/spanien/barcelona/forum/10900.aspx/spanien/barcelona/forum/10900.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-09-01 01:05
Nej, men det lär hålla kvar drömmen om att få spela CL även nästa år. Med laget de spelade med mot United kunde de mycket väl åka ur typ. Kanske inte riktigt. Men jag förstår inte varför du bryr dig, låt dom vara glada. Jag hade varit lika glad om Barcelona fått in 5 fullgoda ersättare till våra bästa spelare efter att vi fått spö mot Real Madrid med 8-2.
Barcelona Rambla~
2011-09-01 01:05

Edu, minns inte namnet på 2:a målet och så klart slog Dongou in 3:e målet.
Gunner - Kanouté
2011-09-01 01:04
Rambla~

Kanske var det Spaniens u-19 lag? Är rätt säker på att han vann guld med Spanien!

Okej, så ni deltar. Grymt bra idé. Även bra för ungdomarna att möta lag från andra länder mitt under säsongen. Vi får se om Uefa fortsätter med turneringen nästa år!
Barcelona Denyo ©
2011-09-01 01:03
Nu har visserligen aldrig Barca blivit slagna med så mycket under min tid 3-0 är det resultaten som har varit den värsta förnedringen 2000.

när jag började hålla koll på laget mer kontunerligt så kändes inte det laget vi hade i början av 2000 talet som någon hit resultaten talade för sig själv. men plöstligt så hände barca började agera. ungdomarna xavi puyol samt att man började fylla på under ifrån och dinhos ankomst började skapa det nya barca där kände jag en enorm glädje när allt börja klaffa.

Jag förstår att dem är glada men dem här nyförvärven är inget som kommer ta dem till nästa nivå.
2011-09-01 01:02
Rambla

Har du målskyttarna för matchen. Eller något länktips?
Barcelona Rambla~
2011-09-01 00:58
Gunner - Kanouté

Japp, vi diskuterade det tiidgare att han såg bra ut i den matchen trots det där självmålet och förlust.

Guld med U20? Nja, U21 tog guld i EM men Miquel var väl med i U20-Vm i Colombia? De tog ju inte guld.

Barca spelade i kväll i NextGen. Slog Celtic borta med 3-1.
2011-09-01 00:57
II Barça II

Skulle tro att donationer och olika pengar som strömmar in till hjälporgansationer skulle kunna nå dom siffrorna på en dag till Afrika II Barca II.
Men visst är det sjukt emd så mycket pengar som bara strös på människor som flyttar hit och dit i världen.
Gunner - Kanouté
2011-09-01 00:54
Ramla

Miquel var bra i sin debut, tyckte att han skötte sig bra mot Caroll. Vann guld med Spaniens u-20 landslag. Behöver dock en utlåning, ryktades om spanska klubbar men det blir nog Championship/League one.

Fernando

Första steget till att veta svaret på din fråga är att kolla in Champions League Reserve (tror jag att den heter). Arsenal är dock inte med för att klubben vill se om turneringen blir lyckad. Är Barca med?

EDIT: O ja, jag fatta att du syftade på att Barca skulle vinna CL då.
Barcelona II Barça II
Över 400 miljoner pund har klubbarna i PL köpt spelare för, sa de på Sky Sport. Vad har hänt med fotbollen? Man skulle ju nästan kunna utrota fattigdomen i Afrika för den summan.

Och vissa gunners tar det som något hedersvärt att sno från La Masia eller?

Vore kul om man gjorde det omöjligt för lag att värva spelare helt och hållet. Man fick endast förlita sig på sina egna produkter. Undra vilka som hade vunnit CL då O_O
Barcelona Rambla~
2011-09-01 00:50
barcetia

Eh, vänta här nu. Vem har lämnat Barca B? Knappast Ruiz. I sådana fall måste det ha varit när han var bra mycket yngre men det har jag aldrig hört om.

Nej då, han är en riktig långstånk, tror tom att han är över 1.90 om jag inte minns fel. De trodde aldrig riktigt på honom i La Masia av någon anledning. Unga spelare utvecklas ju på olika sätt. Arsenalfans tror ju att de snott även honom från La Masia, vissa iaf, och det är ju inte korrekt då han lämnade Barca innan Arsenal fick tag i honom.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-01 00:49
Official: Fomer (until 2000/02) Barcelona youth player Mikel Arteta (29) has joined English club Arsenal, from Everton #fcblive

http://www.arsenal.com/news/news-archive/arteta-joins-arsenal-on-a-four-year-deal
2011-09-01 00:48
Denyo

Tänk om vi blivit av med våre 3-4 bästa spelare och vi fått spö mot Real Madrid med liknande siffror. Allt suger. Helt plötsligt börjar styrelsen agera och vi får in ersättare till Messi, Xavi, Iniesta, Pique. Du hade inte blivit lika glad eller?
Barcelona Denyo ©
2011-09-01 00:48
Som sagt rogge Grattis till the biebers!
AndreD
2011-09-01 00:47
Någon som kommer in på Arsenals hemsida? Den verkar vara överbelastad...
Rogge
2011-09-01 00:46
För att vara en liten klubb som värvar medelmåttor så får vi väldigt mycket uppmärksamhet från ert håll. Trevligt. Jag är i alla fall väldigt nöjd, vi behövde rutinerade ledargestalter och det fick vi samtidigt som de är väldigt bra spelare.
Gunner - Kanouté
2011-09-01 00:45
Denyo ©

Tycker att du överdriver men det är din åsikt! Tack.
2011-09-01 00:43
Jaså? Han såg fan liten och späd ut. Jag gillade dock det jag såg. Hoppas han lyckas. Han är ju trots allt spanjack. Dom önskar jag alltid välgång.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-09-01 00:43
Fernando Gago

Ville gråta när jag såg att han var länkad till Barca. Varken försvara eller anfalla, det är turkiska ligan vi snackar om här ingen direkt toppliga.

Rambla~
Rankar honom svagt under David Luiz. Alltid gillat honom trots han lämna Barca B för Español.
Barcelona Denyo ©
2011-09-01 00:42
Efter 8-2 kan det ju knappast bli sämre det förstår jag med,men så här lyrisk är i allra högsta grad,

får en bild i huvudet att ni är en gosspel kör (arsenal fansen) och dem 5 spelarna är (jesus) som precis återuppstått och har söndagsmys ungefär den graden av glädje.

eller som att justin bieber(5 spelarna) skulle åka ut till en högstadie klass fullt med tjejer (arsenal fansen).

Hur som helst Grattis till er!
Barcelona Rambla~

Nja, han är faktiskt rätt så lång. Minst 1.85. :P
Vad jag förstått av Santos så kan han inte försvara för fem öre.
Barcelona Rambla~
2011-09-01 00:41
barcetia

Självklart är det så, man kan inte döma en spelare för all framtid pga en dålig match. Cruiz har talang. Jag tror tom att Barca varit och hört sig för hos Napoli om ryktena stämmer.
2011-09-01 00:41
Jag tänkte väl att han Miquel var från Barcelona också. Namnet lät katalanskt och han såg katalansk ut i sin spelstil. Teknisk och förhållandevis liten. Han var dock rätt okej den matchen jag såg men hade maximal otur. Det var ju Ramsey's idioti som fixade det första målet där.

Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-09-01 00:38
Rambla~

Kolla om den matchen och kolla första halvleken, du kommer bli förvånad till att Ruiz faktiskt gör en helt okej match i första halvlek. Dock har du rätt, men detsamma kan man säga till Pepe och CArvalho efter 5-0 mot oss :-P
Barcelona Rambla~
2011-09-01 00:38

Djorou lär snart bli petad av Miquel, du vet han som inte fick fortsätta på La Masia för att han inte dög. Gick till Cornella istället, en klubb långt ner i divisionerna i Katalonien. Dock så har han ryckt upp sig sen han kom till Arsenal för några säsonger sen.
Barcelona Rambla~
2011-09-01 00:36
barcetia - BENVINGUT ALEXIS!

Jag vet att Ruiz är bra, jag har sett honom spela. Dock så hade han inte mycket att hämta när Barca körde över Pericos i fjol med 5-1 på Cornella. Då var han en katastrof. :P
Gunner - Kanouté
2011-09-01 00:35
Denyo ©

Egentligen är det fem spelare på ca 48h och alla är äldre än 24. Inga ungdomar. Klart man blir lyrisk?;)

Fernando

Svårt att jämföra Clichy och Santos än men Santos får ++++ för han kan, till skillnad från Clichy slå inlägg.
2011-09-01 00:33
Dom har köpt 5 spelare på 36 timmar. Efter att de torskat med 8-2 och haft ett helvete förstår jag deras glädje. Även om det är uppenbart att de lyckats försämra varenda position de tappat spelare på.

Clichy > Santos
Fabregas > Arteta
Nasri > Gervinho

De har dock fått in Mertesacker som lär peta Djorou.
Barcelona Denyo ©
2011-09-01 00:31
Du har rätt Rambla det är fult och sparka på någon som redan ligger ner.

dock är det smått komiskt. förstår att man är så lyrisk om man vunnit 10 miljoner på lotto men för 2 spelare nja.
Annons: