/spanien/barcelona/forum/1082.aspx/spanien/barcelona/forum/1082.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
8/27/2016 18:20
Paco finns inte ens med på bänken i matchen som spelas nu och det är väl stor tecken att han är på väg till oss. ps. Nani är med från start.
Barcelona Reymar
8/27/2016 18:12
@El Pistolero #9:

Jag hoppas att du skämtar. Bellerin som blev vald till PLs bästa högerback är alltså sämre än Roberto som inte ens är en renodlad högerback.. Snabbhet är en av dom viktigaste egenskaperna för en ytterback, att kunna överlappa och samtidigt springa snabbt tillbaks för att förhindra en kontring och där brister Roberto.

Att påstå att Roberto är en bättre HB än Bellerin är inget annat än skrattretande. Mot blåbärslag som Betis kan vem som helst se bra ut. Vänta tills han får möta spelare som Douglas Costa, Hazard, Bale etc för att bedöma honom.
Barcelona Mr Culé
8/27/2016 18:08
@Blaugrana91:

Varför ska vi värva en mittback? Vi har ju Marlon som jag tycker har sett väldigt lovande ut, ge killen chansen tycker jag.
Barcelona Blaugrana91
8/27/2016 17:59
Hehe har nu värvat dem spelare vi köpt i sommar på Fifa. ;) Var dock tvungen att betala €26,5M för Cillessen... Tänk på det när ni klagar på priset. ;) Har nu senast värvat Paco, men Valencia var tuffa, dem ville ha €30M samt Munir, ironiskt? ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
8/27/2016 17:53
[QUOTE=S.Eto'o]Någon som kan förklara varför Valencia sport direktör sa häromdagen att Valencia inte kan registrera Nani och dem andra nyförvärven pga FIFA fair play och att han måste sälja innan han kan registrera men Nani startar nu mot Eibar? Mustafi och Paco affärerna är inte väll officiella? [/QUOTE] Bra fråga, transaktionerna kanske är gjorda? €40M från Arsenal och €30M från oss?
Barcelona ElRaval
8/27/2016 17:52
Adama som inte ens fanns med på bänken i dagens match önskar lämna Aston Villa.

"Amazing talent but the football brain of a sea cow" kommenterar någon… Ja det är väl kanske passande, tyvärr.. Men tillräckligt bra för att spela i Championship måste han vara.. Inte en enda start i ligan har det blivit. Tragiskt att han inte har fått visa vad han går för, ordentligt.
Barcelona S.Eto'o
8/27/2016 17:51
Någon som kan förklara varför Valencia sport direktör sa häromdagen att Valencia inte kan registrera Nani och dem andra nyförvärven pga FIFA fair play och att han måste sälja innan han kan registrera men Nani startar nu mot Eibar?

Mustafi och Paco affärerna är inte väll officiella?
Barcelona Blaugrana91
8/27/2016 17:51
[QUOTE=Barca - Puyol]Bellerin är sjukt bra, killen har allt som vi vill ha utav en högerback. Han hade varit perfekt att ersätta D.Alves. [/QUOTE] Jo fast Roberto gör det riktigt bra, men något säger mig att Bellerin är vårt mål nästa sommar. Egentligen med den truppen vi har nu behöver vi knappt ens värva något nästa sommar, men isåfall skulle det vara Bellerin och en mittback då jag antar att Mathieu lämnar.
Barcelona El Pistolero #9
8/27/2016 17:50
[QUOTE=Vlom]Bellerins snabbhet är den enda egenskapen som Roberto är sämre på. [/QUOTE] Vilket inte är den viktigaste egenskapen som en högerback. Allt handlar om tajming, stå rätt o läsa av spelaren bra. Roberto är snabb, men inte snabbare än Bellerin, ändå erbjuder han mer såväl defensivt som offensivt.
8/27/2016 17:47
[QUOTE=Mr Culé]Håller med till 100%. Varför ska vi överhuvudtaget köpa in en ny högerback när Roberto spelat som han gjort på den senaste tiden, vilket har gjort att han belönats med en landslagplats nu. Framförallt älskar jag hans inläggsfot, en avsevärd förbättring gentemot Alves dem senaste åren. [/QUOTE] Ja eller hur. Säger ju rätt mycket om hur bra Roberto spelat/spelar när han går före Juanfran som inte blev uttagen till landslaget.
Barcelona Blaugrana91
8/27/2016 17:45
[QUOTE=Vlom]Paco sitter på läktaren tydligen. [/QUOTE] Då är det klart! Härligt! Jag antar att vi bekräftar värvningen efter Valenicas match och sedan bekräftats Munir till Valencia imorgon efter vår match! :)
Vlom
8/27/2016 17:44
@El Pistolero #9:

Bellerins snabbhet är den enda egenskapen som Roberto är sämre på.
Vlom
8/27/2016 17:42
Paco sitter på läktaren tydligen.
Barcelona Mr Culé
8/27/2016 17:41
@El Pistolero #9:

Håller med till 100%. Varför ska vi överhuvudtaget köpa in en ny högerback när Roberto spelat som han gjort på den senaste tiden, vilket har gjort att han belönats med en landslagplats nu. Framförallt älskar jag hans inläggsfot, en avsevärd förbättring gentemot Alves dem senaste åren.
Barcelona Barca - Puyol
8/27/2016 17:40
Bellerin är sjukt bra, killen har allt som vi vill ha utav en högerback. Han hade varit perfekt att ersätta D.Alves.
Barcelona DM1982
8/27/2016 17:37
Kommer Paco (viket lär hända) så har nog Barcelona bland de bästa trupperna som jag kan minnas.

Anfall = världens bästa.

Mittfält = ett av världens bästa.

Backlinje = mycket, mycket bra.

Målvakter = en försämring från förra säsongen men fortfarande väldigt bra.

Kul för Messi att till slut få spela med en bra trupp och inte bara en bra förstaelva.
8/27/2016 17:32
Sergi Roberto är bättre än Bellerin. Framförallt tekniskt.
8/27/2016 17:24
Alcacer har tagits bort från matchtruppen. Han är varken i startelvan eller på bänken. Welcome!
Vlom
8/27/2016 17:17
Paco Alcacers namn syns inte i startelvan eller ens på bänken inför matchen mellan Eibar vs. Valencia inom 1 timme.
Barcelona Ribohn Fan
8/27/2016 15:44
Smogen

Förlåt! Mattekunskapen är sämre än fotbollskunskapen!
Barcelona Smogen
8/27/2016 15:20
[QUOTE=Ribohn Fan]För Barcas del spelar det inte någon roll om det blir Paco eller Munir. En av dem kommer att få spela 10 -15% av säsongens matcher. Måste säga att efter den speltid Munir har fått har han gjort väldigt mycket mål. Paco som inhoppare har jag ingen aning. Munir 4 år yngre! Men saken är väl den att Munir vill utvecklas ännu mer och därför söker speltid. Bästa klubben för Munir måste vara Celta. En klubb som låter unga spelare få speltid. En klubb som Valencia kräver alltid framgång och har inte den tålamoden som Celta har. Om vi värvar Paco kommer han att efter en säsong komma på att det här var inte så kul att sitta på bänken. 22 år då får man lätt panik och vill lämna! [/QUOTE] 4a år? Det skiljer nästan exakt 2 år mellan Paco och Munir.
Barcelona neymar JR
8/27/2016 15:14
Läktarkulturen har dött ut den med, man hör spelarna och tränarna.
Barcelona neymar JR
8/27/2016 15:10
Satan vilken skit "fotboll" det spelas i England, speciellt under s k topmatcher. Den tekniska kvalitén är ju helt obefintlig..
Tiki-Taka
8/27/2016 14:44
Såklart det spelar roll vem vi har som back up anfallare. Om det inte hade spelat någon roll så kunde man hämtat Dinko Felic om det nu var så. Paco är definitivt bättre än Munir, har aldrig sett storheten i Munir....dem flesta av oss har velat få bort honom från klubben i 2 år nu...en försäsong ändrar inte det!
Barcelona Ribohn Fan
8/27/2016 14:30
För Barcas del spelar det inte någon roll om det blir Paco eller Munir. En av dem kommer att få spela 10 -15% av säsongens matcher. Måste säga att efter den speltid Munir har fått har han gjort väldigt mycket mål. Paco som inhoppare har jag ingen aning. Munir 4 år yngre! Men saken är väl den att Munir vill utvecklas ännu mer och därför söker speltid. Bästa klubben för Munir måste vara Celta. En klubb som låter unga spelare få speltid. En klubb som Valencia kräver alltid framgång och har inte den tålamoden som Celta har. Om vi värvar Paco kommer han att efter en säsong komma på att det här var inte så kul att sitta på bänken. 22 år då får man lätt panik och vill lämna!
Barcelona Blaugrana91
8/27/2016 13:07
BREAKING: Celta Vigo have retired from signing Munir, as Barcelona will send him to Valencia as part of the deal for Paco Alcácer (cope). Lägg dessutom till att Rossi är klar för Celta. Allt faller nu på plats, hoppas jag.
Barcelona Barca - Puyol
8/27/2016 12:53
Munir ska vara tacksam att han får chansen att gå till Valencia. Valencia är för bra för hans del. Folk har nu helt plötsligt gjort Munir bättre än vad han är. I Valencia kommer han att få växa som spelare och bli bättre för där slipper han handskas med MSN. Chans för start är mer troligt än i Barca. Så med andra ord bör Munir vara överlycklig att få chansen i Valencia.
Barcelona Cule4life
8/27/2016 12:15
Oh vad synd om Munir om han får lira i Valencia. Folk hade dödat för att vara i hans skor. Lägg ner.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
8/27/2016 11:25
Har ni tänkt på att vi gjort av med hela 4a högerbackar detta fönster å inte värvat in en ny. Men det känns okej med Sergi och Vidal.

Vi gav bort Montoya till Valencia men det var en indirekt del i dealen för André Gomes, Det borde läggas till 8-10milj euro för värdet på Montoya.
I den här värvningen så får det ses som okej då vi ville bli av med Montoya samtidigt som Gomes är en intressant värvning.

Dock hoppas jag att det inte blir en liknande deal med Munir i Paco-affären. Ett lån utan köpoption känns okej. Valencia är en rörig klubb just nu men det har fortfarande spelare av Kvalité som kan hjälpa Munir i sin Utveckling.
Celta har större konkurrans om anfallsplatserna än Valencia. (Om vi värvar Paco)

Barcelona neymar JR
8/27/2016 10:01
Visst är munir i utvecklingsfasen i sin karriär, men likt förbannad borde han klara av "helvetet" ifall han vill lyckas i Barcelona?!?!? Valencia har ju trots allt visat sig vara bra på att utveckla talanger till stjärnor genom åren. Det är ett mindre kliv från Valencia-Barcelona än från celta-Barcelona...
Annons: