/spanien/barcelona/forum/10903.aspx/spanien/barcelona/forum/10903.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-08-31 22:28
De kan ju buda bäst de vill om spelaren vägrar gå dit.
Davvidsilva
2011-08-31 22:26
Anzhi budget är bottenlöst. Kommer börja bjuda på Messi snart och historien om hur mycket messi alltid önskat spela i kalla ryssland och vill återförenas med Etoo^^
Barcelona Rambla~
2011-08-31 22:24
,Sami

Hm, stora och stora. Det är Arteta som är på gång igen. Knappast någon jättevärvning.
Barcelona Rambla~
2011-08-31 22:24
Den där ryska kliubben borde ju fan sänkas en gång för alla. :P
,Sami
2011-08-31 22:23
Aftonbladet.
Fredrik Jönsson: Håll i er...Sky Sports pratar om stora värvningar till Arsenal. Snart verkar det smälla!

Fredrik Jönsson: Det verkar som det kan vara Arteta till Arsenal igen.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-08-31 22:18
€87 miljoner?
Jävlar, snacka om överdrivet mycket..
Barcelona 1.70-ligan - Köp en back, tack!
2011-08-31 22:17
addeh

Tycker truppen gott kan breddas med en eller ett par spelare även nästa år. Ju fler som flyttas upp underifrån desto färre finns det att plocka ifrån underifrån så att säga. Även om yngre spelare hela tiden fylls på såklart. Men så länge det är tillräckligt bra spelare som tränaren vågar använda tycker jag inte vår trupp skulle vara bred nog att inte kunna vidgas ytterligare lite.

Hoppas inte Mascherano är tänkt att bli permanent mittback. Jag kan acceptera att han spelar där ibland i år, varvat med lite gästspel på mitten. OM vi tills nästa år breddar defensiven. Då ska han inte länge behöva spela i backlinjen. Åtminstone inte lika ofta.
Botia ja... hade ju som bekant gärna sett att man köpte honom redan i år. Det hade gjort vår trupp i mitt tycke "komplett". Men tar han ett steg till i Sporting Gijon i år och flyttas hem tills nästa säsong kan jag nog förlåta ledningen. Kanske är han redo för de stora matcherna nästa år?

Beroende på hur bra våra egna talanger tar för sig i år vill jag se 1-2 av dessa spelare köpas in nästa år: Sakho, Vertonghen eller Botia. Den sistnämde bör ha förtur om han bara visar sig bra nog.

Det är hur jag hoppas "frågorna" du pratade om besvaras. Att defensiven ligger i fokus för Zubi och co nästa sommar. Puyol och Abidal ska så mått börja ersättas och inte av Mascherano i första hand... en annan stor fråga tills nästa sommar, för att inte säga den allra största är ju annars: Stannar Pep kvar?
Barcelona Hetfield
2011-08-31 22:04
Haha, Anzhi vill betala 87 miljoner euro för Hulk.

Crazy.
Barcelona Romario "Erat hat gör oss starkare"
Skönt att vi slipper SS hysterin nu i sista dagen.
Atlético addeh
Thiago Alcantara^^

Samper har nummer 8.

1.70

Lämnar Maxwell måste en ytterback in, och då ligger nog Montoya närmast till hands. Tycker det ser bra ut annars, hoppas på något liknande. Fast om Bartra, Roberto & Montoya ska flyttas upp alla tre måste en del spelare lämna.

Det som blir mest intressant de kommande åren är vad som kommer ske i försvaret. Hur det blir med Botía. Vem man kommer satsa på som ersättare till Puyol. Om Mascherano fortsätter som mittback. Ja, det finns många intressanta frågor som skall besvaras.
2011-08-31 21:56
Om man ska ser tillbaka på hur vår trupp såg ut före sommaren så har vi en starkare trupp idag. Inget snack om saken. Ändå känns det som att en del topplag i sommar har närmat sig oss efter alla deras många köp. Åtminstone om man ser till trupperna på pappret.

Missförstå mig inte, jag är jäkligt glad att vi inte har köpt in 6-7 nya spelare som många andra klubbar har gjort. Det talar bara mer om hur klubben mådde förra säsongen. Det enda jag saknar är en försvarare av hög klass. Jag tycker inte riktigt backlinjen är i klass med övriga lagdelar efter sommarens värvningar. Om vi bara hade köpt en stabil back som Pep vågar använda också skulle vi, i mina ögon, dragit ifrån övriga klubbar ännu mer - så lite är det som saknas, eller om ni så vill: så stor nytta hade en back gjort tror jag... men om Fontas/Bartra och de andra tar för sig och Peps nya drag med en 3-4-4-uppställning fungerar fullt ut kan vi nog dra ifrån ändå. Vi får hoppas på det :)

Nästa sommar? Om inga oväntade saker inträffar hppas jag på:

Ut: Maxwell, Pinto
In: Bartra, Sakho, Sergi Roberto/Montoya, Andrada

Om Keita känns påväg nedåt hade jag gärna sett att man bytte ut honom mot Jan Vertonghen, som kan spela både på mitten och i anfallet... som ni ser skulle vi få en rejält mycket bredare backtrupp, men det tror jag kan behövas då Puyol och Abidal börjar bli riktigt till åren då. I år stärkte vi offensiven. Nästa år bör det var defensiven som fräschas upp om vi ska fortsätta hålla undan i toppen.... vad tycker ni?
Barcelona Milian_J
2011-08-31 21:52
MÅL! Dongou
Barcelona Thiago Alcantara^^
2011-08-31 21:51
vilket nummer har Samper?
Atlético addeh
2011-08-31 21:48
Rambla

Det är naturligtvis fruktansvärt om så är fallet, men jag försökte bara se det ur Dalmaus perspektiv. Det är inte världens enklaste uppgift att ta sig in i Barcelonas A-lag och definitivt inte med de spelarna han i nuläget har framför sig.

Är för övrigt mäkta imponerad av Zaragozas värvningar på slutet. Först Rúben Micael som lånas in ifrån Atlético, som i sin tur värvade honom från Porto, sedan Meira, Barrera, Luis García och Postiga. Riktigt bra värvningar, jag tror definitivt de lyckas hålla sig kvar nu. Dessutom verkar Lafita stanna i klubben.
Rolle_D
2011-08-31 21:48
Fan va nice att Brescia har satt upp Pep på sin egen sida, mäktigt..
elbraco - Bojan y Thiago
2011-08-31 21:47
Benayoun!?
Tillåt mig hånskratta. Stackars gooners.
Barcelona Frodo
2011-08-31 21:46
Sergi Samper har varit bäst i Barcelona under första halvlek. Jag kan förstå varför klubben värderar honom så högt. Han är med sina 16 år yngst i laget tillsammans med Dongou men ändå dirigerar han hur de andra ska stå och springa. Dessutom är han oerhört lugn och slår inte bort en enda passning. En framtida maestro i a-laget?

Jag är besviken på våra anfallare som deltar väldigt lite i presspelet och tappar enkla bollar. Försvaret är inte heller tillräckligt aggressiva. Föga förvånande är mittfältet den starkaste lagdelen.

Kudos till Celtic också som spelar bollen på marken.
Barcelona Milian_J
2011-08-31 21:44
Någon som på FK live forum att Fontas ska på lån till någon PL klubb. Stämmer det ? :S
Barcelona Rambla~
2011-08-31 21:20
Det verkar inte bli någon Arteta för Arsenal. Istället ser det nu ut som att det blir Benayoun från Chelsea.

Oj vilket lyft. :D
Barcelona Rambla~
2011-08-31 21:18
addeh

Det verkar ju mer som om Eusebio jagar iväg honom. Stör mig på det om det stämmer. :P

Bjarne

Japp, den rackarn är inte lätt att bli av med. Förmodligen gav idioterna som värvade honom en allt för hög lön.
Barcelona Blaugrana91
2011-08-31 21:14
MD rapporterar att Mourinho kommer lämna Real efter denna säsong och gå till PSG, det är tydligen i programet "Esport Club" på TV3 Catalunya som detta ska ha rapporterats.

Har dock svårt att tro på det.
Atlético addeh
2011-08-31 21:12
Dalmau hade nog haft väldigt svårt att nå A-laget med tanke på att Montoya är bättre och går före honom nu. Jag kan förstå att han vill iväg. Att Valencia blev nästa destination var föga förvånande då de har haft koll på våra yngre högerbackar en längre tid. Dalmau kommer dock börja i Valencia Mestalla.

---

Antar att Grimaldo inte spelar för att han är uppkallad till B-laget. Lite synd, hade varit kul att se honom i matchen.
Athletic Bjarne
2011-08-31 21:12
Tänk att ni fortfarande satt och tryckte på Hleb :-)
Barcelona Rambla~
2011-08-31 21:09
Bekräftat, Barca möter la Real lördagen 10 sep 18.00. Hm, det blir inte mycket tid för Pep när landslagspelarna återvänder.
Barcelona Rambla~
2011-08-31 21:07
Vad ska Bellamy till Liverpool att göra ännu en gång?
Barcelona barca111
2011-08-31 21:06
AndreD

hahaha
2011-08-31 21:02
Goool!
Barcelona Rambla~
2011-08-31 20:59
Biri Biri

Jag tror nog du kan lägga det till handlingarna som ett påhittat rykte någonstans. De har just haft presskonferens i Barcelona. Sportdirektör Zubi eller vicepresident Bartomeu har inte nämnt något om Bartra. De har tagit upp alla andra spelaraffärer och även dementerat andra rykten som aldrig ens var några rykten, som tex Maxwell til Milan. Bartra har inte ens nämnts. Han ingår i Peps planer och ska genomgå fas 3 denna säsong för uppflyttning till a-truppen.
AndreD
2011-08-31 20:58
barca111

Den stjärnan är inte din länge till.
Barcelona Rambla~
2011-08-31 20:56
Bartomeu (sports vice-president): "Dalmau? We'll see what happens. If a club is interested, we're willing to let him go."

Det här gillar jag inte. Tydligen ingår han inte i Eusebios planer. Fan, Eusebio som knappt lär sitta kvar säsongen ut misstänker jag. :P
Annons: