/spanien/barcelona/forum/10807.aspx/spanien/barcelona/forum/10807.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2011-09-11 21:08
Please nån som har stream de nedan funkar inte för mig..såg att Deulofeu kom in...vill se
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-11 21:04
Lol! Såg först nu Arbeloas filmning mot Chile, den var verkligen grov. Att inte domarna ser det, de måste väl veta att de flesta spelarna försöker förstärka många situationer, eller tror domarna att spelarna är så ärliga att när de ramlar så är det straff?

Skulle vara kul om någon domare någon gång vågade ta upp direkt rött kort för en filmning. Inte för att jag tycker man ska ha det, men jag tror färre skulle försöka sig på att lägga sig lätt om man visst att man kunde bli utvisad.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-11 21:00
1.70-ligan

Det bästa för alla hade egentligen varit om Soriano lämnade. Han vinner skytteligan överlägste och hade lätt kunnat platsa i ett La Liga-lag. Fattar inte varför han inte tar chansen. Barca å andra sidan hade naturligtvis blivit försvagade men ändå överlevt då vi har många andra duktiga anfallare.

Måste vara mycket rotation. Rafa får gärna gå ner och spela mittfältare ibland också då det inte är lika stor konkurrens där, även om han är bäst som falsk nia.
Barcelonistas
2011-09-11 20:57
elbraco

Real Madrid var ju även de laget som fick flest straffar med sig föra säsongen. Där dom flesta var mycket felaktiga, tråkigt detta mycket tråkigt att en spelare ska behöva filma till sig straffar och frisparkar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-11 20:55
Tråkigt att alla börjar klaga på Eusebio innan ligan knappt har börjat. Spelar ingen roll vilken "känsla" man får av honom, det har gått tre(?) ligamatcher. Ge killen en chans. Mot Deportivo är inte matcherna vi ska ta poäng, så förlorar vi är det inte jättefarligt. Har man glömt att vi senaste veckan vann med 5-0 på bortaplan?

Efter en halv säsong kan man börja klaga, om det går dåligt. Men i början måste man ha tålamod, likt Roma måste ha med Lucho och som vi hade med Pep när han förlorade de två första matcherna.
Barcelona Smogen
2011-09-11 20:54
Rambla~

Skönt att du ger Eusebio en chans i alla fall, du har ju tyckt illa om honom sen han blev klar för Barca B. Efter säsongen kan vi ju utvärdera.
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-11 20:53
LAM nr 10

Ja, jag har egentligen inte tillräckligt bra koll på de båda för att avgöra det. Men Cuenca har imponerat betydligt mer på mig i alla fall.

Hoppas verkligen att man, som du säger, roterar mycket under säsongen. Det vore katastrof på mer än ett sätt att låta spelare som Deulofeu, Tello och Cuenca nöta för mycket bänk. Sen kommer ju Soriano som sagt tillbaka snart också och då lär ytterligare en hamna utanför startelvan. Då finns det 7st anfallare av hög klass - men ingen, förutom möjligen Soriano, är så mycket bättre än de andra att han förtjänar att starta varje match. Inte heller finns det någon som är så mycket sämre att han förtjänar att bänkas varje match. Som upplagt för rotation alltså!

Och förhoppningsvis får de flesta även några minuter i A-laget under säsongens gång. Det är viktigt att de får känna på det också, om inte annat för att kunna hålla kvar dem en säsong till..
Barcelona DM1982
2011-09-11 20:53
Galen inledning av Palermo, de håller på att springa sönder sig. Får se hur länge de orkar med det tempot.
Barcelona barca111
2011-09-11 20:52
L.A.M Nr 10

Enligt mig borde cuenca, deuleofeu och tello gå före kiko
Barcelonistas
2011-09-11 20:52
L.A.M

I och med Cesc goda form så tror jag ochså att en utav Villa och Pedro vilas. Sen måste jag säga att jag håller med dig allt angående Pedro, tycker han verkligen har vuxit till dom stora matchernas man. Tråkigt bara att han ännu inte är i topp form, men i press spelet presterar han alltid, han visar stor vilja.

Blir väldigt intressant och se formationen på tisdag blir det 3-4-3,, eller 4-3-3?
Barcelona Rambla~
2011-09-11 20:48
Ju fortare Eusebio försvinner desto bättre. Nu ska Barca B normalt inte ha något att hämta mot Depor ändå men Eusebio luktar loser-menatlitet lång väg.
Barcelona el Maestro!
2011-09-11 20:47
Det är klart att Barca B inte kan mätas med Depor. Depor ska vinna alla dagar i veckan. Man vill dock att ynglingarna ska ge Depor en kamp. Det ser ut att bli så nu också när Barca B gör mål.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-11 20:46
1.70-ligan

Cuenca fick väldigt mycket speltid på försäsongen och gjorde det bra. Antar att man måste rotera mycket med så bra anfallare men nu har Kiko startat två matcher irad. Men han har trots allt spelat i Primieran med Hércules så det är kanske bara är så att han är bättre?
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-11 20:40
LAM nr 10

Man kan tycka att det är rätt, men ändå lite förvånande. Han är ny i Barca B och det finns en hel del duktiga mittfältare där.

Du har helt rätt ang. Muniesa, såklart! :P Isaac Cuenca däremot tycker jag är konstigt att han inte spelar. Han känns hetare än Kiko enligt mig.. men vad vet jag. Tello är väl inte heller så pjåkig direkt, spelade ju en del i U20 (?) EM i somras. Det finns riktigt många bra anfallare i Barca B helt enkelt! Och frågan är hur mycket speltid Deulofeu får när Soriano är tillbaka.
elbraco - Bojan y Thiago
2011-09-11 20:35
Såg inte detta förrän nu men billigare "straff" får man fan länge efter. Så jävla tydligt hur han bestämmer sig för att lägga sig ner och få ont.

Så jävla pinsamt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-11 20:35
1.70-ligan

Jag tycker det är självklart att en spelare som Espinosa spelar. Han är en riktigt stor talang, nya Iniesta. Riverola har gått igenom ungdomsakademin sen han var 6 år och är en duktig mittfältare men har inte det där lilla extra för att nå A-laget. Carmona är väl en spelare som bara köpts in för att bredda truppen, dessutom verkar han tro att han är lagets stjärna när han ska dribbla av alla med sitt oerhört tunga löpsteg. Av någon anledning gillar jag inte honom.

Muniesa är väl skadad?
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-11 20:34
GOL de Rodri! Montoyas förarbete är av hög klass!
Barcelona Blaugrana91
2011-09-11 20:34
1-3 nu!! Detta klarar dem!! ;)
Barcelona barca111
2011-09-11 20:33
Kiko är ruskigt dålig!
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-11 20:31
Barcelonistas

Pedro är ju i och för sig också de stora matchernas man. Två mål mot Real förra säsongen och ett mot United. Han har så bra spelsinne så han är nästan alltid på rätt plats vid rätt tidpunkt och tar smarta löpningar. Dessutom springer han sönder sina lungor hela tiden. Det är sådana här egenskaper som man har kvar även om man är i usel form. Även om Villa gär mål i de stora matcherna och springer mycket så löper han inte i närheten av lika mycket som Pedrito. Därför är Pedro viktigare.

Jag är i alla fall 99 % säker på att någon av dem blir bänkad och att Cesc startar.

På tal om Cesc så har ju Pep uppfunnit ytterliggare en sak, för de som säger att han har så bra spelarmaterial att han inte behöver göra någonting. Det här med en falsk nia och en falsk mittfältare. När Cesc och Messi spelar samtidigt är båda två som två tior ungefär, medan Xavi och Iniesta spelar på mitten. Allt för att överbefolka på mitten och få övertaget där.
Barcelona FC Barcelona #10
2011-09-11 20:30
0-3 från halva plan..
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-11 20:28
Rätt intressant att Espinosa går före spelare som spelare som Riverola, Carmona m.fl. Och att Muniesa inte tar plats i backlinjen eller Cuenca i anfallet. Dessa två är båda spelare som Pep har visat tilltro till.

Barcelona 1.70-ligan
2011-09-11 20:27
Fan, 0-2! Barcas usla helg fortsätter...
Barcelonistas
2011-09-11 20:09
L.A.M

Men samtidigt det är i såna här matcher som Villa är som bäst. Han kan vara fullständigt osynlig i matcherna för att sen bara placera den i bortre krysset.

Jag ser Villa-Messi-Cesc som det bästa anfallet i dagsläget, Pedro har en bra bit kvar till sin topp form och har verkligen inte varit bra inlednings vis i matcherna.
Barcelona Smogen
fan Rodri! Det där sa du göra bättre! Bra anfall annars...
Hutch
Aj aj. Underläge redan så tidigt.
Barcelona L.A.M Nr 10
Rafa tar troligen rollen som falsk nia och då blir Rodri och Kiko anfallare. nnars är det en mycket bra elva om inte den bästa. Muniesa är den enda från startelvan som jag saknar, skadad? JDS som pivote kommer styra spelet. Montoya som högerback. Det blir en riktigt tuff match men det kan nog sluta bra.
Barcelona DM1982
2011-09-11 20:07
1-0 Depor. Känns som om de är en storlek för stora för Barca B men å andra sidan är det inte så konstigt .
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
Oj, det gick snabbt...
Barcelona FC Barcelona #10
1-0 Deportivo :(
Annons: