/spanien/barcelona/forum/10814.aspx/spanien/barcelona/forum/10814.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hutch
2011-09-19 14:47
Bitchar Mourinho på Levantes aktioner nu? Det Levante gjorde har Real gjort i varenda El Clasico som Mourinho coachat laget. De provocerar, spelar fult, you name it. Mourinho klagar när det passar honom.

Real seriefilmar. Det har förekommit filmningar i varenda match på sistone. Och så klagar man på Barcelona.
Barcelona Frodo
2011-09-19 14:31
"They know how to provoke, to simulate, to waste time and not give the ball. This is also football and our players do not like these things. No one does it better than Levante in this league."

Mou fortsätter grina. Hur kan han klaga på filmare när hans egna spelare håller på som de gör? Di Maria agerade som om han blivit slagen i ansiktet av Mike Tyson. De senaste veckorna har vi fått se på flertalet grova filmningar utan någon kontakt från hans spelare. Arbeloa filmade till sig straff mot Chile, Ronaldo mot Getafe och Marcelo misslyckades med detsamma mot Zagreb. Di Maria var i farten igår.

Vad gäller fult spel finns det klipp som visar att psykfallet Pepe sparkade Xavi Torres på hälen och slog till honom i huvudet. Hans lag både filmar och använder sig av övervåld. Har han ingen skam när han attackerar Levante som är ett lag som inte har råd att köpa spelare och där spelarna i truppen tillsammans tjänar mindre än Cristiano?
Barcelona Katalano
2011-09-19 14:31
Hutch

Såg nu 2 artiklar där Neymar förkastade ryktet och att han inte alls genomgått undersökningen.

Bra mycket rykten om killen iaf. Han får gärna gå dit för mig också. Skulle vara kul att se honom i La Liga, även om det är för Madrid. Tror att han behöver ett par år för att utvecklas bra. Tveksamt om Madrid är rätt klubb då dock.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-19 14:29
Cahill till Barca är ju så fail det bara kan bli. Visst, han kanske är passningsskicklig om man jämför med PL men i Barca måste du vara något utöver det vanliga. Det finns flera andra mittbackar i La Liga som är bättre men framförallt mer spelskickliga, kan behålla bollen inom laget och inte rensa upp den på läktaren under press.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-19 14:25
Otroligt skönt att å¨terigen ha Real bakom oss. Både Valencia och Real Betis(!) har full pott än sålänge så vi ligger trea, men vinner vi mot Valencia nu i veckan så ser det riktigt ljust ut för oss då jag inte tror Betis kan hålla samma form en längre period. Både Barcelona och Real har tappat poäng mot lite sämre lag nu, frågan är om vi klarar av att ta två vinster mot både Valencia och Atlético. Det blir nog väldigt viktigt, för gör vi det så kan vi vara i toppen av ligan ett bra tag.
Hutch
2011-09-19 14:24
Det är väl inte officiellt än men det blir troligtvis Real han går till. För mig får han gärna gå dit, hans personlighet passar Real Madrid. Ronaldo och Neymar får bråka med varandra om varför den ene inte passade den andre.
Barcelona Katalano
2011-09-19 14:20
Nån som har källa till att Neymar skulle vara klar för Real. Har inte läst nåt om det...
Barcelona den närkingska älgen
2011-09-19 13:56
Evans? Har visserliggen spelat upp sig aningen de senaste matcherna, men hela förra säsongen var han ju en katastrof. Visst, Vidic har några år kvar, men han och Rio är ju skadade rätt mycket? Tror nog att Sir Alex kan tänka sig att Investera i Cahill, han blir inte dyrare än 17 miljoner pund (utköpsklausul). Annars står det mellan Spurs och Chelsea.
Grace/Wastelands
2011-09-19 13:27
Vidic har nog 4-5 år kvar på toppen. Evans har väl knappt gjort ett misstag den här säsongen och spås ju en lysande framtid. Jag är tämligen säker på att Cahill inte hamnar i United. Cahill är väl inte heller så överjävulskt bra? Evans just nu är ju riktigt stabil själv och Vidic är som sagt långt ifrån slut som du verkar tro.
Barcelona Frodo
2011-09-19 13:25
Gary Cahill är inget för Barca. Han är knappt något för Arsenal ens. Det är säkert någon engelsk journalist som hittat på ryktet och på så sätt samtidigt hypat upp en landsman.
2011-09-19 13:25
Sedan har ju Arsenal behov av en bra mittback, men allvarligt, hur stor är chansen att Wenger plockar in honom? Han får ju högre lön i Spurs och deras framtid ser ju fan så mycket ljusare ut än Gunners.
2011-09-19 13:23
Grace/Wastelands

Så tänkte jag också. Men sedan tänkte jag efter. Johnny Evans håller inte riktigt enligt mig. Han blandar och ger för mycket, han kommer att kunna bli en ny O'Shea eller Wes Brown. Angående Smalling är han överjävulskt bra som högerback, betydligt bättre än Da Silva-bröderna som man inte vet vart man har. Jag blir inte förvånad om Sir Alex väljer att skola om honom till högerback på riktigt. Vidic och Ferdinand är ju skadade mest hela tiden numera, jag tror således att man plockar in Cahill och om 2-3 år spelar med en backlinje bestående av
Smalling-Jones-Cahill-Fabio.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-19 13:23
jag vet inte, tror inte det nödvändigtvis måste vara ett löst rykte med Cahill. Är bara en känsla jag har, lite som Afellay förra vintern. En billig investerng som ger laget en extra boost inför våren ,med ett nytt ansikte. Dessutom kan det mycket väl bli en smart värvnig även på siktl win/win.

Sen har ju förvisso Pep sagt att man inte vill ha nån back men om det ändå finns i hans tankar kan nog Cahill vara ett alternativ
Barcelona Rodriiguees
2011-09-19 13:18
Är det bara jag eller ser Cesc större ut i Barca? Kollade på hans sololöpning mot Tottenham för nån säsong sen då såg han jävligt snabb ut samt lite mindre? Är det jag bara jag eller någon mer här som tycker det?
Postat via SvenskaFans-appen
Grace/Wastelands
2011-09-19 13:13
Varför skulle Cahill gå till United?

Dom har Evans, Smalling, Jones, Vidic och Ferdinand. Dom har nog minst behov av alla lag i världen. Snarare Chelsea, Arsenal eller Spurs som skulle behöva honom.
,Sami
2011-09-19 13:11
Det hade varit underbart att ha en ung Nesta i Barca. Älskar den backen.
2011-09-19 13:11
Botia och Bartra istället för Cahill, absolut. Jag tror att detta är ett klassiskt "hittapånågotsjuktsåviharnågotattskrivaom-rykte" och sanningshalten är nog ungefär lika med noll. Tror att Gary Cahill går till Man United under vintern.
Barcelona Rambla~
2011-09-19 13:00
Cahill är ett fake-rykte som vi nog kan lägga till handlingarna.
AndreD - R.I.P. Andy Whitfield
2011-09-19 12:47
Botia istället för Cahill alla dagar i veckan. Billigare dessutom.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-09-19 12:20
Hutch

SKa tillhöra den skaran av eng spelare som har hyfsad bra teknik, Smalling,Phil jones är ju bara några som har god bollbehandling. Men att spela i spanien är inte precis samma som att spela fotboll i england. Har sett alldeles för lite själv för att ge en rättvis bedömning.
Hutch
2011-09-19 12:15
Är Gary Cahill en bollsäker kille då? Hur funkar han i uppspelsfasen? Det är viktigt att mittbackarna i Barcelona har bra bollbehandling. Har nämligen inte sett mycket av Cahill, jag har hört att han är en rätt duktig mittback, men jag vet inte. Skulle han passa i ett Barça-system?
Barcelona R.E.M. god bless them
2011-09-19 12:07
Wow, gary cahill å pique.. Försök komma förbi där, han e en grym mittback , påminner om terry då han va som bäst...
Postat via SvenskaFans-appen
Grace/Wastelands
2011-09-19 11:53
Hahah roligare o sitta o glo på det som sker emellan delarna av Eurotalk än själva delarna.

Grace/Wastelands
2011-09-19 11:37
Så länge inte Pep går efter sin egna känsla gällande värvandet av mittbackar så är jag glad.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-19 11:35
galet rykte som sprids just nu - Boltons mittback Gary Cahill till barca januari!

Tja, det lär väl inte ske men man ska aldrig säga aldrig. Fabregas sägs ha tipsat Pep och en ev affär skulle kunna liknas vid Afellays ankomst förra vintern - en spelare med utgående kontrakt och som kan spela CL, som ger barca lite extra bredd inför den tuffa våren.

Frågan är väl om Cahill vill till Spanien. Vi får se! Jag tycker i alla fall tanken att förstärka med ett "fynd" i januari inte är så dum. Der ger laget en extra boost inför slutspurten och man slipper betala lönen under hösten då han kanske ändå inte riktigt behövs, så att säga
Grace/Wastelands
2011-09-19 11:32
Varför säger inte han i hörnet något på Eurotalk live?
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2011-09-19 11:27
Hetfield

Jag vet att han la lite av skulden på Khedira, men vad exakt sa han om Benz?
Grace/Wastelands
2011-09-19 11:21
Men crap, Borrell igen. Kan inte någon smuggla ner typ gift i hans kaffe? Fast hans sura kropp och anatomi hade väl inte ens blivit förgiftad.

Varför hyllar folk Arsenal efter matchen och tyckte att det såg bra ut? Dom gjorde en okej halvlek och en helt förskräcklig.
2011-09-19 11:20
2 mål mot Osasuna hemma i en 8-0 kross och en snygg frispark, visst. Men jag tycker att han har varit för kall under en för lång tid. Han gör det inte tillräckligt bra enligt mig. Med det inte sagt att han inte kommer att nöta bänk för evigt. Thiago kan absolut spela istället. Men som sagt, världen går ju inte under om han spelar. Men jag personligen hade sett en förändring.
Barcelona Bernie
2011-09-19 11:17
Vad heter den senaste dokumentären om Barcelona? Försöker hitta den, men det går inte så bra. Snabbt svar och länk vore schysst som fan.
Annons: