/spanien/barcelona/forum/1083.aspx/spanien/barcelona/forum/1083.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Vlom
2016-02-28 13:40
@enkos:

Levante hade tyvärr med största sannolikhet ändå förlorat, Cristiano är åtminstone duktig på att träda fram mot erkänt dåliga lag...
Barcelona Fuerza
2016-02-28 13:38
@enkos:

Glöm inte att Ramos och Carvajal missar bortamötet för att inte nämna ett par andra skadade spelare i Real Madrid. Lägg på uselt självförtroende i allmänhet. Tror fortfarande att Levante har god chans att plocka med sig en pinne - i synnerhet med tanke på deras goda insats när de besökte Bernabeu.
Barcelona enkos
2016-02-28 13:28
Levante fick rött kort. Typiskt att det alltid är spelare avstängda inför Real matchen.
Vlom
2016-02-28 13:13
3-0 TILL VILLARREAL!!!
Vlom
2016-02-28 12:37
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

2-0 till Villarreal just nu.
Vlom
2016-02-28 12:18
Underbart, Villarreal leder med 1-0 mot Levante just nu.

Seger för de gula ubåtarna och man är endast två ynka poäng bakom Real Madrid.
Barcelona Ribohn Fan
2016-02-28 11:24
Jag tycker att Lucho ska lägga mer krut på att ha ordinarie lag på tisdag mot Rayo. Det blir en betydligt jobbigare match än ikväll. Matchen ikväll kommer vi fullt kontrollera bollinnehav och gällerbara att ha koncentration i avsluten Men matchen på tisdag kommer Rayo att försöka ha mer boll än oss och är vi inte med fysiskt och mentalt i försöken att åter ta boll, kommer det att bli svår match. Så Lucho rotera likväl och ordinarie lag på tisdag. Hoppas han läser Les Rambles.
Barcelona >The Reporter<
2016-02-28 10:04
Tänkte på en grej. Vi har ingen match i cupen på länge och CL är väl om drygt 3 veckor. Tycker ni inte att Ter stegen borde få en match i ligan under denna tid?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona >The Reporter<
2016-02-28 09:55
Måste bli vinst idag. Hoppas inte spelarna är för bekväma.
Barcelona neymar JR
2016-02-28 09:33
Vilken underbar morgon idag, snart har vi framför oss en riktig underhållande match. Mötena med Sevilla är alltid roligt att beskåda som fotbolls fan. Spelarna fick välbehövlig vila efter Arsenal matchen så ikväll förväntar jag mig ett bra tempo. Kommer troligtvis bli en publikfest och ett bra tryck. Arda&vidal kommer troligtvis få speltid, vette tusen om inte Roberto får det med. Känns onödigt att riskera busken med tanke på att han har känningar.
Vlom
2016-02-28 09:18
Real Madrid kommer inte att vinna Champions League under denna säsong oavsett hur mycket Zidane än säger att "vi kommer endast att lägga fokus på CL".

Dom har onekligen riktigt duktiga spelare, absolut, men strukturen och inte minst taktiken hos laget är dåligt. Startelvorna som Zidane använder sig utan, är fyllda med Galaticos och vissa som är givna är alltså selare som blev åsidosatt av Rafa Benitez som ett sätt att blidka egon som håller omklädningsrummet i ett järngrepp oavsett hur skadligt det är för balansen.

Jag tror att den som har lidit mest utav det hela är Casemiro. Brassen gick från att vara en startspelare under Benitez till att helt bli en bänkvärmare på heltid. Kross har tagt över hans roll och tysken är inte ens en defensiv mittfältare.
Vlom
2016-02-28 08:34
Under Madrid-derbyt mot Atlético de Madrid, skanderade publiken på Santiago Bernabeu "Florentino avgå". Vore jättetråkigt ifall om han lämnade sin post som Real-president, spanjoren har gjort ett bra jobb med sin Galactico-filosofi :p
Vlom
2016-02-28 08:21
Finns det några spansktalande personer på forumet som kan uppfatta vad marängerna i länktipset säger till Saúl Niguez?

Den sistnämnde blev nämligen förföljd långt efter att Madrid-derbyt var över...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-02-28 03:56
Vilka raketer A.Vidal har på benen.

Det enda som jag längtar efter är att han finner *the conection* med spelarna vid de offensiva räddarna. Men det kommer förhoppningsvis med tiden.

Längtar så mycket efter att Arda och A.Vidal kommer in i laget ännu mer.

Förlusten för R.Madrid. Soo sweet, fast man ville att det skulle kryss men det finns ingen bättre än se de lipa. C.R, tack för att gör bort så i median. Love it, love! Don't stopp. Man förväntade sig en spelare med hans erfarenhet skulle ha lite bakom pannbenet men i det här fallet är man glad att man har fel.

Nu kan vi själva åka mot den mot Sevilla imorgon så man får njuta tills den matchen börjar så länge.

Go Natt eller för er del go morgon.
Barcelona Kröjff
2016-02-28 01:36
@Messi är fotbollsgudens son:

Cristiano Ronaldo uppger sig själv ha blivit missförstådd i och med sitt famösa uttalande om sin egen förträfflighet, i förhållande till sina medspelare. Detta eftersom journalisterna missat att han menade att om lagkamraterna varit i lika bra FYSISKT skick som han själv, så hade saker och ting sett annorlunda ut för Real Madrid i dagsläget.

Själv tror jag emellertid snarare att det är Ronaldo som missförstått devisen, att laget är större än jaget. Och därmed vänt på densamma till dess raka motsats. Men det om något, kan stjärnskådande sportjournalister å andra sidan med all rätt lastas för att starkt bidragit till, p g a sina uppförstoringsglasögon. Som alltid bortser från "the big picture"..
Barcelona grande jw
2016-02-28 01:07
Sports förstasida imorgon Söndag. Titanic! Hahaha
Barcelona Stright outa Barca
2016-02-28 00:46
[QUOTE=Stright outa Barca ]Dina inlägg kommer bli raderade så länge du inte börjar meningar med stor bokstav, använder punkter och skriver allmänt omoget. Vid upprepning delas varning. /Mod [/QUOTE] Wtf.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2016-02-28 00:25
@Nemesis 10:

Ronaldo verkar vara en riktigt stor "glädjespridare" i laget ... Jag skulle absolut inte vilja se honom i något lag jag håller på. Visserligen är han en av fotbollshistoriens bästa MEN intrycket är att han är en synnerligen narcissistisk egotrippad typ som inte fungerar i gruppen. Fotboll är ett lagspel.
Barcelona The Octopus of Badia
2016-02-28 00:05
DM1982

Det där datumet inkluderar dock inte en eventuell överklagan till CAS, vilket skjuter på det ytterligare.
Vlom
2016-02-27 23:41
Ramos: "I don't think Cristiano was blaming any teammate. He just didn't express himself the right way."

Ramos: "I'm sure Cristiano will clarify his words. I know him well, he didn't mean to blame a teammate."

Cristiano (via MARCA): "What I meant is, if everyone was on my physical level. I am no better than anyone else."

Cristiano: "I am not better than any of my teammate."

Cristiano: "My words have been misinterpreted. I didnt say I'm better than others. I was only referring to the physical part, the injuries."

Cristiano: "I respect all my teammates and I never wanted to offend them."

Källa: RMadridhome

Tydligen så verkar det hela vara en damage control från deras sida...
Barcelona Liunil Masse
2016-02-27 23:29
[QUOTE=DM1982]Barcelona fick beskedet mycket senare och då drog det ut på tiden så vi kunde registrera spelare. Real kommer, som jag förstår det, få svar innan transferfönstret öppnar så de kommer inte hinna registrera spelare. [/QUOTE] Ja I så fall sitter de riktigt i skiten. Njuter!
Barcelona DM1982
2016-02-27 23:06
[QUOTE=Liunil Masse]Nej nej, men att man får sommaren att värva precis som vi fick. [/QUOTE] Barcelona fick beskedet mycket senare och då drog det ut på tiden så vi kunde registrera spelare. Real kommer, som jag förstår det, få svar innan transferfönstret öppnar så de kommer inte hinna registrera spelare.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-27 23:03
[QUOTE=DM1982]Det enda som har hänt är att Real har överklagat, precis som Barça gjorde, men inget tyder på att de kommer undgå bestraffning. [/QUOTE] Nej nej, men att man får sommaren på sig att värva precis som vi fick.
Barcelona DM1982
2016-02-27 22:53
[QUOTE=Liunil Masse]Det är väl mer troligt att de kommer få göra det? Eller har jag missat något? [/QUOTE] Det enda som har hänt är att Real har överklagat, precis som Barça gjorde, men inget tyder på att de kommer undgå bestraffning.
Barcelona Reymar
2016-02-27 22:40
När tres amigos fick reda på att Real torskade idag...
Barcelona Liunil Masse
2016-02-27 22:40
[QUOTE=DM1982]Förutsatt att Real får registrera nya spelare. Högst troligt så kommer de inte få det. [/QUOTE] Det är väl mer troligt att de kommer få göra det? Eller har jag missat något?
Barcelona Reymar
2016-02-27 22:36
Jösses vad omoget av divan som är en av de äldre spelarna i laget att nedvärdera sina lagkamrater, kan tänka mig att de kommer påverka laget negativt och i sikt kommer vi få se en mycket mer frustrerad Ronaldo.

Känner man Perez rätt så kommer han gå på en total offensiv i marknaden för att rädda sitt skinn och det lär sluta med att han förmodligen säljer Ronaldo och får in Hazard (även om belgaren spelmässigt är en bättre spelare dock inte poängmässigt).

Efter dagens uttalande kan jag tänka mig att Real försöker sälja honom då han blir sämre för varje dag som går och inte nog med att han försvinner 90% av Madrid fansen kommer även försvinna.

Imorgon kör vi över Sevilla. Visca Barca!!
Barcelona Stright outa Barca
2016-02-27 22:28
Dina inlägg kommer bli raderade så länge du inte börjar meningar med stor bokstav, använder punkter och skriver allmänt omoget. Vid upprepning delas varning. /Mod
Barcelona messiooooxavii
2016-02-27 22:23
Avsluta meningar med punkt, man kan göra fel men inte hela tiden! /Mod
Barcelona Davids3
2016-02-27 22:18
Luis Enrique: I say "abbacadabra' then MSN scores.
Zidane: I say 'abbacadabra' then BBC disappears.
Annons: