/spanien/barcelona/forum/10905.aspx/spanien/barcelona/forum/10905.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2011-09-02 14:29
Hetfield:

Hehe, Messi låter för snäll när han pratar därför kan han inte vara en kapten.

Det är din motivering. Det håller tyvärr inte enligt mig. Ledarskapsegenskaper har väldigt lite att göra med hur agressiv man låter i tonen eller när man pratar.

Edit: Har De övriga jag nämnde den karisma som du menar Messi inte har? Messi utstrålar ödmjukhet. Det är inte samma sak som att man saknar Karisma eller karaktär.
Barcelona Hetfield
2011-09-02 14:27
Ja, till att börja med så ska en ledare/kapten ha karaktär och karisma. Messi låter ju som en mus när han pratar och han har inte karisma (enligt mig).

Nej, Messi är lika mycket lagkaptensmaterial som Dani Alves. Jag tycker bara inte om särbehandling, ge kaptensbindeln till lagets bästa spelare istället för att ge den till rätt karaktär. C.Ronaldo i Portugal är väl typexemplet på särbehandling när man har andra spelare.
Grace/Wastelands
2011-09-02 14:26
Zlatan och Cristiano är från början inte lämpade att vara kaptener.

Messi må vara en ledare på planen men det är han i form av sitt kunnande. Men tror Argentina behöver en med en riktig aura och karisma. En Zanetti eller dylikt. Tycker egentligen inte Mascherano heller känns helt rätt.

Gamla Ayala var ju underbar som kapten.
Barcelona el Maestro!
2011-09-02 14:24
"Sen tycker jag att det är pinsamt att man ger kaptensbindeln till Messi."

Vad är det som diskvalificerar Messi för att bli kapten enligt dig, och inte Mascherano?

För att vara ledare för ett lag behöver du inte agera aggressiv på plan med gester och gap och skrik till höger och vänster när du spelar.
Vad är det som gör Zlatan och Cristiano, Zidane(vem som helst) mer lämpade som kapten och inte Messi. Du kan ha din åsikt men förklara det gärna för mig varför.

Du kanske har missat att Messi är en ledare i Barca också. Givetvis behöver man inte heller ha kaptensbindeln för att vara ledare i laget man spelar i.
Grace/Wastelands
2011-09-02 14:23
Alltså, Milito är ju i grunden en bra back. Men har ju tappat all timing och säkerhet i sitt positionspel för han inte spelat fotboll på typ 2 år. Med speltid regelbundet i Independiente kan han säkert vara stabil för Argentina. Men med nuvarande/Barcelona form är han ju lika bra som ett kokt potatis i backlinjen.
Barcelona Hetfield
2011-09-02 14:19
Milito må vara dålig för Barcelona, men han har fortfarande rutin och duger väl för landslaget. Han har inte varit direkt dålig när han har fått spela i landslaget.
Barcelona Hetfield
2011-09-02 14:17
Di Maria ska inte spela. Där är nyckeln.

Jag antar att Di Maria har en stor mun, annars fattar jag inte vad tränarna ser i honom. Misslyckas med det mesta och gör lite bra saker då och då.
Barcelona Rambla~
2011-09-02 14:17
Otamendi måste väl ändå gå för Gabi Milito?
Grace/Wastelands
2011-09-02 14:16
Det är ju så Argentina spelat på sista tiden. Och då gör ju inte Argentina några mål alls. Jag såg ett par Copa America matcher och Messi var ju bäst på plan i de flesta matcherna trots att han var allt annat än bra. Men Di maria och Higuain kan ju inte skapa något själva. Och när de väl får frilägen från Messi bränner dom ändå typ allt.
Barcelona Hetfield
2011-09-02 14:13
Man har ju redan två anfallare framför som är bra på att göra mål, Messi behöver inte göra allt i laget. Jag anser att hans playmaker skicklighet gynnar mer laget än att agera som anfallare. Om båda Kun och Higuain löper bra så kommer Messi att få sina chanser när det gäller att göra mål, men han ska vara främst en playmaker.

Sen tycker jag att det är pinsamt att man ger kaptensbindeln till Messi. Han är inte lagkaptensmaterial och ska inte behöva gå runt med bindeln bara för att han är Messi. Mascherano och Zanetti är betydligt mer lämpade för rollen, förstår inte varför man ska massera Messis ego sådär, hoppas att det är temporärt.
Grace/Wastelands
2011-09-02 14:10
Men då blir ju problemet att Messi inte får avsluta. Messi är ju bäst på allt i det anfallet, en bättre passningsspelare, en bättre avslutare, mer teknisk än Tevez, Higuain, Aguero och Lavezzi.

Higuain och Di Maria bräner ju typ 9/10 öppna lägen Messi ger dom.

Hade helst sett att Messi får agera mer släpande anfallare och får bollen 10-20 meter utanför straffområdet än på mittplan. För då är risken att det inte är Messi som avslutar och därmed minskar chansen till mål.
Hutch
2011-09-02 14:10
Grace/Wastelands

Vi såg ju dock i Copa America att mittfältet kändes rätt stelt. Cambiassos djupledslöpningar kom inte riktigt till användning. Duktig spelare i varje fall.

Milito är också en risk att spela med dock. Han blir inte bättre med åren.
Barcelona Hetfield
2011-09-02 14:08
Samuel har knappt spelat fotboll den här säsongen och var inte ens uttagen till copa america, så det kan man nog glömma. Han var skadad.

Skippa den här Barcelona inspirerade Argentina och kör rakare. Jag störde mig enormt på att Batista försökte kopiera Barcelona spelet och tro att de ska anamma det direkt. Ge bollen till Messi så får han servera laget, man behöver inte vara en hjärnkirurg för att förstå det. Rakare spel är effektivare för Argentina.
Grace/Wastelands
2011-09-02 14:06
Skön flygresa dit på 12 timmar och sedan hem igen. Sån sanslös idioti. Det är två sydamerikanska lag. Helt jävla befängt.
Atlético addeh
2011-09-02 14:06
Helt absurt att en träningslandskamp mellan två sydamerikanska lag spelas i Indien. Pengar, pengar, och åter pengar.
Grace/Wastelands
2011-09-02 14:04
Jag gillar dock Cambiasso och tycker han är skitbra. Känns trist att behöva bänka honom när en medioker spelare som Milito får lira.

Jag hade velat ha en formtoppad Gonzalo i Villarreal bredvid typ Burdisso. Eller Walter Samuel såvida inte han slutat i landslaget? Han må vara ett svin men he gets the job done.
Hutch
2011-09-02 14:02
Grace/Wastelands

Jag gillar inte att Cambiasso assisterar Mascherano som städgumma. Spela två kreativa framför istället och trixa ihop ett tremanna-anfall. Banega och Pastore är väl bäst till hands. Där fram känns Messi , Higu och Aguero som det optimala.

Hetfields backlinje ser bra ut.
Grace/Wastelands
2011-09-02 14:01
Ja en sådan hade inte varit fel. Eller varför inte Mascherano som mittback bredvid Burdisso och Cambiasso som dmc. Det känns ändå som dom två borde vara på plan samtidigt.
Barcelona Hetfield
2011-09-02 13:57
Vi får hoppas att nästa tränare inte är lika hjärndöd. Vi får hoppas att den här nya tränare använder Messi på ett bättre sätt.

----Romero----
Zabaleta-Burdisso-Milito-Zanetti
----------Mascherano------
-----Banega------Pastore----
----------Messi-----
------Higuain----Kun

Banega agerar som lagets motor, Pastore trixar och drar isär motståndarens försvar. Messi agerar som i Barcelona, playmaker och anfallare, medan Higuain och Kun löper isär motståndarens försvar. Det är inte svårare än så.
Grace/Wastelands
2011-09-02 13:53
Wtf, ligger det i Indien. O_O

Okej, det var inte direkt det första landet jag tänkte på.

Mascherano och Cambiasso känns en aning för stenhuggar-mittfält om dom inte har en ruskigt jävla bra mittfältare. Hade dom haft en Fabregas eller Iniesta där så kanske, men Banega är fruktansvärt medioker jämfört med vad dom hade behövt. Hurdan är Argentinas backlinje nu?
Hutch
2011-09-02 13:49
Grace/Wastelands

Jodå. Salt Lake Stadium ligger i Indien. Jag vet, det är inte det första man tänker.

Håller med, det krävs bl.a. en riktigt bra playmaker som kan dirigera. Banega är väl just nu det bästa alternativet. En Riquelme hade behövts, han kunde styra tempo.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-02 13:45
Argentina spelare i Indien.
Grace/Wastelands
2011-09-02 13:43
Skulle inte Argentina spela i Indien, Hutch?

Alltså, jag mist allt förtroende för det Argentiska landslaget. Verkar inte gå att få ihop det oavsett. Banega är alldeles för medelmåttig för att styra det mittfältet. Ta in Riquelme igen. Visst, han kan inte springa, men det har han fan aldrig kunnat. Han är ändå magisk med sina passningsfötter.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-02 13:41
el Maestro!

Fantastiskt facit under Guardiola utav Messi, han har bara ca 50mål kvar till att bli störst i Barcelona(mest mål i Barcelona tröjan) och då är han bara 25 nästa år.
Hutch
2011-09-02 13:36
Inzaghi är inte den svåraste att ställa offside heller.

-------

Undra hur Argentina ställer upp. Blir det en 4-1-3-2 med Mascherano som defensiv bollvinnare, Banega framför honom och Di Maria samt Messi på kanterna samtidigt som Aguero och Higuain opererar där fram?

De spelar på Salt Lake Stadium där kapaciteten är 120,000. Mäktigt.
Barcelona Barcadinho.
2011-09-02 13:14
Inzaghi skrämmer inte längre. Hans tid på fotbollsplan är över.
Barcelona el Maestro!
2011-09-02 12:58
15:25 Viasat Fotboll: Argentina - Venezuela.
Denna match ska spelas i Indien alltså.
Real Madrid Nolito
2011-09-02 12:35
¡Barca! - Crèma Catalana

Kom inte riktigt ihåg var jag personligen läste det, men en snabb sökning gav åtminstone en del resultat.

Edit* 1,15 miljarder ska det vara.
Barcelona el Maestro!
2011-09-02 12:21
Angående Man United. Det står olika på olika ställen. I en del tidningar står det att United har gått back och i andra att klubben har redovisat vinst. Man vet inte vad man ska lita på som utomstående. Det som redovisas just nu är väl antagligen budgeten i den kommande säsongen och vad prognosen är till nästa år.
Barcelona el Maestro!
2011-09-02 12:14
"Messi so far played 100 Liga games since Guardiola became Barcelona coach. In those 100 games, he scored 90 goals"

Fantastiskt! Han är målmaskin. Tror att han sätter nya rekord i denna säsong.
Annons: