/spanien/barcelona/forum/1085.aspx/spanien/barcelona/forum/1085.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vronskij
2016-02-29 19:52
Jag tycker Neymar verkar vara otroligt prestigelös. Sett till talang och ålder förmodligen den mest ödmjuke spelare jag sett. Han ser liksom gladare ut när Messi gör mål än när han gör mål själv.
Barcelona FC Tiki-Taka
2016-02-29 19:48
[QUOTE=Joppe9]Hur länge tror ni Neymar pallar att vara nr3 i laget? I vilken lag som helst i världen skulle han vara nr1. (Utom Real och möjligtvis PSG) [/QUOTE] Skulle garanterat bli den största stjärnan i Real. Ingen tvekan! Madridistas skulle kasta Ronaldo, om Neymar spelade för de .
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona A good coach is everything!
2016-02-29 19:48
Joppe9 // Neymar är nr två, visst Suarez gör många mål men Ney är faktist högre rankad i laget det märks trots hans dåliga form senast !!
Barcelona Joppe9
2016-02-29 19:26
Hur länge tror ni Neymar pallar att vara nr3 i laget? I vilken lag som helst i världen skulle han vara nr1. (Utom Real och möjligtvis PSG)
Vlom
2016-02-29 19:25
@enkos:

Säga vad man vill om Rashford, men det tog bara ynka 32 minuter för att göra 2 mål mot Petr Cech. Och för att sätta det i perspektiv, tog det hela 10 år innan Messi gjorde 2 mål mot den tjeckiske målvakten :P
Vlom
2016-02-29 19:11
@Fuerza:

Du kan även slänga in namn som Xabi Alonso, Özil, Toni Kroos, Lucas Silva, Di María, Van der Vaart och De Gea.

Troligtvis så finns det en mullvad som läcker dessa dokument till Football Leaks.
Barcelona Visca el Barca 17
2016-02-29 19:09
Om man tar dom tre valarna Barca, Psg och Juventus har de antingen förlorat eller spelat lika första halvlek de senaste matcherna. Sevilla, Arsenal,celta vigo. Stämmer inte lika bra på Barca men oddsen är mkt högre. Juventus har inte vunnit första halvlek sen de mötte Genoa.
Vlom
2016-02-29 19:06
OFFICIAL: Benzema is out for Levante's match.

Benzema suffers a muscle injury in his right hamstring. He could be out for 3 weeks. #AnimoBenz

Källa: RMadrodhome

Väldigt tråkigt för fransmannen själv förvisso, men man kan knappast påstå något annat än att det är ett jätteavbräck för Real Madrid. Han är onekligen den som har levererat rejält målmässigt och utan Benzemas viktiga mål under säsongens gång (Granada, Bilbao, Real Betis o.s.v.) så hade den spanska huvudstadslaget tappat väldigt många poäng och skulle knappast vara 3:a i ligatabellen...
Barcelona Davids3
2016-02-29 18:32
@enkos:
Är det denna sannolikhetslära de lär ut i skolorna nu? Isåfall ser det inte ljust ut för framtiden alltså. Så enligt ditt sätt att resonera, kan man göra 1 mål på en match ( man har ännu inte hunnit spela en andra match) så kan man anta att spelare kommer göra 100 mål på 100 matcher. Rashford kommer alltså göra 198 mål på hans nästa 99 matcher :)
Barcelona Xaviesta
2016-02-29 18:19
papillon Kan hålla med dig om punkt nummer 2, Pique ska absolut inte bryta i det läget när hans ytterback redan gjorts bort, men på punkt 3 och 4 kan jag inte hålla med dig riktigt. Du går för djupt in på detaljer som, sett till situationen, är förståeligt oorganiserat då vi snackar om en kontring som gick ruskigt fort. Men det fanns EN enda person i hela den här sekvensen som var rättvänd och såg det hela utspela sig FRAMFÖR honom och den enda som hade ett medvetet val att göra och borde ha läst vad som är på väg att hända som en öppen bok med tanke på ålder och erfarenhet men som ändå väljer att JOGGA bakom Vitolo och låta honom stöta in karriärens enklaste bredsida, och den personen är Arda. Arda är den enda som hade kunnat ha avvärjt situationen om han bara lagt i en extra växel så i min bok är det Arda som är anledningen till 1-0 i röven. Dom andra misstagen övriga spelare begick i situationen har jag inga problem med - sånt händer i kontringar and that's football även om dom hade kunnat göra bättre ifrån sig allihop. Ardas agerande är oförsvarbart, medveten, oacceptabel och oförlåtlig och det är dagens sanning.
Barcelona Bossquets
2016-02-29 18:16
Papillon

Allt det du sa hade varit om du hade lagt till att andas borde ha sprungit och täckt Vitolo oavsett vad. Alla är en del av defensiven. Anda tog inget ansvaret eller löpningen tyvärr.
Barcelona Katalano
2016-02-29 18:08
@enkos:

Vet inte vart du hittat statistiken men i länktips fann jag denna statistik från augusti 2015 där det står all alla tävlingar är medräknade.
Messi: 49/63 =77,7% ( 14 missar)
Ronaldo: 57/64= 89% ( 7 missar)

Det intressanta när man jämför dessa år är att Ronaldo har haft marginellt sämre snitt sedan aug 2015 medan Messi haft marginellt bättre snitt.
Må också säga att det låter märkligt att Ronaldo skulle ha lagt 41 straffar och Messi 21 sedan augusti 2015, så någon av våra källor måste vara inkorrekt statistik alternativt räkna med fler typer av matcher.
Barcelona papillon
2016-02-29 17:53
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Vidal och Arda kan absolut inte lastas för målet.

1. Vidal kände att han var tvungen att chansbryta då Roberto hamnat på efterkälken.

2. Miss nr1, Pique ska absolut inte chansbryta som mittback och absolut inte när han ser att Vidal är ur position. Pique ska bara avvakta och sakta ner anfallet.

3. Miss nr2 går till Mathieu, han står på tok för långt ifrån sin anfallare och markerar ingen. Förstår om han vill täcka upp för Pique men inte när det finns två anfallare i straffområdet. Han borde lagt mer fokus på straffområdet.

4. Miss nr3, Alba. Han om någon ser hela situationen och borde ropat ner Mathieu. Istället tar han Mathieu man och släpper sin egen.

Många fel men absolut inte Vidal och Ardas.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Mdawg
2016-02-29 17:31
@*hjärta* el Jefecitos hesa röst:

Man kan precis som du gör vända på det och säga han haft chansen från straffpunkten fler gånger, och självklart har han då satt fler straffar. Snittet i detta fall är det viktigaste att gå efter, med tanke på att båda ändå slagit en sådan stor mängd straffar i sin karriär så är felmarginalen liten. Det är faktiskt som Enkos säger, inte så markant stor skillnad som folk vill få det till.
Barcelona Rambla~
2016-02-29 17:30
Det har tydligen läckt ut (medvetet?) uppgifter om att Florentino funderar på att kasta in handuken och utflösa nyval i sommar utan att själv kandidera. Detta enligt "El Confidencial'". Droppen för Perez skulle tydligen vara den senaste derbyförlusten.

Vi får se inom kort antar jag hur trovärdiga uppgifter detta är. Detta är ju då värsta tänkbara nyheter för Can Barca. :(
Mascherano#14 el Jefecito
2016-02-29 17:26
@Barcelonistas:

Vi drar inte alltid jämnt du och jag men den skrev jag lite med glimten i ögat. Gott att du kunde skratta åt det :)
Barcelona Rambla~
2016-02-29 17:23
@neymar JR:

Den där j-a T Silva, kan han hålla igen sin käft någon gång.
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2016-02-29 17:02
@enkos:

Det är precis samma typ av resonemang som du. Fakta är att cristiano har satt 23 fler straffar än Messi och ändå har han högre snitt med. Så ser verkligheten ut, var en vuxen och suck it up.
Barcelona enkos
2016-02-29 16:51
Det handlar inte om logik utan fakta. Messi har missat få straffar mer än CR oavsett vad ni vill hävda. Skiter nu om Guidetti och Suarez jämförelse. Så sluta vara bitter och hela tiden komma med påhittade bortförklaringar bara för att kontra allt jag skriver.
Barcelona *hjärta* el Jefecitos hesa röst
2016-02-29 16:49
@enkos:

Nyckelordet är _OM_.

med den logiken är Guidetti en nästan lika bra målskytt som Suarez.
Barcelona enkos
2016-02-29 16:49
Benzema blir borta i ca en månad och kan ev missa även El clasico. El clasico har idag bekräftats och går den 2 april 20.30.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-29 16:44
[QUOTE=Josep "Pep" Guardiola Sala]Lägg miljarden på Pogba bara. Jag tror stenhårt på killen. Han har det där lilla extra. Jobbar hårt, stark, skott och fantastisk teknik. Många påpekar hans ojämnhet i Juve. Jag är säker på att det är pga att han har för mycket ansvar i Juve. I barca skulle han få en roll. Och jag tror att han klarar av den. KILLEN ÄR SJUK! [/QUOTE] Värvar vi Pogba för miljarden så sliter jag av mig håret, bokstavligt talat. Maken till en mer överskattad fotbollspelare finns inte. För långam, dåligt rörelsemönster, mediokert passningspel för att spela på Barcas mittfält. Kommer bli tidernas flopp.
Barcelona enkos
2016-02-29 16:30
Bosketts :
Om nu Messi missar 2 av 10 enligt statistiken så skulle han så på 105 straffar missat 22 , med andra ord 6 fler än Cr. Det är fortfarande inte så stor skillnad !!!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-02-29 16:24
Barcelonistas

Tyvärr så känns som att Arda tror att spela för barca är nån slags semester. Jag vill se en brinnande Arda. Den vi fick se i Atletico, krigaren.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-02-29 16:15
Lägg miljarden på Pogba bara. Jag tror stenhårt på killen. Han har det där lilla extra. Jobbar hårt, stark, skott och fantastisk teknik. Många påpekar hans ojämnhet i Juve. Jag är säker på att det är pga att han har för mycket ansvar i Juve. I barca skulle han få en roll. Och jag tror att han klarar av den. KILLEN ÄR SJUK!
Barcelona Barcelonistas
2016-02-29 15:56
Mascherano - jag ger dig en stående ovation. Skratta lite själv faktiskt. Gabriel - tycker du överdriver lite när det gäller Arda faktiskt. Jag håller med at han inte riktigt kmr upp till den nivån som han hade i Atletico och det beror ju på flera olika faktorer. Glöm inte av att Arda varit borta från spel i 6 månader det kmr ta tid innan han acklimatiserat sig till sättet vi spelar. Just därför har jag inte allt för högs förväntningar än på Arda och Turan. Nästa säsong däremot förväntar jag mig betydligt mer. Min känsla är att Arda kmr bänka Rakitic på sikt vad tror ni om det?
Barcelona Liunil Masse
2016-02-29 15:40
@neymar JR:

Att jaga Verratti är som att jaga en fluga utan en flugsmälla.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-29 15:37
Barcelona LeoMessi
2016-02-29 15:34
100 % Antimadridsta Ja och man tackar väl dom genom att hålla någon form av tillställning som spelaren kommer till?
Barcelona neymar JR
2016-02-29 15:23
Thiago Silva (PSG): "It'd be amazing if Neymar would join us. I've already told him several times, but he never replies... (laughs)" [c+] Men är du inte rädd att han ska ta kaptensbindeln? Nej klubben borde verkligen jaga veratti & marq.
Annons: