/spanien/barcelona/forum/10901.aspx/spanien/barcelona/forum/10901.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nesto
2011-09-21 13:00
Hutch

Gasperini är officielt sparkad.
Baresi väntas ta över träningarna framöver. Får se hur det går för inter den här säsongen
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-21 12:42
Ronaldo ska tydligen ha visat fingret åt publiken förra matchen. Klubbens förklaring var att han ska ha visat fingret mot pepe. Läste jag på puertan. Skumt, trodde cr9 hade slutat med barnsligheterna.
Postat via SvenskaFans-appen
Hutch
2011-09-21 12:22
Rörde sig som en gravid ko, haha vilken hysterisk beskrivning av Militos insats. Spelarna ska alltså ha gaddat ihop sig mot Gasperini, det bådar verkligen inte gott. Han insisterar på att använda en trebackslinje trots att han fått bevisat att den verkligen är sårbar. Nu vet jag inte hur hög sanningshalten är heller, men kul hursomhelst.
Barcelona den närkingska älgen
2011-09-21 12:15
Kul sågning av Inter i allmänhet och Milito i synnerhet i Gazettan förresten. Frågan är hur sant det är med myteriet, men det är intressant hur som helst..
2011-09-21 12:11
Vi skall aldrig förvänta oss att Marängerna tappar poäng i sådana här matcher. Jag räknar med att de vinner med en tre fyra mål ikväll, de laddar ur ordentligt efter debaclet i söndags. De kommer att vara starka och det måste vi också vara.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-09-21 10:03
Tror tyvärr inte att vi kan förvänta oss något poängtapp från Madrids sida ikväll. Förlusten mot Levante kommer göra att dom är supertaggade ikväll. Visst, man saknar några spelare men man är ändå bättre än Racing på varje position så det gäller verkligen för Barça att prestera i afton för att fortsätta hålla Madrid bakom sig.
2011-09-21 09:17
Fan vad nervös jag är inför ikväll. Har tenta snart, måste plugga men kan inte koncentrera mig. Helvete.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-09-21 02:43
För er som vill se studiosnack om helgens matcher i spanien med engelska "experter"

Rekommenderas faktiskt!
Barcelona Riiio!!
2011-09-21 02:04
Gonzalez_Barca

Helvete va gött haha, tack ska du ha mannen!

Älskar showen men glömmer alltid bort namnet =)
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-21 02:03
Riiio!!

Omgång 2 (vs Villarreal)
http://www.youtube.com/watch?v=XFLxgfQQqNg

Omgång 3
http://www.youtube.com/watch?v=YEQJcEXr31I

Omgång 4
http://www.youtube.com/watch?v=XfiGc5Q_E9o

2:35 på andra klippet är ju löjligt lik Guti :P
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-09-21 01:24
Diskussionen lite längre ner om Barcelonas framtida vänsterytter; Varför hade inte Neymar passat där? Han är teknisk, kan göra sin man, helt okej passningspel, är snabb och det viktigaste att han faktiskt har bra avslut, speciellt för en kille i sin ålder.. Neymar hade ju varit bättre än många, och han har även många år på sig att anpassa sig till Blaugranas 4-3-3 eller 3-3-4 om vi ska tänka på Dani Alves ;)
Barcelona Aniesta8
2011-09-21 01:05
Om jag inte har fel så blir alla lag som Mourinho lämnar bara "dåliga"/mycket sämre. Jag har för mig att Chelsea inte har vunnit något stort sen Mou lämnade dem och det samma händer med Inter. Jag antar att det kommet att hända samma sak när han lämnar Madrid.

Däremot när Pep lämnar oss blir vi inte så sämre. Visst det blir ett stort håll men vi kommer att fortsätta samma tiki-taka spel. Vi kommer att fortsätta med 4-3-3 osv. Så framtiden talar även för Barca för Mou kan inte sitta där länge.
Barcelona Riiio!!
2011-09-21 00:47
Finns videor på youtube om La Liga (alla lag) som visar roliga saker som händer antingen under en match eller vid sidan av matchen (publiken,värdar mm) men kan inte komma på vad det heter.. stör mig som fan, vet att det är något långt namn och att dem under videon alltid har några som kommenterar allt, jävligt kul är det faktiskt.

Det är inte Crakovia el vad det heter i alla fall och inte dem där "deportes" videos heller... någon som vet vilket jag menar?
,Sami
2011-09-21 00:38
Här är en till.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-09-21 00:02
Ronaldo har verkligen mognat i Real Madrid..
Barcelona Patrick Stephan Kluivert
2011-09-20 23:40
det ser ut som att Gasperini blir kvar han har haft presskonferns nyligen.....

där han sagt han ska fortsätta jobba och komma med en lösning

källa Inter.it
Grace/Wastelands
2011-09-20 23:38
Tycker att straffet är helt katastrofalt. Om man inte kan stänga av just dom supportrarna som gjorde det ska man inte kunna stänga av samtliga män. Det är ju helt jävla galet fel. Men den debatten om diskriminering går ju bara halvvägs nowadays.
Barcelona DM1982
2011-09-20 23:35
"Fenerbahce straffas på grund av stökigheter under försäsongsmatchen mot Sjaktar Donetsk."

Jag tycker att det är en rätt skum sak att göra, att det finns en regel kan hindra pojkar över tolv år att komma in och se matchen. Men de som var där gjorde en bra grej av det i alla fall.
Grace/Wastelands
2011-09-20 23:32
För dom ansåg att män som kön var ansvariga för vad vissa idioter som dom förmodade var män i matchen mot Shakthar. Så en könsbaserad kollektiv bestraffning. Otroligt demokratiskt och lyckat drag. Aftonbladet slår på stora trumman att det blev en sån härlig fotbollsfest.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-20 23:30
DM1982

Varför har dom bannlyst alla män? :P
Grace/Wastelands
2011-09-20 23:27
DM1982

Undrar hur svensk media hade tagit det där om dom hade bannlyst alla kvinnor istället. Nu hyllas istället beslutet som något jättebra.
2011-09-20 23:27
elbraco - Bojan y Thiago

Klart det är synd om dom, jag ser dock inte riktigt vem som går in och tar över nu. Trior de behöver göra en "Liverpool" dvs ta in en gammal kubbikon (i deras fall Kenny Dagliesh) som kan klubben, dess traditioner samt arv och får fans, ledning och omklädningsrum direkt. Jag har tyvärr ingen koll på vem det skulle vara, för inte har väl Figo så hög status i Milano? Det måste ju vara något säkert som kommer in nu, inte någon ny chansning som Gasperini trots allt var. Frågan är ju om Moratti tänker så? Jag är inte så säker på det, ska bli intressant att följa. Sedan är det även viktigt att minnas att Inter numera har ett rätt ålderstiget lag, spelarna ökar ju väldigt sällan sin potential när de passerat 30. Det går absolut att diskutera hur smart det var att plocka in den åldrande Forlan som har en rätt kass fjolårssäsong i ryggen och den struliga Zarate..

Jag har enorm respekt för en sådan som Zanetti, men där tar det slut. Tycker att i stort sett resten av deras spelare betedde sig vidrigt och riktigt osportsligt under returen på Camp Nou så det får mer än gärna gå trögt för Inter.

Tror inte att de tar en Cl-plats i år efter den här starten. Milan, Napoli och Juventus känns rätt givna där efter att ha sett Romas, Inters och Lazios inledande matcher.

Grace/Wastelands

Det känns som att Gasperini har varit körd sedan Moratti var ute i Gazettan och snackade om att han ville se Sneijder lira som trequartista bakom Pazzini och Milito (eller vem det nu var). Han kändes ju aldrig som någon riktigt långsiktig lösning.
Barcelona DM1982
2011-09-20 23:23
Lite kul. Alla män var bannlysta från Fenerbaches match så bara barn och kvinnor fick komma till matchen. Det är inte direkt tyst på läkaren för det. Skönt om man bortser från diskrimineringen.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-20 23:09
Addeh

Legend.. Fällde nästan en tår när jag såg den där killen sparka bollen..
Grace/Wastelands
2011-09-20 23:05
Moratti har tydligen sagt att han inte anser Gasperini har kontrollen i omklädningsrummet och respekt från spelarna. Gasperini ryker nog redan ikväll. Ohållbart att ha kvar en tränare efter att presidenten säger något sådant.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-20 22:59
hahaha, så jävla roligt att läsa inters forum nu. inte på grund av skadegläjde utan för att det är så många som ballar ur.

Namn: Interärallt
Sänt: 2011-09-20 22:40
Gasp förtjänar 10/10 idag felfri

Hahahaha, så sköna kommentarer :P

den närkingska älgen

jag kan säga att jag hade varit jävligt bitter om vi hade ett lag fullt med storstjärnor och man torskade gång på gång mot brögäng. ingen dubbelmoral här inte. tycker mest synd om inters fans.
och själva laget inter har jag inte så stora problem med, dom har också trotjänare som man respekterar, zanetti t.ex. det var snarare mourinhos påverkan på inter som jag störde mig på.
2011-09-20 22:59
Barcadinho

Haha. Har man kört två lag i botten så är det fan inte så konstigt, har svårt att se vart han ska hamna härnäst. Men det är ju egentligen lite irrelevant.
Grace/Wastelands
2011-09-20 22:58
Haha
Atlético addeh
2011-09-20 22:57
Fantastisk video i länktips där man får förklarat för sig vad Messi egentligen gjorde för målgest efter sitt första mål mot Osasuna. Han är verkligen helt enorm, på alla sätt och vis.
Barcelona Trippeln
2011-09-20 22:51
Nej det är inte bara du, jag känner en sån stark avsky sedan alla började skutta omkring på Camp Nou efter deras SMUTSIGA vinst mot oss!
Annons: