/spanien/barcelona/forum/10867.aspx/spanien/barcelona/forum/10867.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-05 21:50
el Maestro och LAM nr 10

Om du läste vidare så skrev jag också att det var pga han är en personlig favorit. Det var ett önsketänkande. Nämns han i kaptenssnacket om ett par år betyder det att han har blommat ut och blivit en viktig spelare i laget - det är vad jag hoppas på. Och om utifall dessa scenarier slår in tror jag han har allt som krävs för att bli en bra kapten... men jag hoppas jag är tydlig nog: Nej, jag menar inte att Bartra ska gå före Cesc eller någon annan i kaptenssnacket, även om det handlar om ett par år framåt i tiden. Åtminstone inte än ;)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 21:50
1.70-ligan

Tycker du överdriver rejält med Bartra men jag antar att det snarare är din högsta önskan än vad du verkligen tror på. Om Bartra blommar ut och blir en startspelare som mittback så kan han bli ett alternativ som kapten i framtiden, men det först när de flesta i dagens trupp inte längre spelar här. Piqué är ju fortfarande rätt ung och kommer vara i laget i säkert 10 år till, och jag tror inte Bartra kan gå om honom i hierakin.
Barcelona II Barça II
2011-09-05 21:49
Jag vill som sagt se Messi som vice kapten om 3-4 år. Men verkar vara ensam om den åsikten.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 21:48
Ju mer och mer jag tänker på det så kan nog Iniesta bli en bra lagkapten trots allt. Han saknar den riktiga pondusen som många kaptener har, men han är trots allt en riktigt respekterad spelare i omklädningsrummet och en av de med högst status i hela truppen. Han har gjort otroligt många matcher i A-laget och har spelat här sen hans debut 2002. Tror han skulle bli bra andrakapten tillsamans med antingen Valdés eller Piqué.
Barcelona el Maestro!
2011-09-05 21:46
1.70-ligan//

Tack för skrattet;-). Det var rolig av dig. Du skriver att Bartra till och med ska gå före Cesc i din lista om jag har förstått rätt.
Annars tycker att det du skriver är vettigt i övrigt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 21:44
elbraco

Tror också han har stor chans att blomma ut i Roma och göra minst 10 mål i Serie A men är väldigt tveksam till att han kan bli en starter i dagens Barcelona som aspirerar på trippeln i stort sett varje säsong. Eftersom han är en 9:a och gör det absolut bäst där så kommer han att få spela på fel position i Barcelona då Leo Messi har tagit den positionen och gjort den till sin egen, och ingen kommer troligen ta den ifrån honom på ett bra tag.

Om jag får gissa så tror jag att han gör två bra säsonger i Roma med 10-15 mål i ligan båda åren, sedan kommer han tillbaka till Barca men får ändå agera inhoppare och att han till slut säljs och blir en bra spelare i ett annat lag, förhoppningsvis i La Liga. Tråkigt, men jag tror tyvärr inte på att Bojan kan bli en riktigt bra startspelare i dagens Barcelona.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-05 21:42
Nu tror jag inte att det finns någon här som anser att Cesc ens om några år bör vara förstavalet som kapten. Åtminstone inte som läger ser ut nu. Men vissa, inklusive jag, tycker han lämpar sig bättre som en kandidat till bindeln än t.ex. Iniesta, Busquets m.fl... och det ledde såklart till en jättedebatt, på gränsen till att spåra ur. Som vanligt när Cesc kommer på tal.

Pique, Bartra, Fabregas - det är mina favoriter i rangordning till att ärva bindeln efter Puyol. Jag går inte efter vilka som är mina personliga favoriter (jo, i Bartras fall) utan på vilka jag tror har störst potential att bli en bra ledare i Barca på sikt.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-05 21:40
Italienska strejken är tydligen över för den som har missat det, mig inkluderad.
Barcelonistas
2011-09-05 21:38
Marcelo är så sjukt överskattad herregud va ful han är.
Grace/Wastelands
Jag tror seriöst han faktiskt kan ha någon bokstavskombination eller någon syndrom. Han verkar ha mist förståendet helt.
elbraco - Bojan y Thiago
Speaking om den nya förlorade sonen, Bojan, så tror jag verkligen att han kommer blomma ut i Roma. Han behövde växa mentalt och bara grejen med att flytta sig från en miljö där han känner sig säker till en helt ny sådan kommer få honom att utvecklas. Rent fysiskt har han redan allt en bra striker behöver, tekniken, speeden och framförallt avsluten. Han har en killer instinct som många etablerade strikers saknar. 12-15 mål i Serie A i år kan jag ge mig fan på att han gör.

Använder vi inte tillbakaköpsklausulen inom två år kommer jag bli part-time romanista av ren och skär bitterhet mot styrelsen och Pep om han är kvar då.
Och självklart av lojalitet och kärlek till Bojan Krkic, FCB.s true number nine.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 21:37
Hur var Cesc bedrövlig som kapten i Arsenal? Tycker han kämpar hårt och har ledaregenskaper, så han hade varit helt okej som kapten. Men just för tillfället så finns det många fler spelare som hade gjort det bättre med bindeln i Barcelona. Iniesta, Valdés, Piqué, Busquets för att nämna några.
Barcelona II Barça II
2011-09-05 21:36
Greenwood

Hahaha, det ser nästan ut som att han vill fira med Messi o co.
Barcelonistas
2011-09-05 21:36
Rolle

Pajasen Kaljic lider av selektivt minne han vill bara minnas det han vill och höra det han vill.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 21:33
barcetia

Bojan som kapten? För det första vet vi inte ens om han kommer tillbaka till klubben. Sen har han knappt presterat i så många matcher och frågan är om han kommer att blomma ut i Barca till en klassanfallare. Om han tar startelveplatsen och om han blir en riktigt bra striker och när han blir äldre så kanske han kan vara alternativ till andra eller tredjevalet. Men det lär inte hända och det kommer finnas många fler spelare som är bättre lämpade för uppgiften.
Barcelona Hetfield
2011-09-05 21:32
Haha, Ronaldinho hade mer talang i det han sket ut varje morse än vad deras guldgosse i C.Ronaldo har idag.

Frodo

Ja du, man kan tolka att det är hat när vartannat inlägg handlar om hur mycket du ogillar honom.

Dessutom så sa jag om ett par år, inte redan nu. Varför är det så otänkbart att han kan bli lagkapten om ett par år? Är det för att han spelade i Arsenal? Nej du, det med att han är "velig" håller inte då han spelar idag i Barcelona och har spelat i ett topplag sen han var 17-18.
Barcelona Frodo
2011-09-05 21:31
Hetfield

Vad sägs som att du inte sänker nivån genom att hävda att alla hatar bara för att de tycker precis som dig? Jag har åtskilliga gånger sagt att jag inte hatar Cesc så det vore bra om du slutade upprepa det i din argumentation.

Det är befogat att jag ifrågasätter om han är framtida kaptensmaterial. Jag tycker att det är otroligt avlägset att ens tänka tanken på att han ska bli kapten i Barcelona med tanke på vilka framtida klubblegendarer vi redan har i truppen samt det faktum att han var rätt bedrövlig som kapten (men fenomenal som spelare) i Arsenal.
Barcelona Greenwood
2011-09-05 21:30
Cesc lagkapten? Ja, när man ler (2:46 i länktips) när ens lag släpper in ett mål är man en perfekt lagkapten.
Barcelona Alvés - Por Que?
Rolle_D

Den där killen har en skruv lös, du ska inte bry dig om vad dom skriver i puertan... Ronaldinho hade lektstuga mot Real Madrid så till och med publiken applåderade honom, och jag tror fortfarande Ramos svimmar av när han ser Dinho live eller på bilder efter den där kvällen.
Barcelona A.Gaudi
Vi kan väl börja med att hoppas att Bojan ens tar en startplats i roma innan vi går så långt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 21:29
Frodo

Ja fast det måste ju finnas en förstakapten som har det mesta ansvaret och som är kapten i de flesta matcherna. Det tycker jag inte att Iniesta ska vara.

1. Piqué. 2. Valdés. 3. Iniesta

Så skulle det också kunna vara.
Grace/Wastelands
De Gea som kapten för u21 la seleccion alltså. Intressant.
Barcelona el Maestro!
Angående diskussionen om Cesc ska vara kapten eller inte.
Vad jag förstår så hävdar Hetfield att Cesc är kaptenmaterial. Jag håller med honom. Detta är inte lika med att Cesc bör bli kapten. Han kan inte bli kapten i de närmaste åren. Det vore inte rätt mot andra spelare som står före honom i listan just nu. Men jag är säkert på att han kommer att bära kaptensbindeln en vacker dag. Det kommer att dröja dock. När Puyol, Xavi, Valdes, Iniesta lägger av står kaptensbindeln mellan Pique, Messi och Cesc. Det är då generation 87 ska regera. Cesc kan då om inte annat vara kanske vice kapten eller tredje valet till att börja med.
Barcelona barcetia - BENVINGUT ALEXIS!
2011-09-05 21:28
Mitt val av kaptener:

1. Valdés
2. Piqué
3. Bojan
Barcelona II Barça II
Grace/Wastelands:

I länken ser du Spaniens startelva. Scrolla ner lite..
Rolle_D
kjalic hånar ronaldinho.. minnet verkar vara kort hos snubben för vad rolle har gjort mot hans horunge lag är oförglömligt
Atlético addeh
Hetfield

Ja, det klart att Cesc på sikt kan bli lika älskad som Xavi och Iniesta, men du skrev ett par år, det var det jag reagerade på. Som om du redan tror allt kommer gå som på ett bananskal för honom.

Fábregas måste vara den enda personen du inte kan skriva "no homo" om. :P
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-05 21:24
Mitt val utav kaptener efter att Xavi och Puyol lägger ner blir väl

1. Victor Valdes eller Andres Iniesta någon utav dessa som första.
2. Pique som 2 kapten
3. Messi som 3 kapten
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-05 21:23
Cesc som lagkapten...jorå, han är ju bra i underläge. När Arsenal låg under mot oss efter att RvP fick sitt röda kort så lyckades han klacka fram ett mål för oss.

Dålig lagkapten för Arsenal? Valde han barcelonismon före kanonerna?
Vem vet....
Barcelona Hetfield
2011-09-05 21:23
elbraco

Jag tror att Keita ska hamna under Keita :P
Annons: