/spanien/barcelona/forum/10909.aspx/spanien/barcelona/forum/10909.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2011-08-30 17:01
Larsson1333

Större chans att jag vinner Drömvinsten än att Keite säljs :) Han ska stanna!

Du verkar inte ha läst/hört det Pep sa.
Barcelona Essienesque
2011-08-30 17:00
Fernando Gago - King Of Barcelona

Jo, det var i Depor han spelade och som jag kommer ihåg honom ifrån. Vill minnas att han var en riktig talang på Fifa något år, hehe. Han har även spelat in Liverpool och spenderade de senaste säsongerna i Valladolid.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-30 17:00
Fernando Gago - King of Barcelona

Mm, det var han som spelade i Deportivo för ett par år sedan.

Edit: Han spelade i Depor 2006 - 2009 och gick sedan vidare till Valladolid.
2011-08-30 16:57
Antonio Barragan alltså? Var han i Depor för en massa år sedan? Eller Espanyol?
Barcelona Larsson1333
2011-08-30 16:57
Efter Thiagos match igår kommer jag njuta så sjuuukt mycket när jag springer runt på träningen i min härliga Thiago tröja!

Förövrigt tycker jag det vore skönt om vi kunde få sålt någon av de som det ryktas om nu, Maxwell, Keita eller Hleb kanske till och med. De blir knappast yngre och kan vara lika bra att ta den pengen vi får, det blir ju knappast högre summa nästa år
Barcelona Essienesque
2011-08-30 16:56
Vet inte om det har diskuterats tidigare men riktigt kul att se att Valencia förstärker defensiven med en liten del av Mata pengarna; Antonio Barragan och Victor Ruiz är klara för dem. Tycker verkligen de är bland de största vinnarna denna silly season.
Barcelona Deulofeu
2011-08-30 16:54
Han är ännu inte med på hemsidan vi får se vad som sker felskrivning på Marca eller ännu inte uppdaterat...Jonathan alltså.

Jag tycker han har ett grymt bra tilslag på bollen och hans passar går hårt och rätt.Passar in perfekt i Barca.Det är bara det att vi har rätt många mittfältare ha ha men Pep verkar ju gilla det kolla bara sista matchen inte lätt att vara back i dagen s barca det har det väl aldrig varit he he fråga bara Chyg.
Barcelona Deulofeu
2011-08-30 16:51
Lade märke till att Jonathan fått tröja nummer 18 han spelade ju i 28 i första ligamatchen.Har han nummer 18 är han fullgod medlem i a-laget kul för Thiago som är hans bästa polare.

Inget nummer till Deulofeu men jag antar han tar nummer 27; )
Barcelona Canaletes
2011-08-30 16:48
Hetfield.

Cavani? Var det du som ville ha Lavezzi också? Bara undrar...
Barcelona Deulofeu
2011-08-30 16:48
Lite läsning för er nördar inklusive mig såklart...

Man får en lite fingervisning på vilka som tränaren kommer satsa på samt vilka talanger som får nummer av tränaren intressant tyckr jag.

Nu väntar man bara på championsleague laget men det lär väl inte skilja sig så mycket från laget som anmäldes till supercupen ?
Barcelona Deulofeu
2011-08-30 16:41
Han kommer inte få spela mycket då Montoya anses vara en större talang( han är mindre till storleken men) det skiljer bara ett år mellan dem och det ser svårt ut för Dalmau att få spela jag förstår honom dessvärre om han kollar andra alternativ.

Enda chansen att få behålla honom är väl att sälja Maxwell men då får inte Montoya spela så värst mycket och han behöver spela mycket om han ska behålla sin plats i landslaget ha ha.

Säljer vi Maxwell kan vi ha kvar Montoya i b-laget och träna med a-laget och spela ibland både i a och b.laget.På det sättet skulle Dalmau få spela en del men förmodligen inte tillräckligt så hur man än vrider på myntet ser det svårt ut för Dalmau och desto ljusare för Montoya.
Hutch
2011-08-30 16:40
Varning för ironi.
,Sami
2011-08-30 16:37
Jo håller med. Vi får hoppas på de bästa för han:)
2011-08-30 16:35
Sami

Vilket lyft i karriären för honom.
,Sami
2011-08-30 16:30
Barcelona B right back defender Albert Dalmau (19) could join the B-team of Villarreal, Valencia or Atletico Madrid. [sport]
Atlético addeh
2011-08-30 16:27
Deulofeu

Jag räknar inte bort Villa, men jag tror inte han är självskriven för fem öre. Är det någon av anfallarna som känner sig mätt är det Villa med tanke på att han vunnit allt som går att vinna. Ja, allt utom klubblags-VM då.

Blaugrana91

Vi får se hur det ser ut när säsongen lider mot sitt slut, men är Villa ingen startspelare då, vilket jag inte tror att han är, anser jag att det bästa vore att sälja honom och casha in när möjligheten fortfarande finns. Vi har en hel uppsjö av spännande anfallstalanger i akademin, och även om ingen kanske är redo att ta klivet upp till A-laget redan nästa säsong lär de bli det i framtiden.

---

Víctor Ruiz klar för Valencia. Grym värvning! Har inte riktigt fått chansen i Napoli men var kanske spanska ligans bästa mittback under förra hösten och kommer tveklöst bli en tillgång för Los Ché. Ruiz och Rami kan bli ett läskigt bra mittbackspar.

Se, det är inte bara gigantduon som kan göra bra värvningar.
Barcelona tarrak
2011-08-30 16:25
FCB Més que un club

Kolla Norwegian de brukar vara ungefär lika billiga och flyger dessutom till Barcelona, istället för Girona.
Barcelona Deulofeu
2011-08-30 16:23
Rambla Bartra måste väl anses som den största försvartalangen vi har så jag tror knappast vi säljer honom utan klausul eller alls för övrigt.Han gör väl sista säsongen i b-laget i år och flyttas upp i år.

Han kommer dessutom spela en del med a-laget i år och har redan firat supercupen och satt på bänken i första ligamatchen.

Det är inte som på Fabregas tid direkt utan nu finns det en plan.Det som dock är intressant att se är vad som händer med Botia nästa år köps han hem börjar det bli trångt i backlinjen och det ser vasst ut men tufft för våra ungdomar.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-30 16:20
Varför vill folk att vi ska sälja spelare hela tiden? Visst det blir tuff konkurrens för Villa nu, men varför sälja honom? Han är trots allt en av världens bästa anfallare och han har år kvar på sitt kontrakt och han har själv sagt att han vill stanna i Barca tills han lägger skorna på hyllan. Finns ingen som helst anledning att sälja honom.

Nu när vi har ett så komplett lag ska vi knappast börja sälja massa spelare.
Hutch
2011-08-30 16:19
Jag tycker att Pedro varit iskall hittils. Han har haft en försäsong på sig att hitta formen och han imponerar i varje fall inte på mig. Han är inte lika vass när han ska utmana och tappar en del bollar. Han är fortfarande lika ettrig när det gäller presspelet och det defensiva jobbet men offensivt sätt finns det mer att hämta. Det kommer väl snart hoppas jag.

Barcelona Deulofeu
2011-08-30 16:18
Fantastiskt kul att se glädjespridaren Thiago igår kolla hur alla målen firas an påminner en del om Alves som också verkar vara en riktigt spjuver.

Jag njöt lite extra när Messi och Thiago kramades påminde om tiden med Ronaldinho det ngjorde även en del av Thiagos spel.

addeh jag undrar om Alexis lyckas näta hela 12 gånger som han gjorde i ligan förra året då blir det ju två avstängningar iallafall med tanke på målgesten.Jag tror som sagt också det är en engåmgsförteelse första målet är stort i första ligamatchen på hemmaplan.Skön start för nyförvärven alltså.

Räkna inte bort Villa kolla målet han gör mot real och cl finalen klass klass klass är ordet.Men jag håller med han bidrar inte med mycket springer ofta offside men han kan än och kommer må bra av att kunna vila lite.Tror inte han kommer ha lika lång svacka som förra året detsamma gäller Pedro.Han däremot gjorde en riktigt bra match igår men kom inte till avslut direkt men det kommer väl han är klart på uppgång.

Hatar landslagsuppehåll...

Barcelona Rambla~
2011-08-30 16:16
Tottenham vill ha Marc Bartra och har enligt MD bjudit 7M. Barca har studerat budet men Tottenham vägrar att gå med på en återköpsklausul. Ja men stick och brinn då Tottenhamn, det handlar inte om vad ni vill eller inte. Vill ni ha spelaren får ni gå med på vissa villkor. Våra talanger stannar lika gärna kvar nere i Barcelona istället för att sitta på bänken i London. :P
Barcelona FCB Més que un club
2011-08-30 16:06
Hej culés! Underbar match igår. 5-0 seger var nog det sista jag tänkte mig.

Jag undrade över en grej. Jag funderar på att åka ner till Barcelona och kolla på drabbningen mot Malaga den 22 Januari. Tänkte boka flygbiljett på Ryanairs hemsida, men dom har dessvärre inga avgångar den helgen. Finns det andra flygbolag (helst liknande flygbolag som ryanair) som jag kan kolla in och kolla ifall dom har några rimliga priser?

Tack för hjälpen!
Atlético addeh
2011-08-30 16:06
Hetfield

Håller fullständigt med dig angående Villa. Jag tror han kommer falla allt längre ned i hierarkin nu med Alexis och Cesc att tillgå (även om Fábregas inte spelar på samma position kan han ändå väljas före).

Sälj Villa nästa sommar. Det är enda chansen att casha in ordentligt för honom. Som du säger lär det finnas åtminstone en aspirant på de brittiska öarna, även Milan brukar ju vara intresserade av spelare som är på väg nedåt i sina karriärer. Även om just Milan för tillfället inte är i större behov av anfallare.

Att Alexis slet av sig tröjan efter målet tror jag inte vi skall reta upp oss på. Han blev glad, vilket är förståeligt, och drog av sig tröjan. Det kommer inte hända varje gång han nätar.
2011-08-30 15:54
Hetfield

Tror nog han gjorde det utav glädje. Det är första målet och han kommer nog inte göra det igen, Pep sa säkert till han :P

"PS no homo."

Hahah :P
Barcelona Hetfield
2011-08-30 15:52
Ännu en grej, jag hoppas att det där är sista gången Sanchez tar av sig tröjan, luktar lite douchebag. Ta kort och spänna musklerna för fåfänga kan han göra på stranden, det där går kanske i andra lag men i Barcelona så gör man inte sådana saker om man inte har status. Messi får gå runt naken om han vill :P

Jag hoppas att det inte är C.Ronaldo varning över det hela, han gillar att ta av sig tröjan så fort han gör mål.

P.s.

No homo.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-30 15:52
Flera sa det, de allra flesta innan hans mål kom. Såklart. Want names?
Barcelona Hetfield
2011-08-30 15:47
Jag undrar hur säker Villa känner sig nu när Cesc är där. Det känns som att ifall Cesc kan sköta rollen som "striker" så försvinner väl syftet med att ha Villa.

Jag stör mig på att Villa verkar vara mer sugen på att fixa frisyren inför varje match än att fokusera på spelet. Kanske dags att sälja honom till nästa säsong, Chelsea lär väl betala runt 30 miljoner för honom. Skeppa iväg honom och ta in en hungrig spelare (för mig är det Cavani även om de flesta är emot det).

2011-08-30 15:38
Vem har sagt att Thiago var osynlig igår?
2011-08-30 15:36
Lol åt de som säger att Thiago var osynlig igår..
Han var bland de spelare som visade upp sig mest tillsammans med Fabregas & Messi..
Annons: