/spanien/barcelona/forum/10866.aspx/spanien/barcelona/forum/10866.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-17 11:20
Förresten, vad har hänr med inflrrapporten? Brukar väl komma typ ett dygn innan matchstart. Har Red helt glömt eller håller de på?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-17 11:15
1.70-ligan

Hoppas det blir den backlinjen du skrev. Men tror fortfarande Keita spelar som pivote. Sen tycker jag inte man vilar Xavi, den här matchen ska vinnas och det oredntligt. Man ska spela bästa laget och vara grymt taggade. Ingen underskattning.

Fan vad jag är rädd att det blir poängtapp ikväll. Vi är verkligen inte i bra form, och det skulle inte förvåna mig om Osasuna kontrar in en eller två bollar.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-17 11:08
LAM nr 10

Adriano spelade inte i veckan så jag tror han startar idag. Det är en spelare Pep har förtroende för. Så pass mycket att han hellre spelar honom som VB än Abidal om båda är friska och det krisar i mittlåset. Men mot Milan var han just tillbaka mot skada och vilades således.

Alves-Mascherano-Abidal-Adriano
--------------Busquets-----------------
-------Thiago------------Cesc---------
-Villa---------Messi-----------Afellay-

Denna elvan tror och framförallt hoppas jag på. Tror Keita och Pedro vilas eftersom båda har spelat mycket på sistone och vi har två spelare tillbaka i Afellay och Adriano.
Barcelona DM1982
2011-09-17 11:04
Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!

Fest och fest. Visst brukar det bli tuffa matcher mellan lagen men det som det oftast handlar om är respektive lags huliganer som hatar varandra. De är fortfarande på 80-talets dräggnivå.

Skönt med match ikväll. Nu får vi se om spelet mot Sociedad och Milan var en tillfällighet eller en trend. Mot Sociedad spelade vi som krattor under stora delar av andra halvlek, det var läskigt att se. Mot Milan spelade vi jäkligt bra men var inte effektiva och slarvade rätt fint vid båda målen.

Hoppas rullet kommer igång ikväll, fint spel. Fabregas måste spela lite offensivare och enklare. Backlinjen måste vara på tårna. Busquets måste spela pivote. Sen är väl Puyol helt fit for fight, eller? Då borde han vara på planen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-17 10:53
Vad tror ni om startelvan ikväll då? Hoppas verkligen Pep återgår till det normala med Busquets som pivote men har en känsla av att han ännu en gång startar med Keita där, samt Masken och Busi som mittbackar. Resten av mittfältet och anfallet känns rätt givet.

Trolig startelva:
Valdés;
Alves, Mascherano, Busquets, Abidal;
Xavi, Keita, Fábregas
Villa, Messi, Pedro

Det där känns alltså som den mest troliga. Om jag får bestämma går dock Adriano in och ersätter Keita medan Busquets flyttar upp ett steg och Abidal blir mittback. Det känns dock inte längre som ett alternativ för Pep.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-17 10:53
1.70-ligan

Jävlar, 2-1 målet var snyggt som fan :)
Barcelona Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!
2011-09-17 10:41
Idag får ni inte missa dagens fotbollsfest, Millwall - West Ham.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-17 10:39
Lite lovord från en engelsk åskådare i matchen mot City. Första stycket är om Miguel Angel, andra om Grimaldo som synes:

"Yes i was there last night. He looked very good. Calm, relaxed, confident, goals with both feet. Can run at defenders, nice intricate interchanges. He kind of reminded me of a Zidane or Diego Perotti (Sevilla) with his height and the way he moves and plays. Very impressed with him.

But the player I was most impressed with was Alejandro Grimaldo, he was superb, I'd be surprised if he wasn't Barca's first choice LB one day. He looks like he will be a star."
Barcelona Deulofeu
2011-09-17 10:14
170 ligan det stämmer en nyvCanales månne?
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-17 09:55
Rekommenderar starkt länktips. Highlights från Juvenil A:s match mot City häromdan. Det är citys TV-kanal som står för klippet så därför blir det lite fokus på dem med interjuer osv efteråt. Men det är å andra sidan gött med en engelsktalande kommentator!

Oerhört vackert 2-1 mål av Miguel Angel, som dessutom blev tvåmålsskytt. Var det honom som Barca köpte från Racing Santander i somras?
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-17 09:04
På Demo så har det ännu inte uppdaterats fullt och de spelarna som gick i slutet av augusti spelar fortfarande i sina gamla klubbar. När riktiga Fifa12 kommer ut så kommer Cesc garanterat vara i Barca.
Barcelona Sano97
2011-09-17 07:13
Thiago - Next no.1

Tror ochså att det är så och det är ju samma sak med Nasri eftersom han är kvar i Arsenal men det kanske updateras sen.
Barcelona Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!
2011-09-17 05:21
Grace/Wastelands

Beror väl på vem som är online vid tillfället.
Vad du skriver kan ju inte tilltala alla.

Grace/Wastelands
2011-09-17 04:07
Pissigt att man skriver det mest relevanta inlägget på år och dar i/på Les Rambles och det inte ens kommenteras/analyseras.

Får gnälla mer på enstaka spelare istället för några inlägg av relevans klarar ju folk inte av att läsa/förstå sig på. Föga oväntat dock. Det råder ju en högst bristande kunskap vad gäller det mesta här.

Barcelona Thiago - Next no.1
2011-09-17 01:47
Aha, ändå rätt konstigt, kan väl inte vara särskilt svårt ändra på. Dessutom borde väl alla toppspelare uppdateras först, eller?
Barcelona Éluc
2011-09-17 01:42
De har inte uppdaterat transfers till fullo än.
Barcelona Thiago - Next no.1
2011-09-17 01:38
Spelar Fifa 12 just nu, men varför spelar inte Fabregas i Barca? Någon som vet?
Barcelona Rambla~
2011-09-16 23:27
Hetfield

Jag tänker inte säga emot dig. Fast jag tror att vi kan glömma en ny mittback den här säsongen.
Barcelona Hetfield
2011-09-16 23:24
Inte för att vara negativ här, men om jag får se Mascherano-Busquets + Keita (pivote) mot t.ex: Real Madrid så kommer deras snabba spelare att få en trevlig kväll. C.Ronaldo kan nog jogga förbi Mascherano och Busquets positionsspel som mittback är väldigt mediokert.

Rambla

Jag tycker att Pep är ute och cyklar och litar blint på att Busquets ska bli nästa Maldini. Det är dags att köpa in en bra mittback.
Barcelona Rambla~
2011-09-16 23:22
Hetfield

Du blir nog inte gladare om du läser vad Pep sa vid presskonferensen idag. Fontas kommer han att skynda väldigt långsamt med då han är ung och oerfaren. Han sa också att man inte var ute efter att förstärka försvaret i somras för Pep anser fortfarande att det är tillräckligt bra. Han hade lite sura svar på kritiken angående försvaret, att Busquets spelar mittback, Fontas mm.

Dessutom så la han till att de måste vara försiktiga med Piqué. Hans hamstringskada måste läka ordentligt först. Efter det måste han göra sin försäsongsträning, för den har han inte genomgått fullt ut som de andra spelarna.

Kontentan av det hela. Pep tycker att försvaret är tillräckligt bra och att det finns tillräckligt med alternativ vid skador och så har de alltid ungdomarna från Barca B att ta från. Vi får väl helt enkelt lita på honom.
Barcelona Hetfield
2011-09-16 23:04
Det är vid sådana lägen man undrar vad fan Fontas gör i A-laget om han agerar som bollkalle när han kan hjälpa B-laget som behöver hjälp.
Barcelona Rambla~
2011-09-16 22:55
Skit samma om de spelade i Primeran. De var nere på 10 man och har bara kontringar att leva på. Spela aggressivt hela tiden på gränsen och kontringar är allt Hercules kan spela. Då ska man klara av att hålla undan när man är 11 mot 10 kan man tycka. Tyvärr är de flesta spelarna fortfarande för unga och lite för veka.
Barcelona II Barça II
2011-09-16 22:52
De vann ju över A-laget på Camp Nou :P.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2011-09-16 22:52
Riktigt trist tyckerfaktiskt att flera i laget underpresterar grovt.Vissa var ok tex Deulofeu,Rafinha,Jonathan,Montoya samt Mino men resten borde ta sig en rejäl funderare och skärpa till sig.Kiko tex visar i princip inget alls varför man köpte honom jag tycker vi har tre yttrar som är bättre än han.

Barcelona BB-Barceloneta
2011-09-16 22:49
Visst är det tråkigt med torsk för B laget men man får inte glömma att det varr hercules de mötte, spelade ju trots allt i Primeran förra året. Men jag börjar också som all andra tvivla på eusebio
Barcelona Criff -Llourinho
2011-09-16 22:47
Snacka om att det går dåligt för Barca på alla håll & kanter nu...
Barcelona Rambla~
2011-09-16 22:45
Nej, det här är för dåligt. Skapar knappt någonting efter 1-2 trots bollinnehav.

Eusebio Fuera!
Barcelona Rambla~
2011-09-16 22:42
Hur fan får han det till hörna domarjäveln?
Barcelona Rambla~
2011-09-16 22:40
Fatta bara vilket helvete man fick gå igenom och hur svårt det var att ta sig till Segundan. Allt jobb Pep och Luis Enrique lagt ner för att ta laget dit. De får bara inte slarva bort detta och ramla ur.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-16 22:37
Ja och att åka ur Segundan vore mer eller mindre katastrof. Både för de ungas utveckling och för möjligheten att kunna behålla dom. Det är fantastisk att kunna ha ett lag i andradivisionen. Sumpa inte det! Det ska inte behövas med den truppen..
Annons: