/spanien/barcelona/forum/10869.aspx/spanien/barcelona/forum/10869.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hutch
2011-09-06 17:37
BarcaTroopers

Det är objektivt. Jag personligen håller Messi ett snäpp högre. Jag finner det i varje fall inte otroligt att folk föredrar Ronaldinho, han var magisk. Men Messi är too much. Vad som är ännu mer otroligt är att han ännu bara är 24 år.
Barcelona Éluc
2011-09-06 17:37
I mitt tycke var Ronaldinhos underhållningsvärde snäppet högre än Messis i nuläget. Däremot vågar jag påstå att Messi som fotbollsspelare var snäppet bättre än Dinho under sina bästa dagar.

Angående diskussionen om vem som är den bästa passningsspelare så är de lite olika typer vad gäller den aspekten. De lite längre passningarna och krossarna var Ronaldinho bättre på, samtidigt som han inte riktigt var lika bra i kortpassningsspelet som Messi i nuläget är.
Barcelona BarcaTroppes
2011-09-06 17:36
FC Barcelona #10 -

- Vill inte få det att vara roligt men jag tycker verkligen att messi är en bättre spelare.
Ronaldinho var magisk visst! men han leverarade inte på samma sätt som messi har gjort nu dom här åren.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-06 17:33
Hutch

Ja, galet bra. Tror till och med det kan bli ännu fler mål från anfallarna i år, då framförallt Villa kommer att vara bättre efter sitt anpassningssår. Även Sánchez lär ju spela mycket och det ökar kreativiteten i anfallet, och han lär också göra flera mål.
Barcelona BarcaTroppes
2011-09-06 17:33
Ja måste bara säga, Läste hela dagen igår och idag när en snubbe sa att Zidane är överskattad!
Jag håller verkligen med honom, vad hade egentligen Zidane, kommer man ihåg honom som fotbolls spelare så minns man att det enda han gjorde var att passa i sidled jämt och jämt.
Samma sak tyker jag med Ronaldo (R9) han var bra i barca och inter men inte i Real Madrid han vann igenting där. R9 har aldrig vunnit CL vilket Messi har gjort nu ett par gånger. Därför ser jag Messi som en bättre Spelare än R9
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-06 17:32
BarcaTroppers

Det är inte endast Real fans som tycker det.
Finns flera Barca fans som också gör det..

Och varför är det roligt?
Alla har sina egna åsikter angående vem som är bäst.
Barcelona Frodo
2011-09-06 17:31
Sergi Samper spelar som DM men jag har för mig att han tidigare spelat som CM. Han spelar precis som Busquets då han droppar ner mellan mittbackarna och styr spelet väldigt långt nerifrån. Han startade senaste Juvenil A matchen och det verkar som att han gått om mittfältarna födda 1994 och 1993 i Juvenil A.

Romeu lär inte bli köpt tillbaka om Samper fortsätter som han gör. Han går i Deulofeus takt just nu och dessutom i en gynnsam position. Om JDS lämnar så har han bara Gustavo framför sig i Barca B förutsatt att man inte köper in någon ny.
Barcelona BarcaTroppes
2011-09-06 17:30
Ja är inne på Puertans Forum asså dom är roliga, dom påstår att Ronaldinho var bättre än Messi
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-09-06 17:26
1.70-ligan

Defensiv mittfältare lik Pep Guardiola.
Hutch
2011-09-06 17:24
L.A.M Nr 10

Målmässigt så producerade Henry-Eto'o-Messi mer. 100 mål tillsammans. Villa-Messi-Pedro mäktade med 98 mål tillsammans förra säsongen. Helt sjukt.
Barcelona Frodo
2011-09-06 17:23
*Matchen spelades i Bangladesh och inte Indien.

*Samper och Grimaldo spelar inte med en äldre årskull. De är födda 1995 vilket är maxgränsen för U17 då de fyller 17 nästa år till EM/VM.

*Messi var återigen bäst på plan för Argentina. Det är synd att folk har bestämt sig för att hata honom i landslaget. Han står för typ 80% av allt framåt. Tråkigt att han får så lite tillbaka när han själv ger så mycket till sitt land och sina lagkamrater. Hur ofta får man se någon ge honom bollen i en bra position? Han får ju mer eller mindre driva bollen från mittplan för att vaska fram chanser till sig själv eller de andra.

*Demichelis är en katastrof. Att han tas ut och får starta är det första tecknet på inkompetens hos Sabella.
Barcelona Capitan Puyi
2011-09-06 17:16
"Sergi Samper (Juvenil B)
Innermittfältare, född 1995
För några månader sen kunde man i flertal engelska tidningar läsa att Wenger är ute efter den "nya Cesc Fabregas", nämligen La Masía-talangen Sergi Samper. Trots sin låga ålder har Sergi redan tränat med A-laget, och det sägs även att el Míster blivit imponerad av mittfältaren. Han påminner mycket om Guardiola själv vid sin positionering, utstrålning och ledarpondus. Precis som många andra Barcelona-mittfältare innehar Samper en bra passningsfot och är otroligt lugn i sitt agerande. Detta, i kombination med sin fina vision är han en mardröm att möta. Under matchen mot Celtic i NextGen-series kunde man på BackPage-twitter sida läsa följande kommentar: "The only thing midfielder Sergi Samper lacked was a big cigar." Denna säsong kommer den unge mittfältaren att skifta mellan Juvenil B och Juvenil A, och det är sannerligen ett namn att lägga på minnet.!"

Taget från 12 talanger krönikan
Barcelona Myrran
2011-09-06 17:13
1.70-ligan

Har för mig Sergi Samper är en Guardiola-kopia, inte helt hundra men det va det första som ploppa upp i huvudet.
Barcelona L.A.M Nr 10
R.E.M trion var väl aldrig sådär jättebra? När Ronaldinho var i toppform var Messi väldigt ung och när Messi blommade ut till världens bästa spelare så försvann Ronaldinho. Enda säsongen båda var väldigt bra var väl 06-07 men då fick Eto'o säsongen förstörd av skador, så det var aldrig en riktig succé när de tre spelade tillsamans.

Henry, Eto'o och Messi, där har vi en bra trio. 100 mål tillsamans på en säsong är imponerande, mycket imponerande. Kommer ihåg den säsongen där det i stort sett var utklassning i varje hemmamatch, samt 2-6 på Bernabéu. Synd att Henry bara var riktigt bra en säsong.

Men Villa, Pedro och Messi måste väl i och för sig gjort någonting liknande förra säsongen?
Barcelona Blaugrana91
Heywood Jablome - Por qué, Messi?

Hehe nej var mer för att det kom så plötsligt, var inte beredd på det. ;)
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-06 17:07
Hemma från jobbet nu. Missade Argentinas match men såg att Messi dominerade - kul!

Dessutom är Samper och Grimaldo uttagna till Spaniens u17 landslag. Även det fantastiskt roligt!

Någon som vet om Samper är en offensiv eller defensiv mittfältare? Han är väl en xavi-typ, eller?
Barcelona Deulofeu
2011-09-06 17:00
Han suger inte alls han kan slå en pass till Messi mer än andra i laget kan...
Barcelona Hetfield
2011-09-06 16:59
Nödvändigt att ta en spelare till Indien och inte ens låta honom få spela i en betydelselös match. Jag syftar förstås på Pastore.
Barcelona comprende
2011-09-06 16:57
För Pastore suger, sluta hypa en medioker spelare som inte gjorde ett skit i Italien
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2011-09-06 16:55
Om en månad börjar kvalet i sydamerika smart av coachen att inte byta sönder matchen bara byta ut vissa.Helt rätt ser ganska ok ut ändå.Men varför får inte Pastore lira något?

Jag gillar Argentinas målvakt den bästa de haft på ett tag tycker jag.
Barcelona Deulofeu
2011-09-06 16:51
Kul för Agureo att få spela en kvart och han är en av de största lirarna i premier league medans Higuain sitter på bänken...
Barcelona Deulofeu
2011-09-06 16:49
Så här borde de starta ; )
Barcelona Deulofeu
2011-09-06 16:48
Äntligen nu jäklar blir det åka av!
2011-09-06 16:47
Banega blir utbytt - Aguero kommer in.

Messi som mittfältare nu? :S
Barcelona comprende
2011-09-06 16:47
Lägg ner den kedjan var inte så bra som du inbillar dig. Var det inte Ronnies dag så var den kedjan ganska harmlös. I dagens anfalluppsättning så kan alla göra det på egenhand
Barcelona Deulofeu
2011-09-06 16:40
Ut med Higuain in med Pastore upp med Messi i anfalet...Han behöver verkligen göra mål.
2011-09-06 16:36
3-1 Argentina.
Barcelona Abbe.
2011-09-06 16:34
Deulofeu

Sergi Samper, också född 1995, är även hann uttagen till U17-landslaget.
Barcelona ferreira19
2011-09-06 16:33
Messi villa pedro i all ära, men dom är "inget" i jämförelse med R.E.M. Den trion va fan helt oslagbara, dom hade allt...
Barcelona Deulofeu
2011-09-06 16:28
Något helt annat Grimaldo 15 åriga vänsterbacken är uttagen till u-17 landslaget hur stort är inte det?

Han går i Deulofeus fotspår som spelade u-19 trots sina ringa 17 årFramtiden ser ljus ut.
Annons: