/spanien/barcelona/forum/10907.aspx/spanien/barcelona/forum/10907.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas V.V - Seydou Keita!!!!!!
2011-09-02 00:12
Så sjukt..
Gud, tack för att jag fick födas i ett bra land.
Trodde detta var mer Nordkorea-fasoner fast där får man väl inte ens spela fotboll.
Barcelona Frodo
2011-09-02 00:08
Pippo Inzaghi är inte uttagen i Milans CL-trupp. Det kanske låter dumt pga hans ålder men han är den anfallare jag hade varit mest orolig över inför mötet med Milan. Det luktar ju mål så fort han och bollen befinner sig inne i motståndarnas box. Vem ska göra mål i stora matcher? Zlatan? Robinho?
Barcelona Blaugrana91
2011-09-02 00:02
För den som är intresserad, klubben har gått ut med budgeten inför säsongen 2011/2012, man räknar med intäkter på €461 Miljoner och utgifter på €430 Miljoner. Man räknar också med en vinst på €20 Miljoner.
Grace/Wastelands
2011-09-01 23:12
Suck, jag satsade precis 80 spänn på Monfils seger vid liveodds och så går den andre snubben och vinner nu. >_> Han vänder ett helt osannolikt övertag. Jävla helvete. Och där torska Monfils.

Har Piqué tid med detta? Ska inte han spela landskamp? Nej just det ja, han är ju skadad. Lägligt att bli skadad till det där >_> Konspirationer.
Barcelona Andreas V.V - Seydou Keita!!!!!!
2011-09-01 23:03
Är Pique och spelar EPT? H*lvete också..

Jag var apnära att lyckas kvala in, tänk om man lyckats och hamnat på samma bord som Pique.

Var nere på förra EPT i Barcelona och en Svensk slutade faktiskt som segrare, det var trevligt.

Kul när vi stackars få Svenskar som var där skrek "Kom igen Kenta" när 85% av rummet hejade på Spanjoren.
Grace/Wastelands
2011-09-01 22:52
Alltså, jag har egentligen ingen åsikt. Jag har inget emot Qatar Foundation per se även om just Qatar + Barcelona rimmar jävligt illa i och med allt Katalonien kämpade emot under Francos tid. Men det är en fråga för katalanerna och medlemmarna i första hand. Jag bryr ju mig främst om det sportsliga och kan egentligen inte relatera till det historiepolitiska eller det kulturella för fem öre.

Frågan är väl om omröstningens resultat är bindande eller inte. Är det inte det så förmodar jag att det ändå blir kvar såvida det inte är sjukt stor övervikt till Nej-sidan.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-01 22:51
Man borde väl ha en röstning angående tröjsponsorer innan man skriver på ett kontrakt? :P
Barcelona Barca4eva
2011-09-01 22:50
Blaugrana91

Min personliga åsikt håller jag helst för mig själv...då jag ändå är väldigt osäker.

Men jag är ändå övertygad om att de blir kvar som sponsorer.
Barcelona Blaugrana91
2011-09-01 22:47
Läste att klubben den 24 september kommer att rösta om hurvida man ska ha kvar Qatar Foundation som tröjsposor eller inte.

Vad tycker ni?

Själv tycker jag faktiskt att vi ska behålla dem, jag menar nu har vi ju trots allt redan ett kontrakt med dem, känns ju lite onödigt att bryta det i det här läget.
Vi skulle ju gå miste med €30 Miljoner per år om vi nu väljer att bryta kontraktet.

Men detklart självklart ska medlemmarna få tycka till.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-09-01 22:30
Pedro Leon som jämfördes med Pedro Rodriguez talade ut i en intervju och tackade Perez, men också Valdano. Sporttidningarna i Spanien spekulerar i att han har fått skriva ett kontrakt som gör att han inte får säga något Mourinho.

På frågan svarade han: "Jag diskuterar inte mina privata kontrakt"

Vad hände med Pedro Leon? Han som skulle vara bättre än vår Pedro. :)
Barcelona Barca4eva
2011-09-01 22:30
AndreD

Haha, skönt inlägg
2011-09-01 22:17
Hahahahahahaha, Ronaldo får lite psykiska ryck :P
Grace/Wastelands
2011-09-01 22:16
Hahahahahahah

Tror inte alls Sahin är skadad.

Han var visst skadad. Han kommer ju typ ändå aldrig få spela.
2011-09-01 22:15
Grace/Wastelands

Nuri Sahin är väl skadad just nu?
Har för mig att han har varit skadad sedan han gick till Real.
2011-09-01 22:08
André Villas-Boas verkar att ha en förkärlek till Pep Guardiola.

Honom hade jag inte sagt nej till nästa tränare. Gillar att spela den typen av fotboll som Barcelona förfogar över. Kommer att bli en svår process att byta från Guardiola någon annan tränare. Då jag antar att Villas-Boas stannar i Chelsea två-tre år. Medan Guardiola inte stannar i Barcelona två-tre år.

Han har hyllat Pep flera gånger och efter Porto-vinsten i Europa League (Porto vann med 1-0) talade om att det var en dålig reklam för portugisisk fotboll och att han hade velat spela bättre. Han sade att han ville tacka tre personer. Sir Bobby Robson, Mourinho och Pep Guardiola. Pep Guardiola för att han är hans inspirationskälla.
2011-09-01 22:05
Normal sett brukar alla tränare applådera den tränare som vinner Champions League eller någon annan stor internationell turnering.

Mourinho kunde väl inte med att applådera Guardiola, även fall Guardiola applåderade honom förra året.
Grace/Wastelands
2011-09-01 21:56
Mourinho åkte väl inte dit för att statuera ett exempel och visa att han hatar UEFA och kommer i efterhand säga att han inte vill befatta sig med ett organ som ger vissa lag fördelar. han kommer väl även hävda att han inte var inbjuden då UEFA uppenbarligen hatar honom.

Kul att Real Madrid köpte Nuri Sahin av Dortmund när de inte ens ska använda honom. Seriöst. Jag blir så jävla lack. Låna ut honom till Dortmund igen då och låt honom spela era jävla pack.
Barcelona Hetfield
2011-09-01 21:46
Jag tror personligen att Mourinho inte är där för att tränarna är rädda att få ett finger i ögat. Om Mourinho skulle vara där så skulle tränarna behöva sitta där med glasögon, vilket inte passar alla. Men vad vet jag, det är vad jag tror, det kan ju vara fel men man vet aldrig.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-01 21:43
Gonzalez_Barca

Haha skön bild, pokerface
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-01 21:37
Hetfield

Mourinho och Platini är nog inte bästa vänner efter hans "Por qué" i Maj. Förstår dem, skulle inte ens bjuda in Mourinho om han så var den sista tränaren i världen.
Barcelona Abbe.
2011-09-01 21:31
Hetfield

Jag tror Mourinho skickade Roland Nilsson istället. Nummer två högst upp från vänster.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-01 21:28
Haha Pique, mr anonymous
Länktips: ow.ly/i/gCip
Barcelona Hetfield
2011-09-01 21:28
Trevlig bild. Vart är Mourinho?

Kul att Villas Boas och Pep sitter bredvid varandra. Kanske är det han som tar över? Wenger och Ferguson sitter bredvid varandra...:P
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2011-09-01 21:22
ha
AndreD
2011-09-01 21:16
comprende

Dum eller? Kan knappt bärga mig till nästa sommar!

Ut:

Messi, för att han är överskattad.
Xavi, för att han är gammal.
Iniesta, för att han är för vit.
Abidal, för att han är för svart.
Villa, för att han aldrig får ta straffar.
Pep, för att Zlatans mormor hade gjort det bättre.

In:

Gago.
Barcelona Napao
2011-09-01 20:54
comprende du har så rätt fattar inte man orkar snacka det kommande silly season redan nu.
Barcelona Barca4eva
2011-09-01 20:40
Abbe.

Tackar!

Tur att jag anländer tidigt på eftermiddagen, så man hinner förbereda sig.
Barcelona Hetfield
2011-09-01 20:31
Atlético addeh
2011-09-01 20:31
barcetia

Såg också matchen mot Villarreal B, och jag håller med om att Deulofeu var riktigt bra när han kom in. Det krävs dock mer än några bra matcher i B-laget för att ta klivet upp till A-laget. Just nu är han i den åldern där speltid behövs för utvecklingen, därför ser jag att han stannar kvar minst två säsonger i Barça B.

Håller annars med övriga, känns ganska lamt att prata värvningar och en möjlig trupp nästa säsong.
Barcelona Abbe.
2011-09-01 20:29
Barca4eva

Stämmer. Läs ingressen i länktips.
Annons: