/spanien/barcelona/forum/10863.aspx/spanien/barcelona/forum/10863.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 22:03
Alves

Puyol är naturligtvis fortfarande en riktigt bra spelare som kommer få spela mycket matcher när han är frisk. Jag tror bara att han inte får starta de absolut tuffaste, då tror jag Mascherano går före.

II Barca II

Jag tror också Messi kommer bli en av Barca legendarer om några år, kanske till och med vår bästa spelare någonsin. Men jag är tveksam till att han växer ut till en ledare, ser flera andra so skulle göra det bättre som kapten än Leo.
Grace/Wastelands
2011-09-05 22:02
Puyol håller på att bli en Maldini för oss. Maldini var ju rätt sällan helt skadefri mot slutet men han spelade alla viktiga matcherna och då var det som han inte saknade varken matchtempo eller form alls. Han var bara helt fenomenal i alla dessa stora matcher. Samma sak med Puyol.

Dock tycker jag Puyol de senaste åren har varit en aning slarvig mot sämre lag, men det har ju inte direkt lett till poängtapp ändå. Men varje gång Puyol får möta C.Ronaldo verkar han hamna i sitt livs form.
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-05 22:01
L.A.M Nr 10

Jag kan svära på att nu när Puyi är fit, han kommer säkerligen få speltid mot Real sociedad, efter det när han är frisk kommer han spela vilken match som helst. Finns ingen och då menar jag ingen som går in så helhjärtat som honom 100% i vilken närkamp som helst och han spelar sig inte ur utan rensar när det gäller. no mistakes.

Även Guardiola sa på presskonferansen inför matchen mot Villareal att Puyol kommer vara fit for fight snart. Så mot Milan blir det säkert Pique Puyol om han är helt 100.
Barcelona DM1982
2011-09-05 22:01
Nu kommer han aldrig bli det men Mascherano är en klockren lagkapten.
Barcelona haeger
2011-09-05 22:00
Om Valdes var en utespelare så skulle jag hålla honom som etta, men jag anser att Pique kommer blir vår framtida kapten. Valdes tvåa och Iniesta trea.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 22:00
Nja, jag vet inte om han är så given. I tuffa matcher tror jag faktiskt Pep väljer Mascherano som mittback brevid Piqué, om jag ska vara ärlig. Jag tror han känner sig tryggare med det paret, vilket även jag gör. Mascherano har varit riktigt bra som mittback medan Puyol med all respekt blir lite sämre för varje säsong.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-05 21:59
el Maestro

Lugnt buddy :)
2011-09-05 21:59
Glömde länktips
2011-09-05 21:58
L.A.M Nr 10

Tror samma sak, han kommer sluta på topp och inte som milans avdankade backar. Men kom ihåg att nästan alla sa inför 2010/2011 säsongens EL Clasico när Ibra avgjorde, att Puyol inte skulle vara ordinarie mer, han var skadad men blev fit till klassikern och han blev utsedd till matchens lirare,

Kolla länktips, kolla 00:30, 00:45 och 1.08.. Utan honom så hade vi garanterat förlorat den där klassikern.
Barcelona II Barça II
L.A.M Nr 10:

Jag tror att Messi kommer att växa till en ledare. Tror även att han om 3-4år kommer att skriva in sig i historie böckerna som en av Barcelonas absolut största legender genom tiderna.

Men det är ju bara vad jag tror och hoppas, sen så gillar jag Messi väldigt mycket :).

Men som första kapten vill jag se Iniesta.
Barcelona L.A.M Nr 10
elbraco

Byt ut Valdés mot Busquets så är listan komplett. Jag har i alla fall bestämt mig att Iniesta, Valdés, och Piqué ska vará de tre nästa kaptenerna. Vet bara inte vilken ordning de ska vara i.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-05 21:56
Puyol är GIVEN som ordinarie när han är frisk, vad babblar du om? :P
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 21:55
Alves

Tror nog inte Puyol har så många år kvar, han är ju inte ens ordinarie längre. Tror han stannar i truppen som pappa i två säsonger till men sedan lägger av, om jag "känner" Puyol rätt så kommer han sluta när han känner att han inte kan bidra med något till laget längre.
Barcelona el Maestro!
2011-09-05 21:54
1.70-ligan//

Jag förstår givetvis men jag kunde ändå inte låta bli att skratta när du tar upp Bartra i sammanhänget. Inget illa mot dig alls. Det lät bara roligt!
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-05 21:53
Visst kan vampyren falla in lite väl mycket i blyga-gossen stuket men han kan ändå bita vasst när det behövs. Det har vi sett lite antydningar till i de senare matcherna då han blir irriterad och skäller ut motståndare, Vidal i Chilematchen t.ex.

Dock har jag svårt att se han ryta åt medspelare så visst, det finns spelare som går före honom i kaptenskön men en man med hans pondus och respekt är en mer än duglig vicekapten. Nu har jag redan gjort en lista i och för sig (två faktiskt, om man räknar med Keita-listan) men om jag skulle göra en lista för framtiden tycker jag inte att Pique som förstaval, Iniesta som andraval och Busquets som tredjeval skulle vara fy skam.

Man kan även peta in Messi någonstans där. För jävligt vad många "halvkaptener" vi har. Tur att vi har Pique som nästan alla verkar överens om vara nästa CAPITANO.
Barcelona L.A.M Nr 10
Kan vi inte köpa Gago och göra honom till kapten?

Gago, Keita och Pinto, vilket team det hade varit.
Är det bara jag som inte ens vill tänka på den dagen Puyol lägger av med fotbollen.. samt Xavi..... kommer bli en sorglig dag och ett hål i mitt hjärta då min favoritspelare sen barnsben Xavi lägger av... Legendarer
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 21:51
II Barca II

Får jag bara fråga, vad är det som gör att du tycker det, förutom att han är världens överlägset bästa fotbollssspelare?
Grace/Wastelands
2011-09-05 21:51
Jag bävar mest för att se Valdés ta sina 60meters löpningar med kaptensbindeln runt armen då han tror att dessa långa idiotiska löpningarna är rättfärdigade och helt plötsligt smarta och rationella beslut.

Grimaldo borde väl bli det.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-05 21:50
el Maestro och LAM nr 10

Om du läste vidare så skrev jag också att det var pga han är en personlig favorit. Det var ett önsketänkande. Nämns han i kaptenssnacket om ett par år betyder det att han har blommat ut och blivit en viktig spelare i laget - det är vad jag hoppas på. Och om utifall dessa scenarier slår in tror jag han har allt som krävs för att bli en bra kapten... men jag hoppas jag är tydlig nog: Nej, jag menar inte att Bartra ska gå före Cesc eller någon annan i kaptenssnacket, även om det handlar om ett par år framåt i tiden. Åtminstone inte än ;)
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 21:50
1.70-ligan

Tycker du överdriver rejält med Bartra men jag antar att det snarare är din högsta önskan än vad du verkligen tror på. Om Bartra blommar ut och blir en startspelare som mittback så kan han bli ett alternativ som kapten i framtiden, men det först när de flesta i dagens trupp inte längre spelar här. Piqué är ju fortfarande rätt ung och kommer vara i laget i säkert 10 år till, och jag tror inte Bartra kan gå om honom i hierakin.
Barcelona II Barça II
2011-09-05 21:49
Jag vill som sagt se Messi som vice kapten om 3-4 år. Men verkar vara ensam om den åsikten.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 21:48
Ju mer och mer jag tänker på det så kan nog Iniesta bli en bra lagkapten trots allt. Han saknar den riktiga pondusen som många kaptener har, men han är trots allt en riktigt respekterad spelare i omklädningsrummet och en av de med högst status i hela truppen. Han har gjort otroligt många matcher i A-laget och har spelat här sen hans debut 2002. Tror han skulle bli bra andrakapten tillsamans med antingen Valdés eller Piqué.
Barcelona el Maestro!
2011-09-05 21:46
1.70-ligan//

Tack för skrattet;-). Det var rolig av dig. Du skriver att Bartra till och med ska gå före Cesc i din lista om jag har förstått rätt.
Annars tycker att det du skriver är vettigt i övrigt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-05 21:44
elbraco

Tror också han har stor chans att blomma ut i Roma och göra minst 10 mål i Serie A men är väldigt tveksam till att han kan bli en starter i dagens Barcelona som aspirerar på trippeln i stort sett varje säsong. Eftersom han är en 9:a och gör det absolut bäst där så kommer han att få spela på fel position i Barcelona då Leo Messi har tagit den positionen och gjort den till sin egen, och ingen kommer troligen ta den ifrån honom på ett bra tag.

Om jag får gissa så tror jag att han gör två bra säsonger i Roma med 10-15 mål i ligan båda åren, sedan kommer han tillbaka till Barca men får ändå agera inhoppare och att han till slut säljs och blir en bra spelare i ett annat lag, förhoppningsvis i La Liga. Tråkigt, men jag tror tyvärr inte på att Bojan kan bli en riktigt bra startspelare i dagens Barcelona.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-05 21:42
Nu tror jag inte att det finns någon här som anser att Cesc ens om några år bör vara förstavalet som kapten. Åtminstone inte som läger ser ut nu. Men vissa, inklusive jag, tycker han lämpar sig bättre som en kandidat till bindeln än t.ex. Iniesta, Busquets m.fl... och det ledde såklart till en jättedebatt, på gränsen till att spåra ur. Som vanligt när Cesc kommer på tal.

Pique, Bartra, Fabregas - det är mina favoriter i rangordning till att ärva bindeln efter Puyol. Jag går inte efter vilka som är mina personliga favoriter (jo, i Bartras fall) utan på vilka jag tror har störst potential att bli en bra ledare i Barca på sikt.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-05 21:40
Italienska strejken är tydligen över för den som har missat det, mig inkluderad.
Barcelonistas
2011-09-05 21:38
Marcelo är så sjukt överskattad herregud va ful han är.
Grace/Wastelands
Jag tror seriöst han faktiskt kan ha någon bokstavskombination eller någon syndrom. Han verkar ha mist förståendet helt.
elbraco - Bojan y Thiago
Speaking om den nya förlorade sonen, Bojan, så tror jag verkligen att han kommer blomma ut i Roma. Han behövde växa mentalt och bara grejen med att flytta sig från en miljö där han känner sig säker till en helt ny sådan kommer få honom att utvecklas. Rent fysiskt har han redan allt en bra striker behöver, tekniken, speeden och framförallt avsluten. Han har en killer instinct som många etablerade strikers saknar. 12-15 mål i Serie A i år kan jag ge mig fan på att han gör.

Använder vi inte tillbakaköpsklausulen inom två år kommer jag bli part-time romanista av ren och skär bitterhet mot styrelsen och Pep om han är kvar då.
Och självklart av lojalitet och kärlek till Bojan Krkic, FCB.s true number nine.
Annons: