. Jag fick bestämma så skulle jag antigen köpa Laporte eller Marquinhos. Vi måste köpa en mittback. Hatar vår ledning för dem ser inte våra problem och dagens spelare är dyra och det får dem leva med.
Barcelona Junta Dimision
2016-04-12 12:13
Reymar Marquinhos tog en startplats i Roma och dominerade i deras backlinje som 18-åring, Bartra har inte gjort något i närheten av det tyvärr och då är jag pro-Bartra. Att Marquinhos gick till PSG istället för Barca handlade om vår lednings inkompetens då de inte ville hosta upp pengarna som Roma ville ha medan PSG var villiga att göra det. I slutändan handlar det om att faktiskt ta chansen vilket Bartra tyvärr inte har gjort än.
Barcelona Reymar
2016-04-12 11:35
Gio Style

Vad pekar på att Marquinhos är bättre? Batra och Marq är väldigt lika i spelstilen, båda är bra på bollen, snabba och klena. Det skulle va tjänstefel att slösa 50M på Marq då han inte bevisat något och när Bartra var 21 år så var folk överens om att han skulle den nya Puyol men det blev tyvärr inte så.

Folk älskar att överskatta brassar och hade Bartra heter Bartrinho så hade det nog varit andra toner från dig. På ena sidan har vi Bartra som brinner för klubben och väntar tålmodigt på sin 'chans'. På andra sidan har vi en pengakåt grabb( likt alla brassar) som valde P$G framför Barca på grund av pengar.. Hatar såna spelare!! Bartra FTW!

Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2016-04-12 11:28
enkos Känns som att du tävlar med alla i Les Rambles där ditt mål är att skriva mest antal inlägg. Som Vampiro skrev" Nobody cares", jag skiter i att Milan sparka sin tränare, jag skiter i vad Neymar äter till frukost. Ibland skriver du bra inlägg men blir irriterad på dina oneliners. Kan tänka mig att du hyllade Lucho efter trippeln men nu när laget är i en svacka skriver du massa skit om Luis Enrique. Faktum är att vi culés är bortskämda och jag undrar om du är den värsta av de alla eller en medgångssupporter. ;)
Barcelona neymar JR
2016-04-12 08:50
En block funktion måste verkligen tillämpas för appen/hemsidan. Det hade gjort underverk och hade blivit betydligt trevligare toner när man har möjlighet att filtrera bort trollen/nötterna. Roliga matcher ikväll, hem till farsan och titta på när hans real åker ut mot vargarna.
Annons: