/spanien/barcelona/forum/10860.aspx/spanien/barcelona/forum/10860.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona comprende
2011-09-07 21:06
Barcelonista Är du helt jävla körd i huvudet, hur kan man önska att ett barn ska misslyckas. Gör mig en tjänst skjut dig i huvudet
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Abbe.
2011-09-07 21:05
barca_joe

Liknande diskussion fördes tidigare idag. Bläddra bak lite så är jag säker på att du får svar. Annars kan du läsa Sonessons reseguide. Kolla länktips.
Barcelona barca_joe
2011-09-07 21:04
Någon?
Barcelona Riiio!!
2011-09-07 21:01
Man1

Här har du en rolig "skada" när Brandao och Zenden skall fira Zendens mål... jävligt flummiga e dem i alla fall =)
Barcelonistas
2011-09-07 21:00
Hoppas Enzo misslyckas och inte blir något i framtiden, det hade gjort mig lyckligt som ett barn på julafton.
Barcelona Riiio!!
2011-09-07 20:58
Carvalhos bögsätt o jogga på e rätt kul ibland.. när man har riktigt riktigt tråkigt som nu =)
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-09-07 20:55
Christians Herreras chip mål.
Barcelona Frodo
2011-09-07 20:52
Rätt kul hur Real försöker hypa upp Zidanes grabb. Det verkar som att deras egna skribenter inte ens har koll på sina ungdomsspelare vilket är rätt tragiskt men majoriteten av deras supportrar gör ju inget annat än att önska sig megavärvningar.

Det var ett bra PR-trick från Reals håll då man ger sken av att man tror på ungdomarna och dessutom lär ju Mou imponera på Zidane med det draget. Kul för killen att han får träna med a-laget men rätt synd att han får onödig uppmärksamhet. Han håller till i Juvenil C och är knappast en av deras bästa ungdomsspelare.
Barcelona Man1
2011-09-07 20:51
Riiioo!!

Haha. Jag vill se folk göra illa sig! Har skadeglädje förstår du :)
Barcelona Abbe.
2011-09-07 20:49
Fantasy Champions League är igång igen. Jag skapade ett lag tidigare idag, gör det ni med och gå med i kompisgruppen med följande liga ID:

Liga ID: 13912-3032

Kan ju vara kul om vi blir ett gäng som tävlar mot varandra. Man får bara ha två spelare från samma lag i gruppspelet, så det är ingen risk att vi alla enbart har Barça-spelare på plan och i slutändan landar på samma poäng ;-).
Barcelona CULEEEE- mrfaariis
2011-09-07 20:47
HAHAHA KOLLA ARBELOA HAR TRÄNBAT MED BARCA !!!!!!
KOLLA KOLLA LÄNK !!

http://fcbarcelona.com/web/Galeries/futbol/temporada11-12/09/entrenaments/06-09-11_entrenament/2011-09-06_ENTRENO_10.JPG
Barcelona Riiio!!
2011-09-07 20:45
länkat har du en störtskön "medical guy".. han närmast kameran e ändå skönast som fortsätter o hålla båren uppåt haha.. helt underbara
Barcelona Man1
2011-09-07 20:37
Nån som kan länka en rolig tackling eller nått på youtube? Vill garva lite :)
Barcelona barca_joe
2011-09-07 20:01
Undrar en grej angående bokning av matchbiljetter osv.

VI har tänkt fara och se CL-matchen mot Viktoria Plzen hemma den 20(?) oktober. PÅ hemsidan ser det snålt ut med biljetter och framförallt bredvid varandra. Någon som har tips på hur man kan få tag på biljetter och om det är alltid såhär då man ska boka biljetter? Eller tycker ni det ska köpas på plats? finns biljetter kvar då? Tacksam för snabbt svar:) uppskattas enormt
Barcelonistas
2011-09-07 19:31
Måste göra jävligt ont i ansiktet efter det där....
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-07 19:30
Enligt mig spelar dessa marknadsvärden inte någon vidare roll. Det är väl inte klubbarna som bestämt de där utan tidningarna. När det sker en övergång så är det endast vad den säljande klubben vill ha och vad den köpande klubben kan tänkas betala som spelar roll. Sen är det ju ofta som klubbar inte ens är intresserade av att sälja.
Barcelona el Maestro!
2011-09-07 19:23
"...ganska otroligt hur billigt klubben lyckades få honom, även om det var väldigt fult skött."

Javisst, Cesc sa att han bara vill gå till Barca vilket gör att hans värde har sänkts rejält. Det är det som har skett som tur är. Det gör också att fansen i Katalonien förlåtar honom lätt i och med denna gest.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-07 19:13
Det generella priset för backar är lägre än mittfältare vilket kan förklara prisskillnaden mellan Piquenbauer och Cesc.

Målvakter är ju värda löjligt lite, man kan få en världsmålvakt för 20 m euro, iallafall för ett par år sedan. Det är utan tvekan den mest prisvärda positionen om ni frågar mig då en målvakt inte bara kan påverka sin egen position utan även en hel backlinje.

Du hade lätt kunnat köpa två Casillas eller två Cesar för en Torres, alltså 50 m.
Barcelona Andreas V.V - Seydou Keita!!!!!!
2011-09-07 19:00
"men det står ingenstans att säsongskortinnehavare släpper sina biljetter osv"

Då är du väldigt kass på att använda google.
På 15 sekunder fick jag fram detta:

"How does the Free Seat (Seient Lliure) system work?"

The club provides members that have full season tickets, weekend only season tickets or Palau season tickets but cannot attend a certain match, the option of the Seient Lliure service, by which they can free their seat and allow another Barcelona supporter to use it.

If the seat sold, the member receives a 50% return on the sale cost (VAT has to be discounted from the total cost plus handling fees *). This profit is deducted from the cost of the following year’s season ticket. Remember that the cost of the ticket will vary subject to discounts and promotions.
Barcelona A.Gaudi
2011-09-07 18:44
Joo jag såg det nu. ganska otroligt hur billigt klubben lyckades få honom, även om det var väldigt fult skött.

Dock tror jag Pique är värd mer än summan som står där. Han är väldigt ung och ändå troligtvis top3 mittbackar i världen.
Barcelona el Maestro!
2011-09-07 18:37
A.Gaudi:
Cesc har en betydlig högre marknadsvärde än Piqué. Det är ett faktum. 54 respektive 38 miljoner euro ligger värden på.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-07 18:31
Messis ankomst till Barcelona i länktips.. Avundsjuk man blir på dom som går fram och hälsar. Men hur fan kan han gå runt så där utan någon säkerhetsvakt? Tänk om någon psykopat går fram och skadar honom? Och vart Mascherano?

Aja skönt att ha honom i Barcelona igen.
Barcelona A.Gaudi
2011-09-07 18:25
Mja men messis marknadsvärde är ju högre än C7 så det är väl inte så konstigt. Är ju otroliga summor bägge två och real snittar ju också 2 år ynge än barca, medan vår snittålder är peaken för en fotbollsspelare. Otroliga siffror men jag tror att ifall man exkluderat messi och ronaldo hade man fått en bättre siffra på vad bägge truppers spelare i snitt är värda.

Är väl "bara" Iniesta och möjligtvis pique som överstiger 500 miljoner i barca för tillfället även om Cesc, thiago och sanchez lär vara värda mer än 500 om något år. Rolig lista hursom.

edit: såg nu att man kunde se enskildas spelares värde. var rätt bra. Det är svårt att säga i dessa pengastinna tider. men det känns väl lite orimlig att Xavi och Villas prisar är så höga när man ändå talar om spelare som inte har så många år kvar(spec villa som är anfallare och kommer lida mer av åldern än xavi, även om xavi är äldre)
Barcelona el Maestro!
2011-09-07 18:10
Helt otroligt att det ska skilja så mycket pengar mellan truppens antagande marknadsvärde. Det gäller Barcas trupp och Real Madrids. Detta trots att Cristiano har kostat lika mycket som två Jas plan(Jas Gripen).

1. FC Barcelona, 21(antal spelare) 27.3(medelålder) 606.100.000 € (marknads värde).

2. Real Madrid CF, 23 (antal spelare), 25.7(medelålder), 531.000.000 € (marknads värde).

Barcelona Hetfield
2011-09-07 17:50
Senor Grande Pep

Jag syftade inte på dig eller någon annan som skriver här regelbundet. Jag syftar på folk som registrerar sig en gång och skriver bara en gång.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-07 17:47
Jag menade inte att dom har ändrat priset, bara att en tröja kostar mycket.
En matchtröja köper man mest om man ska på match eller så, för symbolikens skull - man går ju inte runt på stan i en Barcatröja. Hur sugen är man som fattig student att pröjsa 800 kr för en tröja som man inte använder on daily basis?

Sorry Rosell men jag tar nog 100-kronors tröjan såld utanför Camp Nou som är importerad svart från kinesiska barnfabriker.
Barcelona Senor Grande Pep
2011-09-07 17:47
Hetfield Jag är faktiskt inte "nyreggad" jag har följt forumet ett tag men skriver inte mkt, och jag är inte en sån som "bara" säger " öh jag har följt Barca sedan barnsben bla bla..." och jag har faktiskt googlat efter det jag frågade efter, men det står ingenstans att säsongskortinnehavare släpper sina biljetter osv. Bara för att du skriver här dag in och dag ut så betyder det inte att du är ett större Barca fan än mig..
Postat via SvenskaFans-appen
2011-09-07 17:33
elbraco - Bojan y Thiago

??

Tröjorna har så vitt jag vet alltid kostat detta, klart man stödjer klubben och inte någon degare på Södermalm.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-07 17:20
Satan vad dyr den var, typ 800 spänn originalpris. Varför så högt när man kan hitta en Barcatröja för 100 kr i närmare souvenirshop, lite sämre kvalité men ändå?
2011-09-07 17:15
För er som är intresserade är det 15€ rabatt idag på tröjor med Messi tryck.
Har Messi droppat efter Cescs comecback så dom måste få igång försäljningen igen :P ?
Annons: