/spanien/barcelona/forum/10833.aspx/spanien/barcelona/forum/10833.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SamMajid
1/12/2012 12:58
Någon som kan förklara vad one-liners är för något?
Barcelona R.E.M. god bless them
1/12/2012 12:39
Jontlosche? Real har inte spelat lika mot oss, dom fölorar eller inväntar tills pinto står...
Postat via SvenskaFans-appen
FCMQUC
1/12/2012 12:10
Hoppas Guardiola spelar med Montoya och Sergi Roberto ikväll. Som Addeh skrev, Xavi bland annat behöver en välförtjänt vila då avancemang i stort sett är framför näsan på dem. Men vi får se! Om Barca nu leder matchen, i alla fall med 1-0, så hade jag mer än gärna velat se Tello inne på plan. Kollade när de mötte L'Hospitalet, han var ju riktigt bra ute på sin vänsterkant fast man mötte ett lägre division lag, så hade varit kul och se hur han hade hanterat en sådan här match mot lite bättre motstånd.
Atlético addeh
1/12/2012 12:02
elbraco

Håller helt med dig angående Banega. Han är tveklöst en av världens bästa på sin position. Hade jag varit Florentino Pérez hade jag gått all in för Banegas underskrift. Ett innermittfält med Alonso & Khedira skrämmer i ärlighetens namn inte en fåne.

Jag undrar lite vad som krävs för att en spelare som Banega ska få det erkännande han förtjänar. Bara det att han var bäst på plan i 2-2-matchen mot oss i höstas bevisar väl nog med kvalité.

Tycker det är kul att saker och ting börjar vända för Valencia. Man har nått en vändpunkt nu och troligtvis behöver man inte sälja sina bästa spelare som tidigare. Arenabygget ska ju sättas igång under 2012 också vilket är ett stort lyft för dem.

Behåller Los Ché nuvarande manskap, och värvar in ett par-tre spelare har man utan tvekan ett lag som skulle kunna utmana på fullaste allvar. Gregory van der Wiel, Javi Márquez & Andrés Guardado. Ingen omöjlighet att de spelar i Valencia nästa säsong vilket skulle stärka varje position.

---

Nog om Valencia. Match ikväll, riktigt kul. Det faktum att mer eller mindre samtliga reserver troligtvis startar gör att motivationen borde vara hög. Montoya & Cuenca känns givna från start, men hade gärna sett Sergi Roberto också. Xavi om någon behöver lite välförtjänt vila inför det som komma skall. Det är bara onödigt att spela honom ikväll.
Real Madrid Sherko
1/12/2012 11:58
Jag hoppas verkligen att det omöjliga inte händer, att Osasuna vänder för biljetter till kvartsfinalen på Bernabeu är bokade och förväntar mig ett minnesvärt El Clasico!
elbraco - Bojan y Thiago
1/12/2012 11:20
Jag ogillar Sevilla också, inte på grund av Del Nido eller någon spelare, faktiskt gillar jag vår gamla Cacerés väldigt mycket. Tycker han är väldigt underskattad!
Springer som fan, spelar hårt och ger 100%.

Däremot ogillar jag dom för att dom räknas som ett storlag men beter sig inte som sådant. Mot oss är dom alltid ruskigt bra och om dom vill kan dom slå alla storlag i Spanien, kolla bara mot Valencia nu.
Däremot torskar dom för ofta mot mittenlagen och tar aldrig steget upp till att lira i CL eller prestera i EL. Vafan liksom, kom igen nu, visa fotbollseuropa att ni är ett storlag istället för att lalla runt mot skitlagen.

Dom har potential men tar inte chansen och det irriterar mig mycket som Spanienfan. Navas, Medel, Rakitic, Negredo, Reyes, Trochowski, Palop & Javi Varas, Caceres, Fazio, Spahic, Escude - fan man kan rabbla upp hela elvan och alla skulle platsa i topplag i varje liga men ändå så når dom aldrig till den förväntningen.

Valencia gillar jag dock. Dom flesta kommer nog ihåg att jag förespråkade en värvning av Ever Banega i somras. Jag står fast vid det när Keita nu lämnar. Han hade gått rakt in i t.ex. Pools & Chelseas startelva men han nämns sällan som en av världens bästa. Joakim i Fueran håller han som en av ligans bästa mittfältare.

cesc4official Cesc Fàbregas Soler
Wow Rooney with gel in his hair, i must admit i‘m impressed with the treatment he tookcesc4official

Lol.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
1/12/2012 11:14
Hetfield Ok, men vad är det med Valencia som är så äckligt?
Barcelona Ztoys
1/12/2012 10:42
Hur ser startelvan ut ikväll?tror ni Barca vinner? Pep lär väll ha med C-laget till Pamplona
Barcelona 1.70-ligan
1/12/2012 10:32
Ingen chans alls, typ . I alla fall inte att han ska spela för oss i vår
Barcelona Hetfield
1/12/2012 10:13
Hur stor chans finns det att Neymar blir klar för Barcelona under januari :P
Barcelona Hetfield
1/12/2012 09:47
JontLosChe

Jag har inte sagt att jag hatar något lag, det var något Shanghai sa och det får han stå för. Jag sa att jag inte gillar och tycker att det är ett äckligt lag.

Det står jag för. Jag hatar inget och ingen inom fotboll.
Barcelona Xaviesta
1/12/2012 09:24
JontLosChe

Jag håller med dig om att man inte ska hata nåt lag.

James kan vara ganska skön emellanåt, men Shanghai-killen ska du inte bry dig om, han har inte många rätt. Jag har $12 över om du behöver låna ;)
Valencia JontLosChe
1/12/2012 07:06
Hetfield och Shanghai - SHOOT ME $12 //

Hur kommer de sig att ni hatar Valencia med m.m? ÄR det för det finns fler än Real i ligan som kan få kryss mot barca elr?

Förstår inte varför man ska hata lag men däremot personer ska jag väl inte säga så mycket om..
Barcelona Keite
1/12/2012 06:48
Video med Neymar i Barcelona. Trevlig kille.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
1/12/2012 04:42
KUNG MESSI

Hahaha, din polare äger.
Barcelona Keite
1/12/2012 04:42
Han är i Barcelona för att spela in en reklam för Nike.
Sen kanske han förhandlar men det vet ingen...
Barcelona KUNG MESSI
1/12/2012 04:02
Grabbar stämmer det att Neymar är i Barcelona o förhandlar kontrakt ?? fick nämligen höra det av polare för en liten stund sedan .
Barcelona Barca4eva
1/12/2012 03:48
Varför ska man hata något lag? Fy vad jobbigt det lär bli med fler El Clasico:n. Två gånger om året räcker för mig.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
1/12/2012 02:12
Håller med Hetfield. Hatar Valencia, Getafe och Espanyol efter Real förstås.
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
1/12/2012 01:42
Hetfield Nej du har inte sagt att han gillar Barca mer än Valencia. Han gick ju till Barca för att vinna titlar, inte för att Valencia är ett äckligt lag. Varför hatar du Valencia? De är ju ett härligt som spelar en offensiv och roligt lag att titta på. Jag hoppas att Valencia blir en riktig storklubb inom en snar framtid. De har ett härligt projekt på gång. Hade också varit bra för ligan om de utmana Barca och Real.
Barcelona FCB!!!
1/12/2012 01:14
Forlan hade varit grymt faktiskt!
Atlético addeh
1/12/2012 00:37
Siempre

Jag hade varit den förste att öppna Forlán med öppna armar. Behövs han? Han skulle tillföra motivation och klass så klart, dessutom tror jag inte han hade haft några problem att sitta på bänken. Nackdel? Att spela på en kant är inte hans starkaste sida, och centrala spelare är inget vi behöver för tillfället.

Forlán har varit min stora favorit utanför Barcelona sedan lång tid (trots att han sänkt oss antal gånger) och jag hade för den sakens skull tyckt det vore kul om han fick en låneperiod här.

den närkingska älgen

Har också svårt för Sevilla, vet inte heller vad det beror på. Har ingen speciell anledning egentligen. Deras fans är fantastiska, och de har flera sköna spelare, men det är ändå något motbjudande med klubben. Sympatiserar mer med Valencia & Atlético av de större klubbarna.
Barcelona Xaviesta
1/12/2012 00:07
Älgen (igen)

Dock är jag tvådelad när det gäller en eventuell Jordi Alba-flytt till oss. Å ena sidan är han onekligen en riktigt spännande spelare som jag tror hade passat in i vår filosofi. Å andra sidan är det lite sorgligt att Valencia-källan än en gång ska tappas på heligt vatten. Tyvärr ser fotbollen ut så idag, världen över.

De mindre lagen ger sig ut i handeln och i egna fabriker, känner på frukten, knackar på melonen, knoppar på mangon och klämmer på apelsinen - hittar de bästa frukterna och gör en sjuhelvetes god fruktsallad, också är det Real och Barca som äter upp den.

Survival of the fittest..

Edit:

Ja precis. Jag har också svårt för Sevilla och det har egentligen inget med Del Nido-härvan att göra. Jag gillar Valencia mer helt enkelt. Dessutom är det alltid riktigt härliga matcher mot Valencia, och näst efter Clásico-matcherna är det mötena med Valencia som ger mest "inför matchen-magknip". :)

Barcelona den närkingska älgen
1/12/2012 00:05
Dubbelpost från mobilen, sorry.
1/12/2012 00:04
Xaviesta Du tänker så. Då är jag med. Även jag höll lite på Valencia ikväll. Gillar det laget de har på gång för tillfället skarpt. Dessutom har jag alltid haft lite svårt för Sevilla, varför är dock oklart.
1/12/2012 00:04
Xaviesta Du tänker så. Då är jag med. Även jag höll lite på Valencia ikväll. Gillar det laget de har på gång för tillfället skarpt. Dessutom har jag alltid haft lite svårt för Sevilla, varför är dock oklart.
Barcelona Siempre Barça
1/12/2012 00:03
vi behöver Forlan, killen kommer acceptera bänken
Barcelona 1.70-ligan
1/11/2012 23:57
addeh

Ja, det är vad jag hela tiden har trott också. Men läste en artikel från MD pekade lite åt att den kunde ske redan nu. Men så var det ju just MD som kom med artikeln också..

Äh, skit i honom och satsa på våra canteranos istället. Eller köp Sakho om förtroendet för dem brister :P
Barcelona Xaviesta
1/11/2012 23:57
Älgen

Det vet jag väl. Bra som fan för klubben att efter att skjutit sig själva i bägge fötter och åkt ut ur CL, avancera till kvarten i CDR och ligga fyra poäng bakom oss. Hade de åkt ut ikväll kanske de hade hamnat i en svacka på 6-7 matcher och slutat upp 25-30 poäng bakom Barca och real igen.

Man får tänka utanför boxen. Sen är de ett spelande lag till skillnad från Sevilla som gillar att strypa spelet nuförtiden. Dessutom är Sevilla en klubb i kaos för tillfället - låt de slicka såren efter Del Nido. Valencia däremot menar tydligen allvar i år.
Barcelona ElTriplete
1/11/2012 23:55
Intressanta kvartsfinaler i cupen!

Espanyol - Mirandés

Albacete/Athletic Bilbao - Mallorca

Valencia - Levante

Real Madrid - Barcelona/Osasuna
Annons: