/spanien/barcelona/forum/10783.aspx/spanien/barcelona/forum/10783.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
,Sami
2011-09-14 16:10
"Guardiola: Inte ens Bolt kan stoppa Pato.
Nu berättar Barças manager Pep Guardiola att han är avundsjuk på att Milan har 22-åringen.

– Jag skulle önska att mitt lag hade ben med så mycket spring i dem, säger Guardiola enligt brittisk FourFourTwo."

Barcelona Viva Barcelona <3
2011-09-14 16:09
CESC...4...Fabregas

Den har kommit men bara när man har konto från USA. Kolla länken så hjälper den dig hur man fixar USA account
Barcelona Rambla~
2011-09-14 16:09
Jag håller med Heywood, är också övertygad om att Busquets hade gått in som Pivote före Keita om alla varit friska. Även jag är orolig över Abidals hälsa. Det kommer en skada snart är jag rädd för om han inte får vila nu. Förhoppningsvis kan både Maxwell och Adriano gå in och göra ett bra jobb framöver.
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2011-09-14 16:04
OT skulle inte fifa12 ps3 komma ut idag demot
Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-09-14 15:58
I alla matcher där Guardiola har kunnat förfoga över bästa laget har han ställt upp med en elva som alla förväntar sig. Att han experimenterar beror väl främst på hur hälsan ser ut för vissa spelare.

Guardiola är besatt av att vinna. Att han skulle offra poäng för att experimentera existerar inte i hans värld. Hade vi haft ett fullt lag hade Busquets gått före Keita.

Vad jag är orolig över är att Abidal inte får vila mer med tanke på hur skadesituationen ser ut. Han är inte 100 % återställd.
Atlético addeh
2011-09-14 15:57
Barcadinho

Även om Adriano precis återhämtat sig från skada var han ändå helt fit nu. Vad skulle hänt om Abidal blev skadad efter fem minuter? Naturligtvis hade Adriano fått hoppa in. Sitter man på bänken är man fullt frisk, så är det med den saken. Att Pep väljer att inte spela in Puyol från start köper jag helt och hållet.

Rambla

Jag hade i ärlighetens namn hellre sett Fontás bredvid Mascherano just för att få Busquets i sin vanliga position. Det skulle aldrig hända då det betyder att Keita försvinner ur startelvan, men jag tror vi hade vunnit mer på det. Busquets är ovärdelig som pivoté.
Barcelona Rambla~
2011-09-14 15:41
addeh

Du kan tycka och önska hur mycket du vill. Jag hänvisar till Barcadinhos inlägg. Adriano var inte fit för 90 min och Puyol var verkligen inte det. Det behövs det ingen raketforskare för att inse det med tanke på att han rehabtränat i 3 mån nu efter sin knäoperation. Uppfatta nu inte det som ett drygt svar, inte alls menat som ett sådant. Faktum kvarstår, det finns inga fullt friska försvarare mer än de som spelade igår förutom Fontas. Därför tvingas han att flytta ner Busquets. Du ser ju själv hur ofta det blir en trebackslinje när Alves flyger iväg på sina räder. Då känns det tryggt att ha en passningssäker Busquets där nere. Problemen uppstår ju när vi tappar boll och motståndarna ställer om.
Barcelona Barcadinho.
2011-09-14 15:31
Adriano kunde inte spela färdigt matchen mot Porto och blev utbyt efter 60 min för en muskelskada. Han var helt borta i matchen därpå mot Villarreal. Sen kom han tillbaka mot Sociedad igen, men det kan hända att något inte var hundra med honom.

Pep ville ge Puyol 20-30 min igår efter 5 månaders frånvaro. Det var hans ursprungliga och genomförda plan med kaptenen.
Det var i våras när Pep ville prova starta med Puyol en match i alla fall, trots risken. Puyi fick avsluta matchen efter typ 20-30 min och blev borta igen flera månader.

Vi vet inte vad frystränarna och Pep har snackat om. el alta medica betyder kanske inte alltid 100 procent redo for fight.

Men nu till en annan relaterad sak i alla fall.
Pep bör dra två enkla slutsatser efter hans formation på sistone (tvunget eller medvetet strutar vi i just nu).

1 - Busqi passar inte helt som en mittback.
2 - Keita är bättre som en box till box spelare bredvid en annan def mittfältare.

Pep bör föröka undvika de här positionerna i framtiden så gott truppen tillåter.
Barcelona Hetfield
2011-09-14 15:18
addeh

Rambla erkände ju att jag hade en poäng, inte så att han är emot det.
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-09-14 15:12
Inte för att vara en hater nu men angående fontas, så ser jag faktiskt inte hur han någonsin kommer bli en startspelare för Fc Barcelona.

Han är för långsam, inte världens bästa brytningar, helt okej passningsfot och positionsspelet borde vara bättre iom att han inte är så snabb av sig..

Han är helt enkelt inte tillräckligt bra, annars hade guardiola garanterat spelat honom.

Han får gärna motbevisa mig då jag älskar tanken av att ha egna talanger i laget men i nuläget så tycker jag han är låååångt ifrån barca-material
Atlético addeh
2011-09-14 15:02
Rambla

"Fortfarande inser ni inte roten till problemet. Pep anser inte att Keita passar bättre än Busi på den positionen. Det är ju skadorna på mittbackarna som har tvingat honom till att spela Busi där. Inser ni inte det?"

Är det verkligen så? Adriano fanns tillgänglig, han hade kunnat ta Abidals plats som vänsterback varpå denne gått in som mittback. Puyol fanns också tillgänglig. Matchtränad eller ej, han är bättre än Busquets som mittback. Dessutom bidrar han alltid med någonting i form av sina ledaregenskaper.

Jag tror, på fullaste allvar, det har gått för långt mellan Pep och Keita. Pep föredrar att spela två defensiva mittfältare som mittbackar för att peta in maliern i startelvan. Andra alternativ, och bättre sådana, fanns. Detta är absurt.

Med det sagt säger jag inte att det är Keitas fel. Han gör så gott han kan. Dessvärre är han inte i närheten av så bra som Busquets är som pivoté. Det är knappast en tillfällighet att vi sett tröga ut under säsongeinledningen med tanke på att vi saknar en av våra viktigaste spelare i sina normala position.
Barcelona Siempre Barça
2011-09-14 14:58
asså man blir så jävla less på alla skit snack här i forumet, snälla kan vi inte bara sluta o snacka skit om kaieta, bus, mash, fontas, villa, pedro och alves.

vi har bara spelat 3 matcher i år och vi har nästan 55 matcher kvar i år, så lugna ner er för fan,

Visca el barca <3
ponta p
2011-09-14 14:54
Alla ni som klagar på uttagningar snackar väldigt mycket för hur väldigt lite ni vet. Hur fan vet ni hur det ser ut på träningar? Keita är förmodligen outstanding varje träning och får därför lira. Ni verkar ju gå efter hur mycket spelarna har på FIFA och sen vilja starta därefter. Tror Pep har bättre koll på läget än er och det var knappast laguttagningen som gjorde att Barcelona inte vann igår.

Sen vafan trodde ni? Det snackades 5-0 innan matchen, det var fan Milan som stod på andra sidan, inte Örgryte. Herregud, alla här inne har fått föööööör skev verklighetsuppfattning efter ett par otroligt säsonger.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-14 14:52
Jag tror att Pep tänker att han vill ha Fontás i truppen för att spela lite enklare matcher i ligan och CdR men att han i alla fall den här säsongen inte redan nu ska få chansen från start i de tuffare matcherna, som mot Villarreal och Milan. Det här ses nog mest som en utvecklingssäsong.
Barcelona B-Guden
2011-09-14 14:46
Förstår inte anledningen att flytta upp fontas om pep väljer att köra med 3 backslinje med 2 mittfältare och 1 vänsterback mot villareal och med 2 mittfältare som mittbackar mot milan.
Nej fontas borde ha stannat i B-laget och en annan back borde köpts in
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-09-14 14:18
Jag vet faktiskt inte hur spelare som Adriano och Puyol mådde. Om båda inte var redo för att starta så förstår man ju Pep lite, om de var det så går det ju inte att förklara bort att det var en väldigt dålig laguttagning. Visst hade han kunnat starta med Fontás också, men han verkar ha noll förtroende hos Pep och ska jag vara ärlig så är jag inte direkt lugn när han är på planen. Men han ska såklart få sina chanser, men inte mot Milan enligt mig.

Även om det var ett dåligt val av Pep så är det ju samma sak som mot Sociedad, det var knappast enbart Keitas fel att vi inte vann. Det var den här gången slarv i backlinjen samt lagets totala inneffektivitet som gjorde att vi trots 80 % bollinehav inte skapade så värst många chanser. Vi gör två mål, varav en frispark, men vi borde nog gjort minst två till.

Annars är det bara att acceptera att laget inte är i bra form för tillfället. Två raka utan vinst samt två viktiga spelare skadade. Mot Osasuna är jag egentligen nöjd om vi bara vinner, för jag tror den matchen kan bli rätt svår med tanke på vår nuvarande form. Mot Valencia på Mestalla känns dock just nu som en nästintill omöjlig uppgift, men vi får se hur läget i laget ser om en vecka.
Grace/Wastelands
2011-09-14 14:08
Fontás är ju så nedprioriterad en spelare kan bli. Han är den enda renodlade mittbacken som är helt frisk nu. Och ändå går 2 defensiva mittfältare och en kanske otränad vänsterback som hade en cancertumör för ett halvår före honom.
Barcelona El Soap
2011-09-14 14:06
Situationen Fontás känns ju skum. Om han inte går före Busquets/Masken som mittback kan man ju undra när han får spela. Straff för insatsen på Anoeta? Jag vill inte ha Busquets som mittback, vi tappar otroligt mycket och jag hoppas han får spela som pivote.
Barcelona Rambla~
2011-09-14 14:00
Hetfield

Jag kan bara hålla med dig. Han borde nog ha startat med Adriano men jag misstänker att han inte vågade. Adriano startade väl i lördags?

Grace

Jag kan bara instämma här med.
Barcelona Hetfield
2011-09-14 13:58
Rambla

Ehm? Han kunde ju ha spelat med Adriano i en halvlek sen bytt ut honom mot Puyol, då hade Puyol spelat en halvlek bredvid Mascherano och Abidal.

Sorry, men man kan faktiskt inte bortförklara Peps dåliga laguttagning igår, det finns otroligt lite logik bakom hans val.
Grace/Wastelands
2011-09-14 13:55
Jag litar mer på en konstellation bestående av Mascherano - Fontas + Busquets som pivote än Busquets - Mascherano + Keita som pivote. Inga tvivel.
Barcelona Rambla~
2011-09-14 13:53
Hetfield

Nu spårar du ur igen. Adriano vågade inte Pep starta med. Varför tror du? För att han får en bristning vid ca 60 min om han belastas för hårt. Det samma gäller dessvärre Maxwell, än så länge skall tilläggas. Även Abidal var det risk att starta med. Fysiskt är han fortfarande inte helt återställd. Det bästa hade i sådana fall varit att starta med Fontas som ju är mittback. Problemet är väl att ingen litar på en mittbackspar som Mascherano och Fontas.
Barcelona Rambla~
2011-09-14 13:50
Grace/Wastelands

Där har du nästa problem. Fontas har inte det förtroendet från Pep, ännu.
Grace/Wastelands
2011-09-14 13:40
Hetfield

Tja, han spelade ju JDS som högerback. Nästa steg blir väl att spela Pedro eller Villa där. Känns som att Peps sjuka laboreringar har gått lite för långt. Fine, laborera när man har möjlighet och truppen är frisk. Men jag pallar inte se en ny konstellation av spelare på felaktiga positioner i ett möte med Milan.

Pep får köpa in en ny pivote så han har fler mittbackar att tillgå.
Barcelona Hetfield
2011-09-14 13:38
Nej, det är att bortförklara. Igår så kunde man lätt ha spelat med Busquets som pivote och Adriano som vänsterback (eller Maxwell om han var redo).

Det är Milan vi pratar om, inte ett bottenlag i La Liga. Återigen, är otroligt orolig att Pep kan få bort Busquets från laget bara för att kvotera in Keita i varje match.

Det är faktiskt tjänstefel av Pep att hålla på som han gör, hans totalfotboll filosofi är fin, men det finns en gräns då det blir löjligt då alla ska vara "spelande" spelare som kan spela överallt. Jag är orolig att han blir snart helt galen och spelar med Villa som högerback eller nått sånt.

Jag fattar inte heller syftet med att ha Fontas i laget om Pep inte litar på honom. Varför kunde man inte köpa en mittback (t.ex: Botia) som går att utveckla, han är trots allt en av ligans bästa mittbackar. Det är en bedrift att vara det i ett så "litet" lag, Fontas är ju inte heller en megatalang.
Grace/Wastelands
2011-09-14 13:36
Men fan, spela Fontas elelr Adriano. Om Fontas inte ens får spela när han är den 3:e mittbacken i truppen och de två första är skadade då har han nog inget att göra i klubben. Då kan man lika gärna skicka iväg honom direkt och köpa in en ny. Vad händer om Busquets blir skadad, ska Messi spela mittback? En back öl? En skokartong? Går alla före Fontás?
Barcelona Rambla~
2011-09-14 13:34
Fortfarande inser ni inte roten till problemet. Pep anser inte att Keita passar bättre än Busi på den positionen. Det är ju skadorna på mittbackarna som har tvingat honom till att spela Busi där. Inser ni inte det?
Grace/Wastelands
2011-09-14 13:29
Kan man dra igång en petition och skicka ner till Barcelona? Typ Busquets är den rätta pivoten, Pep". Utvecklingen de senaste månaderna är fruktansvärt olustig och oroväckande.
Barcelona Hetfield
2011-09-14 13:26
Rambla

Ja, jag tror på det. Om den här utvecklingen fortsätter så kommer Busquets att dra. En av världens bästa mittfältare ska bänkas och Keita ska få spela där? Nja.

I Man C så kommer han att få mer betalt och han är bra mycket bättre än De Jong och Barry.
Barcelona Rambla~
2011-09-14 13:23
Senor Grande Pep

Strunta i dom bara. Ju mindre du läser om deras kommentater desto bättre mår du. Gå tex aldrig in på deras forum. Bara grejen att man håller till på Facebook med sådan skit visar ju att det är barn det handlar om.
Annons: