/spanien/barcelona/forum/10857.aspx/spanien/barcelona/forum/10857.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hutch
2011-09-06 16:06
Canaletes

Böner läses av diverse imamer. Aldrig hört det förut? Förekommer i muslimska länder.
Barcelona L.A.M Nr 10
Hetfield

Håller med om att Ronaldinhos toppform var snäppet bättre än Messis. Dock är argentinaren mycket jämnare och har hållet en högre nivå under en längre tid en Ronnie. Inför förra säsongen tyckte jag det var ungefär lika men Messi har nu passerat. Tre år i rad har han varit överlägset bäst i världen och har gjort 38, 47 och 53 mål varje säsong.

Bara att lyfta på hatten för den lilla loppan.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
Nån som vet om man kan kolla på matcher live på iPod touch ???
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
Nån som vet om man kan kolla på matcher live på iPod touch ???
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Smogen
Var matchen slut eller är det halvtid?
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-09-06 16:05
Blaugrana91

Vad blev du rädd för? Att en bomb skulle detoneras och att alla kristna spelare skulle halshuggas?

Lite udda med en bön mitt i en fotbollsmatch, men Messi fick mer jubel än Allah. Det är något speciellt med Messi alltså. Blir förvånad varje jävla match.
2011-09-06 16:04
Hetfield.

Passningsspelet, positionering, skapa lägen åt sina medspelare, presspel,
Barcelona Andreas V.V - Seydou Keita!!!!!!
2011-09-06 16:03
ponta p

Länka för helvete inte till aftonbladet.
Kolla briljansen som flödar där: (behövde inte ens bläddra en sida bland kommentarerna.

"La Liga är skräp bara två bra lag resten håller samma klass som danska ligan. Massa filmningar osv. England och Italien är roligaste ligorna resten är skräp. "

Det är Sveriges bottenskrap som läser och kommenterar på aftonbladet.
Barcelona Barca_^^
2011-09-06 16:03
streamtips sverige-san marino mottages tacksamt! helst sopcast med dräglig kvalle. / pm
Barcelona Blaugrana91
2011-09-06 16:00
Fantastisk förtsa halvlek av Messi, finns inte ord för hur bra han är. Han ligger bakom ALLT i anfallsväg för Argentina, och folk säger att han inte presterar i landslaget? Patetiskt.

Lite kul för övirgt att när någon annan har bollen så är det i princip tyst på arenan, men så fort Messi får bollen stiger jublet.

Bara jag som blev rädd när dem började skrika ut någon bön i högtalarna på arenan? Haha :P
2011-09-06 16:00
Vad som hade varit guld värt för Argentina är att använda Messi som en framspelare. Ha en anfallare vars uppgift är att göra mål och låta Messi dirigera spelet. Det släpper pressen från honom i landslaget. I Argentina förväntar de sig att han ska vara främsta målskytten och assistpassaren.

Låt honom spela som en traditionell nummer 10. Målen kommer att komma från hans sida också.
Barcelona Hetfield
2011-09-06 15:59
Messi är ju generellt sett bättre. Det jag syftar på är om båda herrarna har en bra dag (pratar om Ronaldinho 06) så skulle Ronaldinho dominera mer.

Ronaldinho var ju bättre på alla sätt förutom snabbheten och målfarligheten.

Silva

Tevez kommer inte att bli en startspelare i Argentinska landslaget, därför räknar jag inte med honom. Kun kommer säkert användas som en ytter, därför skulle jag vilja se en klinisk anfallare framför Messi som gör mål på alla chanser. Higuain missar alltför mycket enligt mig för att räknas som klinisk målgörare.
ponta p
2011-09-06 15:59
som sagt.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-09-06 15:58
Argentina borde dock köra en 4-3-3 med Aguero - Messi - Tevez
strax under dem, en offensiv mittfältare i Pastore.. och som två balansspelare Masch och Cambiasso.. backlinjen måste ju bli bättre..

Rojo - W.Samuel - Otamendi/Milito/Burdisso - Zanetti
Barcelona Deulofeu
Det är ju lite synd att en spelare som Rooney förmodligen aldrig kommer spela för Barca de ligger lite på samma yta och så men jag tror verkligen de skulle ha kul tillsammans.Jag tror Messi kommer ha riktigt kul med Alexis inom kort...Pedro och villa är inte lika generösa med passningarna tillbaka som Alexis är och de kan inte skapa lika mycket själva.

Time will tell.
Messi, har i min bok, redan gått förbi Ronaldinho.

Ronaldinho var fantastisk, men han var väl det "bara" i två och ett halvt år?

Då var han också skillnaden mellan alla dödliga fotbollsspelare. Messis siffror och prestationer talar för sig själva och de slår Ronaldinhos siffror och prestationer.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-09-06 15:56
Fan vilken skillnad på Mascherano's passningsspel nu, jämfört med när han kom från PL ... snubben är ju hur säker som helst

Och Messi ska vi inte snacka om, genialiskt! Synd att han inte fick sätta den där, Di Maria den lilla Inzaghi wannabeen
Barcelona Deulofeu
2011-09-06 15:56
Frågan är om det inte är en större bedrivt av Messi att få detta laget att göra mål än under Mardonas tid ingen annan gör något vettigt framåt alls!

Vamos Messi målet kommer snart.
Barcelona Abbe.
2011-09-06 15:55
Messi nära att sätta dit en precis innan halvtid. Tror nog han får in en boll i den andra. Han känns het.
Silva
2011-09-06 15:54
Hetfield

Jag skulle nog säga att Rooney också tillhör den kategorin. Aguero och Rooney är liknande spelartyper. Båda droppar lite bakom 9:an (Dzeko respektive Chicharito).

Rooney har haft samma problem som Messi i landslaget. Man anpassar formationen efter honom och Messi, man byter anfallspartner regelbundet.

Jag skulle nog ändå säga att Messi behöver en Higuain i form. Jag reagerade mest på att du glömde bort Aguero och Tevez när du sa "en riktigt bra striker". Förstår dock vad du menar...
Hutch
2011-09-06 15:49
Haha? Jag tycker att Messi redan överglänst Ronaldinho. Jag håller han långt före Ronaldinho...långt.
Barcelona Canaletes
2011-09-06 15:47
vem i helvete är det som skriker på läktaren?! :S
Barcelona Hetfield
2011-09-06 15:47
Wtf, de sjunger en bön mitt under matchen.

Nej, ingen kommer att nå Ronaldinhos topp. Inte ens Messi.
Barcelona Essienesque
2011-09-06 15:44
Ronaldinho hade en fantastisk peak, högre än Zidanes, men frågan är om inte Messi har överträffat dem båda med sitt spel.
Barcelona Hetfield
2011-09-06 15:40
Jag har alltid sagt att ingen kommer att nå Ronaldinhos topp, men jag måste säga att Messi är så fantastisk bra, det är nästan så att man vill gråta av glädje.

Messi är awesome.
Barcelona Deulofeu
2011-09-06 15:38
Som vanligt han ligger bakom allt men får ändå kritik...
Barcelona el Maestro!
2011-09-06 15:36
Både är Messis mål.
Barcelona Hetfield
Jag förväntade mig nästan att Di Maria skulle missa öppet mål.

Ja, han är så dålig.
Barcelona Magicman
vill bara säga att idag kom en barca fan till landslags match mot norge ! :)
Barcelona Deulofeu
Håller med Myrran de värsta spelarna tar nytta av Messis storhet...Hur vore det att ge tillbaka någon gång?
Annons: