/spanien/barcelona/forum/10872.aspx/spanien/barcelona/forum/10872.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hutch
2011-09-14 20:05
,Sami

Uefa.com har publicerat elvorna och Bruno startar. Vart har du läst att han är skadad?
Hutch
2011-09-14 20:04
L.A.M Nr 10

Real får väl spela utan en Mourinho vid sidlinjen om jag inte mistar mig? Dinamo är ett ruggigt starkt hemmalag, men Real är i toppform och har för mycket vapen i sitt arsenal. De ställer upp med en stark elva.

Jag kan tänka mig att de är taggade ikväll. Tvåa här.
,Sami
2011-09-14 20:00
Kanal 1 tet-tv sidan 377 så står det att Bruno startar för Villarreal jag som trodde han var skadad?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-14 19:55
Hutch

Och lägg till Barca - Milan igår så hade den här CL-omgången väldigt roliga matcher.

Vad tror ni om Real då? De möter Dinamo Zagreb som visserligen var nära att åka ut mot Malmö men som ändå har ett fantastiskt hemmastöd och är riktigt starka hemma i Kroatien. Vi får se, jag tror Real kan få det tufft men det kan också rinna iväg ifall spanjorerna får ett tidigt mål.
Barcelona Rambla~
2011-09-14 19:49
Nolito målar i kväll igen? :D
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-14 19:40
Rambla

Tack för revistan! Uppskattas mycket, härlig program.
Hutch
2011-09-14 19:37
Ajax - Lyon är annars en annan match som kan bli kul att följa. Ajax har startat säsongen på ett grymt sätt. Lyon känns dock aningen starkare även ifall holländarna har hemmaplan. Roliga matcher ikväll.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-14 19:33
City lär nog vinna, samma sak med Real och Bayern.
Atlético addeh
2011-09-14 19:32
Är faktiskt riktigt glad att Bayern, Villarreal, City & Napoli lottades i samma grupp. Den kommer bli otroligt intressant att följa.
Atlético addeh
2011-09-14 19:31
Hetfield

Men du, City är också ganska heta för tillfället. :P

Napoli-försvaret samt De Sanctis måste göra kanonmatcher om italienarna skall få med sig poäng hem.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-14 19:20
Oj, såg nu att City hade hemmaplan. Då blir det betydligt mer tufft för Napoli, tror nog på en Cityseger med minst två mål.

Alla matcher i den här gruppen är livsviktiga. En förlust i början är inte bra, en vinst och toppen av tabellen direkt är dock något som kan räcka riktigt långt. Fan, fotboll när det är som bäst:)
Barcelona Hetfield
2011-09-14 19:16
Villarreal-Bayern Munchens visas på tv10, så ni kan väl kolla på båda matcherna. Tv och stream.
Barcelona Hetfield
2011-09-14 19:16
addeh

Ja, du har rätt. Det är bortaplan för Napoli som gäller. Jag tror fortfarande på Napoli. De är dessutom rätt så heta.
Atlético addeh
2011-09-14 19:15
Hetfield

Napoli spelar borta mot City, och jag tror man kommer få det extremt tufft. Utan tvekan en spik etta där.

Villarreal-Bayern blir matchen jag kommer följa. Hoppas på ubåtarna, men det kommer bli svårt utan deras bästa spelare i form av Borja Valero. Men, man har många kvalitéer i såväl offensiven som defensiven så nog kan man vinna hemma på El Madrigal.

För övrigt hoppas jag Nolito sänker United ikväll.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-14 19:15
Jag tror i alla fall på två jämna matcher där egentligen vilket lag som helst kan vinna. Det känns som Villarreal-Bayern blir rätt mycket mål, men jag tror på oavgjort då ubåtarna har hemmaplan. City är nog favoriter mot Napoli ändå men jag hejar verkligen på italienarna.

Sjukt oförutsägbara matcher i alla fall.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-14 19:13
Är det både Napoli-City och Villarreal-Bayern Munchen idag? Fan också, grymt svårt val i så fall.
Barcelona Hetfield
2011-09-14 19:10
Go Bayern och Napoli :D Vilka matcher ikväll! Vilka tror ni vinner och varför? Jag tror att Bayern klarar av Villarreal, tysk effektivitet i sina bästa stunder är inte att leka med. Gomez är stekhet och lär göra mål, synd bara att Robben inte spelar annars hade det blivit ännu roligare.

Magkänslan säger att Napoli klarar av en vinst med svårigheter på hemmaplan, men då ska Hamik, Lavezzi, Cavani och Inler spela bra. Man C är ruskigt bra, men jag tror inte att de orkar med Napoli på bortaplan, det är så oerhört tryck där, det kommer att festas och sjungas en hel del där.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-14 19:10
addeh

Precis, Real har det väldigt lätt fram till slutet av oktober. Men man kan inte gå och vänta på att de ska förlora några matcher där. Utan det gäller att vi vinner de flesta matcher, för hur skönt vore det inte att när Real går in till alla de där matcherna att vi kanske bara ligger 3-4 poäng bakom. Skulle vara riktigt skönt. Men det blir också en jobbig press för oss, vi halkar efter om vi tappar poäng för många gånger nu.

Förrsten tycker jag det är lite jobbigt med ett Bernabéuclasico under hösten. Gillar när det är på våren, då Real ofta behöver vinna och det dessutom är deras hemmaplan vilket leder till mängder av ytor för oss. Nu kommer det bli en oerhört tuff match på Bernabéu, och troligen så backar de hem även på Camp Nou.

El Soap

Jag vill verkligen inte riskera ännu en längre skada på en nyckelspelare. Även om Piqué är 100 % är det onödigt att riskera något. Bättre att han i så fall får hoppa in med 20-30 minuter kvar, för att i alla fall ha några minuter i benen innan Valencia.

Eller varför inte Puyol och Piqué en halvlek var?
Atlético addeh
2011-09-14 18:53
LAM Nr 10

Madrid har löjligt enkelt spelschema inledningsvis. Mot slutet av oktober och fram till jul möter man sedan alla topplagen på en och samma gång. Man ställs mot Málaga, Valencia, Sevilla & oss på bortaplan, samt Atlético & Villarreal på hemmaplan. Jag förväntar mig att Madrid inte tappat poäng före dessa matcher.
Barcelona El Soap
2011-09-14 18:42
L.A.M Nr 10

Jo, kan hålla med dig att det är bra att gå runt på försvararna nu, då dessa har varit skadade mycket och saknar matchtempo. Det är viktiga matcher som följer nu och då gäller det att ha alla friska. Dock ser jag gärna att Pique går in direkt när han är tillbaka, saknade honom otroligt mycket igår.
Barcelona Smogen
2011-09-14 18:36
Jag blir lite orolig när Pep säger saker som att "man gjorde allt man borde göra" mot Milan. Eh...ja, allt utan att springa in i straffområdet, vara vakna i försvarsspelet under hela matchen samt att spela bollen med ett till två tillslag istället för att hålla i den.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-14 18:31
Nej det är klart. Men det viktiga var att sätta press på Real och vinna två toppmatcher så tidigt på säsongen.

Sen så har vi väl inte vunnit på Mestalla på ganska lång tid. Jag vet att vi spelade mållöst förra säsongen och 2-2 innan det. Kan dock inte minnas hur det slutade 08-09, har för mig att vi inte heller den gången segrade.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-14 18:30
El Soap

Det beror på. Är Puyol och Adriano 100 % redo för att starta tycker jag det är smart att sätta Abidal på bänken. Han har inte heller riktigt kommit upp i normal form den här säsongen, bortsett från returmötet mot Real Madrid. Anledningen är förstås att han inte kunnat träna upp sig tillräckligt efter sin sjukdom i våras, och han skulle nog behöva vila lite nu då han spelat väldigt mycket på sistonde. Jag tror vi får se han i toppform först om ett par månader.
Barcelona El Soap
2011-09-14 18:28
L.A.M Nr 10

Dock brukar ju inte Real ha så vidare svårt mot Atletico ;)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-14 18:27
Jag kollade lite på Reals spelschema i ligan. De tre nästkommande matcherna är mot Levante borta, Racing borta och hemma mot Rayo. Tre matcher man på förhand troligen inte kommer ha några problem med att vinna. Det är klart, kan Sociedad ställa till det för oss kan Racing göra det på sin hemmaplan, men det är inget man ska förvänta sig.

Nu till saken. Efter matchen mot Osasuna som vi borde vinna så kommer det två otroligt tuffa matcher. Först den absolut svåraste i ligan förutom El Clasico, Valencia på Mestalla, och sedan Atlético Madrid som vi brukar ha problem med på hemmaplan. Vi har en mycket viktig period framför oss, poängtapp i två av dessa matcher och vi kommer rätt långt efter Ral redan i inledningen av säsongen. Vinner vi däremot så sätter vi press mot dem när de ska ta sig an samma motstånd.
Barcelona El Soap
2011-09-14 18:24
L.A.M Nr 10

Abidal på bänken då?
Hutch
2011-09-14 18:23
Rambla

Självklart tar Pato chansen att peta förbi bollen när han ser backlinjen förvirrandes försöka hitta rätt positioner. Sen så finns det inte många som hade hunnit med en Pato i fart heller. Men efter det så sjönk han ju rejält, fick väldigt lite bollar att jobba med. Han blixtrar till först men tappar markant medan matchen pågår.
Barcelona Rambla~
2011-09-14 18:20
Hutch

Självkart var det snyggt och framför allt jävligt fräckt gjort. Så fort han hade slagit bollen framåt i djupled till sig själv så var det kört för alla försvarna för de var alla på väg framåt. Det är ett sånt där mål man ser inom pojklagsfotboll. Det ska inte få ske på den här nivån. Snacka om att Busquets och Mascherano blev avklädda. :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-14 18:18
Kommer Piqué bli spelklar till på onsdag? Jag vet att han kommer vara matchotränad men det är nästan så att man vill sätta in honom i backlinjen direkt. Busquets ska spela pivote, allt annat är ett riktigt dåligt val om nu ingen annan blir skadad. Adriano måste väl vara redo för att starta så han kan ta hand om vänsterbacksplatsen och i mitten startar Puyol och Masken.
Hutch
2011-09-14 18:17
Nevertheless så var det ett fläckfritt mål som säkert gjorde att Busquets och Mascherano blev röda i ansiktet. Jag imponerades av den snabbhet han visade upp, fan vad han utklassar de flesta i fotbollsvärlden i speed.

I övrigt gjorde han ingen vidare bra match, han fick inte mycket boll efter sitt mål. Milan kunde stundtals inte passa bollen fler än tre gånger, rätt så pinsamt faktiskt.
Annons: