/spanien/barcelona/forum/10881.aspx/spanien/barcelona/forum/10881.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 17:51
Sen ser jag knappast att Valdés tappar sin tredjeplats helt och hållet, utan han kommer åtminstonde fortfarande vara tredjeval, eller också troligt att han blir andra.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 17:49
addeh

Nja, kan knappast se Messi eller Iniesta ryta åt laget när det går dåligt, som någon skrev här innan. Xavi är väl inte heller den med störst pondus men han känns som en bättre kapten än de båda andra, även om han har långt upp till Puyol.

Dock kan jag kanske se någon av dem som tredjeval, Iniesta i så fall. Men jag tycker i alla fall Valdés och Piqué går före i nuläget.
Hutch
2011-09-05 17:49
Så resonerar tyvärr Portugals och Argentinas landslagsledning. Messi som kapten i Argentina känns inte helt optimalt. Mascherano som många påpekat innan utstrålar kaptensmaterial och skulle fortsatt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 17:45
Messi är väl ny kapten i Argentina? Sjukt dåligt val, speciellt när man hade Mascherano som enligt mig är perfekt med bindeln, han hade för övrigt också varit ett alternativ om han var Barca-skolad. Samma sak i Portugal, hur fan kan man ha Ronaldo som kapten? Man ska inte gå efter klass när man väljer lagkapten.
Hutch
2011-09-05 17:44
Iniesta är lite för moder-teresa men han ser man ändå som en potentiell andrekapten. Jag tror han kan tända till rejält ifall han får äran att bära kaptensbindeln. Iniesta är en av de mest respekterade.
Atlético addeh
2011-09-05 17:43
L.A.M Nr 10

Äh, på planen är både Messi och Iniesta vinnartyper. Utanför planen är de väldigt lugna och säger inte särskilt mycket, men de är knappast de som viker ned sig eller inte manar på sina lagkamrater under match. Nu har jag själv sagt att en kapten ska vara mycket mer än att bidra på planen, men argumentet att varken Leo eller Andrés skulle sakna jävlar anamma tycker jag är lite orättvist. Xavi har exempelvis inte samma pondus som Puyol, långt ifrån. Men han har inflytande, och är ett föredöme för alla.

Faktum kvarstår dock att varken Messi eller Iniesta har samma pondus som Piqué.
Barcelona comprende
2011-09-05 17:41
Hallå har ni inte sett Iniesta dom Senaste matcherna haha han Börjar bli bad
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 17:40
Iniesta tycker jag är för tyst och har för lite "jävlar anamma" för att vara kapten. Samma med Messi.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-05 17:39
Valdes presterar ju allt som oftast utomjordiskt bra när han är kapten, så det hade ju varit något som talar för honom som framtida kapten. Men nej, Pique, Cesc eller förhoppningsvis Bartra ska det bli :P

Ett sjukt torrt skämt, men vet ni vad som är damfotbollens motsvarighet till herrfotbollens kaptensbindel?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 17:36
Hade Cesc varit i klubben hela sin karriär hade han varit lika bra kaptensmaterial som Piqué. Nu är jag mer tveksam, det känns på något sätt fel att sätta ett nyförvärv som lagkapten då vi har så många spelare som varit här hela tiden, även om han är katalan.
Hutch
Manita

Byttes han inte ut efter första halvlek? Haha. Ren komediguld.
Barcelona comprende
För att han ser spelet bäst från sin position är inte någon bra anledning till att han ska vara kapten.
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2011-09-05 17:35
Hutch

Var han ens på plan? Juste ja, han bråkade i slutet av matchen så han var på plan.
Hutch
2011-09-05 17:33
Manita

Och så slutade det med att Özil var sämst på plan. Ironic huh?

''Keep your mouth shut''. Det bör man tatuera in på Özils panna.
Atlético addeh
Håller med Grace/Wastelands & Hetfield. Valdés ska inte vara förstakapten, inte vicekapten heller för den delen.

Även om en kapten inte bara har en stor roll på planen utan också mycket vid sidan av tycker jag en utespelare bör bära bindeln. Dessutom gillar jag inte när Valdés tar sina 60-meters löpningar för att gnälla på domaren.

Piqué känns som given nummer ett. Sedan står det mellan Fábregas, Iniesta, Messi, Busquets, Thiago & Valdés som vicekaptener. Är väl ingen vild gissning att både Andrés och Valdés kommer vara kvar som åtminstone tredje och fjärdeval, om inte ännu högre, med tanke på att de är det just nu.
Barcelona L.A.M Nr 10
Busquets kör med mycket tjuvknep i och för sig, men det gör faktiskt rätt många kaptener. Bättrar han sig lite på den biten är han framtida kaptensmaterial. Valdés tycker jag i alla fall är bra, det är dåligt att han springer ut från straffområdet ibland men å andra sidan springer oftast hela laget fram till domaren. Men han måste absolut sluta med det.

comprende

Tycker målvakter ör bra att ha som kaptener. De är inte med ute på planen, men de ser spelet på ett annat sätt och nästan alla målvakter har bra ledaregenskaper, vilket är varför många lag har målvakten som kapten.
Hutch
2011-09-05 17:32
Hans videor håller ren klass. Fantastiska analyser m.m.
2011-09-05 17:31
Åh grabbar, kommer ni ihåg detta? Typ någon vecka innan 5-0 slakten så snackade han så mycket. Vad sa han efter matchen?
Barcelona Senor Grande Pep
2011-09-05 17:30
Hutch Fcballlas är grym. Älskar hans videos!
Barcelona Andreas V.V - Seydou Keita!!!!!!
2011-09-05 17:29
Gerard Pique eller Cesc Fabregas är kaptensmaterial så det skriker om det.
Barcelona 1.70-ligan
Hetfield

Precis så som jag också resonerar. Det är inte i år en ny kapten ska väljas och om ett par år tror jag Fabregas absolut kan vara ett alternativ. Jag ser inte don Andrés som en kapten :P
Keita eller Pinto som kaptener hade varit något.
Grace/Wastelands
Messi är ju ingen diva och blir inte direkt gråtfärdig när någon medspelare gör mål istället för att han själv fick göra det som Ronaldo.

Men 3:e kaptenen känns rätt oviktig. Sker ju i typ 2 ggr per säsong att de två första valen är borta i samma match.
Barcelona Hetfield
2011-09-05 17:27
Valdes (tjurskalle) och Busquets (förstärkare av klass) ska inte vara lagkaptener för Barcelona. Pique är perfekt efter Puyol och Xavi.

Iniesta och Messi har bra personligheter men båda är lite för tysta och har en väldigt ljummen personlighet, även om jag föredrar Iniesta där.

Cesc kan vara kandidat, men har inte varit i klubben så länge.
Barcelona comprende
2011-09-05 17:27
En framtida kapen är Thiago. Han har pondus, karisma, kan ryta till, uppfostrad av Barca. Själv tycker jag inte att målvakter ska vara kaptener, då dom inte påverkar så mycket ute på plan. Och speciellt inte Valdez, med alls hans räder till halvplan. Tänk er då han som kapten hahaha
Barcelona II Barça II
2011-09-05 17:26
Busquet och Valdes är inte kapten material.
Barcelona 1.70-ligan
1. Pique 2. Fabregas 3. Bartra

Mina tre favoriter till att ta hand om kaptensbindeln om några år om allt går som det ska. Jag utgår ifrån vilka jag tycker, eller tror kan bli mest lämpade för uppgiften - inte vem som varit längst i klubben.
Tycker t.ex. Cesc är mer ledartyp än Iniesta. Bartra är min personliga drömkapten för det skulle också innebära att han blommat ut helt ifall han i framtiden nämns vid kaptensdiskussionerna :)
Att ha Messi som kapten är typ lika mycket fail som att ha Ronaldo som kapten.
Hutch
2011-09-05 17:24
L.A.M Nr 10

Vi ska komma ihåg att Busquets heller inte utgör ett bra föredöme. Han drar sig inte för tjuvknep och filmningar, ja han filmar. Period. Busquets känns inte som ett dugligt val. Inte typiskt kapten-material.
Grace/Wastelands
2011-09-05 17:24
Ser att jag och Hetfield tycker exakt samma sak. Han beskrev det rätt bra. Nej, med tanke på hur mycket Valdés spring iväg från sitt straffområde på dumma strapatser där han inte ahr något att göra så borde man inte uppmuntra till det ännu mer.

Valdés kommer ju agera som en kapten på ett sätt oavsett. Det kommer nog de flesta katalaner göra.

Men Piqué och Iniesta är dom två mest givna jag vill ha som kaptensmaterial.

Busqueets verkligen inte. När Marquez var i klubben ville jag ju ha honom som 3:e val till kaptensbindeln. Jag gillar tanken på att en icke-kataln kan vara 3:e kapten men lär nog inte bli så med så otroligt många katalaner i laget.

Annons: