/spanien/barcelona/forum/10906.aspx/spanien/barcelona/forum/10906.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-09-01 21:46
Jag tror personligen att Mourinho inte är där för att tränarna är rädda att få ett finger i ögat. Om Mourinho skulle vara där så skulle tränarna behöva sitta där med glasögon, vilket inte passar alla. Men vad vet jag, det är vad jag tror, det kan ju vara fel men man vet aldrig.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-01 21:43
Gonzalez_Barca

Haha skön bild, pokerface
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-01 21:37
Hetfield

Mourinho och Platini är nog inte bästa vänner efter hans "Por qué" i Maj. Förstår dem, skulle inte ens bjuda in Mourinho om han så var den sista tränaren i världen.
Barcelona Abbe.
2011-09-01 21:31
Hetfield

Jag tror Mourinho skickade Roland Nilsson istället. Nummer två högst upp från vänster.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-01 21:28
Haha Pique, mr anonymous
Länktips: ow.ly/i/gCip
Barcelona Hetfield
2011-09-01 21:28
Trevlig bild. Vart är Mourinho?

Kul att Villas Boas och Pep sitter bredvid varandra. Kanske är det han som tar över? Wenger och Ferguson sitter bredvid varandra...:P
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2011-09-01 21:22
ha
AndreD
2011-09-01 21:16
comprende

Dum eller? Kan knappt bärga mig till nästa sommar!

Ut:

Messi, för att han är överskattad.
Xavi, för att han är gammal.
Iniesta, för att han är för vit.
Abidal, för att han är för svart.
Villa, för att han aldrig får ta straffar.
Pep, för att Zlatans mormor hade gjort det bättre.

In:

Gago.
Barcelona Napao
2011-09-01 20:54
comprende du har så rätt fattar inte man orkar snacka det kommande silly season redan nu.
Barcelona Barca4eva
2011-09-01 20:40
Abbe.

Tackar!

Tur att jag anländer tidigt på eftermiddagen, så man hinner förbereda sig.
Barcelona Hetfield
2011-09-01 20:31
Atlético addeh
2011-09-01 20:31
barcetia

Såg också matchen mot Villarreal B, och jag håller med om att Deulofeu var riktigt bra när han kom in. Det krävs dock mer än några bra matcher i B-laget för att ta klivet upp till A-laget. Just nu är han i den åldern där speltid behövs för utvecklingen, därför ser jag att han stannar kvar minst två säsonger i Barça B.

Håller annars med övriga, känns ganska lamt att prata värvningar och en möjlig trupp nästa säsong.
Barcelona Abbe.
2011-09-01 20:29
Barca4eva

Stämmer. Läs ingressen i länktips.
Grace/Wastelands
2011-09-01 20:29
Säger en del om skillnaderna på ligorna när den engelska ligans bästa värvningar är Mata, Kun Aguero och Ashley young, de spanska är Cesc, Alexis Sanchez och Coentrao.

Och så har vi italienska ligan där dom tre bästa är Forlan, Bojan och Gago.

Till La Liga och PL kommer stjärnor som var nyckelspelare i respektive lag. Till Italien kommer två superbänkade spelare och en iskall 32 åring. Italienska ligan är het.

Barcelona Barca4eva
2011-09-01 20:27
Dill94

Däremot kan priserna ha ändrats, jag bokade för ett par veckor sen.

Lycka till dock.

Abbe.

Spelas matchen den 24:e alltså?
Barcelona Abbe.
2011-09-01 20:21
Dill94

Det är officiellt att den årliga "Asemblean" kommer hållas den 24 september och att på kvällen, klockan 22.00, kommer man spela matchen mot Atletico de Madrid. Det blev fastställt idag.
Barcelona Essienesque
2011-09-01 20:15
Haha nästa års värvningar dagen efter transferfönstret stängde? C'mon nu. Kan väl se hur det går för spelarna i år istället för att motivera varför man vill att vissa ska flytta....
Barcelona Dill94
2011-09-01 20:14
Tack för svaren, blir nog ryanair :)
Abbe: Vart har du läst det? :O På mitt köpbevis står det att datum och tid inte är fastställt än (kan bli antingen lördagen eller söndagen)
Barcelona comprende
2011-09-01 20:11
Gå och lägg er för fan, ss har precis tagit slut och ni börjar redan planera nästa års. puertan finns tillgänglig respektive Chelsea och Man C forum för era fantasier
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2011-09-01 20:04
Jag tror inte Villa kommer säljas nästa år, han har sagt att han vill stanna i Barca tills han lägger skorna på hyllan och jag tror inte Barca kommer vilja sälja honom heller.

Personligen tycker jag att vissa bör vänta tills säsongen är över innan man slänger ur sig att Villa ska säljas. Han kostade trots allt klubben €40 Miljoner, då kanske man inte ska kasta ut honom efter bara två säsonger.

Nästa sommar vill jag att det satsas mest på att stärka försvaret inför framtiden, flytta upp Bartra och Montoya.
Sen skulle jag inte ha något emot om klubben försökte värva Thiago Silva, om inte det går så hoppas jag att man köper Botia.

Till mittfältet så flyttar man upp Sergi Roberto, någon mer behövs inte där.

Till anfallet behöver vi inte köpa någon nästa år enligt mig, vi har dessutom massa duktiga anfallare som väntar på att längre fram flyttas upp till A-laget, tänker främst på Deulofeu.

En ny reservmålvakt vore inte fel heller. (Andrade eller vad han nu heter :P)

Lämnar gör Maxwell och Pinto.

Men som sagt kanske lite tidigt att snacka om nästa års Silly Season redan nu. ;)
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-09-01 20:03
Hetfield

Sanchez har inte alls briljerat i Copa America eller VM 2010. Cavani och Sanchez är två helt olika spelare. Sanchez var en personlig favorit men jag erkänner att jag är _VÄLDIGT "BIASED"_ när det gäller Sanchez. Säger inte att det är bara därför som jag inte gillar Cavani, men även för att jag inte alls tycker att han passar Barca. Vad är det som får dig att tro att just Cavani hade petat Sanchez eler Pedro?

addeh

Vetifan.. såg matchen mot Villarreal B, visserligen är det inte ett så bra motstånd men sättet han overshinade alla spelare, Sergi Roberto och Montoya ink. Tello som kom in och var en frisk fläkt skapade direkt 6 livsfarliga målchanser på 15 minuter fick mig att undra ifall det kanske bara krävs en säsong?

Kiko som spelade för Hercules i La Liga var den som fick bytas ut mot Geri och Geri gjrode mer på 15 minuter än vad Kiko gjorde åp 75..
Grace/Wastelands
2011-09-01 19:51
Suck, ska ni börja tänka på signings nästa år. För helvete. Jag orkar inte. Silly season tog slut för mindre än en dag sedan. Låt mig vara fri från det här snacket för helvete.

Vänta tills du ser hur säsongen utvecklar sig innan ni säger vad ni vill ha för spelare.

Atlético addeh
2011-09-01 19:39
Hetfield

Cavani har visat att han behärskar en plats på kanten i landslaget, men han är långt ifrån optimal där, därför tycker jag ett köp av honom vore onödigt. Oavsett vad som händer med Villa tycker jag inte vi skall lägga ut stora summor pengar på anfallare.

barcetia

Att flytta upp Deulofeu redan nästa säsong vore fel. Han måste få regelbundet med speltid och har dessutom mycket att slipa på, framför allt när det gäller att värdera lägen. Minst två säsonger för Deulofeu i Segundan innan det blir tal om en permanent A-lagsplats.
Barcelona Barca4eva
2011-09-01 19:33
Dill94

Har bokat både flyg och matchbiljetter till samma match!

Själv kostade det mig cirka 1500, om jag minns rätt, för flyget. 24-27:e, och det var med Ryanair.
Barcelona Abbe.
2011-09-01 19:24
Dill94

Kan meddela att matchen kommer spelas den 24 september klockan 22.00.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-01 19:23
Dill94

Norwegian är det väl alltid billigt att flyga med? :P
Kolla länktipset för mer info.
Barcelona Dill94
2011-09-01 19:19
Tjena
Bokat biljetter till matchen mot atletico madrid den 25 september. Några som har erfarenhet av att ha åkt ner och kan ge tips på de billigaste alternativen till flyg? Skulle uppskattas stort :)
Barcelona Hetfield
2011-09-01 19:18
Lustigt att man säger att Cavani är överskattad för att han spelar i Serie A när personen har hejat på Sanchez som spelade i samma liga och har haft en lyckad säsong där.

Fantastisk logik. Igen.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-01 19:15
Vidic kan du nog ta bort från din lista redan nu.
Tvivlar starkt på att vi skulle köpa en sådan mittback när man har yngre mittbackar som håller på att växa in i laget under denna säsong.

Samma med Thiago Silva :P

(Detta är endast vad jag tycker)
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-09-01 19:10
Är det bara jag som inte tycker att Gago är så dålig som alla påstår? Han är ett helt snäpp bättre än mittfältare som hyllas till skyarna som Thiago Motta. Eller atletio madrids Tiago.

Asenjo är skit. Cavani är överskattad då han spelar i en alldeles för dålig liga. Vill ha följande signings nästa år:

Ut: Villa, Maxwell, Pinto
In: Deulofeu, Roberto, Bartra, Vidic/Thiago Silva, Andrade(från Lanus)
Annons: