/spanien/barcelona/forum/10893.aspx/spanien/barcelona/forum/10893.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-05 11:02
Juvenil A vann mot Huesca med 7-0 igår. Dongou gjorde tre mål.

Mystiske Rambla bor utanför Malmö om jag inte minns fel.
Googlade lite, Svedala är det!

Och innan jag blir anklagad för att vara ett stalking creep så har han faktiskt postat det själv ;) har bara bra minne...

edit: Bor också i GBG förresten, hör gärna av er om det blir något!
Barcelona II Barça II
2011-09-05 10:51
Grace/Wastelands:

Det låter som en bra ide! Jag följer gärna med och tittar på Barca. Finns bra pubar i Göteborg, tänker främst på ”Biljard Palatset”. Beror lite på vart i Göteborg du bor. Hör gärna av dig om/när det blir av :).
Barcelona Deulofeu
2011-09-05 10:31
Själv sitter jag i Linköping och hejar på laget.

Dongou,Deulofeu,Rafinha,S.Roberto,Bartra;Montoya,Grimaldo,Samper dessa är det jag hoppas mest på i framtiden.

Barcelona Deulofeu
2011-09-05 10:28
Andre D flickvän ha ha just det ; )

Lite kommentarer från Barca Athletic igår Riktigt häftigt att vi vinner med 0-4 trots att vi har hela ordinarie backlinjen borta på landslagsspel samt även S.Roberto och Tello borta.Helt fantastiskt vilken bredd vi har.

Några spelare som jag vill kommentera lite extra.

Mino målvakten han borde vara vår nummer två inget snack.Han är fantastiskt bra borde bli lite kyligare på att använda fötterna och inte rensa så ofta.

S.Gomez är en riktig klippa så någon ny mittback behöver vi verkligen inte köpa vi har en hel uppsjö störst talang besitter just nu Bartra.

Grimaldo 15 åriga vänsterbacken detta är en helt sanslös spelare som är som gjord för barca.Vilka aktioner av en så ung grabb i en premiär en skön raid och en fin assist.Frågan är hur man ska ta vara på denna killen hur han ska utvecklas mest? Inom två år hoppas jag han är klar att ta över efter Abidal så bra är han och då måste de få chansen tidigt så de inte försvinner a la Fabregas.NU är väl inte konkurrensen lika mördande på vänsterbacken som på innermittfältet på Fabregas tid.Detta är inte sista matchen han gör i b-laget denna säsong hoppas jag.

Rafinha vilken spelare går från klarhet till klarhet hoppas verkligen han kommer fortsätta leverera och vara ordinarie hela säsonhgen för att växa ut till den stjärnan han verkar vara ämmad att bli.Snart har vi två bröder i a-laget igen.

Espinosa är jag lite besviken på han kommer få det tufft i år med S.Roberto och Rafinha som garanterat kommer gå före.Men jag hoppas verkligen han kommer igång bättre för han är lik en viss vampyr och ganska unik.

Deulofeu får åter endast en kvart trots att Tello är borta och det måste kännas lite tungt men han gör det mycket bra när han kommer in.Jag tror de vill att han ska spela mer lagspel för att få mer tid på banan.Men varje gång han har bollen kommer han förbi sanslöst.Han kommer äga efter Villa.

Dongou spelade visserligen inte i b-laget men jag hoppas han gör det snart för han är ett monster framtiden ser onekligen ljus ut svårt att ta vara på alla dock men näör de gamla idolerna lägger skorna på hyllan finns det sköna lirare som kan ta över.

Barcelona ferreira19
2011-09-05 10:00
Angående cules i gbg... Finns en hel del, å om du känner dig ensam cule i gbg så vet ja inte om du bor bortom frölunda:) för cules finns det, pm mig så kan vi starta nåt separat, kanske på facebook...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcadinho.
2011-09-05 09:51
Kul att ni försöker bilda grupper för att se matcher ihop på tv eller på plats. Det är kul att uppleva saker med andra. Jag hat mitt eget gäng hemma och det räcker gott o väl. Annars skulle jag följa med. Jag är mer sugen på matchen mot Sevilla två veckor innan Mallorca. Får väl se hur det går med jobbet och pengar.

Nu räcker det med SF. Ha det bra.
Barcelona Barcadinho.
2011-09-05 09:44
På tal om Bartomeu uttalande om Cesc.

Dumt av honom att kommentera priset på ett sådant sätt.
Sen undrar jag vad han menar med rea pris. Fabregas kommer att kosta i slutändan runt 33 mil pund. Aguero kostade runt 37 mil pund och Nasri runt 25. Priset för Cesc är väl rätt rimligt om man jämför med de andra två stora värvningarna.
Att ibland Real, Barca och andra lag får kortslutning och betalar sjuka överpris summor för andra spelare är väl en annan femma.
Barcelona Barcadinho.
2011-09-05 09:40
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Jag antar att du syftar på vad ex Real Valdano har sagt. Jag kan inte låta bli och hålla med honom på ett sätt.

Helt generellt har Platini andra ambitioner. Han vill göra fotbolls Europa jämnare genom att öppna dörrar för de små klubbarna i finare rum, samt ge restriktioner för de större klubbarna.
Man kan undra om inte slutresultatet kommer bli gråare turneringar.

Det är kanske dags att bilda G14 på nytt. Inte för att gå hårt mot Uefa, men åtminstone för att ta upp diskussioner ang situationen inom fotbollen i Europa. Det är trots allt ett dussin klubbar som härskar i fotbollen. Vi har sett rätt många matcher förra säsongen i Cl som spelade med halvtomma arenor. Det kommer kanske inte hålla i längden om CL kommer tappa sin glans steg för steg.

Det finns också mellanstora lag som ser EL som en börda, båda för ekonomin och den sportsliga biten (de har helt enkelt inte tillräckligt bredd trupp för att kriga båda i den inhemska ligan och EL). Ett lag som t ex Roma som just fått stryk mot Bratislava i kvalet till EL. Jag har hört att en del bland supportrarna och ledningen är nöjda (lite hemligt förstås) att slippa EL. De kan koncentrera sig i ligan.
AndreD
2011-09-05 09:06
Deulofeu

Flickvän* :P
Barcelona Deulofeu
2011-09-05 08:30
Apropå saga så har han dessutom en fru som sjunger bra ; )
Grace/Wastelands
2011-09-05 02:06
Är inte Gerard Pique's karriär lite av en saga. Lämnade Barcelona som relativt anonym. Var 5:e val i United typ. Går tillbaka till Barcelona och växer ut till att bli typ världens bästa mittförsvare. Seriöst, jag minns när jag hade PIqué på fm07 med Zaragosa och tyckte han var rätt bra. Minns även första månaderna i Barcelona hur jävla mycket man sågade honom. Sedan dess har han bara vuxit och tagit över Marquez roll perfekt. Jag vill att han ska få kaptensbindeln i framtiden.

Long live Gerard Piqué.
Grace/Wastelands
2011-09-05 01:51
Rambla gillar mig. O_O.

Hade velat ha med mig Hetfield, men han bor i någon jävla by någonstans i Sverige.

Barcelona Andreas V.V - Seydou Keita!!!!!!
2011-09-05 01:50
Grace/Wastelands

Mystiske Rambla :P?
Lycka till att haffa med dig han ut :)
Det finns minst 4-6 stycken i alla fall som jag vet, jag är säker på att dom ger sig till känna så småningom.
Grace/Wastelands
2011-09-05 01:48
Du är inte kring GBG trakterna någonsin eller. Fick ett PM från Heywood Jablome iaf. Så vi är just nu två tappra själar. Rambla är väl från GBG om jag inte minns fel?

2011-09-05 01:45
Grace/Wastelands

Jo, det är ju det :P
Men det är många här på forumet från GBG trakten, finns en hel del i just GBG men även runt omkring (typ Borås osv)
Grace/Wastelands
2011-09-05 01:40
Västerås är en jävla bit från mig. Men 104 hd projektor låter inte alls fel haha. Tåls att tänkas på.
2011-09-05 01:15
Grace/Wastelands

Du är välkommen till Västerås!
Barcelona på 104" HD projje varje helg till vintern!
Bjuder på öl och ölkorv också.
Som uppvärmning inför matchen väntas FIFA 12.

Låter inte det lockande?
Grace/Wastelands
2011-09-05 01:05
Tänkte ställa en någorlunda konkret fråga. Jag bor i Göteborg och är relativt ensam som Culé i GBG i min bekantskapskrets och undrar om någon här har lust att eventuellt hooka upp och glo på lite matcher under hösten. Antingen på en pub eller hemma hos någon. Vore trevligt, PM:a mig om någon har intresse utav det.
Vore trevligt om man kunde fixa ihop ett litet blaugrana gäng i GBG och kunna glo på matcherna under säsongen. Vet inte vilka andra som är från Göteborg men alla som är sugna är välkomna. Annars blir det att man glor ensam i sin trista boning. Alltid trevligt att diskutera Thiagos och framförallt Fernando Gagos briljans med likasinnade.

Inser att tiden är väldigt udda att ställa den här frågan på så om eventuella moderatorer har överseende så kanske jag "copy paste:ar" detta inlägg och publicerar det i morgon i gryningen igen. Jag skulle kunna ställa upp som skribent för att skriva lite kort om dessa "gatherings" om några sådana sker. Kanske skriva en liten kort rapport om vad som snackades om och våra gemensamma tankar från Göteborg om det är till redaktionens eller andra GBG:ares intresse. Kanske bilda en liten Blaugrana de Gothemburgo veckoblogg om tid/intresse finns. Har lusläst dessa forum såpass länge att det vore kul att ge tillbaka lite grann kanske.

Väl mött.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-09-05 00:15
"Great win against Cartagena! Congrats to Grimaldo for his debut, and to all my teammates for the match! They're great!" (@muniesa24)
"4-0 win against Cartagena. Very happy for my debut and the win. Great match for the team, and Rafinha gave a show!" (@grimaldo_5)
"Back to Barcelona, happy with the win, with the great Grimaldo and Deulofeu!" (@rafinha_alc93)
"15 years old and a starter in Segunda! At that age I only played with picture cards and the PSP! Congrats!" (@rafinha_alc93 to @grimaldo_5)
"Great win against Cartagena 0-4, let's carry on like this! Congrats to Grimaldo for his debut in Segunda! BARÇA!" (@gomez_sergi)

Otroligt starkt av Grimaldo!
Barcelona II Barça II
2011-09-05 00:10
Heywood Jablome - Por qué, Messi? :

Någon Europeisk liga tror jag inte blir lösningen. Jag hoppas att det fortsätter som idag fast med rättvisare regler gällande värvningar/löner/tv avtal/egna produkter, det finns så mycket man kan jobba med.

Smogen:

Ja just det, Inter vann ju :). Det hade jag glömt bort faktiskt.

Men ta tillexempel Juventus, de är ju inte ens med längre och Milan åker ut mot Tottenham (med all respekt för Tottenham). Man har nu tre lag med i CL istället för fyra. Jag tycker att Italienska serien har tappat, tyvärr.

Visst var det roligare förr, fotbollen håller på och tappa sin charm. Visst händer det skrällar ibland, men det är absolut inte lika jämt och spännande som det var en gång i tiden.
Barcelona Siempre Barça
2011-09-04 23:58
har nån målen från gårdagens match???????
Barcelona Smogen
2011-09-04 23:44
II Barça II

Italienska lag slut i europa? Inter vann ju CL förra året så helt slut kan dom väl inte vara.
Annars håller jag med dig, fotbollen var kanske inte bättre förr, men det var jävlarimig roligare när amatörlag som IFK kunde vara med och slåss om europapokaler.
Barcelona Hetfield
2011-09-04 23:38
Trubbel kring Balotelli igen. Tydligen använde han sin iPad medan laget tränade och Prandelli överväger att ta bort honom från landslaget.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-09-04 23:38
II Barça II

...det blir inte heller bättre med den påstådda europeiska ligan 2014.
Barcelona Essienesque
2011-09-04 23:26
basaric - Cesc? No! Gago? Yes!

Well, det har ju inte varit några ligaomgångar i helgen så det vore märkligt med ett fotbollskanalen europa idag..
AndreD
2011-09-04 23:26
basaric

Det är väl självklart att det inte blir något idag, det var ju inget ligaspel.
Tror inte de har rättigheter till att visa bilder från landskamper.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-04 23:25
Nya rykten om Thiago till Gunners.. alltså lägg bara av! Sluta propsa på Barcas spelare hela tiden, sök efter andra alternativ.. lärde dom sig ingenting av Cesc-historian? :P
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-09-04 23:20
Tydligen så blir det inget av med fotbollskanalen europa ikväll. Jag vet inte varför, men riktigt dåligt att inte gå ut med den informationen tidigare.
Barcelona II Barça II
2011-09-04 23:00
Vilket fantastiskt lag IFK Göteborg hade! Tyvärr har fotbollen tagit fel väg, tack vare pengar. Det är inte bara Allsvenskan som har gått ner sig. Jag tänker främst på Serie A, Holländska ligan samt Portugisiska ligan. Det var inte länge sen lag som Benfica, Ajax och Milan/Juventus var med och slogs om Europa titlar, år efter år.

Idag är det enbart Spanska och de engelska lagen som har något säga till om ute i Europa.

Nu har ryska lag lagt sig in i bilden, med galna bud…

Samtidigt ska vi vara stolta över FC Barcelona, vi skulle kunna starta med en uppställning från La Masia och ändå vara med och hota i ligan och ute i Europa.

Jag gillar inte det jag ser och hoppas verkligen att UEFA/FIFA går in och gör rättvisa regler.

Det har gått för långt!
Barcelona Abbe.
2011-09-04 22:47
Mexiko gjorde precis 1-0 mot Chile.

Alexis Sánchez bär för övrigt kaptensbindeln just nu.
Annons: