/spanien/barcelona/forum/10878.aspx/spanien/barcelona/forum/10878.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2011-09-13 23:30
II Barça II

Vad snackar du om, Pedro var den enda som kämpade och slet som ett djur samt gjorde mål. Han var klart G ikväll.

Affellay var katastrof och hade en stor del av 2-2målet.
Barcelona Smogen
2011-09-13 23:28
ronnie10

bra sagt
Barcelona DM1982
2011-09-13 23:28
Milan försvarade med hela sitt lag i eget straffområde (eller eller mindre), de får två chanser och gör mål. Väldigt imponerande. Vi rullar på bra och gör mål mot ett ultradefensivt lag, också bra.

Visst hade det känts bättre om vi hade dödat matchen innan men det är inte så att det bara är att göra mål när man känner för det. Milan försvarade sig bra och det räckte långt. Vi spelar slarvigt, nu är det dags att hitta rullet igen.

Kanske mot Osasuna hemma?

Nu får det räcka med experimenten i backlinjen, det finns killar som kan spela mittbackar, låt dem göra det. Busquets måste spela pivote, det blir en helt annan matchbild när han gör det. Nu känns det bara som om Pep har gett sig fan på att spela in helt fel killar i mittbackspositionen, sluta med det.
Barcelona barcetia - Asexis7
2011-09-13 23:27
|| Barca ||

Han får visa först att han ska peta Pedro. Fucked up logics annars.
Barcelona II Barça II
2011-09-13 23:24
Även om Pedro gjorde mål idag så tycker jag att han är dålig nuförtiden. Jag tycker att han borde bänkas då får Affellay bevisa att han platsar i Barcelona.

Barcelonito / Lucho Enrique 21:

Håller med dig.
Barcelona NoGo™
2011-09-13 23:23
Pfff vilken jävla piss kväll det blev då! Matchen hade vi, riktigt klantigt att släppa in mål i slutet sådär och väldigt iriterande att de inte stängde matchen tidigare.

Men det tyngsta är ju att Iniesta är borta 4 veckor :( så jävla tråkigt.

Barcelonito / Lucho Enrique 21

Håller med, +1
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-09-13 23:23
Dags att sluta fjanta sig med Mascherano och Busquets som mittbackspar och dags att sluta fjanta sig med Keita som pivote. Jag älskar alla 3 spelarna men de ska spela på sina riktiga positioner, speciellt de 2 sistnämnda.
Barcelona ronnie10
2011-09-13 23:20
Vissa som skrivit har rätt om fans. Grace/Wastelands och några andra nick, i anseendet att de som reagerar på en sån här match blir kallade "medgångsfans" medan det egentligen är de riktiga fansen som engagerar sig och strävar efter perfektion efter en sån här match.

För jag vill fan säga en sak. Det är ni som säger "Äh, vad gör det här, vi går vidare ändå" och "Banna xyz för de kritiserar barca och är medgångsfans", som är de riktiga medgångsfansen.

De som har varit med ett tag (eller ska jag kanske säga "vi"), de (vi) har sett exakt såna här matcher förut, och då 2 sker på rad blir man orolig. Varför? Försts och främsts för att man är ett äkta fans, men också, och detta är stort: För att det är exakt såhär det sett ut då en storhetstid tagit slut. Dream team, Rivaldos Barcelona och Rijkaards Barcelona, slutet av deras storhetstider har kännetecknas av precis samma sak: Tappade ledningar, avslappning i ledningar, ingen vill göra det svåra/jobbiga i ledning... Vissa kallar det "mättnad", jag kanske inte vill gå så långt, men att vi tappar poäng mot lag som vi är sååååååååå mycket bättre än, det är inte bra.

Efter 2 matcher tror jag ingenting, jag tror vi har en jäkligt bra chans på ligan, CL och CDR. Men börjar det här ske upprepade gånger, ja det är så man förlorar matcher och titlar i onödan.

Nu tror jag inte detta kommer ske, utan jag vill mer påpeka att det snarare är de äkta fansen som vet hur det känns att kamma 0 då man har bästa laget, än medgångsfansen som bara varit med under vinstperioder, som vill belysa dåliga tendenser direkt. För 5 sådana här poängtapp till så kan ligan vara förlorad, så bra är Real. Och det räcker med 1 sån här match för att åka ur CL. Huvva.
Barcelona Messidinho_10
Smogen

Japp ok, det var det jag menade oxå..
Barcelona Barcelona10Messi
2-2 mot Sociedad och Alexis 6-8 veckor out!

2-2 mot Milan och Iniesta 4 (?) veckor out!

Herregud va hemska dagar det här...
Barcelona Criff -Llourinho
2011-09-13 23:19
Busquets måste bort från backlinjen, och det är illa kvickt. Fy fan han gör misstag som sista man.
Real sociedad matchen & nu denna.
Skyller inte ens på honom, utan Pep får faktiskt ta sitt ansvar & inse att Busquets håller inte som mittback.
Barcelona Smogen
2011-09-13 23:19
Messidinho_10

Jag skrev ju vad jag tycker är likt....läs igen. :)
Barcelona Messidinho_10
2011-09-13 23:17
Smogen

Likt på vilket sätt? Menar du det att det håller gå åt skogen nu eller som det gjorde med RJK?
Barcelona Smogen
2011-09-13 23:17
Rambla~

99 gånger av 100 klarar ju Abidal av att markera ut den där till inkast, han tänkte väl det skulle gå nu med och råkade på något dumt sätt glömma att han skadat sig och inte alls hade styrkan i benen till att mota bort den där bollen.
Barcelona barca de Corazon
2011-09-13 23:16
vi har precis börjat bättre att det händer nu än senare vi fixar detta np
BARCA-més que un club
2011-09-13 23:13
Vi spelade en bra match synd det blev 2-2 i sista minuten otur hel enkelt men sådan är fotboll ingen fara vi tar dom i retur matchen VIVA EL BARCA
Barcelona Smogen
2011-09-13 23:13
Valencia imponerar för övrigt genom att klara 0-0 borta mot Genk....eh....
Barcelona Smogen
2011-09-13 23:12
Sorry att jag är pessimistisk, men som jag skrev tidigare, visst har Barcelona haft problem med säsongsinledningen under Pep tidigare, men denna lojla inställning, otur med skador och detta ointresse att stänga matcher såg jag senast 2008 under Rijkaards sista säsong.
Visst, Pep är verkligen inte Rijkaard, men tycker ändå likheterna är riktigt oroande.
Grace/Wastelands
Osasunamatchen emellan i helgen.
Barcelona Vamos Blaugrana
GerardPiqué3
// tro inte att mertesacker är bra, han är stor,klumpig,seg och inte alls så bra på huvudet som han borde vara.
Barcelona El Nino Maravilla
2011-09-13 23:10
Seriöst vem fan bryr sig om denna match när man fått reda på att Iniesta är borta ca 4 veckor? Det är ingen tvekan om att vi kommer vinna denna match och att man inte kan vara såhär ineffektiva i alla matcher utan sådant ändras.

Däremot det som svider så jävla mycket är att inom 2 matcher har Iniesta & Sanchez skadat sig. Om en vecka möter vi Valencia på bortaplan, frågan är hur ska vi klara vinna där utan Iniesta, Sanchez och med två iskalla yttrar vid namn Villa & Pedro, sedan är våran form inte speciellt det bästa. Att sedan Pep har en hemlig relation med Keita som bara måste få spela hela tiden gör inte saken bättre.

Det positiva från ikväll är väl att king Puyol är tillbaka och snart förmodligen Pique också, dvs stabilt mittbackspar! Vågar man hoppas på en moral boost av en Valencia vinst så som förra året när 2-1 vinsten kom?

Mot högform!! Visca Barca y Visca Catalunya.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
Varför alltid försöka att hitta fel?

Målet gjordes i sista minuten på en hörna.

Ska bli intressant att se hur vi reser oss från två poängtapp.
Barcelona Xavi the king !
Lugn gubbar. vi gör en dålig match idag och i söndags men vi märker verkligen av att våra gubbar inte har fått spela ihop sig riktigt riktigt än visst dom har spelat tillsammans i 4a år snart men syftar på försäsong alla stjärnor alla spelare behöver en bra försäsong just där tror jag vi behöver någon vecka eller 2 för att få spela ihop oss riktigt och bara fokusera oss på träningen. Dock tycker jag att det är tråkigt att vi inte kan stänga matchen i tid men vi kommer visca barca !
Barcelona ronnie10
2011-09-13 23:09
Grejen är, jag tycker Barcelona är bra, de leker med Milan idag. Barcelona är förresten inte bra, de är bäst. Klart bäst. De som kan hota är Real Madrid över en säsong och Manchester City på en bra dag, inga andra lag har trupper ens jämförbara med vår. Kolla t.ex. Uniteds trupp i år. Eller för den delen de ställde upp i CL-finalen, de har kanske Vidic som kan peta Puyol, de har Rooney som skulle kunna peta Pedro, och det var alla spelare de har som skulle kunna gå in i en Barca-startelva. Vi är bäst. Helt enkelt. På papperet är Real och City nära, och jag tror City kan bli riktigt farliga i år, för det året (som verkar vara i år) de får ihop grejerna med ett lag med Tevez, Dzeko, Aguero, Silva, Touré, Nasri osv (finns lätt 10 spelare till jag kan nämna) kan de absolut ta oss över så lite som 2 matcher med bortamålsregel eller 1 match (finalen).

Därför gillar jag inte vissas inställning, "vad gör det här, vi kommer ändå gå vidare". Ja det kommer vi. Men den har matchen kan avgöra vår cl-fortuna. För nu måste vi förmodligen vinna alla våra andra matcher inklusive att vinna i Milano, och att möta ett sånt lag på bortaplan är något helt annat än hemmaplan. För milan lär ta full pott, och då måste vi också göra det + vinna mot dom borta för att vara säkra på förstaplatsen.

För förstaplatsen gentemot andraplatsen GÖR skillnad tycker jag. För sådana lag som City och United, de brukar vinna sin grupp. Jäkligt skönt att slippa sådana lag och istället få lag som slutar tvåa i en grupp, vilket ibland är halvsvaga lag och sällan några jättebra lag.

Jag irriterar mig alltså inte på Barcelonas kvalitet, vi är som sagt bäst. Jag irriterar mig lite på att DIREKT vi tar ledningen ställer vi om, från att varje anfall jaga ett mål, till att varje anfall jaga ett "perfekt" eller "enkelt" mål, där vi alltså ska göra mål utan att göra ett inlägg, en chansartad djupledspassning eller ett skott som inte är från mindre än 10 meter. Det stör mig.

Hade vi genomfört hela andra halvlek som vi gjorde från minut 20 till vi gjorde 2-1 hade vi nog vunnit med minst 2 mål, säg 4-2. För det var målchans varannan minut i första halvleks andra del.
Grace/Wastelands
2011-09-13 23:09
Jag gillar synen på att vissa nu verkar tycka att det också kan vara bättre att komma tvåa i gruppen, det är bra att kryssa borta mot Sociedad, det är bra att kryssa mot Milan.

Börjar kännas som någon slags sekt där eventuell kritik är felaktig och att alla resultat, objektivt bra som dåliga blir väldigt bra för det råkar vara Barcelona som står för dom. Får lite spysmak i munnen av den utvecklingen att de eventuella problem som faktiskt går att diskutera på en resonlig nivå ska sopas under matten och att utropa i sina 1984 högtalare "Allt är bra! Allt är bra".

Allt är inte bra, att man däremot inte ens kan diskutera dom utan att bli kalald för en panicky medgångssupporter är inte heller bra.

Barcelona Rambla~
2011-09-13 23:08
Oavsett vilket så måste man ju beundra Seedorfs precision på hörnan. Att slå en sådan bra hörna i 93:e minuten är klass.

Fan Abidal, varför slår du inte bara ut bollen till inkast? Får man böter av Pep då?
Barcelona den närkingska älgen
2011-09-13 23:07
Hade varit onödigt att köpa en back. Addeh har rätt. In med Abi i mitten och använd Busquets där han skall spela. Det är väldigt sällan man klipper gräset med en häcksax, om man skall vara metaforisk.
Barcelona Smogen
addeh

word, och med Abidal/Mascherano som mittbackar an man dessutom ha en vänsterback som kan hota offensivt.
Barcelona Man1
Jag fattar faktist inte det som är pinsamt med forumet? Visst, Messidinho_10 men vad är det som är så pinsamt?
Andreas-
2011-09-13 23:06
addeh

Menade självklart om både Puyol/Pique är borta. Sen är årets Abidal inte lika säker o överlägsen som han var förra året.
Annons: