/spanien/barcelona/forum/10853.aspx/spanien/barcelona/forum/10853.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2011-09-09 12:43
Puyol, Maxwell, Afellay och Adriano har fått el alta medica och är redo för morgondagens match mot Real Sociedad på Anoeta.

Oerhört bra nyheter med tanke på det tuffa spelschemat som väntar de kommande tre veckorna.
Barcelona el Maestro!
2011-09-09 12:41
Jag gillade verkligen något som Pep antydde igår i sitt tal när han mottog guldet.

Han sa att han har lärt sig om att aldrig bortförklara en förlust även om det är plågsamt att förlora. Jag har lärt mig att acceptera förluster och får lov att fira med återhållsamhet när vi vinner.

Enligt mig är det detta som skiljer mellan Pep och den största förloraren vid namn Mourinho. Medan den senare alltid skyller förluster för domare, Uefa, motståndarlaget, spelschemat och allt vad han kan hitta på, gratulerar Pep sina motståndare vid förluster. Han håller hellre tyst än att försöka framkalla en känsla av att alla är emot oss.
Pep har säkert också sina svagare sidor men jag har sett Mourinho i flera klubbar. Han tar verkligen priset när det gäller dåligt förlorarmentalitet.

Marängerna kommer inte att inse detta förrän han lämnar Real Madrid.

Pep säger bland annat följande:

“I’ve learned to win and celebrate with a lot of moderation. Learned how to (accept) losses, which is painful really. Excuses are useless. When you lose it is your responsibility. As do when things don’t go (as planned). This is sport and Barca have given me this.”

Josep Guardiola.
Barcelona Abbe.
2011-09-09 12:38
Frodo

Det vore härligt om Rosell bara är intresserad offentligt av brassen för att höja priset för Real Madrid, precis som Criff var inne på ett par inlägg ner.

Är verkligen inte Neymars största supporter och hans karaktär passar så mycket bättre i den vita tröjan än i den blåröda.
Barcelona älskabarcelona
2011-09-09 12:35
Jag är nog ganska säker på att man vill täcka Villas plats med Neymar i framtiden . Det skulle inte drabba Deulofeu alls .
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-09 12:07
Hoppas inte Neymar kommer till oss utan går till Real för en överdrivet hög summa..
Barcelona Frodo
2011-09-09 12:05
Deulofeu

Värvar man Neymar kan man säga hej då till Deulofeu. Förhoppningsvis går brassen till Real för en megasumma.

Deulofeu verkar vara fast besluten att lyckas i Barca. Pep har koll på honom så det gäller bara att utvecklas så kanske han får gå igenom fas 3 om ca 2 år.
Barcelona Rambla~
2011-09-09 10:39
Det var U17-Vm, inte U20.
Barcelona Deulofeu
2011-09-09 10:15
Giovani var fantastisk jag satt och såg alla Mexicos matcher i u-20 vm där han var den klart lysande stjärnan där de dessutom vann över Brasilien.Vm s bästa spelare blev en viss Andersonnumera i Man U) han skadade sig och missade finalen där Giovani blev mvp.ade han haft lite mer is i magen hade han varit vår ordinarie högerytter nu utan tvekan.

Tänk er själva att som 18 åring få så mycket speltid som han fick och ändå kasta bort det.En stor anledning till det var nog vår kära Bojan publikens favorit.

det hände att Giovani ibland byttes in eller spelade istället för Bojan det var inte alltid så populärt.Jag tror det var mycket därför han lämnade att Bojan var lite för mycket publikfavorit.

Men tänk er själva att spela för barca som 18 åring det är verkligen få förunnat.Du måste skynda långsamt kolla bara på Inesta hur många år han suttit på bänken kommit in varit bäst på plan trots 30 minuters spel.Snällt satt han på bänken i nästa match igen och se vart han är nu ; )

Så oerhört svårt hur man ska hantera de allra största talangerna vi har.

Vad ska man göra med Deulofeu? Han har en otrolig potential och kommer väl snart vara ordinarie i vårt b-lag men både Chelsea och Arsenal försöker värva honom och erbjuda mer pengar och en snabbare väg in i a-laget.Jag hoppas verkligen att Pep får till det för att få fram egna spelare med hans spelsätt är otroligt roligt att se på.Hoppas han har huvudet på skaft och tålamod har han det kommer han inom kort vara en värdefull truppmedlem.Jag hoppas ändå på att vi värvar Neymar...men inte på bekostnad på Deulofeu utan snarare som Fabregas för att verkligen få bredd.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-09 09:56
Alltså, man har glömt att Giovani var en riktigt stor talang den där säsongen. Spelade många matcher och var grym tekniskt, och bara 18 år. Synd att hán verkade vara en douchebag för han har utan tvekan stor talang och han hade kunnat bli riktigt bra i Barca.
Barcelona Good Guy Greg
2011-09-09 03:05
Vill bara dela med mig utav lite nostalgi! gjorde en video om Barcelonas försäsong för ungefär 3-4 år sen. (2007).

Tar en tillbaka!
Barcelona Criff -Llourinho
2011-09-09 00:06
Det hade varit så sjukt klockrent om Rosell & Santos president har en överenskommelse där dem bara trissar upp priset så Perez får betala ett sjukt överpris.
Det hade varit en sjukt grym bedrift enligt mig :)
Barcelona Blaugrana91
2011-09-08 23:43
OT detta, men läste att Qatar kommer att lägga ut fruktansvärda 1,4 BILJONER kr (222 Miljarder dollar) inför VM 2022.

Man ska lägga 300 Miljarder kr för nya arenor

500 Miljarder kr på faciliteter för fans och spelare

280 Miljarder kr för en nybyggd stadsdel som kommer kunna rymma 200 000 människor, stadsdelen kommer innehålla biografer, teatrar och massa olika köpcentrum.

320 Miljarder kr på att uppgradera tåg och tunnelbana.

Sen ska man dessutom bygga massa nya hotell, bygga ut flygplatsen och uppgradera hamnen...

Helt sinnensjukt detta, allt detta bara för ett VM...

Komiskt att vår tröjsponsor Qatar Foundation (Qatar Sports Investment) är med och betalar detta...
Barcelona Andreas V.V - Vila i frid Pavol Demitra
2011-09-08 23:15
comprende

Klart du kan sponsra laget.
Tror inte dom hade tackat nej till flera miljoner men du kommer inte kunna "köpa" andelar av laget men gåvor utan "krav" är nog ganska uppskattat skulle jag tro.
Barcelona comprende
2011-09-08 22:52
Men då borde det räcka med "sponsra" laget ?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2011-09-08 22:50
comprende

Barcelona är medlemsägt, därför kan inte en enskild person pumpa in pengar, inte ens Rosell eller en annan president.
Barcelona Blaugrana91
2011-09-08 22:48
comprende

Nej det går inte.
Barcelona comprende
2011-09-08 22:46
En fråga säg att jag är miljardär, och ett fan av Barca. kan jag själv pumpa in pengar i klubben till värvningar och spelarlöner ?
Barcelona Dani Alves=The King
2011-09-08 22:44
De här med Neymar gör mig bara galen känns som världs fotbollen är dumma. Varför köpte man inte Neymar som 16 åring, vem fan visste inte då att han hade galen talang. Nu har han utveckla sin talang klart som fan att de kostar. Barca och Real har helt enkelt vart dumma borde ha jagat Neymar som 15-16 åring..
Barcelona comprende
2011-09-08 22:41
Jag är fast besluten om att det är Nike som driver på allt. Just Nike och addidas har otroligt mycket makt i fotbollsvärlden. Kan tänka mig att dom står bakom ett flertal värvningar. Där dom själva har betalat värvningen och dragit in 100% av all försäljning. Typ en win/win situation
Barcelona Hetfield
2011-09-08 22:41
Neymar är väl ingen direkt douchebag. Han har dessutom fått en son, så han ska väl mogna (det är inte precis garanti, men det kan bli så).

Ingen som har sett Neymar kan påstå att han saknar potential. Han är lite tunn i kroppen men utöver att vara en bra anfallare så har han bra spelsinne.
Atlético addeh
2011-09-08 22:38
Det kan finnas en annan baktanke med detta kring Neymar också. Pep kanske inte sitter kvar över nästa säsong. Är det någon som vet svaret är det Rosell. Kan kännas långsökt, men chansen finns ändå. Kanske finns det redan en färdig efterträdare till Pep? Kanske är denne väldigt angelägen om att ha Neymar i sitt lag?

Det går att spekulera i all evighet.
Barcelona Frodo
2011-09-08 22:32
Rosell bör inte leka med elden. Vill inte Pep ha honom, vilket allt tyder på, så är det bara att skippa Neymar. Dessutom är det sjukt hur överskattad killen är. Hans douchebag-mentalitet passar bättre in i Madrid.
Barcelona Hetfield
2011-09-08 22:28
Barcelona Hetfield
2011-09-08 22:28
Haha, vem är vinnaren i allt det här? Santos. De trissar bara upp priset och leker svårflörtade. Man måste säga att de är lyckliga.

Nike och Sport trycker på Rosell. MD och As trycker på Perez.
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-09-08 22:21
Det som är märkligt med hela Neymar-sagan är väl att det verkar ha blivit ett personligt krig mellan Rosell och Perez om vem ska kunna värva supertalangen. Neymar känns väl inte direkt som någon Guardiola-spelare och jag misstänker att Rosell förväntar sig att Pep inte finns i Barcelona 2013.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-08 22:05
Hade hellre sett Leandro Damiao om man nu sa köpa en brasiliansk anfallare. Men allra helst Sakho, Vartonghen eller någon annan försvarare med stor potential. Vad händer med Deulofeu, Rafinha och alla andra unga forwards i B-laget/Juvenil A om Neymar köps? Och vilka signaler sänder man ut?

Vi har förvisso många talangfulla backar också, men inte lika talangfulla (förutom Bartra). Och framförallt är inte backlinjen lika säkrad för flera år framöver. Där kommer många spelare snart lägga skorna på hyllan. Det är den enda lagdel vi egentligen kan behöva förstärka utifrån i en annars näst intill perfekt trupp
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-08 22:05
Barcelona Blaugrana91
2011-09-08 22:03
Gällande det där jag hittade om Neymar, jag vet att det stod "not official", men precis som Barcadinho säger så kan man börja misstänka att det faktiskt ligger något bakom alla dessa rykten. Både Sport och MD har skrivit väldigt mycket om honom den senaste tiden. (Nu har dem allafall någon ny att srkiva om efter Cesc).
Dessutom gick ju Santos president ut i RAC1 förra veckan och sa att Neymar är närmare Barca än Real. och att dem haft kontakt med Rosell...

Så som sagt börjar dessvärre tro att det kan ligga något i alla dessa rykten.

Vi alla vet ju som sagt att Rosell gillar Brassar och just Neymar är han ett stort fan av.
Pep ska ju däremot inte vara så intresserad av att köpa honom, dock skrev MD igår att Pep gett ledningen ett OK för att värva honom. Det ska man iof ta med en stor nypa salt.

Visst Nemyar är en bra spelare, men som flera nämnt vi har redan ett galet starkt anfall och dessutom talanger från akademin. Så Neymar känns lite onödig, lägg till priset på €45-60 Miljoner och det hela känns ännu mer onödigt.

Iof har både Spansk och Brasiliansk media skrivit att Nike kommer "bidra" till finansieringen på något sätt. Ingen aning om vad dem menar? Rosells "kontakter"? ;)
,Sami
2011-09-08 22:00
Rosell verkar riktigt sugen på Neymar. Men hur mycket kostar Neymar?
Barcelona comprende
2011-09-08 21:51
Se det så här Neymar kommer att bli Nikes stora varumärke, Rossel har jobbat inom Nike i brasillien. Barcelona bär Nike så om någon affär ska vara möjlig så är det Nike som pushar på allt
Annons: