/spanien/barcelona/forum/10785.aspx/spanien/barcelona/forum/10785.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-09-14 12:55
"If Pique & Puyol were playing Barcelona would have won 4-0. Here is the problem solved for the last 2 draws. Enough said! If Ibra, Robinho, Gattuso & Flamini were able to play, there would be at least 4 more goals behind Valdes goal!!!"

Haha, alltså. De gjorde en bra match, men snacka om hybris. Vad har Zlatan gjort i CL? Robinho....hans överstegsfinter är så lättlästa. Kan Gattuso ens passa? Flamini är bättre på att bryta ben än att spela fotboll. Fyfan, nu vill jag verkligen att Barcelona slår de borta i San Siro.
Barcelona Andreas V.V - E.P - Viva Las Vegas!
2011-09-14 12:54
Senor Grande Pep

Vad har du för P12 vänner?
Inte ens min kompis som hatar Barca som tusan och alltid brukar komma med en syrlig kommentar eller två skrev något till mig.
2-2 mot Milan.. Real Madrid torskade väl hemma förrförra året, mot just Milan?
Ett Madrid som i matchen efter förlorade mot Alcorcon med hela 4-0.

Visst är jag rätt ute?
Barcelona Rambla~
2011-09-14 12:52
Det går ju inte att klanka ner på Keitas insats igår. Det är inte hans fel att han "tvingas" spela pivote. Snarare var det nog lite tjäntefel av Pep att byta in Puyol igår vid en bräcklig 2-1 ledning. Varför ändra om i backlinjen när det äntligen till slut såg någorlunda stabilt ut? En Puyol som saknar matchtempo var verkligen inte rätt byte i denna match.
Barcelona Senor Grande Pep
2011-09-14 12:48
Frodo

De som jag stör mig mest på är ändå Real-fansen, shit va glada de va igår...hånskratt och en massa facebook statusar för att vi kryssa...fy va äckliga dessa varelser är..
Barcelona Rambla~
2011-09-14 12:48
Haha, United är det lag jag ser Barca gärna möter 7 dagar i veckan. De skrämmer mig inte ett skit. De blir upprullade i varje match. :P
Barcelona Frodo
2011-09-14 12:34
Det verkar vara fest på övriga forum pga vårt poängtapp. Jag kan förstå att Milanfansen är glada och det med all rätt. Trots att många av deras fans beter sig som skithögar vilket tyvärr är normen här på Svenskafans så respekterar jag ändå deras lags uppträdande igår. De var inte ute efter att skada våra spelare likt Mous mannar utan försökte spela efter bästa förmåga.

Men det är märkligt hur Unitedfansen önskar brutna benpipor på våra spelare samt ifrågasätter Barca för att de spelar i la liga. De måste nog ha glömt bort de 2 senaste CL-finalerna. Å andra sidan vann de försäsongsmatchen på deras hemmaplan i USA så jag antar att de är bäst i världen.
ShevchenkoGol!
2011-09-14 12:34
Deulofeu

Skaffa ny konto (om du har PS3) och installera kontot på USA.. På så sätt kan du ladda ner FIFA.. btw den är galen
Barcelona Hetfield
2011-09-14 12:31
Nu skriver aftonbladet att Busquets kan gå till Man C och Neymar kan gå till oss under januarifönstret. Ska man vara orolig?

Ja, jag vet, det är aftonbladet och otroligt långsökt, men låt oss lägga fram fakta. Busquets får knappt spela som pivote och Keita verkar skolas om till pivote, det är nog tanken. Rosell gillar brassar och har god kontakt med Santos, det stämmer även där. Jag skulle inte vifta bort det.
Barcelona basaric - Cesc? No! Gago? Yes!
2011-09-14 12:03
Vad gjorde Keita för fel? Missade jag något? Jag tyckte att han spelade bra igår, en av dom bättre i laget. Puyol hade inte spelat en match på flera månader, så han kunde inte bara gå in i startelvan direkt. Det är darför Busquets och masken återigen fick agera mittbackar.

På goal.com fick Keita 7/10 i betyg, vilket är bäst tillsammans med Villa och Messi. Dom två fick ju spelare mer än han också..
Barcelona Zamboza
2011-09-14 12:03
Den här tröga inledningen på säsongen är ju knappast något nytt. Så har det varit ett tag. Under Guardiolas första säsong förlorade vi i premiär omgången mot Numancia och kryssade sedan i tredje eller fjärde omgången mot Racing hemma. Det slutade med trippeln. Förra säsongen förlorade vi mot Hercules hemma i andra omgången, samt tappade en ledning hemma mot Mallorca hemma efter 5 eller 6 omgångar. Det slutade med liga och cl titeln, samt en finalplats i cdr. Inledningen av säsongen 05/06 hade vi en 3-1 ledning borta mot Depor som kom tillbaka sista kvarten och gjorde 3-3. Det slutade med liga och cl titel. Den här säsongen är inget undantag och då ska man komma ihåg att dagens trupp är betydligt starkare än tidigare, så i det långa loppet tror jag på en bra säsong. Jag har ofta försvarat Keita, men nu får det vara nog med gullandet från Pep. Han ska inte spela som pivote helst och inte heller ska Busquets lira mb. Man längtar verkligen till att få se Pique-Puyol i mitten. Det blir så sjukt stabil.
Barcelona Riiio!!
2011-09-14 11:07
Vad gäller o komma etta eller tvåa i gruppen är väl mer att man som etta börjar borta i åttondelen för att ha returen hemma (vilket enligt många är en fördel)... men ibland kan man faktiskt få svårare motståndare i åttondelen när man kommer etta och får möta ett bra lag som kom tvåa i sin grupp
Atlético addeh
2011-09-14 11:04
Frodo

Amen! Bra skrivet, håller med om varenda punkt. Poängtappet får Pep ta på sig helt och hållet. Som du säger hade han två av världens bästa defensiva mittfältare tillgängliga men valde ändå Keita. Argumentet att inga mittbackar fanns redo håller inte då både Puyol & Abidal hade kunnat spela.

Värst av allt var ändå skadan på Iniesta. Fyra veckor är en pina.
Barcelona Katalano
2011-09-14 10:58
Yaya24

Inget av de 3 senaste inläggen skyller på Keita. han gjorde en godkänd match. Det som ifrågasätts är att ställa upp med honom överhuvudtaget då han inte är i närheten lika bra Pivote som Busi och masken.

Frodo

Håller med angående Alves. Han var katastrofal.
Barcelona Deulofeu
2011-09-14 10:45
Yaya 24 när man är missnöjd söker man ofta en enkel lösning skyll problemet på en person...Keita är en perfekt hackkyckling.Han är en ovärderlig truppspelare men dessa matcher ska han inte starta när både Busquets och Mascherano är tillgängliga.Vår chans mot Milan var ett snabbt passningsspel det får man inte med Keita.

Keita fick ju rätt sköna applåder när han lämnade plan...och just det El grande capitan gjorde comeback också.

Keita gjorde ett fantastiskt hemjobb i inledningen på matchen där han bröt och petade bort bollen från Pato där hade det annars varit 0-2 där städade han efter mittbackarna.

Det hade förmodligen aldrig hänt om Busquets spelat dm istället då hade situationen förmodligen aldrig uppstått.Jag kan inte se hur han startar nästa match gör han det är det något allvarligt fel.
Barcelona Yaya24
2011-09-14 10:39
Ni skyller allt på Keita, utan honom hade milan haft många fler kontringar. De räcker nu
Barcelona Frodo
2011-09-14 10:35
Jag tror att många är arga över sättet vi förlorar poäng på och inte nödvändigtvis att vi förlorar poängen. Inställningen de två senaste matcherna har varit katastrofal. Sociedad och Milan kom knappt över mittplan men ändå slutar det 2-2 i båda matcherna. Istället för att döda matcherna lallar man runt och då krävs det inte mycket för att motståndarlaget ska kvittera.

Busquets och Keita är bedrövliga på fel positioner. Man har världens två bästa pivotes Busquets och Mascherano tillgängliga men vem startar mot sjufaldiga CL-mästarna? Jo, Keita. Peps envishet med att starta Keita går ut över Busquets och hela laget. Hur fan ska Busquets vinna löpdueller mot Pato?

Det är flera spelare som förtjänar kritik men egentligen är det en lagkollaps där koncentrationen sjunker så fort vi har en ledning. Klassiskt Barca. En spelare som var helt katastrofal var Alves. Gjorde han något rätt under hela matchen? Han hade enorma ytor men tvekade och slog mest iväg bollarna.

Tränas det på fasta situationer på träningarna? Så fort det andra laget får en hörna blir man livrädd över att det ska bli mål. Real gjorde två skitmål efter hörna i returmatchen i Supercupen och Milan tillåts kvittera i matchens sista minut. Börjar man nonchalera motståndet istället för att ta varje detalj på största allvar lär det bli fler onödiga poängtapp i framtiden.

Jag tycker inte att man ska vifta bort poängförlusten. Det är viktigt att man kommer etta i gruppen.
Barcelona Deulofeu
2011-09-14 10:25
Lite ot men om någon vänlig själ lyckas ladda ned fifa demon under dagen kan ni väl skriva en rad så jag kan kompa från jobbet he he

Cuenca eller Deulofeu borde väl nästan få plats på bänken mot Osasuna annars har vi just nu bara Afellay som kan spela i anfallet.Thiago skulle säkertkunna ta en kant men det vore kul att se någon av ynglingarna i helgen.Exakt de två spelartyperna som nu är skadade var det vi köpte inför säsongen lustigt alltså.Det riktigt tråkiga är i Sanchez fall som verkligen var på gång när man är ny behöver man spela inte bli skadad och komma bort från allt.Hoppas det inte leder till att det blir en ryckig säsong för dom. En tidig skada brukar i många fall spoliera säsongen en del hoppas verkligen så inte blir fallet för Pique,Iniesta och Alexis är riktiga nyckelspelare.Ovanligt mycket skador redan hoppas det vänder nu.

Jag som trodde på urladdningen mot Milan får vänta tills på lördag...
Barcelona Katalano
2011-09-14 09:33
Lite reflektioner

Jag tycker inte resultatet är så dåligt. Visst är vi lite bortskämda med alla vinster men ett oavgjort resultat mot Milan i CL är ingen fara. Vi tog en poäng och jag har tro till att laget kommer att vinna gruppen ändå. Skulle bli orolig först om vi tappar poäng mot de andra lagen i gruppen.

Milan har rutinerade spelare och de försvarade sig väldigt bra. De lyckades sätta de chanser de hade, ungefär som vi lyckades göra i första Supercup-mötet med Real Madrid. Bollen är rund och allt kan hända.

Kul att Villa och Pedro fick sätta en varsin boll. De spelade dock ganska dåligt i övrigt. Alldeles för lite rörelse. Dags att komma igång nu. Mer djupledslöpningar och utmana oftare.

Varför Skjuter vi aldrig? Jag hittade mängder med bra skottlägen som vi borde tagit vara på. Vi kan inte HELA tiden söka instick. Tryck på med bössan då och då. Vi har många spelare i laget med bra skott.

Nu till den evigt diskuterade Keita. Keita är en bra spelare att ha på bänken i vissa matcher. Han gjorde även en helt Ok match igår. Han är dock inte tillräckligt bra för att starta i Barcelona. Inte på någon position alls. Antingen Busi eller Masken borde spelas som Pivote i princip varje match. Jag förstår inte varför Pep envisas med att alltid spela Keita. Jag hade hoppas att han skulle säljas innan säsongen, istället spelas han mer än nånsin. Jag finner INGEN anledning till att Keita skulle medföra något till vårt spel som andra spelare inte gör bättre.

Till sist hoppas jag på en riktig urladdning i nästa match mot Osasuna. Sätt bästa laget på planen så att vi får ett bra resultat och moralen höjs i laget.
Grace/Wastelands
2011-09-14 09:30
Dags för laget att vakna, dags att bänka Keita och spela Mascherano och Busquets på deras riktiga positioner.

Det är endast 6p mot Osasuna och Valencia som gäller nu.
AndreD - R.I.P. Andy Whitfield
2011-09-14 08:58
Sami

Var är du? Du skulle bjuda mig på middag sa du...
Barcelona Deulofeu
2011-09-14 08:36
Det tristaste med matchen är Iniestas skada skönt att Fabregas finns och även Thiago som ersättare men det blir säkert Keita eftersom Pique snart är tillbaka och Busquets troligen flyttas fram.

Det viktigaste med matchen var att Pedro och Villa båda nätade även fast ingen av dem var speciellt bra.Nu kanske det lossnar lite för dem.

För att hitta ljusglimtar från matchen ser det ut som Abidal är på väg tillbaka synd bara med hörnan i sista miuten men det är mest otur och skicklighet av Milan.

Dags för Valdes att göra en räddning snart...Det kändes fantastiskt at se Puyul tillbaka.

Vi kommer igen efter två raka x kommer vinsten åter mot ett tajt Osasuna.Dags för Villa,Pedro samt Fabregas att kliva fram nu när vi har spelare skadade på deras positioner.

Barcelona Canaletes
2011-09-14 07:18
Jeffren

Keep ya head up! ;)
Barcelona Jeffren
2011-09-14 06:43
Godmorgon Har inte kunnat sova utav den dåliga match vi gjorde att ha mycket boll i en match utan att vinna är ingen hitt Se på Milan tre/fyra chanser 2 mål där har Ni skillnaden Nä på väg till jobb ska böi underbart att tänka på annat Ha en bra dag alla från en besviken supporter
Postat via SvenskaFans-appen
2011-09-14 05:30
ronnie10

Kära Ronnie.

Det är stor skillnad på att klaga på laget och att "klaga" på laget.
Efter en sådan här match bör man gå och sova och sedan dagen efter kanske börja fundera på vad som gick snett.

När "jag" syftar på medgångsfans om man nu egentligen kan kalla de fans var när folk skrev ungefär så här:

"J*vla pisslag"
"Överbetalda nollor"
"J*vla fi**lag"
"AVGÅ j*vla skithög"

Ja, du förstår vart jag vill komma.
Man kan inte vinna varje match, så är det.
Bollen är rund och kommer alltid vara.

Men det är i motgångar man ska stötta laget, inte skriva att laget i sitt hjärta är ett jävla "skitlag" osv, det om nåt är att vara ett plast-fan.

I am out.
2011-09-14 04:07
Shanghai - WWE Champion Pepe

Haha, lägg ner.
Slå upp ordet ironi i ordboken, något jag tror många var när dom sa att vi skulle köra över Milan.

Dessutom, om Kalle säger att vi vinner med 10-0 över Milan, spela roll?
Det är inte vi som står på planen.
Så jag skulle snarare säga att den IQ-befriade är du själv.
Barcelona Blaugrana91
2011-09-14 03:05
tikitaka-GOOL

Dock ska du väl inte skälla ut Keita för att han får speltid, är väl isåfall Pep du ska skälla på.

Men jag håller med, totalt onödigt att spela Keita i den här matchen och det sa jag så fort jag såg startelvan. Visst Keita är en spelare som är bra att ha, man kan slänga in honom i en match där vi behöver lite "fysisk styrka". Men inte ska han starta som pivote i en hemmamatch mot ett segt Milan, det är otroligt konstigt tänkt av Pep. Som sagt nu var ju inte poängtappet enbart Keitas fel, men han gör knappast spelet bättre genom att spelas på fel position.

Likaså hela den här grejen mittbacksplatserna, varför starta med Busquets som MB? Busquets är en av världens bästa DM och han gör Barcas spel mycket mer stabilt då han spelar på sin ordinarie plats på mittfältet. Som MB är han dock ingen höjdare och det har vi sett i två matcher i rad nu, han är alldeles för seg, som någon annan sa, hur tänker Pep när han väljer att spela Busquets mot en snabb Pato? Helt obegripligt.

Jag har inga problem med att Mascherano används som mittbacksreserv, tvärtom faktiskt. Han är riktigt bra som MB och dessutom riktigt snabb, är bara bra att han kan spela där så han får mer speltid, han är för bra för att sitta på bänken hela tiden vilket han skulle fått göra då Busquets är förstaval som pivote (Eller ja ska vara det allafall...)

Nej i framtiden vill jag inte se Busquets spela som MB, han ska spela på mittfältet!

Jag är ganska säker på att vi faktiskt hade vunnit matchen utan problem om vi ställt upp följande elva:

Valdes
Alves-Mascherano-Abidal/Puyol-Adriano/Abidal
Xavi-Busi-Iniesta
PMV

Men jag hoppas att Pep efter båda dessa "floppmatcher" inser att han inte ska överdriva med att exprimentera allt för mycket med elvan.

Hoppas verkligen att laget kommer tillbaka taggade mot Osasuna nu, förhoppningsvis kommer en reaktion från dessa två fiaskomatcher, reaktionen får gärna bli det jag tippar..;)

Jaja nu måste man verkligen sova. God natt på er!
Barcelona Shanghai - WWE Champion Pepe
2011-09-14 02:42
Jag hoppas att några få Culés som skrev vi krossar Sociedad och Milan är nöjda. Haha, där fick ni. "Vi ska krossa Milan" och ni fortsatte vara kaxiga.

Jag vet att jag har skrivit i princip samma inlägg nästan varje gång, men jag vill få slut på detta att några personer kommer underskattar vartenda motstånd. Jag tror inte att en vettig person skriver så som några skrev med underskattning av Milan. Dessa person är antingen IQ-befriade eller p12 som går efter en specifik spelare.

Jag hoppas att ni är glada nu!
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-09-14 02:27
Més que un Esport

Mycket bra inlägg!

Delar i stort sett allting du skriver, kunde inte sagt det bättre själv,

Vad hände med MVP sammarbetet??
Villa är ju helt iskall, förutom frisparksmålet, som dock va jävligt snyggt. Så gör han inget speciellt ute på planen, han misslyckas i stort sett alltid med one touch spelet och väggningar som messi söker med honom!
Stör mig som fan hur han alltid när han får bollen på kanten, trotts att han kommer i fart ska sakta ner, vika inåt "förbi" ytterbacken och sen slå en passning bakåt, han gjorde det rättigenom hela matchen, utmanade inte en enda gång på utsidan för att slå ett inlägg. (så vi gjorde mål på real i 5-0 matchen när han utmanade ramos)

Måste ju variera lite, annars blir det ju för enkelt att försvara sig då deras backar hinner förbereda sig postionsmässigt när de vet att den passningen kommer slås....

Pedro är han också kall, men är smartare i sina löpningar än vad villa är. Och samma sak där, one touch/väggspelet är inte heller hans starka sida, men bättre än villas.
Och inte lika ensidig, han försökte utmana någon gång, men att han inte lyckas komma om zambrotta är lite oroväckande.

Och förhelvete upp med busi på den jävla pivote postionen nu innan dem glömmer bort allt vad trianglar innebar.

Sist men inte minst vill jag bara säga

FUCKING KEITA din jävla stealer, speltid som thiago hade behövt ska du suga åt dig,

Fan va irriterande det är att han får spela så mycket
Barcelona Canaletes
2011-09-14 02:13
Ni som mår dåligt eller inte är glada så kolla länken.
Sätt på fullskärm och ha allt släckt ;)
Barcelona Més que un Esport
2011-09-14 01:56
Det är inte lite ironiskt att Milan gör mål i 1:a samt sista minuten.. Där får vi för att inte vara på tårna. Aja. Det finns mycket att säga om försäsong, transfers och allt annat. I grund och botten handlar det om inställning. Ibland känns det som om laget litar för mycket på att Messi ska avgöra.
Men visst, hade vi bara satt 3-1 så hade vi sett ett forum fritt från klagomål och kråksång, eller spikat igen vid 2-1 för den delen.

Matchen i sig känns väldigt systematisk för hur Barca anno 11/12 lirar så här långt. Jag köper den konstiga uppladdningen, skador, rotationer med mera. Däremot blir jag otroligt förbannad när jag ser denna slapphet i anfallsspelet. Löp för i He#&!%e!
Spring!
Stå inte där och vänta på att den perfekta passen kommer för det gör den inte. Vad hände med det flytande spelet? Vad hände med överlapp på kanten? One-touch?
Hur många gånger såg vi inte en spelare kring 2/3:e utan alternativ? Jag talar framför allt om mittfältet. Gah! Frustrerande.

När vi drar ner tempot till 2 sekunder per beslut försvinner hela meningen med vårt possession game. Det blir totalt ofarligt om motståndaren kan följa alternativen. Besluten på mittfältet (eller mittplan om ni så vill) måste vara instant! Jag vill inte se detta velande över ett passningsalternativ. Vi är bättre än så. Vi har sett prov på det de senaste åren!

Vad hände med den där one-touch passningen?
Vad hände med trianglarna?
Vad hände med rörelsen?

Ibland blir det lite mycket
"Early one morning, with time to kill"

Just saying...
Annons: