/spanien/barcelona/forum/10868.aspx/spanien/barcelona/forum/10868.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas V.V - Seydou Keita!!!!!!
2011-09-05 17:29
Gerard Pique eller Cesc Fabregas är kaptensmaterial så det skriker om det.
Barcelona 1.70-ligan
Hetfield

Precis så som jag också resonerar. Det är inte i år en ny kapten ska väljas och om ett par år tror jag Fabregas absolut kan vara ett alternativ. Jag ser inte don Andrés som en kapten :P
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
Keita eller Pinto som kaptener hade varit något.
Grace/Wastelands
Messi är ju ingen diva och blir inte direkt gråtfärdig när någon medspelare gör mål istället för att han själv fick göra det som Ronaldo.

Men 3:e kaptenen känns rätt oviktig. Sker ju i typ 2 ggr per säsong att de två första valen är borta i samma match.
Barcelona Hetfield
2011-09-05 17:27
Valdes (tjurskalle) och Busquets (förstärkare av klass) ska inte vara lagkaptener för Barcelona. Pique är perfekt efter Puyol och Xavi.

Iniesta och Messi har bra personligheter men båda är lite för tysta och har en väldigt ljummen personlighet, även om jag föredrar Iniesta där.

Cesc kan vara kandidat, men har inte varit i klubben så länge.
Barcelona comprende
2011-09-05 17:27
En framtida kapen är Thiago. Han har pondus, karisma, kan ryta till, uppfostrad av Barca. Själv tycker jag inte att målvakter ska vara kaptener, då dom inte påverkar så mycket ute på plan. Och speciellt inte Valdez, med alls hans räder till halvplan. Tänk er då han som kapten hahaha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona II Barça II
2011-09-05 17:26
Busquet och Valdes är inte kapten material.
Barcelona 1.70-ligan
1. Pique 2. Fabregas 3. Bartra

Mina tre favoriter till att ta hand om kaptensbindeln om några år om allt går som det ska. Jag utgår ifrån vilka jag tycker, eller tror kan bli mest lämpade för uppgiften - inte vem som varit längst i klubben.
Tycker t.ex. Cesc är mer ledartyp än Iniesta. Bartra är min personliga drömkapten för det skulle också innebära att han blommat ut helt ifall han i framtiden nämns vid kaptensdiskussionerna :)
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
Att ha Messi som kapten är typ lika mycket fail som att ha Ronaldo som kapten.
Hutch
2011-09-05 17:24
L.A.M Nr 10

Vi ska komma ihåg att Busquets heller inte utgör ett bra föredöme. Han drar sig inte för tjuvknep och filmningar, ja han filmar. Period. Busquets känns inte som ett dugligt val. Inte typiskt kapten-material.
Grace/Wastelands
2011-09-05 17:24
Ser att jag och Hetfield tycker exakt samma sak. Han beskrev det rätt bra. Nej, med tanke på hur mycket Valdés spring iväg från sitt straffområde på dumma strapatser där han inte ahr något att göra så borde man inte uppmuntra till det ännu mer.

Valdés kommer ju agera som en kapten på ett sätt oavsett. Det kommer nog de flesta katalaner göra.

Men Piqué och Iniesta är dom två mest givna jag vill ha som kaptensmaterial.

Busqueets verkligen inte. När Marquez var i klubben ville jag ju ha honom som 3:e val till kaptensbindeln. Jag gillar tanken på att en icke-kataln kan vara 3:e kapten men lär nog inte bli så med så otroligt många katalaner i laget.

Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 17:21
Ingen som vill ha Busquets som tvåa eller trea?

Alla verkar dock vara rätt överens om att Piqué skulle vara den ultimata förstakaptenen. Sen är det väldigt öppet verkar det som.

Har inte Barcelona så att spelarna själva röstar? Tycker det är väldigt bra, då den som vinner vet att majoriteten i truppen vill ha honom som kapten.
Barcelona Senor Grande Pep
2011-09-05 17:20
Messi passar absolut inte som kapten. Jag tycker kaptenen ska vara katalan och ha lite pondus. Efter puyol tycker jag det ska vara 1. Xavi 2.valdez 3. Pique.... Pique och valdez är nog ganska lika när det gäller stark personlighet men som tidigare nämnts så har valdez varit i Barca mkt längre.....men om man väljer kapten efter betydelse i laget kan lika gärna iniesta också vara el kapitan
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona A.Gaudi
2011-09-05 17:16
Är väl Pique och Fabregas som känns som naturliga val som kaptener. Inte fab nu direkt men när han spelat i klubben 2 år så ser jag ingen anledning till varför han inte skulle vara det.

Han är ju dessutom erfaren som kapten efter Arsenal. Iniesta och Messi ska ALDRIG vara kaptener. Man vill ha en stor personlighet som kapten eller åtminstone någon med karisma. Bägge dessa herrar är alltför lågmälda för min del. Iniesta känns dessutom alldeles för vänlig, har svårt att se honom ryta till när laget spelar dåligt.
Hutch
2011-09-05 17:15
Pique utstrålar en kapten-aura känns det som. Han spelar med ett stort pondus. Ett riktigt Barcelona-fan och en respekterad person. Han är en av kandidaterna.
Barcelona A.Gaudi
2011-09-05 17:14
Det jag inte riktigt förstår med allt om Frank Rijkaards efterträdare. Det vore väl isåfall vara Laporta som föreslagit honom och inte Rosell. Laporta var trots allt President under peps två första säsonger.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 17:14
Grace/Wastelands

Vet inte riktigt om både Iniesta och Messi ska gå före Valdés. Den sistnämnde är äldre, har varit given hur länge som helst och är dessutom katalan och egen produkt( Iniesta och Messi också). Den där pondusen som är anledningen till att du väljer Piqué som förstaval, känns det inte som Valdés har mer av det än Iniesta och Messi?
Barcelona Hetfield
2011-09-05 17:13
Valdes ska inte vara lagkapten, period. Jag skiter i om han ska ha det efter Xavi, det går bara inte, jag ser inte honom som en lagkapten.

Pique (pondus), Iniesta (elegans) och Messi (skicklighet).
Barcelona A.Gaudi
2011-09-05 17:12
Jag gillar Borell. Han är rätt provocerande för en barcasupporter men jag tycker han generellt har roliga åsikter. Han kör sitt eget race och är rätt egen med sin linje i sverige
Barcelona Sano97
2011-09-05 17:12
Herrejävlar fatta om det hade hänt.
Barcelona Riiio!!
2011-09-05 17:10
Herregud va sugen man blir på att betta på att Rolnaldinho gör mål i sin comeback med det brasilianska landslaget.. någon som håller med?
Borde ju va relativt stora pengar på det =)
Grace/Wastelands
Piqué som försteval, Iniesta som andra val och Messi som 3:e val.

Piqué har en jävla pondus och jag har en förkärlek för mittbackar som kaptener.
Barcelona L.A.M Nr 10
Piqué och Valdés känns givna som kaptener när Puyol och Xavi lagt av. Den tredje platsen är väldigt öppen mellan Iniesta, Busquets, Messi och kanske till och med Fábregas, när han spelat här i minst tre år. Mitt val som trea blir Busquets. Iniesta och Messi känns inte riktigt som ledare, med all respekt för hur duktiga spelare de är och även om Iniesta för tillfället är fjärdekapten.
Hutch
2011-09-05 17:09
Denne allasFCB2 producerar grymma videos. Allt från intressanta analyser till coola highlights till varsin spelare. Hans senaste Iniesta-video med hans vändningar är helcool. Denna highlight-video han gjorde med Valdes är även den grym.

Valdes är ett monster 1 mot 1.
Barcelona II Barça II
2011-09-05 17:06
Som vi alla känner till så har vår älskade kapten bara några få år kvar i laget. När han har lagt av så blir nog Xavi första kapten, men han har ju också bara några år (kanske tre?) kvar i absoluta toppen.

Det jag vill komma fram till är, vem vill ni se som kapten när legenden och Xavi har slutat med fotbollen? Med all respekt för Valdes så tycker jag inte att han bör vara kapten. Jag skulle vilja ha Iniesta som första kapten, Messi som andra valet samt Pique som tredje.

Vad tycker ni?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 17:05
Borell är en otroligt negativ person. Han är kunnig om Italien och deras sportchefer, ägare mm men när det gäller allt annat ska han bara hålla käften. Hjälper inte att han hatar allt som har med Barca att göra.
Hutch
2011-09-05 17:03
Ett avsnitt med opportunisten Borell? Jag måste nog avstå denna gång. Jag fattar heller inte särskilt stort tyckte för denne. Det finns ett flertal kunniga och kompetenta personer i panelen då & då och Borell är inte en av de.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 17:03
Vilken målvakt Valdés är. Helt enastående. Världens absolut bästa målvakt en mot en, och den andra bästa i världen efter Casillas. Har hållit en otroligt jämn nivå nu i 3 säsonger och man är helt lugn med honom i målet.

Redaktionen
2011-09-05 17:01
Make love, not war. Höj nivån, det gäller flera stycken.
Atlético addeh
2011-09-05 17:00
Grace/Wastelands

Borell är aldrig i studion helgen efter att hans lag gått dåligt. :P
Annons: