/spanien/barcelona/forum/10828.aspx/spanien/barcelona/forum/10828.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona haeger
2011-09-10 20:23
Keita inga misstag? Han passade fel flera gånger, plus orsakade frisparkar emot oss ett flertal gånger.
Barcelonistas
2011-09-10 20:21
Det är bara och kolla på Valdes hur han agerar i andra halvlek..
Grace/Wastelands
2011-09-10 20:20
Inga misstag? Hela hans spel är ett misstag. Jag är ledsen men Keita var bedrövlig idag. Det var visserligen resten av laget också. Fabregas var väl den enda som var okej åtminstone som han spelade in första.
Barcelona Hetfield
2011-09-10 20:19
LAM

Jag fick klart för mig att du inte såg matchen. Keita var helt bedrövlig.
AndreD
Fuck fuck fuck. Första hela matchen jag missar på tre år och det blir förlust :(
Barcelonistas
Om Getafe bara lyckas få ett avslut mot mål då är jag nöjd..
Barcelona Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!
Sluta skylla på enskilda spelare.
Vi vinner som ett lag och vi förlorar som ett lag.
Barcelona L.A.M Nr 10
Hetfield

Ja, han gjorde i alla fall inga misstag. Dessutom bättre passningsspel än vanligt. Men du tycker väl som vanligt att han var sämst.
Barcelona Hetfield
2011-09-10 20:18
Getafe är ju Real Madrids b-lag, ni kan väl skippa att kolla på den.
Grace/Wastelands
2011-09-10 20:18
"Och återigen, sluta klaga på Keita. Han är ju en av de bästa på plan."

Nej, det var han inte, Antagligen sämst på plan.
Barcelona Frodo
2011-09-10 20:17
Peps startelva var suspekt. Att starta med Busquets och Fontas som mittbackar var inget lyckat drag. Båda är långsamma och med tanke på att vi startade med 2 offensiva ytterbackar samt Keita framför så blev det ännu mer kaos i försvaret.

Pep måste sluta spela Keita hela tiden. Xavi måste göra sitt eget och Keitas jobb i uppspelsfasen. Både Busquets och Mascerano är tillgängliga så jag förstår inte vad som är problemet. Jag förstår att han gillar honom för hans attityd men det får inte gå ut över spelare som är bättre än honom. Han slår bort en massa passar, drar på sig frisparkar och drar ner på tempot i spelet.

Villa måste tagga ner. Det gäller inte bara idag där han slår en fullständig idiotpassning utan det händer ofta. Han måste bara slå en enkel passning till en fri lagkamrat istället för att vara ivrig och slå chansbollar.

Vår attityd utan Puyol är på en kass nivå. Med Puyol vet man att ingen kommer att slappna av. Idag slutade vi spela helt och hållet efter 2-0. I andra halvlek kunde vi inte slå 5 passningar i rad.

Folk som kritiserar Pep och spelarna som om de begått mord borde tagga ner. Kritik är befogat men vissa inlägg håller fruktansvärt låg nivå.
Hutch
Grace/Wastelands

Du har väl rätt. Real är i dunderform och Getafe kommer få det úber tungt. Hur ska detta sluta...
Barcelona L.A.M Nr 10
Suck, bli inte förvånad om det blir tvåsiffrigt i Real vs Getafe.
Barcelona Blaugrana91
Jaha det var ju tråkigt detta, trodde faktiskt vi skulle vinna relativt enkelt och det såg ju även ut att bli så också. Jag menar vi började fantastiskt bra, gjorde 2 snabba mål, därefter trodde jag att det bara skulle rulla på. Verkade som om vi slog av helt på takten vid 0-2, vi skulle gått för ett 3e mål, sen kunde man kanske lugnat ner spelet en aning.

Vissa här inne bör skärpa till sig, det ser bara illa ut med massa kommentarer som : "Sälj den och den, avgå, Filosofen m.m".
Visst förstår att man är besviken det är jag också, men det blir ju knappast bättre genom att bete sig som en 5 åring.

Som sagt jag tycker inte det var Peps fel, han tog ut en rätt stark elva som bara ska vinna mot Sociedad utan problem.
Och som sagt inledningsvis spelade vi otroligt bra, men sen antog väl spelarna att: "det här är klart" nu slår vi ner på tempot" och det gjorde dessvärre att Sociedad kom in i matchen. Är det någons fel så är det spelarnas loja inställning vid ställning 0-2.
Får hoppas att dem lärt sig nu att inte slå av på takten bara för att man leder med 1 eller 2 mål.

Sen borde vissa sluta ge upp hela ligan bara för ett kryss på Sociedad, Madrid kommer också tappa poäng längre fram.

Men visst jobbigt när starten på ligan inte blir riktigt som man tänkt sig, men vi borde nästan vara lite vana vid det fenoment nu på senare tid.

För övrigt jobbigt att Sanchez blir borta så länge. :/
Barcelona Hetfield
2011-09-10 20:16
"Och återigen, sluta klaga på Keita. Han är ju en av de bästa på plan."

Huh?
Barcelona MVP - 2011
Gonzalez_Barca

Det är illuminati som ligger bakom det :D
Barcelona den närkingska älgen
Bra bortslarvat av Getafes anfallare innan Reals mål. Det är för övrigt mer livat på en begravning än vad det är på Bernabeu just nu.
Barcelona Thiago - Next no.1
1-0 Real
Barcelonistas
2011-09-10 20:15
Hutch

Den andra halvlek vi gör påminner mycket om säsongen 07/08 där vi även tog ledningen med 0-2, 0-3 som sedan skrevs till 3-2 och 4-3 till motståndarna.

Jag är mer frustrerad just nu inte orolig det är jag inte alls. säsongerna 09-10-11 var det en liknande inledning på säsongerna.
Grace/Wastelands
2011-09-10 20:14
Såja. 1-0 Real Madrid.

Hutch

Tror Real Madrid hade kunnat spela utan målvakt idag, Getafe kommer ändå knappt lyckas avsluta på hela matchen.
Barcelona L.A.M Nr 10
Man ska inte klaga på Pep ikväll. Det här laget ska kunna slå Sociedad med några bollar. Det hur man helt slutade spela i andra som var felet. Underskattning helt enkelt, man trodde att man bara kunde spela av matchen i andra.

Och återigen, sluta klaga på Keita. Han är ju en av de bästa på plan.
Hutch
Tror vi på ett målrekord ikväll? Eller kanske 6 - 0 Madrid? Ronaldo gör två hattricks?

Jag hoppas innerligt att Getafe på något sätt lyckas sno en poäng. Hoppas Casillas är full eller något.
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
Stream till real madrid - getafe

ENGELSK KOMMENTATOR - VEETLE
Barcelona Barca-nist
2011-09-10 20:13
Dyrbara poängtapp trots att det är en bra väckarklocka, slarvigt spelat av flera idag framför allt Keita !

bättre fokus på matcher oavsett betydelse.
Barcelona Smogen
2011-09-10 20:13
Jävlar vad gött att Keita fick spela som pivote hela matchen!
Grace/Wastelands
2011-09-10 20:12
Bara 80 minuter kvar tills Reals match är slut. Får väl hoppas på ett kryss.

Arne har verkligen blivit senildement och svamlar om saker han inte har någon aning om.

Borde sitta på ett hem snarare.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-09-10 20:12
Föresten lite äckligt..

Förra året torska vi 0-2 mot Hercules.
Milan torska 0-2 mot Cesena.

I år kryssar de 2-2 mot Lazio.
Och vi kryssar 2-2 mot Sociedad.

Allt på samma helg. :P
Barcelona BarcaFan!
2011-09-10 20:11
Ingen här borde klaga på hur vår startelva såg ut. Den var inte dålig, det stod ju 2-0 efter 11 minuter, så den var inte så dålig som många anser. Det som hände (de insläppta målen) hade kunnat hända alla, även Messi och Iniesta i startelvan, att man tappar koncentrationen och göra onödiga saker som Villas hemmåt passning.
Barcelona den närkingska älgen
2011-09-10 20:10
Getafe är ju körda på Bernabeu utan Derek Boateng 3 poäng på planen.

Fan vad det är dags för Arne att pensionera sig nu, så trött och vimsig. Galet!
Barcelona Alvés - Por Que?
2011-09-10 20:10
Perfekt att vi har hemma plan med, Camp Nou får igång laget extra mycket. Vi är bäst på att komma tillbaka efter kryss/förlust och nu måste vi bevisa det igen. Ligan ska vara våran detta år !
Annons: