/spanien/barcelona/forum/10859.aspx/spanien/barcelona/forum/10859.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-07 16:53
"Hockeyspelaren Alexander Galimov som överlevde kraschen ligger i koma, enligt ryska medier. "
2011-09-07 16:52
"Enligt ryska Sovsport kunde planet inte nå tillräckligt hög höjd och krascahde in i en antenn när olyckan inträffade."
2011-09-07 16:46
"Flygplanet som kraschade hade bara tre veckor kvar på certifikatet. Flygplanet har använts sedan 1993. VIP-kabinen var till för 73 personer. Certifikatets utgångsdatum var 1 oktober 2011", säger en källa inom flygindustrin till Interfax."

Barcelona Andreas V.V - Seydou Keita!!!!!!
2011-09-07 16:46
Felaktig lastning av planet misstänks vara bakgrunden bakom kraschen, enligt ryska medier.

Är detta anledningen är det bedrövligt.
Vad går deras "Loadmasters" i Ryssland för utbildning? (om dom ens har någon).
En Loadmaster är den som är ansvarig för att lastningen sker korrekt så att planet får en jämn vikt.

Detta var inte ens ett fraktplan och ändå lyckades dom ev med att faila gällande lastningen, måste säga att det är "bra jobbat" ..
,Sami
2011-09-07 16:45
Sigge Dabrowski: Enligt flera utländska medier så var Stefan Liv ett av dödsoffren i den tragiska flygolyckan 27 mil nordöst om Moskva. Vi skickar våra tankar till Livs familj i Jönköping.

RIP
2011-09-07 16:39
Viva Barcelona <3

Kan vara överbelastning (För många försöker gå in på sidan).
Barcelona Viva Barcelona <3
2011-09-07 16:36
,Sami

De har stängt ner sidan.
2011-09-07 16:25
Manita-Barcelona > Real Madrid

Världens bästa flygbolag är Qatar Airlines. 5*
Lufthansa, British Airways osv är mycket bra bolag med bra service och som byter ut planen efter en maximalt 15-20 år.
I Ryssland, framför allt östra delarna är det inte alls omöjligt att du hamnar i en kärra som är 30-35 år gammal.
Notera att det oftast är flygbolag som är svartlistade från att ens flyga i in Europas luftrum.

Lista över bolag som är förbjudna att göra flygningar i Europeiskt luftrum:
http://ec.europa.eu/transport/air-ban/doc/list_sv.pdf

Lite roligt att mina favoritbolag inte ens är med på top 10 utav världens bästa bolag som blev utsedd på Paris Air Show.

THE WORLD'S BEST AIRLINES : 2011

1 Qatar Airways
2 Singapore Airlines
3 Asiana Airlines
4 Cathay Pacific Airways
5 Thai Airways International
6 Etihad Airways
7 Air New Zealand
8 Qantas Airways
9 Turkish Airlines
10 Emirates

Jag har aldrig flugit med något av ovanstående bolag, undra hur servicen är på te.x Qatar.
Man borde nog prova =)
,Sami
2011-09-07 16:23
Enligt Lokomotiv Yaroslavs hemsida så vad Stefan Liv med på planet.
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2011-09-07 16:21
Andreas V.V - Seydou Keita!!!!!!

Asså är det så dåligt?

Har åkt ett par östeuropeiska flygpbolag och de var inga höjdare. Det bästa jag har åkt måste ändå vara Lufthansa.

Måste åka Emirates airlines innan jag dör iaf! En sak som är säker.

Eto'os lag i Ryssland åker ju till träningarna & matcher med flyg. Det känns lite...
2011-09-07 16:15
-
2011-09-07 16:15
Manita-Barcelona > Real Madrid

Bara kolla på flygplantyperna, åldern och servicen på deras plan.
Jag kommer aldrig sätta mig på ett Ryskt flygplan i alla fall. Skulle man vara tvungen så hade man ändå valt "Aeroflot" som använder sig av Airbus och Boeing i alla fall.

elbraco - Bojan y Thiago
Hade jag flyttat till Ryssland hade jag garanterat tagit med mig i beräkningen att flygresorna där kan sluta med tragedi.
Ja, jag vet att det startar mycket plan i Ryssland varje dag men det gör det även i USA och Tyskland, det är ingen bortförklaring.
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2011-09-07 16:12
Andreas V.V - Seydou Keita!!!!!!

Varför skulle det vara farligare att flygresa till Ryssland?
Atlético addeh
2011-09-07 16:10
Fruktansvärt det som hänt Lokomotiv. Utöver Stefan Liv, som uppges varit med på planet, har jag ingen aning om vilka resten är. Fast det spelar ändå ingen roll.

Livet är inte alltid rättvist.
2011-09-07 16:10
Lokomotiv bekräftar för Sovetsky Sport att alla spelare var ombord på planet, därmed också Stefan Liv. Två stycken ska ha överlevt med kritiska skador.

Lokomotiv official tells Sovetsky Sport "everyone from the main roster was on the plane + 4 players from the youth team.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-07 16:09
edit: Enligt rysk hockeys sida här på SvenskaFans:

UPPDATERING: Lokomotiv bekräftar för Sovetsky Sport att alla spelare var ombord på planet, därmed också Stefan Liv. Två stycken ska ha överlevt med kritiska skador.

Fyfan :( RIP Liv.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-07 16:07
Andreas

Ja för när man blir erbjuden ett klubbkontrakt så tänker man ju ofta "hmm, Ryssland - nä, där lär jag dö i en flygkrash". Chansen att man dör i en flygkrash är betydligt mindre än i bilkrash om man räknar i procent.

Men samtidigt har du ju en poäng i att säkerheten och utbildningen kanske inte håller lika hög klass som i västländer. Får jag välja mellan att flyga mellan Göteborg - Paris och mellan Moskva - [random ryskt ställe] så vet jag vad jag väljer.

Tydligen vet man inte om Liv var ombord men hans agent har misslyckats med att nå han hela dagen så man kan befara det värsta. :/
2011-09-07 15:59
FC Barcelona #10

Är väl rätt svårt och missa då alla sidor skriver om det.
Stefan borde tagit med detta i riskbedömningen när han valde Ryssland.
För att överleva en flygresa i Ryssland är ungefär som en slantsingling.
Jag älskar att flyga men Ryssland avstår till och med jag.

Tråkigt.
Får en att tänka på det som hände 1958.

Kanske lagen i fortsättningen tänker på att dela upp laget på minst 2 plan för att undvika så stor katastrof, jag menar.. pengarna finns ju.

Vila i frid.
Barcelona Hetfield
2011-09-07 15:58
Äntligen så får vi se lite ligamatcher igen. Sociedad på bortaplan är aldrig lätt att möta, men jag tror att vi fixar det med en stekheta spelare i laget just nu.

Jag hoppas att Xavi får starta.
2011-09-07 15:54
Jävlar..
Har ni läst vad som har hänt med Lokomotiv (Ryskt Ishockeylag)?
Det sägs att det fanns namnkunniga spelare som t.ex:

"Förutom Stefan Liv har truppen namnkunniga spelare som slovaken Pavol Demitra, tyske Robert Dietrich, tjeckerna Jan Marek, Karel Rachunek och Josef Vasicek, vitryske Ruslan Salei och letten Karlis Skrastins."

Det ryktas som att det endast var en som överlevde och det var Alexander Galimov.

R.I.P
Atlético addeh
2011-09-07 15:47
Trevligt att barcastuff är tillbaka, även om det inte rör sig om samma person bakom det hela. Otroligt uppskattat!

För övrigt. Satt och tänkte lite på Rafinha. Fortsätter han utvecklas och håller sig skadefri kommer han blir riktigt riktigt bra. Han har oändlig potential och A-laget känns inte alls som någon omöjlighet om ett par år. Det jag funderar på är dock vart han skall spela. Allra bäst trivs han som central mittfältare (smockfullt) eller som falsk nia (Messi). Därför vore det intressant att någon gång se Rafa spela på en kant. Han har alla egenskaper som krävs för att lyckas där ute. Han jobbar alltid stenhårt, har en fin passningsfot, bra man-mot-man. Bara en tanke, vi får se hur det blir.
Barcelona Barca o Mort!
2011-09-07 15:46
Detta var inte bra för lokomotiv. R I P
,Sami
2011-09-07 15:31
Lite Neymar.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-07 15:02
vet inte vad det är men gillar inte riktigt den nya barcastuff. Gillade iaf den gamla bättre, just själva stilen på deras tweets.. Men man vänjer sig! Jäkligt skönt att det dök upp nåt liknande den förra, oavsett :)
Barcelona NoGo™
2011-09-07 14:49
AndreD

Tackar!
AndreD
2011-09-07 13:34
Liknanade sida som barcastuff.
Barcelona Senor Grande Pep
2011-09-07 12:21
Barca4eva Tack!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Senor Grande Pep
2011-09-07 12:21
Mariwani Nej, Getafe matchen var bara ett exempel, fast jag vill helst åka efter jul. Ganska sugen på Valencia matchen eller kanske Malaga också, tänkte du på något speciellt eller? :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca4eva
2011-09-07 12:17
Senor Grande Pep

Lycka till!
Barcelona mariwani
2011-09-07 12:17
Senior Grande Pep

Min kompis var på espanyol matchen för ett par månader sedan och han sa att det fanns grabbar som sålde biljetter utanför arenan till ett bra pris, lägg där märke till att det var mot Espanyol. Mitt tips: Köp allt för sig och inte paketresa och vänta med matchbiljetter. Är det bara Getafe matchen du är sugen på eller kan ni tänka er någon annan match också?
Annons: