/spanien/barcelona/forum/10875.aspx/spanien/barcelona/forum/10875.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2011-09-05 22:38
II Barca II

Vi ska alla njuta över att vi får se spelare som Messi-Iniesta-Xavi just nu. Om vi ska ta dom 3 senaste säsongerna så har Iniesta och Xavi vunnit 3 liga titlar, Em-Vm, 2 cl titlar, etc. Jag håller båda dessa 2 bättre och större än Zidane som enligt mig var sjukt överskattad. På sin tid var han grym men han är och var aldrig enligt mig inte närheten av Xaviniesta.
Grace/Wastelands
2011-09-05 22:35
Man kan inte hylla en person som har varit bra genom att göra honom till vicekapten. Ronaldinho var inte heller en bra vicekapten enligt mig. Det är populistiska val som jag inte tror är speciellt lämpliga. Om man däremot ger Messi 3:e kaptensansvar pga att man anser han har de rätta kvaliteterna sure. Men om man ska hylla honom kan dom väl upprätta en staty eller en gata eller en trofé eller något när han slutat.
Barcelona Frodo
2011-09-05 22:35
Puyol funderade på att sluta i landslaget efter VM men hans lagkamrater och Del Bosque övertygade honom om att fortstätta. Det första Del Bosque sa till Puyol efter slutsignalen i VM-finalen var något i stil med att han var tvungen att nå 100 landskamper.

Dessutom har det gått bedrövligt utan Puyol i försvaret så man vill nog ha med honom till EM för att sedan börja spela in någon annan. Albiol duger inte vilket alla är medvetna om.
Barcelona II Barça II
2011-09-05 22:32

Messi är helt underbar, jag tycker att han redan absolut bäst genom tiderna i Barcelona. Av de spelarna jag har fått se.

Jag har haft turen och fått se väldigt många legender i vårt lag de senaste åren, jag tänker främst på Rivaldo, Ronaldinho, Eto’o (han är en legend för mig iallafall), Puyol, Xavi, Iniesta, Pep, Luis E, ja listan kan göras lång.

Även om min absoluta favorit är Rivaldo så är jag beredd och erkänna att Messi är unik, för mig är han den bästa spelaren genom tiderna. Och att han bara är 24år gammal är ju helt galet.

(Bör tillägas att jag sett varken sett Maradona eller Pelé spela så mycket)

Det är min åsikt, och därför vill jag se honom som vice kapten. För att på det sättet hedra han samt tacka han för allt han har gjort för klubben samt fotbollen. Samtidigt som jag tror att han med åren, kommer att utvecklas till en ledare.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-05 22:29
Och Benzema köper ju prostituerade, kraschar lyxbilar höger och vänster om sig och ställer upp som rappare med b-artister.
Tyder inte på att han är en dålig person eller så men en sån kapten vill inte jag ha. Däremot uppträder han på planen, vilket han ska ha cred för. Det tror man inte när man ser på vad han gör på sin fritid.
Grace/Wastelands
2011-09-05 22:24
Den enda i Real Madrid som förstår vad det är råkar vara Benzema, Och han är varken en egen produkt eller särskilt populär där.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-05 22:23
Tänkte skriva ett långt inlägg om varför Casillas är kapten och målvakt men det räcker väl med att säga att han är den enda som har värdighet och förstår vad Real Madrid BORDE stå för och inte för vad dom står för nu.
Finns ingen annan i dagens Madrid som jag ens kan tänka mig skulle vara kapten. Ramos säger vissa men han beter sig som en idiot så fort det blir bråk så nej tack.
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2011-09-05 22:22
Kaptenen kommer antagligen sluta i landslaget efter EM nästa sommar.
Barcelona DM1982
2011-09-05 22:19
Puyol skulle ha slutat i landslaget efter VM-guldet av två anledningar.

1. Han kunde inte komma längre med landslaget. EM-guld och VM-guld, efter det är man klar med landslaget i hans ålder.

2. Hans ålder. Dags att lämna plats för någon ny klippa på backplats, hans kropp klarar inte av Barcelona och landslaget. Han har den här säsongen och kanske, kanske ett till i Barcelona. Sedan är det dags att Tarzan säger hej då till klubbspel med (i alla falla på elitnivå).
Barcelona Barcadinho.
2011-09-05 22:16
Jag skulle gärna se Pique som en framtids kapten, när Xavi/Puyols tid börjar ta slut. Han har lugnet men också hjärtat. Han är inte heller en blyg typ. Jag tycker att han är lite barnslig utanför planen, men han kommer att växa ifrån det tror jag. Han blir en kopia av Maldini i kaptenrollen känns det som. Problemet för honom är att han just nu inte med i listan. Båda Valdes och Iniesta går förre honom och jag vet inte hur det kommer att kännas för dessa två om Pique ”kör om” dem.

Jag har inga problem med det att en målvakt är en kapten. Iker är ett bra exempel på att det funkar. Zubizaretta var en kapten i båda klubb och landslag nivå. En utmärkt kapten. Jag vet att en del är sura på hans 60 meters rusningar när våra spelare blir nedsparkade. Valdes är kanske mer hetsig än Pique, men det finns inte något krav på att en kapten ska bli helt lugn (Puyol är rätt hetsig).
Men jag vet inte om Valdes är den rätta personen att hålla alla skruvar ihop. Det fattas något som jag inte kan sätta ord på. Att Valdes inte är första valet i landslaget är också ett minus.

Iniesta är för tyst och blyg, men jag tror att han kommer att växa som en person om han får kaptensbindeln på sig mer permanent. Iniesta är dessutom den spelaren i laget som är mest älskad av spanjorer överhuvudtaget. Jag har ingen källa på det, men det känns så när man ser hur folk tar emot honom i olika arenor. Det handlar inte bara om det avgörande målet i VM, utan många gillar hans stil. En exemplarisk sportsman.

Messi är lagets viktigaste spelare utan tvekan. Jag blev förvånad när han accepterade att vara kapten för landslaget. Jag kommer ihåg att han tackade nej till att vara en vice kapten för Barca för några år sen (det var då en diskussion mellan Pep, Xavi, Puyol och några till om det här ämnet). Han kände sig kanske tvungen att tacka ja, ingen aning. Messi verkar i vilket fall sakna just nu den där utåtriktad personligheten.

Cesc har hoppat på tåget lite för sent. Han behöver vänta på sin tur i kön. Det finns många andra bra kandidater som har varit längre i klubben. Fansen kan fortfarande älska honom sjukt mycket, inga problem.

Jag väljer alltså 1. Pique 2.Iniesta eller tvärtom.
Tredje spelar ingen roll.
Men vem vet hur vi tänker om några år.
Barcelona comprende
2011-09-05 22:15
Jag är nog en av få som vill att Puyol ska sluta efter EM. Han förtjänar att sluta på topp, istället för att någon ska bänka honom för att sedan lägga skorna på hyllan
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-09-05 22:11
Han här borde sätta sig ner och ta en chill pill. Inte konstigt att han tappar vikt, hår och får ont i ryggen.

Vi borde tippa vad han kommer att lida av nästa säsong.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-05 22:09
elbraco - Bojan y Thiago

Barcastuff på twitter hade snappat upp något om det där att han ska lägga ner i landslaget pga att han vill fortsätta fullt ut med klubblaget efter EM 2012 om han kommer med och det lär han säkerligen om han är skadefri och spelar som vanligt denna säsong.
Barcelona NoGo™
2011-09-05 22:09
elbraco - Bojan y Thiago

hittade det här, håller med dig också.

Because of his injury problems, Carles Puyol is considering to stop playing for the national team and to focus on Barcelona #fcblive [sport]
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-05 22:08
Förresten borde vi starta någon slags namninsamling på att Puyol ska lägga ner med landslagsspelet. Bara en jävla skaderisk för att sammanfatta det, dessutom har han redan vunnit nästan allt med dom.

Ska sluta spamma forumet nu ;) kolla när folk skämmer ut sig i Idol istället. Ciao!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-05 22:07
Grace/Wastelands

Exakt. Startade han inte i en match mot Real eller liknande innan säsongsslutet och var skitbra? Jag vet att det var någon stormatch iaf under hans skadeperiod.
Han spelade som om han aldrig hade varit skadad.

I dagsläget tar jag hellre en skadad Xavi än en skadad Puyol. Vi har så jävla bra mittfältare numera och backlinjen är bra men inte i närheten av vad den är när el Corazon är med. Hemskt att föredra en skadad spelare före en annan men Puyol är så viktig i mina ögon :P Även om Xavi är en bättre spelare.
2011-09-05 22:05
II Barca II

Första kapten kommer nog Messi inte bli men man vet aldrig. Tror snarare det blir 3 eller 2 kapten i framtiden. Han är ju runt 50 mål ifrån att bli bästa målskytt i historien i Barcelona som 25 åring nästa år och det i sig är ett rekord.
Atlético addeh
2011-09-05 22:05
Alvés - Por Que?

Det är nog ingen som vill tänka på dagen då Puyol lägger skorna på hyllan, men vi vet att den kommer. Än så länge är det bara spekulationer om vad som kommer ske efteråt, vem som tar över platsen i mittförsvaret, vem som tar över kaptensbindeln. Ingen kommer kunna ersätta Puyol, aldrig någonsin. Det finns inte två av en.

Alla culés kommer nog fälla en eller flera tårar då el capitá lägger av, men det är samtidigt bra att börja göra sig förberedd på framtiden. Det finns ju trots allt en sådan även efter Puyols tid.
Barcelona el Maestro!
2011-09-05 22:04
II Barça II:
Messi är redan nästan störst spelaren i klubbens historia Han nosar redan där med sina bara 24 år. Jag skulle nästan också hävda att det är Messi som har lett till att Barca blev historisk genom att vinna trippel och sex titlar på ett år samt 2 champions League bucklor inom tre år. Utan honom vet jag inte om Barca hade vunnit alla dessa titlar.
Barcelona Frodo
Hetfield

Inget inlägg handlar om att jag hatar Cesc. Jag hade mina anledningar till varför jag inte ville ha Cesc. Tarrak beskrev det bäst för någon vecka sen. Det har inget med hat att göra precis som det inte har med hat att göra att jag aldrig vill se honom som kapten i Barcelona.

Jag har förklarat ganska tydligt varför Cesc inte bör bli kapten i Barca. Det verkar dock som att vi inte kommer längre. Det spelar ingen roll för dig, all kritik mot Cesc är hat medan dina resonemang alltid är byggda på logik och sunt förnuft.
elbraco - Bojan y Thiago
Nja, Valdés vet jag inte om jag vill ha som kapten.
Först och främst är han ju målvakt vilket talar starkt emot - en kapten ska helst vara back, mittfältare går också fine, men inte målvakt. För det andra är Valdes för hetsig och har ingen pondus, ingen att tala om i kaptenssammanhang åtminstonde.

Jag är inte helt emot honom men jag anser att det finns många bättre val i laget.
Grace/Wastelands

Exakt det jag menar, han ger alltid 100 och el corazon presterar alltid.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 22:03
Alves

Puyol är naturligtvis fortfarande en riktigt bra spelare som kommer få spela mycket matcher när han är frisk. Jag tror bara att han inte får starta de absolut tuffaste, då tror jag Mascherano går före.

II Barca II

Jag tror också Messi kommer bli en av Barca legendarer om några år, kanske till och med vår bästa spelare någonsin. Men jag är tveksam till att han växer ut till en ledare, ser flera andra so skulle göra det bättre som kapten än Leo.
Grace/Wastelands
2011-09-05 22:02
Puyol håller på att bli en Maldini för oss. Maldini var ju rätt sällan helt skadefri mot slutet men han spelade alla viktiga matcherna och då var det som han inte saknade varken matchtempo eller form alls. Han var bara helt fenomenal i alla dessa stora matcher. Samma sak med Puyol.

Dock tycker jag Puyol de senaste åren har varit en aning slarvig mot sämre lag, men det har ju inte direkt lett till poängtapp ändå. Men varje gång Puyol får möta C.Ronaldo verkar han hamna i sitt livs form.
2011-09-05 22:01
L.A.M Nr 10

Jag kan svära på att nu när Puyi är fit, han kommer säkerligen få speltid mot Real sociedad, efter det när han är frisk kommer han spela vilken match som helst. Finns ingen och då menar jag ingen som går in så helhjärtat som honom 100% i vilken närkamp som helst och han spelar sig inte ur utan rensar när det gäller. no mistakes.

Även Guardiola sa på presskonferansen inför matchen mot Villareal att Puyol kommer vara fit for fight snart. Så mot Milan blir det säkert Pique Puyol om han är helt 100.
Barcelona DM1982
2011-09-05 22:01
Nu kommer han aldrig bli det men Mascherano är en klockren lagkapten.
Barcelona haeger
2011-09-05 22:00
Om Valdes var en utespelare så skulle jag hålla honom som etta, men jag anser att Pique kommer blir vår framtida kapten. Valdes tvåa och Iniesta trea.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 22:00
Nja, jag vet inte om han är så given. I tuffa matcher tror jag faktiskt Pep väljer Mascherano som mittback brevid Piqué, om jag ska vara ärlig. Jag tror han känner sig tryggare med det paret, vilket även jag gör. Mascherano har varit riktigt bra som mittback medan Puyol med all respekt blir lite sämre för varje säsong.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-05 21:59
el Maestro

Lugnt buddy :)
2011-09-05 21:59
Glömde länktips
Annons: