/spanien/barcelona/forum/10806.aspx/spanien/barcelona/forum/10806.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-13 14:53
alexis hade varit optimal mot Zambrotta med sin kvickhet och förmåga att utmana.. Pedro är ju också snabb men ingen dribler. Han får väl springa runt italienaren :p
Nu börjar kroppen tagga igång inför ikväll!
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-09-13 14:51
LAM

Klart iniesta kommer spela på kanten om också fabregas startar, annars blir det för klyddigt med 2 spelare som har fria roller.
Iniesta på kanten, med en lite lägre utgångsposition, och fabregas på innermittfältet där han kommer vara den som slår den avgörande passningen eller ta sina sjukt grymma djupledslöpningar som han gör hela tiden, bara för messi och xavi att tajma passningen ;)
tt hitta passningen.
Barcelona Deulofeu
2011-09-13 14:49
6 timmar till matchstart...

Ikväll vill jag att Messi tvålar till Thiago Silva rejält och tar ett stort steg mot fjärde skytteligasegern i cl och blir ännu mer histprisk.

Men framförallt att Barca spelar ut och spelar med galalaget. Jag hoppas att demot kommer så man hinner köra några matcher innan matchen så att säga.
Atlético addeh
2011-09-13 14:48
LAM

Tror som du att Pedro kommer bli otroligt nyttig ikväll, om han får spela det vill säga, vilket han borde.

Utöver ett litet frågetecken kring hur vida Puyol är redo att start eller inte tycker jag startelvan känns solklar. In med Fábregas i elvan och bort med Villa.
Barcelona Hetfield
2011-09-13 14:43
Inte för att vara arrogant, men Milans mittfält så är så otroligt segt och mediokert. När Seedorf (med all respekt) är den mest kreativa i deras mittfält så är något illa.

Föga förvånande att Zlatan blir helt plötsligt "skadad".
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-13 14:40
Om Cesc startar så kommer varken han eller Iniesta att spela på kanten. Troligtvis så tar då esc tillsamans med Messi den lite friare rollen medan Xavi, Iniesta och Busquets spelar på mittfältet.

Är det bara jag som tror på att Pedro tänder till i´kväll? Han är alltid riktigt bra i stormatcher och gör oftast mål, ikväll gör han nog mål och springer sönder hela Milans försvar.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2011-09-13 14:29
okej tack:)
Barcelona Viva Barcelona <3
2011-09-13 14:18
Jag tror att det kommer ut vid klockan 18.00 för att PS3 network uppdateras då!
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-09-13 14:17
Imorgon ronne10
Barcelona Jeffren
2011-09-13 14:16
Mina vänner vilken match det blir ikv Hösten och Champions League är här Tror Ni som jag att Pedro får chansen idag? Jag vill inte ha Iniesta på en forwards kant Visca Barca
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2011-09-13 14:12
lite off topic

När kommer fifa 12 demot ut till ps3?
Hutch
2011-09-13 14:07
Det är inte läge att experimentera i en sådan här match. Cesc är tyvärr inte kapabel till att spela ytterforward. Där får han inte ut max av sin kapacitet. Han är inte van att röra sig på det sättet. Fabregas är med all sannolikhet utanför startelvan ikväll.
Barcelona Aniesta8
2011-09-13 13:58
Tycker ni inte att det är bättre att spela Iniesta bredvid Xavi och Cesc på kanten. Jag vet att han har inte gjort det men jag tror att han skulle klara av det minst lika bra som Andres brukar göra. Det skulle vara spännande och se honom där, lyckas han inte så bra så kan han och Iniesta byta positioner med varandra och då är allting på sin plats igen.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-09-13 13:54
Ovanligt dött här såhär timmarna före en stormatch...

Brukar annars vara fullt med länkar till videoklipp som taggar till en!

Ajaa, jag tror iaf på seger, ser inte hur milan ska kunna hota oss, speciellt inte på camp nou, och speciellt inte direkt efter ett poängtapp i ligan :)
Det ända Milan kan göra i dagens läge för att få med sig poäng är att köra busstaktiken ala Chelsea och hoppas på att vi har en dålig dag framför målet.

Annars hoppas jag villa eller pedro bänkas till förmån för iniesta. Både har startat mindre bra, och känns lite mätta i sitt spel. Föredrar dock pedro framför villa på grund av sitt slit och sina löpningar som kommer dra isär Milans backlinje (han är snabbare också) Sen är Pedro mindre divig av sig, och känns mindre loj, villa har en tendens att försöka göra saker han inte mäktar med som resulterar i bollförluster man får lite henry vibbar..

Vi får ju ett mycket mer passningsäkert lag med iniesta på yttern dessutom, där han kan komma ner i banan och kombinera med xavi, busi, och fabregas. Det kommer behövas då jag tror milan ställer upp med extra mittfältare idag för att försöka få med sig poäng genom att vinna mittfältskampen.

Valdes
Alves,mascherano,puyol/abidal,adriano/abidal
Busi,fabregas,xavi
pedro, messi, iniesta

THE MOST TALENTED FOOTBALLER OF HIS GENERATION.... Rysningar
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2011-09-13 13:51
Fy fan Zambrotta... Bara när jag hör namnet så ryser jag. Hans passning till Scholes för ett par år sen...
Hutch
2011-09-13 13:47
,Sami

I backlinjen känns Zambrotta som den svaga länken. Ingen vidare acceleration och inläggen är inte de bästa. Han kan få det tufft mot någon oberäknelig ytterforward. Abate på högerflanken är farlig när han följer med i anfallen, riktigt snabb kille. Nocerino är rätt duktig men han kan agera alldeles för nonchalant ibland. Den elvan ser inte särskilt stark ut men Milan är ju Milan.

Hur ser vår startelva ut? Får Pedro fortsatt förtroende trots dålig form? Jag hoppas inte att Busquets återigen skickas ner till mittback och Keita hoppar in som pivoté, det skulle vara idiotiskt. Men så lär det heller inte bli....tror jag. Hoppas att Villa och Pedro tänder till ikväll.
Barcelona Capitan Puyi
2011-09-13 13:24
, Sami

Pedro har varit iskall medan Fabregas är glödhet. Hoppas själv på att Pedro petas och Iniesta tar hans plats och vi startar med Cesc - Busi - Xavi i mitten.
,Sami
2011-09-13 12:25
Gazzettans probabili formazione:

Abbiati
Abate - Nesta - Silva - Zambrotta
Nocerino - Van Bommel - Seedorf(C)
Boateng - Emanuelson
Pato
Barcelona BB-Barceloneta
2011-09-13 12:19
Sami, Jag tror på en ändring från den elvan. Fabregas in Pedro ut. Kanske adriano in och Puyol ut men det är vilket som
,Sami
2011-09-13 11:55
Vad tycker ni om elvan?
Barcelona Jax12
2011-09-13 11:48
Cules, jobbar ikväll så tänkte höra om någon har något tips på hur man kan följa matchen ikväll?? Finns det någon radiokanal (svensk eller engelsk) som följer matchen eller dylikt. Finns ingen tv på jobbet så det är out of question...

Jobbig situation!
Barcelona Shanghai - WWE Champion Pepe
2011-09-13 11:40
Haha, bara om man redigerar om den videon.
Barcelona Xavi the king !
2011-09-13 11:29
Underskattar vi matchen så kommer det sluta som mot Sociedad om inte värre än det.. visca barca !
Barcelona Teddyculè
2011-09-13 10:48
Någon mer än jag som hoppas på att iniesta tar steget upp och spelar ytter istället för pedro, och Cesc tar iniestas postition? Tycker pedro var ofantligt blek i helgen och förtjänar inte en startplats idag. Samtidigt som jag tycker Cesc gjorde en väldigt bra match och borde därför få chansen från start. Dock så brukar ju iniesta inte vara lika bra som ytter men jag har nog faktiskt en lite sämre iniesta än en pedro som är helt ur form!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2011-09-13 10:48
Tack andreas, vi får försöka fixa det i mars da!
Matchen ör på viasat fotboll. Vi ska baka milan till en bolognese
Barcelona Triangeln
2011-09-13 10:38
Vilken kanal gäller ikväll?
Barcelona Smogen
2011-09-13 09:26
1.70-ligan

tack, ska kolla upp det
Barcelona >The Reporter<
2011-09-13 09:23
Någon som vet om Unibet visar matcher?
Barcelona 1.70-ligan
2011-09-13 09:22
hotel century park. Vi fick kanonpris där! Fräscha rum. God frukost ingår i priset. Ca 15 till ramblan till fots
Barcelona Smogen
2011-09-13 08:52
God morgon!

Någon som har tips om bra billiga hotell i Barcelona?
Annons: