/spanien/barcelona/forum/10809.aspx/spanien/barcelona/forum/10809.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
1/17/2012 19:46
Ärligt talat är jag inte heller nervös för matchen. Men inte för att jag är säker på vinst utan för att jag just nu tar det för vad det är - en kvartsfinal i en cup som både vi och Real tidigare har åkt ut om betydligt sämre motstånd i. En cup som vi alltid spelar med Pinto i och som vi dessutom anländer till med en trupp på 15 A-lagsspelare...

Det är helt enkelt inte samma känsla som det är inför ett clasico i ligan eller CL. Då hade man haft matchen i huvudet HELA TIDEN just nu. Men så är det inte ikväll! Det är knappt att man bryr sig ännu. Jag sitter för tillfälle och kollar på resor och kikar lite på gamla artiklar kring barca istället. Rätt så befriande känsla faktiskt... dock kommer det garanterat att vara annorlunda när matchen väl är igång. Då är allt som vanligt. Men man kan väl hoppas att man har samma inställning efter matchen som före och kommer över en förslut enklare...
Barcelona Thiago Next no.1 - Anims Villa
1/17/2012 19:44
1.70-ligan

Skum känsla att se han i United dressen;)
Barcelonistas
1/17/2012 19:28
Konstigt nog känner jag mig inte alls nervös faktiskt. Jag är ganska säker på att vi vinner matchen imon eller att det blir minst ett kryss.

Real Madrid kommer med största sannolikhet köra samma taktik som dom hade i det senaste Clasicot. Real Madrid kommer sätta en hög press på vår backlinje där dom inte kommer tillåta oss rulla bollen, och dom kommer stressa Valdes. Om inte Madrid lyckas i sin press första 15-20, så kommer det vara ganska kört för deras del. För ju längre matchen lider desto mer jobbigt blir det för Madrid att göra något i matchen.

Lägg därtill att Real Madrid inte lyckats vinna mot Barcelona på hela 6 försök på Bernabeu.

OT

Gilla funktionen funkar fan inte...
Barcelona 1.70-ligan
1/17/2012 19:27
"Han fick inte plats i Spaniens EM-lag.
Och han lär inte ens platsa på Manchester Uniteds bänk i Champions League-finalen mot Chelsea på onsdag heller.
Nu är Gerard Pique, 21, på väg söderut igen. "

En artikel från 2008. Mycket har hänt med vår store mittback sedan dess. En rätt lyckad flytt må jag säga :)
Andreas-
1/17/2012 19:06
Börjar bli ritkigt nervös inför imorn nu. Vi får inte åka ut mot Real Madrid. Hela laget behöver nog ett avancemang.
Barcelona Ibillay
1/17/2012 18:29
Är inte heller så värst taggad, hade det varit en borta match mot valencia hade jag nog varit mer taggad, kan bero på att det har varit för många El Clasicon eller pga all hat och tjafs som uppkommit sen ni vet vem tog över Real.

Men men, så länge det är en match där blaugrana är det ena laget så är det full fokus de 90+ minuterna :)

Visca Barca

DANI ALVES

Jag tror Iniesta blir en av målskyttarna
Barcelona L.A.M Nr 10
1/17/2012 18:25
Ja, vi reser oss verkligen när det gäller. För övrigt är Peps statistik mot Mourinho riktigt bra. På 8 matcher har vi 4 vinster, 3 kryss och 1 förlust. Observera att förlusten kom i Copa Del Rey, kryssen kom i ligaspelet på Bernabéu förra säsongen där vi inte behövde vinna, returmötet på Camp Nou i CL där oavgjort räckte till finalspel, samt i Supercupen där kryss borta i första matchen var ett okej resultat, speciellt med tanke på förutsättningarna.
Barcelona DANI ALVES
1/17/2012 18:21
vilka tror ni blir målskyttar imon? Själv tror jag messi o sanchez för barca o benzema för real ;)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
1/17/2012 17:58
Fy fan vilken video! Den är så j*vla sevärd!

Edit: Man måste älska Hristo Stoichkov. :)
Barcelona SamMajid
1/17/2012 17:46
Kom igen grabbar!
I supercupen hade vi också 4 skador inför mötet på Bernabéu (Piqué, Afellay, Iniesta och Puyol) men lyckades nästan vinna efter 2-1 efter första halvlek!
Tveka aldrig på barca, våran trupp tillräckligt bra inför dehär matchen, inga nyckelspelare skadade, bara några rotationsspelare, plus att vi redan har vunnit 4 gånger på Bernabéu med Pep (varav 3 av de var mot Mourinho)!

Nu tar vi dethär!

Visca Barca y Visca Catalunya!!! <3
Barcelona MVP - 2011
1/17/2012 17:27
Hannibal Lecter dömer matchen imorn! (César Muñiz Fernández)
Barcelona NoGo™
1/17/2012 17:12
Måste säga att jag håller med om man är sjukt otaggad till matchen imorgon. Det var bättre förr när Real åkte ut mot div.3 lag i cupen och i åttondelen i cl, då slapp man dessa möten hela tiden.
Atlético addeh
1/17/2012 17:03
Hetfield

Säg inte för mycket nu. Men det klart, vi måste få ha ett skadefritt lag i den mån det går under hösten för att ens kunna tänka på en trippel.

Är inte alls beredd att hålla med. Tycker de senaste matcherna varit väldigt välspelade och levt upp till de förväntningarna man kan ha.
Barcelona L.A.M Nr 10
1/17/2012 16:13
Kom igen grabbar, även om det är cupen så är det ändå Real Madrid vi möter, man ska alltid vinna mot Real. Dessutom blir vårt psykologiska övertag ännu bättre om vi nu går vidare här. Vi får större chans att vinna både ligan och CL, speciellt CL där Real kommer vara ännu mer rädda när de möter oss.
Barcelona SamMajid
1/17/2012 16:03
Ärligt talat grabbar, så känner jag inte mig så taggad heller inför matchen imorgon, för det första har det vart för mycket el clasico sedan förra året och för det andra att cupen inte är så viktig som ligan och cl.
Lär kanske bli lite nervös några timmar innan matchen, men tänker inte bli förbannad och hetsa upp mig om vi får en liten förlust, det finns ett returmöte på Camp Nou och just nu vill jag bara se att vi lyckas ta oss vidare i cl och sno liga ledningen.
Barcelona Hetfield
1/17/2012 15:46
addeh

Det blir knappast en trippel om Pep inte förstärker laget.

Nä, känslor och passion i all ära, men jag ser inte direkt charmen i de senaste el clasicon. Det har alltid funnits en ömsesidigt respekt mellan laget, hur stor rivaliteten än har varit, men Mourinho har lyckats att sudda bort det. Det finns inte samma atmosfär och spänning i matcher, det är bara en massa fula knep och annat tjafs.
Barcelona SamMajid
1/17/2012 15:46
Hetfield

Jag håller med dig om cupen, det är ingen stor grej att förlora den, den är inte lika tung som CL och ligan, men att förlora den till just Real Madrid vore nog lite annorlundare, man vill ju helst vinna mot sina ärkerivaler oavsett turnering.
Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte skulle bli besviken om vi blev utslagna av Real Madrid, men att förlora ligan eller CL skulle dock smaka surare.
Barcelona L.A.M Nr 10
1/17/2012 15:44
Vi har Fontás, Villa, Afellay, Keita borta där Pedro är tveksam. Även om inga av dessa spelare är ordinarie så har vi en ytterst liten trupp nu. Utan Barca-lirare får vi inte ens ihop till en bänk.

Pinto;
Puyol, Piqué, Abidal;
Xavi, Busquets, Iniesta;
Fàbregas;
Alves, Messi, Alexis

Startelvan från förra Clasicot(förutom Pinto), vår bästa för tillfället(förutom Pinto). Jag ställer upp det såhär men Pep kommer säkert ändra en massor på planen. Alexis kanske lör i mitten, Messi på kantenj, Messi som släpande, Iniesta som vänsterytter, Cesc som striker, Cesc som tia, Cesc som mittfältare, Alves som back, Alves som ytteranfallare, etc etc. Finns hur många grejer som helst man kan ändra. I december blev vi överraskade. Vi kommer troligen bli det igen.
Real Madrid BB-Barceloneta
1/17/2012 15:43
Även Pedro missar matchen imorgon, det sas att han skulle vara borta ca. tio dagar. Så han är ju ett frågetecken även till helgen
Postat via SvenskaFans-appen
Atlético addeh
1/17/2012 15:42
Efterspelen så som peta fingrar i ögonen på folk slipper jag helst, men lite tjats ute på plan och heta känslor hör ett el Clásico till.

Går vi inte för trippeln då? :-)
Barcelona Riiio!!
1/17/2012 15:41
Läste precis om Khedira och Di Maria pga skada samt Arbeloa pga avstängning.

Sen Pepe också, att det är osäkert om han är med eller inte.

Det betyder ju att Coentrao säkert kommer lira högerback igen, hoppas det blir åka av för hans del i så fall mot Alexis =)

Synd att Pedro missar, brukar springa sönder de flesta försvar..
Barcelona den närkingska älgen
1/17/2012 15:32
Riiio!!

Villa, Fontás och Affelay är ju långtidsskadade och missar matchen. Keita är med landslaget och spelar Afrikanska mästerskapen så även han är indisponibel. Sedan vet jag inte hur det står till med Pedro, det kanske någon annan här inne har koll på?
Barcelona Hetfield
1/17/2012 15:28
addeh

När jag säger bråk så inkluderar jag tjafs och efterspel, jag orkar bara inte med det. Dessutom är CdR en skitcup som bara är viktig om man vill ha trippeln.
Barcelona Riiio!!
1/17/2012 15:16
Har inte varit inne på några dagar och missat vad som gäller inför morgondagens möte.

Vilka spelare missar matchen pga skador/avstängningar??

Barcelona Rivaldo - The Greatest
1/17/2012 15:08
Någon som vet hur det blir med målvaktsfrågan imorgon? spelar pinto?

Thiago

IBLAND? haha mina ben skakar varje match där det är stor betydelse som el clasico, och dem började även mot betis efter 2-2 också....... men värst av allt var när jag var på plats på camp nou hösten 08 och såg el clasico, fyfan :)
1/17/2012 15:03
Fenomenet att man går runt och tänker på det och är allmänt ofokuserad hela dagen/dagarna är dock något som återkommer.
Barcelona L.A.M Nr 10
1/17/2012 14:58
Jag är faktiskr rätt så taggad inför imorgon, inte lika mycket som jag brukar men jag går likväl runt och tänker på det ganska mycket och räknar ner tiden. Timmarna innan matchen imorgon kommer man säkert vara nervös som fan.
1/17/2012 14:54
Hutch Själv är brukar jag inte heller bli så nervös eller taggad innan, men när det vär börjar blir jag skitnervös. Ibland har tom benen blrjat skaka av nervositet;)
Hutch
1/17/2012 14:49
Jag känner mig aldrig särskilt taggad eller uppspelt dagen innan El Clasico. Det är när spelarna entrar planen som mina binjurar börjar producera rejält med adrenalin. Jag kan tamigfan inte kontrollera mig när det spelas. Minsta lilla motgång och jag blir förbannad. Detta är inte bra för hjärtat alltså.....

Det blir inte bråk om Real inte söker efter det. Vi får hoppas att deras bråkstakar har lite vett i skallen.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
1/17/2012 14:45
Gonzalez_Barca

Jag fullkomligt hatar de vita jävlarna men rätt ska vara rätt.. =P
Annons: