/spanien/barcelona/forum/10892.aspx/spanien/barcelona/forum/10892.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Decinho
2011-09-04 13:11
barcetia,

Carmona gillar jag inte av någon anledning. Det känns som han tror att han är en världsstjärna bara för att han har fått spela med A-laget under försäsongen, han försöker sig på långa dribblingsraider när han inte har kapaciteten. Riverola tror jag starkt på, han spelade trots allt i Eredivisie förra säsongen.
Barcelona Zamboza
2011-09-04 13:07
En bra krönika av M Birro om barcas överlägsenhet. Som den Italien älskare han är så erkänner han tom att inget lag genom tiderna har chans mot detta barca. En bra krönika ur en barcahatares perspektiv.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-09-04 13:05
Decinho

Riverola var inte så värst bra förra matchen. Dock håller jag inte med om Gustavo, hade hellre sett

JDS
Carmona Espinosa
Barcelona Decinho
2011-09-04 12:59
addeh,

Byt ut Gustavo mot Riverola och spela JDS som pivote så har du den ultimata elvan. Tyvärr lär väl Eusebio envisas med att spela Armando som mittback istället för Rosell.
Barcelona Siempre Barça
2011-09-04 12:59
hej på er cluessss

hur mycket e sanning i det att naymer är klar för oss
Barcelona Abbe.
2011-09-04 12:57
addeh

Tror nog Lobato kommer starta som vänsterback. Han har spelat där förr och har lite mer kött på benen än Grimaldo.
Atlético addeh
2011-09-04 12:49
Miño - Balliu, Gómez, Rosell, Grimaldo - J.dos Santos, Gustavo, Espinosa - Cuenca, Rafinha, Deulofeu

Den där uppställningen hade varit episk att se. Rafinha som falsk nia med Deulofeu och Cuenca på flankerna. Balliu är den enda som skulle kunna spela vänsterback av de uttagna i truppen, men i Montoyas frånvaro känns han given som högerback vilket öppnar för Grimaldo.

Aldrig varit så sugen på en B-lagsmatch som idag.
Barcelona BB-Barceloneta
2011-09-04 12:42
Barca111 Tack, det uppskattas! :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona barca111
2011-09-04 12:38
BB-Barceloneta

Olazábal, Miño, Balliu, Armando, Sergi Gómez, Rosell, Grimaldo, Gustavo, Jonathan dos Santos, Martí Riverola, Rafinha, Carmona, Espinosa, Lobato, Isaac Cuenca, Kiko Femenía, Rodri y Gerard Deulofeu.
Barcelona barca111
2011-09-04 12:36
Thiago Alcantara^^

Dem är uttagna till kvällens match, men det är osäkert om någon av dem startar då anfallskonkurrensen är väldigt stark.
Barcelona Thiago Alcantara^^
2011-09-04 12:35
Någon som vet om Rafinha och Deulofeu kommer spela för Barca B?
Barcelona BB-Barceloneta
2011-09-04 12:34
Kan nån länka en sida där man kan se Barca B:s trupp till ikväll eller skriva de uttagna?
Barcelona barca111
2011-09-04 12:34
Grimaldo är spaniens framtida vänsterback!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-04 12:25
Den här Grimaldo verkar riktigt intressant. 16 år och redan uttagen till Barca B, dessutom hoppade han ju direkt från Cadete A till Juvenil A så han har uppenbarligen en enorm talang. Imponerade också mot Espanyol i Joan Gamper. Han kan kanske göra något inhopp i Copa del Rey i år förhoppningsvis men jag tycker man ska ta det lugnt med honom, han får inte komma med i A-laget för tidigt.
Barcelona Thiago Alcantara^^
2011-09-04 12:23
addeh

Grimaldo verkar ju väldigt lovande, jag har sett honom spela i en match och han visade upp en mogenhet som inte många äldre än honom har.

Kolla i länktips för hans insats mot Espanyol.
Atlético addeh
2011-09-04 12:16
Idag, klockan 18:00, spelar Barça B borta mot Cartagena och Alejandro Grimaldo är uttagen i truppen. Mycket talar dessutom för att han kommer spela från start, då Montoya, Bartra & Planas är på landslagsuppdrag och Muniesa skadad. Killen är född 1995, hans framfart är enorm.

Kanske gör han göra A-lagsdebut den här säsongen?

Mojito

Det bästa för Puyol vore att sluta i landslaget. Han har redan vunnit EM- och VM-guld, det kan inte bli så mycket bättre. Det är smartare att han får vila under landslagsuppehållen.

På frågan vem som kommer ersätta honom tror jag Botía och Domínguez som du nämner ligger bra till, men även Ramos. Jag tycker Iraola är en bättre högerback än honom så den positionen skulle vara stark ändå. Sedan ska vi inte glömma bort Víctor Ruiz i Valencia som var en gigant i Espanyols backlinjen förra hösten. Lyckas han i Los Ché kan han mycket väl ta en plats i landslaget.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-04 12:08
“In the second half Iniesta appeared on the pitch and torn us to shreds. I’ve never seen anybody like him play in such a simple yet such an effective way. He has taken the ball from us and made us run after it as if it was a shadow.”

Chile national team coach Claudio Borghi is all praise for Barca midfielder Andres Iniesta who was instrumental in Spain’s comeback from 2 goals down to beat Chile 3-2.

Barcelona Shhh
2011-09-04 12:07
elbraco - Bojan y Thiago

Har för mig att utköpsklauseler bara gäller för klubbarna i samma land, så om nån bjuder på hans utköpsklausel men inte är ett brasiliansk lag kan santos neka.

Så är det väl i spanien ?
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-04 11:55
Neymars utköpsklausul är på 45M så 60M? Naaaa...
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-04 11:50
Ja, Rosell gillar brasilianska lirare men han kommer aldrig betala ut 60 miljoner euro för Neymar, som sagt. Han höll ju på två somrar med att förhandla om Cesc som Arsenal från början ville ha 50-60 för, och som slutligen gick för 29 miljoner plus bonusar. Rosell kommer inte betala några överpriser.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-09-04 11:46
Tror inte man bör vara orolig att vi värvar Neymar så länge Pep är tränare..
Barcelona Criff -Llourinho
2011-09-04 11:41
Är det med någon president man ska vara orolig över en värvning av Neymar, är det väl just Rosell. Med tanke på hans kärlek för Brasilianska spelare.
Tror aldrig han hade betalat några 60Mil dock.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-09-04 11:32
Ronaldo (Real Madrid): "We know what happened last year, and why. We were unjustly eliminated from CL but you always learn." [uefa via espn] Fyfan vilken douche denna killen är.. Sämre förlorare går inte att hitta, patetiskt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-04 11:30
Det känns som rätt läge för Puyol att sluta i landslaget. Han blir bara äldre och äldre och har haft enroma skadeproblem senaste året. Tycker han bör fokusera allt på Barca nu sina sista år, även om han knappt är ordinarie här längre.

Ersättare tycker jag ska bli en ung som man kan satsa på och som i flera år kan bilda ett starkt mittbackspar med Piqué. Botía ligger närmast just nu, men sen finns även talanger som Victor Ruíz och Àlvaro Dominguez. Om några år kanske även några av våra Barcamittbackar kan vara med i snacket.

Spanien har så många spelare att det nästan är omöjligt att gissa.
Barcelona DM1982
2011-09-04 11:25
Neymar = nej tack.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-04 11:23
el Maestro

Neymar behöver mogna ja, men det skulle vara mycket bättre om han fick komma till Europa först och tuffa till sig lite. I Brasilien har han det för lätt, där kan han göra lite vad han vill. Nu är jag ju inte för ett köp av Neymar men om man ska köpa brassen så skulle en utlåning någonstans i Europa, helst Spanien, vara bra. Jag vet att utlåningar inte brukar sluta bra för våran del, men det skulle nog vara det bästa.

Sen är detta förmodligen bara ett rykte, ett väldigt korkat rykte. 60 miljoner för en talang som bara varit bra i brasilianska ligan och presterat i matcher för Brasilien känns inte rätt. Dessutom med Rosell som president så är det 0 % chans.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-09-04 11:20
Puyol funderar på att sluta i landslaget pga skadeproblemen.
Han var väl på väg att sluta redan efter förra sommaren om jag minns rätt, och det låter som ett vettigt beslut.

Frågan är nu vem som tar över efter honom i landslaget. Botia? Dominques?
Så länge det inte blir Albiol så är det lugnt... Vem tror/tycker ni andra?

Det pratas även om att Sergi Gomez kan bli uppkallad till landslaget precis som Montoya blev. Deulofeu är även han påtänkt att få chansen inom en inte alltför avlägsen framtid.
Barcelona el Maestro!
2011-09-04 11:03
Skulle det stämma att Barca har avtal med Santos om att köpa loss Neymar i juni 2013 då kan jag tänka mig att planen är att han ska ersätta Villa rakt av.
Det hade varit bra då jag tycker att Neymar just nu inte skulle ta plats i varken Barcas eller Real Madrids startelva. Han behöver fortsätta spela i Santos ett par säsonger till. Han behöver mogna ytterligare innan han kan ta steget ut till Europa.
Barca möter ju Santos i december. Då kan ledningen passa på att komma överens även med honom själv.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-04 09:51
Bartomeu: "We renewed Sergi Roberto, now we're talking with Montoya, Tello and Bartra. They have options to get into the first team."

Barcelona Milian_J
2011-09-04 09:38
Någon som kan hjälpa mig med billiga flyg till Barcelona? Tänkte åka ner och se Barca - Mallorca.

Tack på förhand!
Annons: